Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji flipt naar specifieke hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Angieh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising boxer/labrador x australian shepherd.
Aantal honden: 1

Kenji flipt naar specifieke hond

Ongelezen bericht door Angieh »

Hoi hoi!

Kenji is nu 9,5 mnd oud en is ondanks zijn onzekerheid een heel sociale hond.
Hij kan goed met zo'n beetje elke hond i n de wijk, in het bos op de hei gaat het ook altijd goed met andere onbekende honden.

Maar, en nu komt ie..
Als hij de Akita Inu van 2 straten verderop ziet, flipt Kenji compleet de pan uit.
Blaffen, grommen, trekken, springen, kam omhoog. Helemaal fout.
Heb het advies gekregen om zijn aandacht voor die tijd te pakken om te draaien en het conflict te vermijden maar vaak komt deze hond ineens uit een steeg en ziet Kenji hen direct.

Deze mensen lopen vaak direct weer weg als Kenji begint te blaffen en heb ze nog niet kunnen spreken.
Eigenlijk is dat al vanaf het begin af aan, ook toen Kenji een mini pupje was.
Door dit gedrag van hun denk ik dat deze hond überhaupt slecht met andere honden kan.

Wat kan ik nog meer doen om dit te laten stoppen? Andere routes nemen? Of juist elkaar vaker in beeld hebben zodat het "gewoon" wordt?
S@ndr@
Zeer actief

Re: Kenji flipt naar specifieke hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maakt toch niet uit dat hij (de andere partij) eventueel slecht met andere honden zou kunnen ( dat weet je dus niet zeker- dat is een aanname) zij ontlopen het, - dikke prima. Ik deed dat ook met Van Gils en die kon prima met andere honden, die hoefde van mij alleen niet te weten dat er sjagereinige rot honden bestonden :19: .( want hij was niet te beroerd om zijn mouwen op te stropen als het echt moest)
Jou hond is nu op een leeftijd dat het een dingetje zou kunnen gaan worden, dus ik zou zeker gaan trainen op aandacht voor jou en omdat hij die hond nogal spannend vind, moet hij er zeker helemaal niets mee :19:
Angieh
Vaste gebruiker

Ja het is echt vervelend, ik ben bang voor wat ee gebeurd als ze elkaar wél los treffen. Terwijl Kenji alles behalve aggressief is.
Ik probeer ze nu inderdaad te ontwijken maar vroeg me af of ik dat juist aan pak :)
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Hier idem maar dan met een specifieke Beagle....elke andere Beagle maakt niet uit, zelfs die bij ons uit de straat niet, maar als we die specifieke Beagle tegenkomen gaat Rakker totaal uit zijn plaat....
Angieh
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:Maakt toch niet uit dat hij (de andere partij) eventueel slecht met andere honden zou kunnen ( dat weet je dus niet zeker- dat is een aanname) zij ontlopen het, - dikke prima. Ik deed dat ook met Van Gils en die kon prima met andere honden, die hoefde van mij alleen niet te weten dat er sjagereinige rot honden bestonden :19: .( want hij was niet te beroerd om zijn mouwen op te stropen als het echt moest)
Jou hond is nu op een leeftijd dat het een dingetje zou kunnen gaan worden, dus ik zou zeker gaan trainen op aandacht voor jou en omdat hij die hond nogal spannend vind, moet hij er zeker helemaal niets mee :19:
Is ook een dikke prima, en ik wil zeker niet met vingers gaan wijzen, hij ontweek ons dus al toen Kenji pas 9 weken oud was. ik probeer vaak in mn hoofd redenen waarom iets is te hebben zodat ik het beter begrijp dus vandaar een misschien verkeerde aanname ;)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kan ook gewoon zijn dat hij lomp is met puppies, of er gewoon niet van houdt, of deze mensen snappen prima dat niet iedere hond iets met een andere hond moet.. ik houdt van dat soort mensen :ok:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Hier ook 1 of 2. Bij Milo is het meestal dat hij er ooit van geschrokken is, onvergeeflijk natuurlijk.
Peer had er ook 1 of 2, teveel macho denk ik en hij vond zichzelf ook best een heertje.

Verder beide prima sociaal, dus als ik op tijd was liep ik andere kant uit en verder maar geaccepteerd. Kwam/kom ze hooguit eens per maand of 2 maand tegen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Heel veel honden laten natuurlijk gedrag zien bij de grens van hun privédomein. De voordeur dus.
Buurt en straathonden zijn de eerste honden die een hond in een hoge staat van blijheid en drukte ziet. Op de grens van zijn territorium. Dat worden de honden waar je hond zijn natuurlijk gedrag dan tegen gaat laten zien.
Waarschijnlijk kan je hond wel met die Akita. Als het ineens moet. Maar niet dan en daar.

Mijn vorige hond en de buurhond leken elkaar wel naar het leven te staan. Echt aan de halsband meesleuren en dan gingen ze tekeer.
Tot de dag dat de buurhond in het bos was 5 km van huis. Ik dacht hé een leuke Drentse Patrijs reu en zeg tegen mijn hond ga maar kijken. Leuk snuffelen en kwispelen. Toen kwam de buurvrouw aanlopen.....!?! Wtf! Niks aan het handje.

Mijn huidige honden hebben oorlog met de boerenfox en Jack hussel van de buren. Maar oorlog en vechten komt verder niet eens in mijn honden op. Elke hond mag hier binnen lopen en zelfs buurthonden die hier regelmatig rondlopen staan ze snuffelend mee aan de hek. Die twee buurhonden echter....bang meteen met blikkerende tanden tegenover elkaar en dan moet ik er snel tussen springen of een sleutelbos gooien om te voorkomen dat ze vechten. En vechten en mijn honden zijn echt ondenkbaar verder. Dat doen ze echt nooit. Behalve...
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef:kan ook gewoon zijn dat hij lomp is met puppies, of er gewoon niet van houdt, of deze mensen snappen prima dat niet iedere hond iets met een andere hond moet.. ik houdt van dat soort mensen :ok:

Ik ook :ok:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik zou er erg gelukkig van worden als ze omdraaien en weer weglopen.
Fred heeft het met een bearded collie in de wijk. Ik steek mijn hand op als ik haar in de verte zie lopen en draai me om. Ook zij ontwijkt me.
En de momenten dat het me echt niet meer lukt om ze te ontwijken - en die momenten probeer ik echt te voorkomen - parkeer ik Fred zo ver mogelijk van ze weg en krijgt hij de melding waffel houden.

Je zou aan de slag kunnen gaan met de Look At That oefening, maar dan moet je wel heel veel tijd nemen en heel veel afstand.
https://www.la-spca.org/file/training-d ... t-That.pdf
Angieh
Vaste gebruiker

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen wrok over de hond.
Ook niet naar de baasjes en heb ook geen problemen er mee dat ze hem uit de situatie halen. Alleen maar prima.
Het enige wat ik aangaf, is dat dat het enige is wat anders is ten opzichte van de andere buurt honden. :)

Ik heb inmiddels contact kunnen krijgen met de eigenaren via de buurt facebook groep omdat ik mijn excuses wilde aanbieden en aan te geven dat ik er aan werk met Kenji. Hun hond is net als Kenji soms bang en onzeker en hij is vaak degene die zo te keer gaat als Kenji.

De Look at that methode ben ik druk mee bezig, net als het aandacht naar mij dingetje. We komen er wel :) Maar vind het fijn om af en toe te polsen of we de goede richting uit gaan.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel heeft zo ook een paar reuen die hij echt niet moet. Grommen, woest blaffen. Normaal is hij echt de vriendelijkste reu van de buurt maar er zijn er een paar die hij echt niet moet. Al denk ik dat als beiden los zouden schieten dat het van zijn kant erg mee zou vallen. Ik doe ee verder weinig aan, hij moet gewoon normaal meelopen. Ik mag ook mensen niet maar zolang ik me gedraag is t wel prima
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Rex ook, de reu verderop in onze straat behandelt ie alsof het zijn aartsvijand is. Dat gevoel is overigens geheel wederzijds, dus ze zijn het in elk geval met elkaar eens. Die reu heeft ook nog een harem aan teefjes om zich heen lopen altijd, dat helpt ook niet vermoed ik.
Angieh schreef:Ja het is echt vervelend, ik ben bang voor wat ee gebeurd als ze elkaar wél los treffen. Terwijl Kenji alles behalve aggressief is.
Ik probeer ze nu inderdaad te ontwijken maar vroeg me af of ik dat juist aan pak :)
Hier gebeurde er niets. Op een onbewaakt moment (ja, mijn fout) konden de beide heren los bij elkaar komen, ook nog in de straat hier. Ik hield mijn hart vast en zette de achtervolging vast in, maar ze renden elkaars kant op, bekeken de zaak eens en besloten allebei vanaf een afstandje (meter of 5 denk ik) elkaar de huid vol te schelden. Dichterbij zijn ze niet gekomen en Rex keek maar wat opgelucht toen ik hem sommeerde Verdorie! Nu! Hier! te komen. (Overigens keek ie nog wel even boos achterom toen ie naar mij kwam met een blik van 'ja, ik zóu je natuurlijk wel willen opvreten nu, maar ja, vrouwtje roept he, kan er niks aan doen, ik moet naar haar toe, maar anders.....'. :mann:

Wij ontwijken elkaar ook en dat gaat prima. Als we elkaar tegenkomen met beide honden los in het nabijgelegen (kleine) parkje lopen we gewoon een rondje op ongeveer dezelfde snelheid en onze beide honden luisteren dan goed genoeg om niet naar de andere kant te sprinten om er eens even wat van te zeggen. Als we elkaar toch moeten passeren gaat een van ons altijd aan de andere kant van de straat lopen (onze straat is behoorlijk breed) en ik zorg dan altijd dat Rex zijn aandacht bij mij houdt. Uiteraard, de ene keer werkt dat beter dan de andere keer, maar heel veel meer dan een beetje boos naar elkaar blaffen gebeurt er niet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Angieh schreef:
S@ndr@ schreef:Maakt toch niet uit dat hij (de andere partij) eventueel slecht met andere honden zou kunnen ( dat weet je dus niet zeker- dat is een aanname) zij ontlopen het, - dikke prima. Ik deed dat ook met Van Gils en die kon prima met andere honden, die hoefde van mij alleen niet te weten dat er sjagereinige rot honden bestonden :19: .( want hij was niet te beroerd om zijn mouwen op te stropen als het echt moest)
Is ook een dikke prima, en ik wil zeker niet met vingers gaan wijzen, hij ontweek ons dus al toen Kenji pas 9 weken oud was. ik probeer vaak in mn hoofd redenen waarom iets is te hebben zodat ik het beter begrijp dus vandaar een misschien verkeerde aanname ;)
Dat ontwijken zal een reden hebben gehad.
En is misschien (voor een deel) ook de reden dat Kenji er zo'n spektakel van maakt.
Het zal hem wel zijn opgevallen dat die hond altijd verdween vanaf toen hij puppy was.

Overigens prima om aandacht voor jou te vragen plus "look at that" :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

normaal gesproken laat ik mijn hond geen kennis maken met vreemde honden, passeer dus op afstand en aan de lijn.
tis allen 1 keer per ongeluk mis gegaan omdat de lijn brak, dit was wel tijdens de curcus voor gevorderen, ze was iets van anderhalf destijds, Lana ging als een gek tekeer toen er een andere herder [witte] het oefen terrein op kwam, ze wou hem wel opvreten, toen knapte de lijn, dus met volle vaart erop af en twee meter voor de andere hond ging ze in de ankers en was van haar stoere voorkomen helemaal niets meer over. de begroeting ging dus ook heel vriendelijk.

mijn ervaring is, dat als ze eenmaal los en van eigen terrein zijn, heel anders reageren dan aan de lijn of op eigen grond. [niet dat ik het in de praktijk uit probeer ]
maar heb nu wel zo iets van, je kan dus heel normaal doen, en dat doe je aan de lijn dan ook maar, gewoon negeren [afleiden]en als anderen op afstand blijven respeteer ik dat, ga het dan niet opzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”