Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips voor meer vochtopname
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Tips voor meer vochtopname
Via mijn nieuwe dierenarts kreeg ik de mogelijkheid om de urine van Lizzie te laten testen omdat ze nu een senior is.
Dus vandaag eens gedaan. Al vrij snel kreeg ik telefoon dat ze ketonen en nog iets in de urine had en dat hij een bloedtest aanraadde ( goede marketing dus).
Ik ben toch maar even geweest ondanks dat ze heel fit is. Alles was verder prima met haar bloed, maar ze had wel lichte uitdrogingsverschijnselen. Dierenarts zegt dat ze meer moet drinken.
Lizzie heeft vrije beschikking tot water. Ik weet eigenlijk niet wat ik verder kan doen. Als ik haar extra wijs op het water drinkt ze echt niet. Iemand tips?
Dus vandaag eens gedaan. Al vrij snel kreeg ik telefoon dat ze ketonen en nog iets in de urine had en dat hij een bloedtest aanraadde ( goede marketing dus).
Ik ben toch maar even geweest ondanks dat ze heel fit is. Alles was verder prima met haar bloed, maar ze had wel lichte uitdrogingsverschijnselen. Dierenarts zegt dat ze meer moet drinken.
Lizzie heeft vrije beschikking tot water. Ik weet eigenlijk niet wat ik verder kan doen. Als ik haar extra wijs op het water drinkt ze echt niet. Iemand tips?
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Re: Tips voor meer vochtopname
Ik weet niet wat je voert, maar Bronco drinkt ook veel te weinig.
Alleen na een hele lange wandeling zie ik hem even flink drinken.
Hij is gevoelig voor blaasproblemen, dus moet ook voldoende drinken.
Ik voer vlees en gooi daar een flinke plens warm water door. Dan gaat het vlot naar binnen.
Alleen na een hele lange wandeling zie ik hem even flink drinken.
Hij is gevoelig voor blaasproblemen, dus moet ook voldoende drinken.
Ik voer vlees en gooi daar een flinke plens warm water door. Dan gaat het vlot naar binnen.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Taxi drinkt sowieso te weinig. Ook na inspanning .
Wat bij hem nog wel eens wil helpen is een smaakje door t water.
Of extra water door het voer.
Wat bij hem nog wel eens wil helpen is een smaakje door t water.
Of extra water door het voer.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
een scheutje karnemelk erdoor helpt ook weleens volgens mij
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Scheutje water of meer natvoer. Nierwaarden knapten bij milo goed op daarvan.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dank jullie voor de tips.
Ik voer een semi-moist brok en dat wissel ik af met natvoer. Ik kan inderdaad door het natvoer wat warm water gooien. Misschien helpt dat (al is er ook best een kans dat ze het dan niet meer wil)
Ik voer een semi-moist brok en dat wissel ik af met natvoer. Ik kan inderdaad door het natvoer wat warm water gooien. Misschien helpt dat (al is er ook best een kans dat ze het dan niet meer wil)
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik gooi er een flinke scheut gekookt water over het vlees, dan ruikt het extra lekker zodat ze beter eten.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik maak ook wel " bouillon" .. ik kook een kippepoot in ruim water meer dan dood
haal alle botjes eruit, voeg extra water toe. Dat vries ik in porties in en geef ik op warme dagen. Gewoon zo, as is. dan zit daar idd kipvlees bij maar verder helemaal niets aan kruiden of wat dan ook. Alleen kip... en water.. veel water 
Suzanne
Suzanne
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Idem, regelmatig blijft er wat bloed in de ontdooibak liggen en dat vermeng ik dan met warm water. Vinden ze heerlijkNanna schreef:Ik doe standaard heet water door het vlees. Dan ruikt het lekkerder én ze krijgen meer vocht binnen.
Ze krijgen regelmatig ook wat groentepuree en bottenbouillon erbij.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Toen Zinzi vorig jaar geopereerd was aan blaasstenen moest ik ook zorgen dat ze meer dronk, ik kreeg ook het advies om water door haar kvv te gooien, 2 weken later had ze enorm verstopte anaalklieren, puur omdat het voer te zacht was, ik ben er dus accuut weet mee gestopt.
Ze drinkt als ze behoefte heeft, ik vind het prima zo!
Ze drinkt als ze behoefte heeft, ik vind het prima zo!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Een beetje water over haar voer doen. Het hoeft niet te zwemmen, maar bij elke maaltijd een beetje water erbij helpt alweer wat.
Of inderdaad water met een smaakje geven. Ik geef hier op trainingen/wedstrijden water met geitenmelk, gewoon water willen ze dan namelijk nog wel eens afslaan. Maar vlees koken en dat water (met vlees) geven kan ook. Geitenmelk bevat wel calcium, dus daar wel mee opletten als dat urinetechnisch nodig is.
Of inderdaad water met een smaakje geven. Ik geef hier op trainingen/wedstrijden water met geitenmelk, gewoon water willen ze dan namelijk nog wel eens afslaan. Maar vlees koken en dat water (met vlees) geven kan ook. Geitenmelk bevat wel calcium, dus daar wel mee opletten als dat urinetechnisch nodig is.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Die van mij drinken ook vrij weinig ondanks dat er gesport word
Op trainingsdagen krijgen ze fitdog , vinden ze heel lekker dus dat gaat zo op
Kan je ook aan honden geven die weinig drinken
De dagen buiten de training geef ik af en toe wat geiten(karne)melk met een ei
Of ik kook groenten en t vocht daarvan verdeel ik over de honden
Een honden groentensoepje dus
Op trainingsdagen krijgen ze fitdog , vinden ze heel lekker dus dat gaat zo op
Kan je ook aan honden geven die weinig drinken
De dagen buiten de training geef ik af en toe wat geiten(karne)melk met een ei
Of ik kook groenten en t vocht daarvan verdeel ik over de honden
Een honden groentensoepje dus
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- mkesselaar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kooiker mannetje Tjazz
Kijk dat wilde ik ook weten. De kooiker van ons drinkt ook niet super veel. Water staat er altijd vers klaar. Is zuivel (karnemelk) wel goed voor een hond? Kookvocht is een slimme.
Groet, Martin
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Hier ook een slechte drinker. Uit bloedonderzoeken komt altijd dat ze tegen uitdroging aan zit. Ooit moeten testen van de da door steeds met een maatbeker te kijken hoeveel water Shep in 24 uur dronk. Altijd te weinig. Als ik werken ben is het helemaal drama want dan drinkt ze niks. Toen ik het pas wist was ik er heel intensief mee bezig; bouillon, karnemelk, trucje van een snoepje in haar etensbak gooien want dan gaat ze daarna direct drinken. Dat doet ze niet als ik het snoepje op een andere plek geef. Raar maar ik denk omdat de waterbak dan toch ernaast staat. Water over haar brokken was geen succes, dan kotst ze alles uit, dus dat doe ik maar niet meer. Maar eigenlijk let ik er nu niet zoveel meer op. Er is aan haar zelf niets te merken, dus denk dat het geen kwaad kan. Na veel inspanning, drinkt ze trouwens wel wat meer.
Oh ja had toen ook nog een zakje van de dierenarts mee gekregen om uit te proberen. Weet niet meer hoe het heet maar is net zoiets als wat je voor mensen hebt als ze diarree hebben, van dat poeder dat je in water moet oplossen maar dat wilde ze absoluut niet drinken. Nou ja dan maar niet.
Oh ja had toen ook nog een zakje van de dierenarts mee gekregen om uit te proberen. Weet niet meer hoe het heet maar is net zoiets als wat je voor mensen hebt als ze diarree hebben, van dat poeder dat je in water moet oplossen maar dat wilde ze absoluut niet drinken. Nou ja dan maar niet.

-
Persistence
- Zeer actief
Dat wilde ik ook als tip geven, snoepjes in de waterbak. Maar dan wel met een klein laagje water dat ze meteen wat meeslobbert bij het snoepje pakken.Caro schreef: Toen ik het pas wist was ik er heel intensief mee bezig; bouillon, karnemelk, trucje van een snoepje in haar etensbak gooien want dan gaat ze daarna direct drinken. Dat doet ze niet als ik het snoepje op een andere plek geef.
En wat vocht uit blikje knakworstjes bij het water doen wil ook wel helpen, ik weet alleen niet of het gezond is