In Augustus 2015 is een Russisch teefje naar hier gekomen om door mijn reu gedekt te worden.
Het dekgeld is 1000 euro .
Omdat de mensen al een verre reis gehad hadden en 3x een geslaagde dekking, heb ik ze 200/300 euro ( ik weet niet meer precies) korting gegeven .
Teefje bleek niet dragend te zijn .
In Februari 2016 zijn ze terug gekomen , wel op voorwaarde dat ze in Rusland progesteron lieten testen, hebben ze gedaan, de teef was ook pas 10 dagen loops en de dierenarts adviseerde om meteen bij aankomst te laten dekken, natuurlijk een gratis dekking.
Mijn reu wilde wel , maar de teef eigenlijk niet ..
Om gezeur te voorkomen, heb ik aangeboden om een progesteron test in Eersel te laten doen ( heb ik betaald) en eventueel KI erna.
Ze kwamen tenslotte helemaal uit Rusland.
Uitslag van de progesteron was 29.7

Maar in Eersel waren gevallen bekend met een hoge progesteron en toch pups.
Uiteindelijk zijn er 3 pups uit gekomen , waarvan 1 bij de geboorte is overleden, 1 had een hartafwijking en is met 6 weken overleden en de derde was een reutje met 1 balletje.
Vorig jaar stuurde hij een bericht dat hij zijn teef nog een keer wilde laten dekken , want ja, ik had gezegd , we doen die dekking dan voor niks .
Trouwens in mijn "contract" staat; bij 0 of 1 pup een gratis her dekking. Maar niets over geld terug
Nu wil hij die teef niet meer laten dekken en wil hij zijn dekgeld terug?? Ik heb nog niet begrepen of hij alles , of een deel terug wil .
wat is jullie advies en wat zouden jullie doen .
Ik vind persoonlijk dat ik meer dan genoeg mijn best heb gedaan en dit is gewoon pech hebben .
Het gaat niet om het geld, maar gewoon om het principe dat hij ten eerste alleen voor de gratis dekking wil terug komen en dan opeens wil hij zijn geld terug ....
pffff