Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Riem
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Riem
Had vandaag beide honden met de auto mee.. ik vond die gluiperd al zo rustig, maar niet over nagedacht.
Bij aankomst had hij beide leren riemen kapot liggen knagen.. ik kon ze nog wel aan elkaar knopen maar ze moeten duidelijk vervangen.
Ik had 1 zwarte politielijn. Had ik al jaren en was een kwalitatief goed ding.. die andere kwam bij Zooplus vandaan. Was redelijk goedkoop en was eigenlijk niet tevreden. Hij rekte namelijk heel erg uit waardoor ik hem voor Guus niet durfde te gebruiken aangezien die soms behoorlijk trekt.
Wat voor riem hebben jullie? En waar heb je hem vandaan. Keuze bij de gemiddelde dierenwinkel is beperkt en online kan ik de kwaliteit slecht inschatten.
Bij aankomst had hij beide leren riemen kapot liggen knagen.. ik kon ze nog wel aan elkaar knopen maar ze moeten duidelijk vervangen.
Ik had 1 zwarte politielijn. Had ik al jaren en was een kwalitatief goed ding.. die andere kwam bij Zooplus vandaan. Was redelijk goedkoop en was eigenlijk niet tevreden. Hij rekte namelijk heel erg uit waardoor ik hem voor Guus niet durfde te gebruiken aangezien die soms behoorlijk trekt.
Wat voor riem hebben jullie? En waar heb je hem vandaan. Keuze bij de gemiddelde dierenwinkel is beperkt en online kan ik de kwaliteit slecht inschatten.
blablabla 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Riem
Onze hondenschool heeft riemen van deze leermaker, superspul. Ik heb er zelf alleen een speurlijn van omdat mijn honden (6.5 en 10kg) aan zeer lichte riemen lopen en hun leren riemen van zware kwaliteit zijn (hun smalle riemen zijn antislip en dat heeft ook niet mijn voorkeur in de meeste gevallen). Voor een labrador e.d. zijn het toplijnen.
https://www.vldsweden.nl/
https://www.vldsweden.nl/
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Politielijnen (leer) via de K9 shop.
Weet ik iig dat t kwalitatief goed is.
Weet ik iig dat t kwalitatief goed is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Cor van der Veeke
38 jaar geleden kwam ik al bij zijn vader die (uit nood geboren omdat er niks fatsoendelijks te krijgen was) in de jaren '70 een leerbewerker werd, voor riemen, halsbanden en alles op gebied van (KNPV) bijtpakken. Had hij het niet dan maakte hij het voor je. Na zijn dood heeft zijn zoon het overgenomen en maakt tegen zeer schappelijke prijzen nog steeds wat je wil hebben. Ook het assortiment heeft hij inmiddels flink uitgebreid.
De riemen, halsbanden én leren borsttuig van 38 jaar terug heb, en gebruik ik nog steeds, niet kapot te krijgen (ja, met een mes
).
Wil je bijv. een dunne leren riem voor een kleine hond dan koop je een 12 of 18mm leren lijn en vraagt hem of hij deze in 2en splijt, zodoende heb je voor nog geen 15 euro 2 lange 2meter lijnen (of de lengte die je wil hebben) met of zonder handvat, gestikt of gevlochten je kunt het zo gek niet bedenken...
38 jaar geleden kwam ik al bij zijn vader die (uit nood geboren omdat er niks fatsoendelijks te krijgen was) in de jaren '70 een leerbewerker werd, voor riemen, halsbanden en alles op gebied van (KNPV) bijtpakken. Had hij het niet dan maakte hij het voor je. Na zijn dood heeft zijn zoon het overgenomen en maakt tegen zeer schappelijke prijzen nog steeds wat je wil hebben. Ook het assortiment heeft hij inmiddels flink uitgebreid.
De riemen, halsbanden én leren borsttuig van 38 jaar terug heb, en gebruik ik nog steeds, niet kapot te krijgen (ja, met een mes

Wil je bijv. een dunne leren riem voor een kleine hond dan koop je een 12 of 18mm leren lijn en vraagt hem of hij deze in 2en splijt, zodoende heb je voor nog geen 15 euro 2 lange 2meter lijnen (of de lengte die je wil hebben) met of zonder handvat, gestikt of gevlochten je kunt het zo gek niet bedenken...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Politielijn antislip van Julius K9 voor de aanlijn ronde
Van dat spul heb ik ook mijn speurlijnen
Leer word zo glad als t nat word dus dat komt er niet meer in
Smiddags lopen ze los vanuit huis en heb ik voor de sier een jachtlijn van Hunter rond mn nek hangen voor het geval dat ik ineens even moet aanlijnen
Maar dat is nog maar 1x nodig geweest
Van dat spul heb ik ook mijn speurlijnen
Leer word zo glad als t nat word dus dat komt er niet meer in
Smiddags lopen ze los vanuit huis en heb ik voor de sier een jachtlijn van Hunter rond mn nek hangen voor het geval dat ik ineens even moet aanlijnen
Maar dat is nog maar 1x nodig geweest
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Ik heb een leren riem, ooit bij intratuin gekocht. Ze doet er al haar hele leven mee. De halsband is ooit haar redding geweest, toen ze werd aangevallen door een stafford. Die vloog in haar nek maar had blijkbaar de halsband vast. Daar stonden de tandafdrukken in. Echt een stevige riem en band.