Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen laser therapie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

ervaringen laser therapie

Ongelezen bericht door lucie »

Amber heeft artrose in de heupen en al doet ze het nog best goed, ik merk wel dat ze wat kracht in haar achterhand begint te verliezen. Pijn laat ze niet merken, maar ze is dan ook erg hard. NSAID's reageert ze heel slecht op dus die ga ik niet geven. Glucosaminecomplex en duivelsklauw krijgt ze al. Nu stelde de da lasertherapie voor.
Iemand daar ervaringen mee?
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: ervaringen laser therapie

Ongelezen bericht door nomo »

Niet bij artrose, maar wel bij een peesontsteking. Morris had een biceps peesontsteking en de fysio heeft een aantal laser therapie behandelingen gedaan. Dat heeft ontzettend goed geholpen. Hij had altijd duidelijk minder last na een behandeling.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bij artrose zou ik eerder voor shockwave gaan.

Laser helpt snel maar het effect verdwijnt ook snel. Dat gebruik je eerder bij dingen met kans op herstel. En bv acute pijn/ontstekingen.
Shockwave werkt zeer goed en pijnstillend bij artrose en heeft een lang effect.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lucie
Zeer actief

sirene schreef:Bij artrose zou ik eerder voor shockwave gaan.

Laser helpt snel maar het effect verdwijnt ook snel. Dat gebruik je eerder bij dingen met kans op herstel. En bv acute pijn/ontstekingen.
Shockwave werkt zeer goed en pijnstillend bij artrose en heeft een lang effect.
is dat ook met laser of iets totaal anders?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het is iets totaal anders maar ook een niet ingrijpende (wel iets vervelender dan laser) behandeling.

Laser is licht, shockwave zijn elektro magnetisch opgewekte schokgolven. Deze stimuleren oa botgenezing en helend bij peesontstekingen. Helpt ook langdurig pijnstillend.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lucie
Zeer actief

sirene schreef:Het is iets totaal anders maar ook een niet ingrijpende (wel iets vervelender dan laser) behandeling.

Laser is licht, shockwave zijn elektro magnetisch opgewekte schokgolven. Deze stimuleren oa botgenezing en helend bij peesontstekingen. Helpt ook langdurig pijnstillend.
dankjewel, ik zal er eens naar vragen al vind ik laser al hyper modern voor hier :mrgreen:
hoe dan ook zou het volgens de da gaan om 6 behandelingen binnen 3 weken en daarna 1 per maand. dat is wel goed te doen, zeker omdat ze toch al 11 is.

@Nomo fijn dat het Morris goed geholpen heeft, het lijkt dus echt wel de moeite waard ipv medicatie :ok:
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik had nog even de info van mijn fysio opgezocht. Zij gebruikt het dus soms ook wel bij artrose.

Lasertherapie kan ingezet worden na een orthopedische operatie voor het bevorderen van het herstel als onderdeel van het revalidatietraject, maar ook na bijvoorbeeld perifere zenuwbeschadigingen. Naast bovenstaande indicaties met betrekking tot overwegend acuut letsel kunnen chronische klachten zoals de gevolgen van artrose behandeld worden met High Power Lasertherapie.

Een behandeling met High Power Laser zorgt dus voor een versnelde weefselreparatie, celgroei en wondgenezing maar ook voor een verhoogde celstofwisseling en een stimulatie van het immuunsysteem en zenuwstelsel. Het zorgt er daarnaast ook voor dat de ontstekingsreactie af neemt en dat er minder littekenvorming en verkleving van bindweefsel ontstaat. Uiteraard resulteert het ook in het verbeteren van de doorbloeding en pijnverlichting.

Het is in elk geval geen vervelende behandeling, dus wat dat betreft wel de moeite van het proberen waard denk ik. Voor Morris werkte het heel goed, maar ja, peesontsteking is wel wat anders natuurlijk. Maar hij liep echt slecht en nu weer als een dressuurpaard :cheer:
lucie
Zeer actief

nomo schreef:Ik had nog even de info van mijn fysio opgezocht. Zij gebruikt het dus soms ook wel bij artrose.

Lasertherapie kan ingezet worden na een orthopedische operatie voor het bevorderen van het herstel als onderdeel van het revalidatietraject, maar ook na bijvoorbeeld perifere zenuwbeschadigingen. Naast bovenstaande indicaties met betrekking tot overwegend acuut letsel kunnen chronische klachten zoals de gevolgen van artrose behandeld worden met High Power Lasertherapie.

Een behandeling met High Power Laser zorgt dus voor een versnelde weefselreparatie, celgroei en wondgenezing maar ook voor een verhoogde celstofwisseling en een stimulatie van het immuunsysteem en zenuwstelsel. Het zorgt er daarnaast ook voor dat de ontstekingsreactie af neemt en dat er minder littekenvorming en verkleving van bindweefsel ontstaat. Uiteraard resulteert het ook in het verbeteren van de doorbloeding en pijnverlichting.

Het is in elk geval geen vervelende behandeling, dus wat dat betreft wel de moeite van het proberen waard denk ik. Voor Morris werkte het heel goed, maar ja, peesontsteking is wel wat anders natuurlijk. Maar hij liep echt slecht en nu weer als een dressuurpaard :cheer:
dankjewel :flower:
het lijkt mij idd ook de moeite waard omdat het niet te belastend is voor haar; ze heeft toch al zoveel mee moeten maken :ugh: ik heb zelf zoiets van als ze hierdoor nog een jaartje weer lekker door kon met regelmatige behandelingen, is het mee dat wel waard. ga nog wel voor die shockwaves vragen, maar betwijfel of ze dat hier bieden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”