Wat is eigenlijk je punt? Heeft iemand die wel vlees eet, geen recht om fatsoenlijke leef- en slachtomstandigheden te eisen? En zo nee, waarom eigenlijk niet?
Iemand die vlees eet heeft uiteraard het recht om fatsoenlijke leef- en slachtomstandigheden te eisen. Het zou wel fijn zijn als dat op een fatsoenlijke manier gaat. Dus niet door middel van een bezetting.
Verder is mijn punt dat je zelf al flink wat kunt doen op dit gebied, met de keuze die je maakt over van je wel of niet consumeert.
Dat puntensysteem is een beginnetje en je moet ergens beginnen. Dat afdoen als onzin, maar wel boeren bashen vind ik paradoxaal.[/quote
]Ik eet plantaardig, al jaren. Maar eigenlijk vind ik dat niet relevant. Wat boeren bashen betreft, daar heb ik geen behoefte aan. Soms maken dingen me wel boos, zoals die mestfraude die maar doorgaat en doorgaat, en dat er flink gesjoemeld wordt met biologische producten. Geef je daar je goeie geld aan uit en word je gewoon bedonderd. Daar word ik dus kwaad van.
Maar ik heb het toch niet over jou? Waarom zou je je tegenover anderen moeten verantwoorden als je zelf achter je keuze staat?
Ik geef alleen aan dat ik het gek vind dat er in dit topic mensen zijn die wel boeren bashen, gewelddadige acties goedkeuren, maar in de supermarkt nog steeds onverantwoorde keuzes maken. Mensen kunnen ook eerst in de spiegel kijken voordat ze met hun vingertje gaan wijzen.
En, want dat was mijn punt in mijn eerste bericht waar S@ndr@ op reageerde (voor de oplettende lezer), dat het binnendringen en bezetten van een bedrijf, los van al je overtuigingen en eetgewoontes, gewoon misdadig is.