Moderator: moderatorteam

metav schreef:Ik vind Saartje zo leuk
komt denk ik ook omdat er hier in de wijk meerdere hondjes lopen die op Dex lijken
maar ze zijn alletwee knap
Nanna schreef:Ik geloof niet dat ze scheel is of dat ze er last van heeft hoorChihuahua-paws schreef:Even over het oogwit.
Ik krijg hier natuurlijk vaker vragen over vooral op dit forum. Doordat ze meer oogwit heeft lijkt ze scheel. Wij noemen haar ook wel eens Scheeltje. Echter Saartje is gezond alleen haar derde ooglid is dus niet gepigmenteerd. Ze heeft dus geen waterhoofd of andere rare afwijking. Maar ik begrijp wel dat mensen er vraagtekens bij hebben. Maar ze heeft dus geen last van haar ogenVind het gewoon jammer want het staat niet mooi. Het geeft een wat rare uitdrukking. Doet verder aan het hele hondje niks af want ze ziet er erg lief uit
Is dat de benaming voor derde ooglid wat niet gepigmenteerd is? Ik ben daar niet zo in thuis hoor-Saskia- schreef:Dat is toch gewoon strabismus? Zie je wel vaker bij chi's.
Dit is divergente strabismus, of divergent scheelzien. Wat niet meer wil zeggen dan dat ze niet recht naar voren kijkt, maar van de neus weg.Chihuahua-paws schreef:Is dat de benaming voor derde ooglid wat niet gepigmenteerd is? Ik ben daar niet zo in thuis hoor-Saskia- schreef:Dat is toch gewoon strabismus? Zie je wel vaker bij chi's.![]()
Ze heeft ook geen cherry eye ofzo. Volgens de da heeft ze er verder dus geen last van en komt het idd vaker voor bij o.a chihuahuas.
Oo ik heb het even gegoogled maar strabismus is echt scheelzien. Dat doet ze dus niet. Ze hoeft ook niet geopereerd
OK. Daar ben ik dus zelf verder niet in thuis. Veel belangrijker vind ik dat ze er geen last van heeft dus dat ze er geen hinder van ondervind. Maar de da heeft het daar niet over gehad wel over het pigmentdagmar88 schreef:Dit is divergente strabismus, of divergent scheelzien. Wat niet meer wil zeggen dan dat ze niet recht naar voren kijkt, maar van de neus weg.Chihuahua-paws schreef:Is dat de benaming voor derde ooglid wat niet gepigmenteerd is? Ik ben daar niet zo in thuis hoor-Saskia- schreef:Dat is toch gewoon strabismus? Zie je wel vaker bij chi's.![]()
Ze heeft ook geen cherry eye ofzo. Volgens de da heeft ze er verder dus geen last van en komt het idd vaker voor bij o.a chihuahuas.
Oo ik heb het even gegoogled maar strabismus is echt scheelzien. Dat doet ze dus niet. Ze hoeft ook niet geopereerd