Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natuurlijk ontwormen en ontvlooien. Tips nodig.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Natuurlijk ontwormen en ontvlooien. Tips nodig.

Ongelezen bericht door Zamunda »

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:
Gollum schreef:Kan dat? Meer of minder gevoelig zijn voor teken? En waar ligt dat aan?
Nou en of! Willem is echt een vreselijke tekenmagneet, na een wandeling in het bos in het tekenseizoen is een oogst van veertig/vijftig teken helaas heel normaal :schrik: (Lais heeft er dan hooguit tien). Daar lopen we dan ook niet in die periode, niet te doen.
Veertig/vijftig teken :O: :schrik:
Wel vreemd hè, dat sommige honden er zo gevoelig voor zijn en andere veel minder.
Heb jij bij jou in het Walhalla geen last van teken?
Gelukkig lopen ze ze in de tuin nauwelijks op! Helaas een enkele keer wel maar dat komt neer op eens in de paar weken een enkele teek.

Het bos hier is ook wel vreselijk hoor, in het tekenseizoen liepen we er ook met alleen Lais niet want elke wandeling pluk je er daar na afkloppen ook nog zeker tien af en mis je er nog wat die je later vastgezogen terugvindt. De eerste vastgezogen teek hadden we dit jaar half februari al trouwens...

Maar Willem is een apart verhaal, die zit met vliegenweer ook net als een paard onder de vliegen :19: . Bij mijn andere honden zie ik dat echt nooit maar Willem zijn kop en rug is dan bedekt met vliegen, heel apart :scratch: .
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef:
Gollum schreef:Kan dat? Meer of minder gevoelig zijn voor teken? En waar ligt dat aan?
Nou en of! Willem is echt een vreselijke tekenmagneet, na een wandeling in het bos in het tekenseizoen is een oogst van veertig/vijftig teken helaas heel normaal :schrik: (Lais heeft er dan hooguit tien). Daar lopen we dan ook niet in die periode, niet te doen.
Wat zou dat nou zijn he? Wat ik al zei, die van mij hebben ze zelden. Nu ben ik dan tijdelijk even "beperkt" tot het strand en bos, van voor de deur tot zoutelande, maar ik loop zo'n beetje van de belgische ardennen tot soest.
Er zit ook geen lijn in wat betreft vacht, voeding of zwemmen. De rest komt of kwam niet echt buiten de paden, maar met naap speur ik wel door de begroeiing en hoog gras.

Een paar jaar terug heb ik wel een verschrikkelijke vlooienplaag gehad. Verschillende bestrijdingsmiddelen deden niets en toen was het al uit de hand gelopen.
Uiteindelijk floggers besteld in engeland, overal diatomeeën gestrooid en verschillende merken vlooienbanden over de dieren verdeeld.
Ik denk doordat mensen hier niet effectief bestreden. En dan nog veel grofvuil/stoffen banken in de tuinen, overwoekerde tuinen.
Dat is wel heel bijzonder en vooral bijzonder fijn! En een vlooienplaag is echt ruk, zeker als je omgeving er vol mee zit en je er zo bijna niet vanaf kunt komen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gelukkig maar dat het in de tuin meevalt! :ok:
Volgens mij is het daar met de teken nog een stuk erger dan hier. Mijn honden hebben nog niet één teek gehad hier (dragen wel Seresto). Terwijl ik me van het asiel kan herinneren dat de honden daar ook al in februari helemaal onder de teken zaten, ondanks regelmatig behandelen met spot-on middelen.

Wilem klinkt inderdaad als een enorme magneet. Zou het dan inderdaad net zoiets zijn als bij mensen die altijd de pineut zijn met muggen? Dat zou wel interessant zijn om te weten, misschien zou het een veel effectievere manier van vlooien- en tekenbestrijding kunnen opleveren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”