Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vandaag was het zover, mijn afscheid met Sam.
Moderator: moderatorteam
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Aantal honden: 2
Re: Vandaag was het zover, mijn afscheid met Sam.
Heel veel sterkte.
-
S@ndr@
- Zeer actief
lieve Sam doe mijn overleden kanjers daarboven de groeten, ik heb zoveel respect voor jouw vrouwtje die altijd zo het beste met je voor had, de twee eenheid, ik heb je ooit voor de lens gehad, en hoe veel ik nu ook gegroeid ben in techniek.. ik kijk altijd terug op een hele fijne dag met jullie twee...
waar jij bent is geen pijn en geen verdriet,, rust zacht kanjer
- sterkte Hilly.. je hebt t goed gedaan, en nu komt er een tijd van verwerken, en hopelijk later een tijd dat je met een glimlach terug kunt denken aan je kanjer.. Sam is daarboven vast aan het herderen, iedereen bij elkaar houden
sterkte

waar jij bent is geen pijn en geen verdriet,, rust zacht kanjer

- hewi
- Zeer actief
Wat een veilig warm afscheid heb je hem gegeven, maar wat een verdriet meis, sterkte xx
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die zijn er niet.Hilly45 schreef:Ik kan niet vertellen, niet de juiste woorden vinden, hoe zwaar ik het vind.
Hoeft ook niet.
We weten het zonder woorden.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Oh wat een verdriet Hilly, herkenbaar. Ik voel je verdriet door het scherm. Hij heeft het geweldig gehad bij jou, probeer daar aan te denken.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Veel sterkte Hilly...
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Je hebt hem een prachtig afscheid gegeven, veel sterkte met dit grote verdriet.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Ik heb geen andere woorden dan heel veel sterkte.
Het verdriet, de oorverdovende stilte, het gemis, sterkte.
Het verdriet, de oorverdovende stilte, het gemis, sterkte.
Groetjes, Terry
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het moment waar iedere liefhebbende hondenbaas als een berg tegenop ziet: dé beslissing, hét moment, de veel te stille periode erna...
Je hebt het goed gedaan Hilly, je hebt Sam's welzijn voor alles gesteld, meer had je niet kunnen doen.
Veel liefs en heel veel sterkte gewenst
Je hebt het goed gedaan Hilly, je hebt Sam's welzijn voor alles gesteld, meer had je niet kunnen doen.
Veel liefs en heel veel sterkte gewenst
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Lieve Hilly fijn dat Sam zo rustig gegaan is maar wat zal het nu stil een eenzaam zijn. Heel heel veel sterkte en een dikke knuffel.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Thuis gekomen nu en dan barst alles open aan verdriet. Ik probeer me bezig te houden. Ga opruimen, poetsen, was draaien, maar alles schreeuwt in mij om Sam.
Hij ligt daar nu in de oven alleen. Geen baasje die hem woordjes kan influisteren. Niks meer.
Lieve Sam, ik heb je samen met de buurman de trap afgetild, gebroken elleboog of niet. We hebben je in de auto gelegd. Je laatste rit in de Sam Mobiel, onze auto!!
Bij het crematorium heb ik je weer naar binnen getild en lag je in een soort ‘gedenk/afscheidhoekje.
Ik gaf je nog kusjes, praatte nog met je, kietelde je voetjes, want nu kon het nog.
Ik kreeg uitleg van de ruimte waar je gecremeerd zou worden en waar uiteindelijk ook de resten van je tot as vermalen zou worden. Ik had het nodig het te zien, anders zou ik het niet geloven dat deze nachtmerrie echt de realiteit was.
Toen ging ik weer naar jou. Ik heb je op de brancard gelegd en heb jezelf naar de ruimte gereden waar de oven stond. Het was goed dat ik hem daarvoor even had gezien zonder jou, zodat ik niet schrok. Nu kon ik al mijn aandacht op jou richten, zoals ik dat zo vaak had.
Nog een laatste kus en kriebeltje en toen werd je door een ander liefdevol getild. Mijn hart stond bijna stil lieve Sam. De deur ging open en je werd erin gelegd, heel respectvol. Ik stond toen op gepaste afstand, alleen om te zien hoe je er rustig in gelegd werd.
De deur sloot direct en ja, toen wist ik, mijn Sammetje wordt gecremeerd.
Lieve Sam..........Wanhopig vraag ik me af of je je niet alleen daar voelt in die hitte, maar ja, ik weet dat het mijn emoties en gedachten zijn. Jij kunt het niet meer voelen. Het laatste wat jij hebt gevoeld was immers gister, toen je nog levend op mijn buik lag en heel langzaam in slaap viel tot de dood zich over je ontfermde.
Vanmiddag haal ik je op lieve Sam. Maar toch, het is niet de Sam die ik echt wil. Ik wil jou met je zwarte dopneus. Ik wil je horen, je ruiken, je voelen, je kusjes geven, voor je zingen, verhaaltjes vertellen, kammen, masseren...... maar het is voorbij. En ja, in gedachten kan het als ik je herinner, net als nu. Maar het is surrogaat..... het is niet echt dan mijn Sammetje.
Alles wat ik ook nu voor je nog kon doen heb ik gedaan en nu moet ik zonder je verder.
Lieve Sam, voor nu weet ik niet hoe. Jij was mijn leven!!
Wat heb ik veel verdriet nu jij er niet meer bent. Geen woord dekt de lading, niets. Het is zo beangstigend oorverdovend stil.
Het werkverkeer/vrachtwagens etc. hadden speciaal voor jou en mij de kruising gister al vrijgemaakt voor onze Sam Mobiel, zodat ik je vanmorgen vanuit huis gemakkelijk in de auto kon krijgen.

We tillen je de trap af, met hulp van onze lieve buurman. Je was ook zo gek op hem en omgekeerd....

De achterklep van de Sam Mobiel open en je nog 1x erin vervoeren....

Even nog weer aaien lieve Sam

Daar lig je dan, in de Sam Mobiel

Tijdens de rit hebben we even de mand gedraaid, zodat ik steeds nog naar je kon kijken. Nu kon het nog...

En daar lig je dan voor het laatste afscheid

Ik schrijf even in het 'gastenboek' over jou

Thuis rest de lege mand, mijn maag draait zich om

De bench onder het kleed, waar je gister op lag en eerder altijd lekker in kon leggen, stukje geborgenheid en veiligheid voor jou, als je vanuit de dementie weer zo'n onrust had. Maar nu doelloos nog in de kamer.

Ach, lieve Sam toch.
Later zal ik ook fijne foto's bekijken van je, maar voor nu voelt amper iets fijn. Sorry.
Hij ligt daar nu in de oven alleen. Geen baasje die hem woordjes kan influisteren. Niks meer.
Lieve Sam, ik heb je samen met de buurman de trap afgetild, gebroken elleboog of niet. We hebben je in de auto gelegd. Je laatste rit in de Sam Mobiel, onze auto!!
Bij het crematorium heb ik je weer naar binnen getild en lag je in een soort ‘gedenk/afscheidhoekje.
Ik gaf je nog kusjes, praatte nog met je, kietelde je voetjes, want nu kon het nog.
Ik kreeg uitleg van de ruimte waar je gecremeerd zou worden en waar uiteindelijk ook de resten van je tot as vermalen zou worden. Ik had het nodig het te zien, anders zou ik het niet geloven dat deze nachtmerrie echt de realiteit was.
Toen ging ik weer naar jou. Ik heb je op de brancard gelegd en heb jezelf naar de ruimte gereden waar de oven stond. Het was goed dat ik hem daarvoor even had gezien zonder jou, zodat ik niet schrok. Nu kon ik al mijn aandacht op jou richten, zoals ik dat zo vaak had.
Nog een laatste kus en kriebeltje en toen werd je door een ander liefdevol getild. Mijn hart stond bijna stil lieve Sam. De deur ging open en je werd erin gelegd, heel respectvol. Ik stond toen op gepaste afstand, alleen om te zien hoe je er rustig in gelegd werd.
De deur sloot direct en ja, toen wist ik, mijn Sammetje wordt gecremeerd.
Lieve Sam..........Wanhopig vraag ik me af of je je niet alleen daar voelt in die hitte, maar ja, ik weet dat het mijn emoties en gedachten zijn. Jij kunt het niet meer voelen. Het laatste wat jij hebt gevoeld was immers gister, toen je nog levend op mijn buik lag en heel langzaam in slaap viel tot de dood zich over je ontfermde.
Vanmiddag haal ik je op lieve Sam. Maar toch, het is niet de Sam die ik echt wil. Ik wil jou met je zwarte dopneus. Ik wil je horen, je ruiken, je voelen, je kusjes geven, voor je zingen, verhaaltjes vertellen, kammen, masseren...... maar het is voorbij. En ja, in gedachten kan het als ik je herinner, net als nu. Maar het is surrogaat..... het is niet echt dan mijn Sammetje.
Alles wat ik ook nu voor je nog kon doen heb ik gedaan en nu moet ik zonder je verder.
Lieve Sam, voor nu weet ik niet hoe. Jij was mijn leven!!
Wat heb ik veel verdriet nu jij er niet meer bent. Geen woord dekt de lading, niets. Het is zo beangstigend oorverdovend stil.
Het werkverkeer/vrachtwagens etc. hadden speciaal voor jou en mij de kruising gister al vrijgemaakt voor onze Sam Mobiel, zodat ik je vanmorgen vanuit huis gemakkelijk in de auto kon krijgen.

We tillen je de trap af, met hulp van onze lieve buurman. Je was ook zo gek op hem en omgekeerd....

De achterklep van de Sam Mobiel open en je nog 1x erin vervoeren....

Even nog weer aaien lieve Sam

Daar lig je dan, in de Sam Mobiel

Tijdens de rit hebben we even de mand gedraaid, zodat ik steeds nog naar je kon kijken. Nu kon het nog...

En daar lig je dan voor het laatste afscheid

Ik schrijf even in het 'gastenboek' over jou

Thuis rest de lege mand, mijn maag draait zich om

De bench onder het kleed, waar je gister op lag en eerder altijd lekker in kon leggen, stukje geborgenheid en veiligheid voor jou, als je vanuit de dementie weer zo'n onrust had. Maar nu doelloos nog in de kamer.

Ach, lieve Sam toch.
Later zal ik ook fijne foto's bekijken van je, maar voor nu voelt amper iets fijn. Sorry.

-
Sterre
Wat een verdriet Hilly. Nogmaals heel veel sterkte.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:

Je verhaal gelezen en de foto's bekeken en ondertussen liepen de tranen over mijn wangen. Je verdriet is zo voelbaar, je liefde voor- en het gemis van jouw Sam spat gewoon van het scherm af.
Ik wens je zo ontzettend veel sterkte toe.

- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
-
blondie
- Zeer actief
Wat Thom schrijft, en ik zit ook te janken bij het lezen van het laatste afscheid en het zien van de foto's.
Fijn dat je mensen om je heen had en hebt de je hebben kunnen ondersteunen, fijn dat het rustig is gegaan.
Ook ik wens je enorm veel sterkte toe.
Fijn dat je mensen om je heen had en hebt de je hebben kunnen ondersteunen, fijn dat het rustig is gegaan.
Ook ik wens je enorm veel sterkte toe.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier ook veel emotie bij het lezen van je afscheid van Sam Hilly.
Bijna een jaar geleden Polly op dezelfde manier weggebracht.
Yeufke die ook op een paar dagen na 14 jaar geworden is en ook de liefde van mijn leven was.
Het is niet te doen eigenlijk. Ze leven echt te kort.
Heel veel sterkte met het moeten missen van je allessie.
Rust zacht Sam.
Bijna een jaar geleden Polly op dezelfde manier weggebracht.
Yeufke die ook op een paar dagen na 14 jaar geworden is en ook de liefde van mijn leven was.
Het is niet te doen eigenlijk. Ze leven echt te kort.
Heel veel sterkte met het moeten missen van je allessie.
Rust zacht Sam.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Wat een mooi en rustig afscheid, Hilly. Goed dat het zo gegaan is. Ik wens je heel veel sterkte.
En even helemaal terzijde, wat heb jij een mooi handschrift.
En even helemaal terzijde, wat heb jij een mooi handschrift.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Zo herkenbaar, nadat Joy overleden was heb ik ook uren naast haar op de bank gezeten.
Brok in mijn keel.

Brok in mijn keel.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Heel veel sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij mij gingen de sluizen ook open bij het lezen van je bericht.
Zo lief en mooi hoe je dat met ons deelt.
Het maakt nog meer duidelijk welke plaats Sam in jouw leven innam.
Zo lief en mooi hoe je dat met ons deelt.
Het maakt nog meer duidelijk welke plaats Sam in jouw leven innam.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heel veel sterkte Hilly met het enorme gemis van je allerliefste Sam. 
-
sjm
- Zeer actief
Heel veel sterkte gewenst Hilly!
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wens je heel veel sterkte 
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sam is rustig ingeslapen.
Hij was zover.
Ik hoop dat je ondanks je verdriet berusting kunt vinden.
Sam is just waiting around the corner.
Hij was zover.
Ik hoop dat je ondanks je verdriet berusting kunt vinden.
Sam is just waiting around the corner.
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Heel veel sterkte
De tranen rollen over mijn wangen. Ken jullie niet maar de liefde voor Sam is heel voelbaar.
De fotos spreken voor zich. Zo veel liefde dat je voor hem hebt gehad en nog steeds hebt.µ

De tranen rollen over mijn wangen. Ken jullie niet maar de liefde voor Sam is heel voelbaar.
De fotos spreken voor zich. Zo veel liefde dat je voor hem hebt gehad en nog steeds hebt.µ
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ja hier rollen de tranen ook over mijn wangen. Ik herken in alles wat je schrijft de liefde die ik voel voor mijn hond en ik weet dat als het zover is dat ik haar moet laten gaan, ik met net zo zal voelen als jij. Ik vind het zo mooi dat je Sam nog zelf weg hebt gebracht en hem nog een nacht in huis hebt gehad terwijl hij al niet meer was. Ik weet niet of ik dat zou kunnen, de tijd zal het uitwijzen. Ik heb verder geen woorden. Sterkte is niet genoeg.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Mijn lieve Sam is weer thuis. In een mooi houten hartje zit een beetje as van Sam en haar. Zo kan hij toch altijd met mij mee in de auto. De rest zit in de urn met pootafdrukjes. Ik was immers zo gek op pootjes?
Dag lieve Sam.....

Dag lieve Sam.....

Laatst gewijzigd door Hilly45 op 10 mei 2019 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

- Suzanne
- Zeer actief
Lieve woorden voor een lieve hond. Veel sterkte.
-
Sterre
Wat mooi allemaal Hilly. Heel smaakvol.