Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste nestje labrador x golden retriever echo gehad

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Cococooper
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Coco labrador x golden retriever teefje
Aantal honden: 1

Re: Eerste nestje labrador x golden retriever echo gehad

Ongelezen bericht door Cococooper »

Sandra&co schreef:
Cococooper schreef:Kritiek op andere leven op een forum zijn mensen erg goed in dat heb ik wel gelezen bij meerdere mensen met een nestje.
Oh ja? Bij meerdere mensen nog wel?
Jaa bijna elk nestje zijn er wel paar mensen bij die even met bagger moeten gooien

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Cococooper schreef:
Jaa bijna elk nestje zijn er wel paar mensen bij die even met bagger moeten gooien
Aha. Nou, als je (onder andere) op mijn topic doelt, dan houd mij er buiten alsjeblieft. Mijn teefje is rúim volwassen en ik ga alvast niet af op wat dierenartsen aanraden voor de inhoud van de nederregionen van m'n honden. Als het aan hen lag, waren ze beiden voor het eerste levensjaar gecastreerd. Daarbij kan ik dat commentaar hier prima zelf handelen.

Voor de rest valt het reuze mee wat betreft baggergooierij. Behalve bij de Pomskipups 'van' Dagmar, maar Dagmar kan zichzelf ook prima redden.
Cococooper
Vaste gebruiker

Sandra&co schreef:
Cococooper schreef:
Aha. Nou, als je (onder andere) op mijn topic doelt, dan houd mij er buiten alsjeblieft. Mijn teefje is rúim volwassen en ik ga alvast niet af op wat dierenartsen aanraden voor de inhoud van de nederregionen van m'n honden. Daarbij kan ik dat prima zelf handelen.

Voor de rest valt het reuze mee wat betreft baggergooierij. Behalve bij de Pomskipups 'van' Dagmar, maar Dagmar kan zichzelf ook prima redden.
Ik heb jou topic niet eens gelezen weet ook niet wie je voor de rest bent en je had ook niet eerder op mijn bericht gereageerd. Dus snap niet helemaal waarom je hierop reageert alsof het met jou te maken heeft?? Niemand heeft jou genoemd

Sandra&co

Op welke nesten doelde je dan? Want als ik zo het lijstje hier teruglees, is er bijzonder weinig commentaar geweest.

En ik heb niet eerder gereageerd omdat ik ook m'n wenkbrauwen omhoog voelde gaan toen ik zag hoe jong je hond was. Het is net als een 15-jarige die een baby krijgt. Ik zie het liever niet.
Voor de rest was je goed bezig met testen en zo hoor. Maar had een jaar gewacht. Dan was het leuk geweest.
Cococooper
Vaste gebruiker

Sandra&co schreef:Op welke nesten doelde je dan? Want als ik zo het lijstje hier teruglees, is er bijzonder weinig commentaar geweest.

En ik heb niet eerder gereageerd omdat ik ook m'n wenkbrauwen omhoog voelde gaan toen ik zag hoe jong je hond was. Het is net als een 15-jarige die een baby krijgt. Ik zie het liever niet.
Voor de rest was je goed bezig met testen en zo hoor. Maar had een jaar gewacht. Dan was het leuk geweest.
In het algemeen lees nog wel is wat terug over de afgelopen jaren. Zijn altijd mensen die met bagger moeten gooien. Ze is 2 jaar oud dat is mooie leeftijd als je alle sites kijkt wordt vanaf 2 aangeraden. Ik wil er voor de rest niks meer over horen.
Only positive vibes en anders deel ik niks meer maakt mij niet uit Afbeelding ik heb toch wel plezier van me nestje het plezier delen met honden liefhebbers is mooi maar niet op deze manier

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ze wordt in augustus toch pas 2?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef: Voor de rest valt het reuze mee wat betreft baggergooierij. Behalve bij de Pomskipups 'van' Dagmar, maar Dagmar kan zichzelf ook prima redden.
:mrgreen: Dat viel me ook mee.

Zolang het ergste bezwaar is dat je hond lelijk is :LOL:
Sandra&co

maart schreef:Ze wordt in augustus toch pas 2?
Ja, dat stond ook in haar info (wat ze nu weggehaald heeft). Dus gedekt toen ze 1,5 jaar was. Nog niet eens uitgegroeid/uitgezwaard dus, maar nu wel een kilo of...10? extra dat aan d'r lijf hangt. Da's natuurlijk altijd fijn voor de botten/gewrichten van een hond van die grootte...Ik duim voor het teefje dat ze aan deze dracht geen schade op de lange termijn zal overhouden.
Maar goed, de dierenarts zei dat het kon dús is het goed.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:
maart schreef:Ze wordt in augustus toch pas 2?
Ja, dat stond ook in haar info (wat ze nu weggehaald heeft). Dus gedekt toen ze 1,5 jaar was. Nog niet eens uitgegroeid/uitgezwaard dus, maar nu wel een kilo of...10? extra dat aan d'r lijf hangt. Da's natuurlijk altijd fijn voor de botten/gewrichten van een hond van die grootte...Ik duim voor het teefje dat ze aan deze dracht geen schade op de lange termijn zal overhouden.
Maar goed, de dierenarts zei dat het kon dús is het goed.
Helaas zelfs met de huidige kennis voor veel rassen nog een acceptabele leeftijd. Zelfs stamboom mag vanaf 16 maanden voor alle rassen (vindt dat net zo idioot als dat de maximale leeftijd voor alle rassen geldt en verder gewoon erg jong)

Mijn eerste nesten (A, B en E nest) komen ook van de eerste loopsheid na de 18 maanden. Deze dames waren dus net 2 bij de bevalling en mijn Gina en Pepper hebben bij hun eerste eigenaar net voor/rond de 18 maanden hun eerste nest gehad. Beiden pas in mijn bezit officieel geröntgend en dan ook pas met 3-4 jaar en beiden nog helemaal prima (Pepper zelfs met ruim 8 jaar nog)

De teven van mijn A en B nest zijn probleemloos 13 en ruim 15 geworden en de moeder van mijn C nest is met 7 ivm plaatsing bij beveiliger opnieuw geröntgend en was ook nog in orde en is nog steeds klinisch in orde met 12,5 jaar

Ja ik wist niet beter en volgde algemeen advies. Tegenwoordig röntgen ik pas boven de 2 jaar officieel (de jonge generatie hier is nu ruim 2,5, ruim 2 en net 18 maanden en zijn enkel voor geröntgend. Officieel komt komend jaar wel ergens) en start ik veel later met een eerste nest. We zijn ook 13-14 jaar verder.

Dus dat het direct problemen geeft zou ik niet zeggen en iedereen leert. Al is er nu makkelijker info voorhanden dat TS had kunnen weten dat het rijkelijk jong is
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja als je niet op het honden forum zit en je wilt wat weten ga je naar je dierenarts, heeft ze gedaan. :U: als je beter weet doe je het beter.. nu is het een feit.... volgende keer beter toch.
ze probeert het goed te doen, dat dat niet helemaal volgens honden forum standaard is, dat kan.. maar ze probeert het wel goed te doen, als ik het zo lees
crutz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:tja als je niet op het honden forum zit en je wilt wat weten ga je naar je dierenarts, heeft ze gedaan. :U: als je beter weet doe je het beter.. nu is het een feit.... volgende keer beter toch.
ze probeert het goed te doen, dat dat niet helemaal volgens honden forum standaard is, dat kan.. maar ze probeert het wel goed te doen, als ik het zo lees
En ze is hier pas na de dekking op het forum gekomen ;) dus niet op zoek naar advies en dan wat anders doen

Gezien er maar een paar pups geteld zijn op de echo denk ik zomaar dat ze ook niet voor verkoop vd pups zich aanmeld heeft maar puur voor hulp vragen rondom bevalling en opgroeien
Cococooper
Vaste gebruiker

Vandaag dag 58 temperatuur was vanochtend 37,3 van de week 37,8. Slijm geeft ze nog steeds af. Over algemeen is ze rustig ligt ze steeds kort te slapen en gaat dan weer even aan de wandel of komt knuffelen. Gisteravond heb ik er 1x zien graven op de camera kort in der werpkist. Zal het doorzetten en toch vanavond of morgen komen.

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

spannend, ik hoop dat alles goed gaat, sterkte met het wachten
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
S@ndr@ schreef:tja als je niet op het honden forum zit en je wilt wat weten ga je naar je dierenarts, heeft ze gedaan. :U: als je beter weet doe je het beter.. nu is het een feit.... volgende keer beter toch.
Nou dit dus, en heb hier zat berichten gezien van teven die ook voor hun tweede jaar gedekt zijn en waar geen enkel commentaar op was (qua leeftijd in ieder geval). Er zijn denk ik meer fokkers die hun teef de eerste keer laten dekken voor hun 2de jaar dan die het pas later doen ik zie het echt zo vaak en ook bij rassen die nog veel langer doorgroeien uitzwaren dan een labrador x golden kruising.
Inderdaad bv het recent geboren DH nest wat hier op het forum staat is de teef ook nog geen 2 jaar oud en is wel alles halleluja ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
crutz schreef:
Inderdaad bv het recent geboren DH nest wat hier op het forum staat is de teef ook nog geen 2 jaar oud en is wel alles halleluja ;)
Daar staat de leeftijd van de teef niet bij, voor zover ik zie.
Staat link naar afstamming bij en is van 30-4-17 dus net 2 bij de geboorte
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
Célie schreef: Nou dit dus, en heb hier zat berichten gezien van teven die ook voor hun tweede jaar gedekt zijn en waar geen enkel commentaar op was (qua leeftijd in ieder geval). Er zijn denk ik meer fokkers die hun teef de eerste keer laten dekken voor hun 2de jaar dan die het pas later doen ik zie het echt zo vaak en ook bij rassen die nog veel langer doorgroeien uitzwaren dan een labrador x golden kruising.

Ik kom het eigenlijk nooit tegen.
Ik vind het ook echt raar.
Of het ook slecht voor de hond is weet ik niet. Het zal nadelen hebben maar ik hou niet zo van dat oversimplificeren van gezondheid maar voordelen heeft het alvast niet.
Ik vind het een beetje dommig, zinloos haastig gedoe.
Ik hoef er ook geen pup van.
Dat weet ik ook niet. Bij andere dieren is het wel gebruikelijk ze te laten dekken voor ze uitgegroeid zijn. De vruchtbaarheid gaat dan met de natuurlijke seizoenen mee. Een in de lente geboren ooilam kan vijf maanden later al gedekt zijn, zolang ze 70% van haar uiteindelijke gewicht heeft bereikt.
Ik kwam er bij toen de oeps pups een maand waren. Nikita was toen met ruim anderhalf al echt dat jongehonderige kwijt, heel jammer.
Maar of dat zonder nest anders was geweest kun je natuurlijk niet zeggen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Célie schreef:
Cleva schreef:
Célie schreef: Nou dit dus, en heb hier zat berichten gezien van teven die ook voor hun tweede jaar gedekt zijn en waar geen enkel commentaar op was (qua leeftijd in ieder geval). Er zijn denk ik meer fokkers die hun teef de eerste keer laten dekken voor hun 2de jaar dan die het pas later doen ik zie het echt zo vaak en ook bij rassen die nog veel langer doorgroeien uitzwaren dan een labrador x golden kruising.

Ik kom het eigenlijk nooit tegen.
Ik vind het ook echt raar.
Of het ook slecht voor de hond is weet ik niet. Het zal nadelen hebben maar ik hou niet zo van dat oversimplificeren van gezondheid maar voordelen heeft het alvast niet.
Ik vind het een beetje dommig, zinloos haastig gedoe.
Ik hoef er ook geen pup van.
Ik zeg ook niet dat het gezonder of beter is maar bij de bulldoggen is het echt meer regel dan uitzondering hoor, maar ja die zijn op hun 8ste ook gewoon bejaard natuurlijk. Maar zie het ook bij andere rassen. En ik hoef er ook geen pup van :mrgreen: maar als jou wordt voorgehouden door een DA dat het goed is voor je hond om dat op die leeftijd te doen kan ik me best indenken dat als je niet beter weet denkt dat een DA de wijsheid in pacht heeft.
Nu heb je met Bulldoggen misschien ook niet het beste voorbeeld te pakken :mrgreen:
Bij heel veel rasverenigingen van (middel)grote rassen staat de minimumleeftijd van een teef op 2 jaar. De kleine rassen hebben die minimumleeftijd vaak iets lager liggen, daar kan ik ook nog in komen. Sowieso ben je bij de Raad van Beheer in overtreding als je je teef voor de 16 maanden laat dekken. Als dat al in het basisreglement staat, zegt dat wel wat :Q:

Wat betreft de gevolgen, het is moeilijk te bewijzen maar mentaal moet je het gewoon niet willen denk ik. Ik heb Tollerteefjes van net 2 gezien met een nest die eigenlijk zelf nog pup waren, bij dat soort rassen mag je wat mij betreft nog wel langer wachten dan die 2. En dat waren meestal onzekere, ietwat hysterische moeders. Misschien waren ze dat ook geweest als ze met 4 jaar een nest kregen, dat weet je niet natuurlijk. Maar ik vond het inderdaad wel wat weghebben van tienermoederschap, als je het dan toch wil vermenselijken :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ik begrijp de haast gewoon niet.

Als wacht tot je teef 4 is kun je er gewoon nog drie nesten mee fokken. Was je meer van plan dan?
Niet helemaal als je wil dat de pups uitgroeien voor je een volgend nest plant, dus met 2 jaar ertussen.
3/3,5-5/5,5-7/7,5 past dan mooi ala je 3 nesten wilt fokken
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Als je bedoelt dat de bovengrens 8 is dan heb ik daar geen rekening mee gehouden omdat ik dat een lulkoekregel vind.
Er is als het goed is helemaal niets mis met een hond van 8 jaar. Die hoort in de kracht van haar leven te zijn.
Als het wel een afgetakeld wrak is moet je er natuurlijk niet meer mee fokken maar dat geldt op elke leeftijd.
Die bovengrens van 8 jaar vind ik ook lulkoek. Vorig jaar met teef van 8,5 gefokt die kort daarvoor opnieuw rondom gerontgend was, ogen getest, bloedonderzoek en is geëindigd in 2 jaar diskwalificatie en 1000€ boete (of 13 mnd extra diskwalificatie) ivm ernstige schending van het welzijn van de hond (volgens het tuchtcollege )
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Kells schreef:
Boutje schreef:Of gewoon een leuke pup van haar eigen hondje willen? En de dierenarts zegt dat ze er klaar voor is en gezond en dat het kan... en ze wil haar laten steriliseren omwille van last van loopsheden, maar toch nog graag eerst een pupje van haar.
Honden zijn getest dacht ik gelezen te hebben, worden in huis geboren.
Niet veel mis mee... oke, een jaartje later kon ook, maar dan mis je weer voordeel van minder kans op kanker doordat de sterilisatie later is...

Manmanman, TS komt gewoon raad vragen en is trots op haar aankomende nestje en daar moet door sommigen meteen zo over gevallen worden... stelletje arrogante betweters soms hoor hier!

Gewoon genieten van je hondje en je aankomende pups, ik duim voor een vlotte bevalling!
O ja? :U:
Ja, ze vraagt welke spullen ze nog nodig heeft. Niet of ze de goedkeuring heeft om haar teef 3 maanden voor het jaar te laten dekken. Het punt is nu wel duidelijk hoor.

Ts geniet van je nestje.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hoe kan je nou over een hond die (evne snel gerekend) met 18 maanden gedekt is zeggen dat ze 'altijd' zoveel last heeft van loopsheden. Alle 1 keer hiervoor?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ah ik kom altijd wat laat aankakken, kan ik ook niet helpen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

sbientje schreef:Hoe kan je nou over een hond die (evne snel gerekend) met 18 maanden gedekt is zeggen dat ze 'altijd' zoveel last heeft van loopsheden. Alle 1 keer hiervoor?
Toen waren mijn teven al drie keer loops geweest. En mijn vorige teven vier keer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miezemuis
Zeer actief

gonnie schreef:
sbientje schreef:Hoe kan je nou over een hond die (evne snel gerekend) met 18 maanden gedekt is zeggen dat ze 'altijd' zoveel last heeft van loopsheden. Alle 1 keer hiervoor?
Toen waren mijn teven al drie keer loops geweest. En mijn vorige teven vier keer.
Lizzie ook. Keetje is nu 18 maanden en die is 1x loops geweest ( en dat was ruim 7 maanden geleden). Je kan er dus niks van zeggen ( en Lizzie had er ok altijd veel last van dat kon ik toen ook al wel zeggen).
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

gonnie schreef:
Lizzie ook. Keetje is nu 18 maanden en die is 1x loops geweest ( en dat was ruim 7 maanden geleden). Je kan er dus niks van zeggen ( en Lizzie had er ok altijd veel last van dat kon ik toen ook al wel zeggen).
Afbeelding
Cococooper
Vaste gebruiker

Vanochtend had ze 37,0/37,2 gisteravond had ze 38,0. Ook had ze wat wittig slijm weer vanochtend. Spannend zou ze op Moederdag nog moeder worden

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cococooper schreef:Vanochtend had ze 37,0/37,2 gisteravond had ze 38,0. Ook had ze wat wittig slijm weer vanochtend. Spannend zou ze op Moederdag nog moeder worden

Dat duurt nog wel even. Die temperatuur gaat nog een eind onder de 37 komen voordat de pups aanstalten gaan maken
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cococooper schreef:Vanochtend had ze 37,0/37,2 gisteravond had ze 38,0. Ook had ze wat wittig slijm weer vanochtend. Spannend zou ze op Moederdag nog moeder worden

Nee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Dat denk ik niet, na het laagste punt vaak nog 24 uur
Cococooper
Vaste gebruiker

Vannacht heeft mevrouw temperatuur daling gehad van 36,5 en was rillerig. Gisteravond 3x diarree gehad en vannacht ook 3x. Net verloor ze veel wit slijm. Wij denken dat het vanavond gaat gebeuren Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”