Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sammetje mijn mannetje 19-05-2005 / 09-05-2019

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Sammetje mijn mannetje 19-05-2005 / 09-05-2019

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Lieve Sam,

Donderdag 9 mei was het zover, ons afscheid van elkaar. Het is voorbij. Onvoorstelbaar, maar ik moest je loslaten. Het is niet te vatten, ook al wist ik langere tijd dat het er aan zat te komen. Zo graag wilde ik nog 19mei met je vieren, je zou dan 14jaar zijn geworden. Het mocht niet zo zijn. Deze datum was te ver weg.

In 2005 was ik zover, dat ik 100% voor jou kon gaan. Zo lang naar verlangd en toen was het zover. Ik zag je voor het eerst, toen je 12 dagen oud was, net de oogjes wat lodderig open. Tijdens de nestperiode zag ik je nog een paar keer en toen je acht weken oud was, kwam je bij me wonen. Wat was ik ongelooflijk blij en trots met zo’n mooi manneke aan mijn zij.

Op mijn werk, destijds op een school, had ik geregeld, dat ik 2 weken vooraf aan de zes weken durende schoolvakantie en 2 weken aan eind van de schoolvakantie extra dagen kon opnemen. Dus 10 weken de tijd voor de opstartfase van jou bij mij thuis. Ik noemde je Sam, dat vond ik zo’n leuke naam. Wat betreft stamboomnaam kwam je uit een zogenaamd A-nest, dus moest je stamboomnaam met een A beginnen. Mijn keuze via op Amadeus, vernoemd naar Mozart Amadeus. Klassieke muziek is voor mij zo mooi en nodig, als soort lucht, het is er altijd, het voelt als verrijking, als troost, als ontspanning…… En dat was jij ook. In de naam Amadeus zaten ook de letters SAM, het moest zo zijn.

Al heel jong zat en lag je in het mandje achterop de bagagedrager van mijn fiets, want ik had nog geen auto in die tijd, netjes in een tuigje, veiligheid voor alles. Je vond het prachtig en ik voelde zo’n intense rijkdom met jou zo achterop. Ik weet nog dat ik dacht; ‘Zouden moeders zich ook zo voelen, met hun kindje voorop of achterop, dat je dan samen één geheel bent, dat het voelt als dat het zo onwijs klopt en nooit meer echt eenzaam? Geen rood verkeerslicht vond ik meer vervelend, want dan kon ik even afstappen en naar jou kijken en je een kusje geven en een gesprekje aangaan.

Ik begon in die tijd ook met een opleiding 1x per 14 dagen een zaterdag. Toen ik jou die eerste zaterdag naar de oppas bracht, voelde ik me bijna een moeder, die voor het eerst haar kindje naar de opvang/school bracht. In de pauze even appen naar de oppas, of het lukte w.b. het oppassen. Opgelucht om te horen dat het heel goed ging. Jaja, stukje loslaten is moeilijk blijkbaar, ook voor hondenbaasjes. Toen ik na 3jaar opleiding slaagde, was jij de enige hond in de zaal, die er speciaal zat voor mij. Ik was niet zozeer trots op mijn diploma, ik was trots, dat jij daar zat en wilde iedereen wel vertellen van ; “Kijk, daar zit mijn hond Sam, dat is mijn hond.”

Altijd waren we samen, heerlijk. In 2006 brak een onwijs moeilijke tijd aan, toen ik mijn zus verloor. Zij was gek op jou en omgekeerd jij ook op mijn zus. Na dit afscheid was ik ook zo overstuur. Ik moest wel rijden in een geleende auto en jij zat voorin bij mij. Zo wist ik, dat ik verantwoord moest rijden, want jij was er. Andersom legde je dan een pootje in mijn rechter elleboogplooi. Alsof je me wilde laten voelen, dat ik er niet alleen voor stond. Jij was er voor me, bood me nabijheid met je warme lijfje, een blik in je ogen, een lik, een pootje….

Andersom gaf ik dit jou ook, je was alles wat ik nog had. Ik hield me staande, door te weten, dat jij ook liefde nodig had en plezier. Voor jou bleef ik functioneren en de structuur maakte, dat ik dit alles aankon. Jij had er niets aan, wanneer ik er niet 100% voor je zou zijn, dus de schouders zette ik er weer onder. Samen waren we sterk.

We deden cursussen samen, gehoorzaamheid, behendigheid, speurwerk, waterwerk, hersenwerk, T-tough, noem maar op. Ondertussen mocht je ook nog drie keer een teefje dekken en heb je nakomelingen. Ik plaagde je wel eens, dat je het in die zin verder hebt geschopt dan ik.

Je was voor mij zo echt mijn ‘alles’, mijn soulmate, bijna als een soort therapiehond. Daar waar ik niet voldoende haalde uit de therapie, die ik destijds had, bood jij me juist dat stuk; Het huis mocht vies worden als jij binnenstapte met mopperpootjes en volledig natgeregend. Het hoefde niet meer steriel schoon. Dat kostte immers mega veel tijd en die tijd wilde ik liever met jou delen. En dat je lekker vies was geworden, stond voor mij synoniem met dat je dan lekker genoten had en dat moest ook. Hondjes horen te genieten! Met jou durfde ik me onder de mensen te begeven, daar waar ik eerder liever voor de vermijding koos. Voor het eerst mocht ik thuis ook gewoon ‘niks’ doen, zitten op de bank, lekker genieten. Knuffelen met je, verhaaltjes vertellen aan je, fluiten en zingen voor je. Weet je nog, dat we wel eens wedstrijdje deden, wie het hoogst kon ‘zingen’? Ik zei dan: “Sammetje, zullen we zingen?” Ik zette dan in, beetje laag en jij ging er overheen qua hoogte. Ik ging dan daar weer overheen en jij sloot aan, door er nog weer overheen te gaan. Wat hadden we dan een lol he? Je gooide dan je koppie achterover en als een echte counter-tenor maakte je lange, mooie tonen. Jij vond alles best. Aan jou heb ik me voor het eerst durven te hechten. Ik durfde lief te hebben, JOU lief te hebben. Je bood me zoveel.

Je lag bij mij op bed, vanaf het moment dat mijn zus was overleden. Ik moest in die tijd zo huilen, dat jij jouw plek in de mand in de erker, waar je normaliter altijd sliep, verliet en als een wolf voor mijn slaapkamerdeur huilde. Ik liet je toe en je sliep vanaf dat moment altijd bij me. Maar zeg zelf, we hadden maar een 1 persoons bed, waarbij jij vaak de meeste ruimte inpikte en ik lag dan op de rand. Samen naar de beddenwinkel, waar ze ons allang kenden, want ik was gek op mooi beddengoed. Ik durfde eigenlijk niet te vragen om een nieuw bed, zo lang was mijn ‘oude’ bed immers ook nog niet. De meneer, die ons heel vaak hielp, raadde al, dat ik een groter bed wilde i.v.m. jou en dat was zo. Het was zo bijzonder, zo ongeveer de duurste beddenwinkel in Groningen en wij twee mochten op een twijfelaar uitproberen, of we er samen op pasten. Zo kwamen wij aan een groter bed. We waren een maf stel samen he?

Alles was erop gericht, dat we het maar fijn hadden samen. In 2010, met mijn leverdonatie, moest je twee weken uit logeren. Dat was het meest moeilijke in mijn leverdonatietraject, jou even loslaten, hoe fijn je het ook had in Emmen bij schapendoes Wiske. Als artsen dan hun ronde liepen en ook rond mijn bed stonden, was altijd de vraag: ”Hoe gaat het met u……. en…….. Hoe gaat het met Sam bij de oppas?” Ook zij wisten, wat voor grote plek jij in mijn hart had. Als het goed ging met jou, dan ging het ook goed met mij. Oh zo blij was ik, toen ik op de dag van mijn ontslag uit het ziekenhuis, jou ’s avonds weer in mijn armen had. Ik was toen langdurig thuis vanwege hersteltijd en jij en ik hadden het heerlijk. Ondertussen was er ook voor het eerst in mijn leven een auto, dus we konden lekker weg. Samen op vakantie in Zwitserland, paar keer naar Oostenrijk, nog een keer kort naar Italië. Niets was voor ons onmogelijk.

Eind 2010 kreeg je door toedoen van een andere hond een ontzettend heftige blessure, de achillespees volledig gescheurd. Een operatie volgde met een 1,5jaar durende intense revalidatie. Elke dag masseerde ik je, elke dag oefeningen. 2x per week had je een combinatie van fysio en hydrotherapie. Alles deed ik voor je, net zoals jij dat voor mij deed. Alles liet je ook toe van mij. Je had zo’n onwijs vertrouwen in mij en dacht volgens mij bij vele handelingen van mij ‘Als jij denkt dat het goed voor mij is, dan zal het wel zo zijn’, en ook jij knapte uiteindelijk weer op. De chirurg en fysio vonden het destijds een wonder, zoals jij weer leerde lopen.

Je vergezelde me, tijdens mijn zzp-werk. Ik nam eigenlijk alleen maar werk aan, als de voorwaarde werd ingewilligd, dat jij mee moest kunnen. Jij kreeg met aan mijn zijde en je lieve blik soms de meest depressieve cliënt nog uit bed. Wat waren we toch een team, jij en ik?

Nog weer later heb je me vergezeld, toen ik mijn angst te lijf ging, om de Engelse taal te leren bij de nonnen. Ik durfde eigenlijk absoluut niet, maar ging toch de intake aan. Ik kwam steeds dichterbij de keuze, om ervoor te gaan of niet. Mijn laatste argument was nog; “ik doe eigenlijk zoiets engs niet zonder mijn hond Sam.” Tja, toen was het antwoord: “Wij denken altijd in mogelijkheden, dan komt u met uw hond Sam.” En zo was je de eerste hond die zijn entree deed in het oh zo beroemde Regina Coeli Instituut. Samen met jou durfde ik dit avontuur aan en wat werd er ook daar van je gehouden door alle ‘juffen’, die me daar privéles gaven. Van de koks kreeg je altijd een heerlijk bordje eten, want eerlijk is eerlijk, eten was altijd je grote passie.

In 2015 ontwikkelde je na bepaalde vaccinaties epilepsie. Ik wist niet wat me overkwam. Wat was dat ongelooflijk zwaar. De eerste keer ervaarde ik, dat ik je ‘zomaar’ kon verliezen. Het was beangstigend. Zorg overdragen aan een ander, vond ik moeilijk in die tijd, terwijl het wel moest, want ik had mijn werk ook. In augustus 2017 waren we zover, na een intensief ontstoringsprogramma, dat je geen aanvallen meer had tot aan je dood. Wat brak er een heerlijke periode aan, zonder die rot aanvallen. Langzaam vertrouwde ik erop, dat we deze fase voorbij waren.

Maar toen kwam in 2018 die nare kanker in je poot om de hoek kijken. Ik moest nadenken over een poot amputeren of niet in mei 2018. Omdat je ook al kampte met dementie-problematiek en een soort van ‘sluimerende’ epilepsie, besloot ik niet tot amputatie over te gaan. Ik vond dat geen kwaliteit bieden t.b.v. jou. Ingestoken daarom op palliatieve zorg, wetend dat het afscheid mogelijk heel dichtbij zou zijn. Maar je stabiliseerde ontzettend rond het ziektebeeld kanker. Je kreeg van een homeopathisch kenner, die je ook had begeleid met het ontstoringsprogramma voor de epilepsie, nu een kuur met drie middelen, elke dag, verspreid over aantal keren per dag. Mensen lachten ons soms uit, ‘geloof je daar nu echt in?’……. Nou, jij liet zien met je poot, hoe je stabiliseerde. Zelfs de dierenarts was perplex. De prognose van een aantal weken, werd nog ons ‘reservejaar’. Echter de dementie zette zich voort.

We leverden beide steeds meer in. De lange wandelingen waren geen optie meer, samen hardlopen ook niet meer. Lekker zwemmen niet. Ergens een hotelletje pakken was voor jou niet meer echt fijn, onbekende omgevingen gaven onrust. Mij herkennen bleef er wel steeds. Je neus maakte ook overuren en lekkertjes waren nog steeds erg welkom. Lekker buiten snuffelen en struinen op het gras, in de bosjes, thuis bij me liggen, knuffelen. Genieten nog van Karel, het buurhondje. Dat was er wel, maar heel veel was er ook niet en steeds meer drong de vraag zich op; Is de kwaliteit zodanig, dat de hondwaardigheid in het geding komt? Ik liet maandelijks de dierenarts over mijn schouder meekijken en Yvonne (baasje Morris en Ayla) was voor mij hierin ook een onwijs lieve meedenker-kijker. Heel bewust koos ik hiervoor, omdat ik natuurlijk wist, dat eigen grenzen verlegd kunnen worden, bewust of onbewust, omdat ik je natuurlijk niet kwijt wilde. Ik ben afgegaan op de woorden van anderen van “Hilly, je voelt het, als het moment er is…... “ Veel heb ik nog gedaan wat betreft het stukje palliatieve zorg. Massages die je kalmeerden, pijnmedicatie, wat heb ik niet gedaan?

Maar afgelopen maandag, 6 mei, na een middagwandeling en jou weer zien lopen en daarvoor de onrust thuis, toen was het dan zover, dat ik de dierenarts heb gebeld en aansluitend het crematorium. Ik moest kiezen om je los te laten. Niemand anders kon die keuze maken. De dementie had je in de greep qua onrust, maar ook je lichaam gaf aan, door mogelijk pijn, mogelijk wat anders, dat het voor jou op was. De dierenarts die je het laatste jaar veelvuldig begeleid heeft en mij, kwam donderdag 9 mei in de ochtend. Ze heeft je ontzettend liefdevol begeleid en mij ook. Jij had daarvoor al een kalmeringstabletje van mij gehad, waardoor je al heel ontspannen was. Je kreeg een infuusnaaldje in je poot, wat je niet eens meer door had. Bij mij op schoot, ik aaide je, kuste je en sprak liefkozende woorden naar je uit en ondertussen gleed de inhoud van de spuit die de dierenarts vasthad, via het infuusnaaldje naar binnen. Ik voelde hoe je weggleed.

Oh lieve Sam, ik wilde je wel abrupt neerleggen en reanimeren, maar het zou natuurlijk niet kunnen en ik zou het ook niet moeten willen. Ik moest je laten gaan. Bewust heb ik ervoor gekozen om je als het ware een dag op te baren in ons heerlijke huisje. Zo kon ik nog naar je kijken, met je praten, kusjes geven. Sommigen konden nog afscheid van je nemen. En ja, dan breekt ook de laatste nacht aan dat we samen in 1 huis verblijven. Ik bleef de hele nacht in de stoel naast je zitten. Het kon nu nog, dacht ik dan steeds.

Maar ook aan een nacht komt dan een eind en samen met de buurman heb ik je op de trap naar beneden getild, in de auto, onze Sam Mobiel. De rit naar het crematorium was immens zwaar. We werden wel heel goed opgevangen en begeleid en alles heb ik zelf mogen doen voor jou, hoe moeilijk het ook was, maar dat wilde ik. Alleen je in de oven tillen mocht vanwege veiligheid en feit dat dat een naar beeld is, niet. Maar ik was op 1,5meter van je af en zag hoe je heel zachtjes uit je mand werd getild en vervolgens de oven in. Daarna sloot de deur.

Verdoofd liet ik je daar achter, maar ik hield het nog vol. Ik mocht je immers om 16.00uur weer ophalen?

Dat heb ik nu gedaan. Je bent weer bij me. Alleen zijn we nu ‘samen’ in een huis, wat niet mijn huis voelt Sam. Het is te leeg. Ook de auto voelt niet als ‘onze auto’, want jij bent er niet meer.

Maar we zijn samen, dat wel.

Het spijt me Sam, dat ik nu alleen maar verdrietig ben en nog niet bij de goede herinneringen kan, alhoewel ik dat wel even kon middels dit schrijven.

Ik wil je ontzettend bedanken, elk woord dekt niet de lading van bedanken. Maar je was bijna 14jaar mijn trouwe vriend, oprecht. Je liet me voelen wat hechten en houden van is. Je leerde me lachen, genieten, zoveel wat jij me hebt geleerd.

Lieve Sam, het gemis is al intens, manneke, wat houd ik toch veel van je! Dag lieve Sam.

Afbeelding
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Re: Sammetje mijn mannetje 19-05-2005 / 09-05-2019

Ongelezen bericht door Biet »

Mooi Hilly.
Pakkende woorden.
Wiel
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Liefdevol omschreven hoe jij je band voelde met Sam. Wat hebben jullie samen veel meegemaakt. Dierbaar hoor.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Wat een liefdevol stuk heb je geschreven over jouw Sam. :I: Heel veel sterkte met dit verlies van jouw maatje.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Dag Sam, wat heb je veel voor Hilly betekend :lief:

Wat heb je mooi over hem geschreven Hilly. Over hoe veel je van hem hebt geleerd, namelijk hoe sterk jij eigenlijk bent en wat jij allemaal kan en hoeveel liefde je kan geven. Houd die lessen vast, al lijkt dat nu misschien even onmogelijk, want dat is het allermooiste dat je nu van Sam mee kan nemen.

Ik weet niet precies hoe ik het wil zeggen of wat ik wil zeggen maar ik maak me een beetje zorgen om je, want je zal nu zo intens verloren en verdrietig zijn. Maar vergeet dus niet dat je juist van Sam hebt geleerd dat je ook dit aankan, ook hierna weer verder kan. Heel veel levenslessen, wijsheid, en mooie herinneringen rijker.

Hij heeft het heel goed bij jou gehad.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Sterkte!
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Jullie band was heel speciaal.
Dusdanig speciaal dat ik er van overtuigd ben dat Sam er een pootje in zal hebben jou mooie dingen op je pad te sturen.
Het eerste heeft hij bij leven al gedaan. Jouw bovenburen.
Ik hoef jou niet te zeggen er open voor te staan. Jij zal het meteen weten als hij zich kenbaar maakt.

Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

je hebt een heel mooi eerbetoon geschreven. Ik hoop dat je straks de kracht weer kunt vinden om gewoon weer verder te kunnen leven en te ook te genieten :J:

heel veel sterkte :roos:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Heel veel sterkte.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mooi, liefdevol en zo ontroerend geschreven.
Nogmaals enorm veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

:roos:
Heel veel sterkte met dit grote gemis.
Maar in je hart en in je hoofd zal hij altijd bij je zijn.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Dag Sam, rust zacht.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Dag Sam, rust zacht.
Heel veel sterkte gewenst.
Je hebt een mooi eerbetoon voor hem geschreven.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Mooi en recht uit het hart geschreven. Moest vanmiddag toch een traantje wegpinken bij je verhaal over zijn laatste dagen.
Wens je veel sterkte met dit verlies, Sam heeft een prachtig leven bij jou gehad.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Prachtig Hilly, zoals je dit hebt geschreven. En wat hebben jullie veel voor elkaar betekend en van elkaar geleerd. En nu die laatste moeilijker stap, het loslaten.
De cirkel is rond, Sam is weer terug bij de oorsprong.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Het was je vriendje, je maatje
die er altijd voor je was.
Bedelend voor iets lekkers en
spelend in het groene gras.
Je zult hem missen iedere maand
elke dag.
Maar denk dan in alle liefde aan
hem terug met een glimlach.

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje :roos:

Rust zacht lieve Sam
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Mooie woorden voor je speciale vriendje.
Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Mooi om te lezen over de bijzondere band die je had met Sam.
Het zal niet meevallen, sterkte..
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Heel veel sterkte!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Sterkte :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Heel veel sterkte.
Afbeelding
Neeltje
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Koester die mooie herinneringen!
Sterkte met het verlies!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat mooi en liefdevol geschreven. Nogmaals heel veel sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Wat een mooi levensverhaal van jou en Sam. Sam had geen beter vrouwtje kunnen treffen. Verder weet ik niet wat te zeggen zoals ik ook al op je andere topic schreef. Er zijn geen woorden om jou te troosten. Ik hoop dat je snel weer bij de mooie herinneringen kunt.
Afbeelding
AnSen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan

Ongelezen bericht door AnSen »

Wat een mooi eerbetoon aan Sam

Wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :roos:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte lieverd, :roos: rust zacht Sam
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi beschreven Hilly. :I:
je hebt een geweldige kameraad aan hem gehad en hij heeft een geweldige baas gehad.

Hoe verdrietig ook, het is goed zoals het is.
Je hebt hem gespaard.
Ik wens je toe dat je de mooie tijden kunt gaan herinneren en het verdriet van de scheiding van je vriendje een beetje achter je kan laten :knuffel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Wat heb je Sam mooi beschreven. Heel veel sterkte
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja en dan ineens is het stil... naar stil, gek makend stil, enorm verdrietig stil :(:
Tranen mogen, moeten zelfs, want dat heeft Sam verdiend en na een tijdje komen de mooie herinneringen en wordt het een traan met een
glimlach, want ook die glimlach heeft hij zo verdiend; zijn leven mag niet alleen maar verdriet nalaten.

Hilly, heel veel sterkte gewenst met het verlies van je allerliefste vriendje :roos:

Rust zacht lieve Sam...
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een mooie woorden Caro. Ik vind het zo moeilijk de goede woorden te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”