Lanavandevledders schreef:tja ze zijn natuurlijk niet gek,
toen Lana een oorontsteking had, en ik 5 dagen lang het spul in haar oor moest doen,
ging ze ook de andere kant uit als ik het flesje maar pakte, maar het moest gebeuren, even met twee personen, [handiger dan alleen zitten kloten] dan gaat het sneller en hebben ze geen tijd om er over na te denken en was het zo gepiept. [als ze pijn hebben gaat het altijd wat lastiger]
ze zijn niet haatdragend hoor, zo gauw het over was, was het leed weer geleden.
tuigje zou ik niet weten, Lana combineerd het met iets leuks, want dan gaan we op pad en steekt haar neus er zo snel mogelijk in.
Vanmorgen was het met z'n tweeën inderdaad in 4 seconden gepiept, daarna vrolijke frolicjes en vijf personen die staan te juichen, het moet niet gekker worden!
Shibby schreef:Lou moet een muilkorf om bij de dierenarts en ook bij mij als ze pijn heeft (ontstoken oogje bvb). Nou reageert de naar mij minder fel dan naar de dierenarts, godzijdank

, maar ze kan bijten. Ik ben alleen en ik ga echt niet een weeklang 2x per dag iemand vragen om te helpen. Dus muilkorf vol smeerkaas of zalmpaté, haar zelf haar snuit erin laten steken, muilkorf dichtklikken en smeren maar. Nog voordat ze de muilkorf leeg heeft, is ie alweer los en gaan we jubelend nog tig koekjes halen.
Ik pak dus door, maar wel met muilkorf zodat ik daadkrachtig kan handelen en ze vindt het echt niet leuk, maar al dat vreten maakt dat ze het wel oké vindt en ze is daarna ook niet meer pissig op me.

Goed om te horen, ik voelde me haast een soort slecht baasje dat dit nodig was. De da zei zelf ook dat ze meer honden heeft die dit moeten en dat ze, naarmate de honden ouder worden en vaker geweest zijn, het eigenlijk normaal vinden en het gewoon maar ondergaan.
Ik was al wel veel bezig met friemelen en tandjes kijken, maar we hebben het nog maar even opgevoerd: lekker op de bank knuffelen en dan overal aan kriebelen, tussen de tenen, in de oren loeren, nog eens een keer die mooie tanden bekijken, tussen de ogen aaien, etc, etc.