Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natuurlijk ontwormen en ontvlooien. Tips nodig.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Natuurlijk ontwormen en ontvlooien. Tips nodig.

Ongelezen bericht door laeken »

Guus is erg gevoelig voor dingen. Geen idee waarvoor want hij is nu in topconditie. Glimt je tegemoet en krabt nooit. Alleen vorig jaar kreeg hij meteen jeuk. Gestopt met rund en jeuk was weg. Daarna tekenband. Weer jeuk en zelfs vochtige open plekken met bloed onder de band. Band weg en na 3 weken jeuk weg. Runderbeen. Oh shit 3 weken jeuk en gaten in de vacht.
Ik durf hem dus niet meer te ontwormen of een vlooienband of iets te geven. Eigenlijk durf ik hem niet eens meer te enten. Ik vind hem echt een hond die dan weer gaat krabben en doen tot hij weer kaal wordt en dat zou ik doodzonde vinden.

Hoe kan ik hem met natuurlijke middelen vlooivrij en ontwormd krijgen?
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Re: Natuurlijk ontwormen en ontvlooien. Tips nodig.

Ongelezen bericht door Persistence »

Voor vlooien en teken zou je misschien dit kunnen gebruiken:

Afbeelding

Hier geen jeuk of last ervan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tegen vlooien doe ik ook niets preventiefs. En ja, daar ben ik 1 x het schip mee ingegaan.
Tegen teken ook niet standaard; pas als ik er per dag meer dan 3-4 van de honden af ga plukken krijgen ze een pipet. Ik vond vorig jaar een alternatief middel niet zo goed helpen maar dat is zo vreselijk hond- afhankelijk. Er zijn ook FB-groepen over dit thema.

Suzanne
laeken
Zeer actief

Ok top. Dat zijn al hele goede tips. Ik heb pas 1 teek van bem afgeplukt dit jaar dus dat valt erg mee. Ik dacht gisteren iets wits uit zijn gatje te zien steken. Een lintworm. Als dat zo is hebben we een probleem want ontwormen staat me echt zo tegen bij hem. Ben zo bang dat hij ook daar allergisch op gaat reageren. En het gaat nu zo goed al zo lang dat ik niets wil verstoren. Een krabbende kermende rondrennende hond die om de 2 seconden opspringt is echt verschrikkelijk zielig en naar.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Qua wormen zou ik gaan voor mestonderzoek, dit kan het beste bij Het Woud. Veel dierenartsen doen het ook wel, maar de kwaliteit daar wisselt sterk. Ik heb bij een dierenarts waar er letterlijk wormen in de mest zaten nog terug gehad dat er geen wormeieren waren, terwijl er netjes verse mest aan de balie ingeleverd was en ze binnen een paar uur belden (in dit geval paardenmest, maar de principes zijn verder hetzelfde. Mest van een paar dagen oud geeft minder betrouwbare uitslagen, met opsturen dus zo dicht mogelijk bij de ophaaltijd inleveren en bij voorkeur koud bewaren. Mestopstuurdag is de dag dat er allemaal zakjes poep in de koelkast liggen bij ons).

Ontvlooien zou ik niets aan doen preventief en tegen de teken alleen als je er dagelijks af haalt. Het is een gladharige hond die houdt van kroelen, toch? Dan zet je hem gewoon een paar keer per week op de keukentafel voor een grondige check en verder gewoon tijdens het op de bank zitten. Kleine Boris reageert ook op dat soort dingen en kan niet tegen prednison en dergelijke (afhankelijk van het middel wordt hij een zombie of doodziek). Die wordt nu al 7 jaar niet meer preventief ontvlooit of behandeld tegen teken. En tot nu toe maar 1x tussendoor hoeven te doen. Dat was toen we de jeuk niet onder controle kregen, maar dat bleken toch geen vlooien te zijn (maar de dierenarts was er van overtuigd dat het dat moest zijn, dus moesten we maar eerst ontvlooien voor verder onderzoek).

Overigens is bij de honden nog nooit ontwormen nodig geweest na mestonderzoek. Al moet ik daar wel bij zeggen dat ik Noa bij twijfel vaak gewoon blind ontworm, die lijkt best gevoelig te zijn voor wormen, maar goed, daar is dus geen mestonderzoek aan vooraf gegaan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Misschien is Guus wel zo'n geluksvogel dat hij niet zo gevoelig is voor teken? Bij mijn honden verschilde het aantal teken zonder behandeling enorm: Amy en Taar hebben zo goed als nooit teken, Amoz soms en Mila is een tekenmagneet die er makkelijk tien na een wandeling heeft. Terwijl Amy en Taar altijd in de bosjes en het hoge gras lopen en Mila juist netjes op het pad. Nu hebben ze hier allemaal een band vanwege de zandvliegen, maar in Nederland behandelde ik alleen Mila en Amoz en Amy en Taar checkte ik gewoon dagelijks. Ik zou het dus eerst maar eens even aankijken en mocht je merken dat hij echt geregeld één of meer teken krijgt, dan zou ik ook gaan insmeren/insprayen met lavendelolie en tea tree. Dat is het enige natuurlijke middel waarmee ik enig resultaat heb gezien, als was dat voor Mila niet voldoende.
Vlooien hebben ze hier nog nooit gehad, dus daar doe ik preventief niets aan, al werkt de Seresto die ze nu hebben daar ook tegen.

Qua ontworming zou ik inderdaad ook af en toe een mestonderzoek laten doen en hopen dat hij gewoon geen wormen heeft.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Persistence schreef:Voor vlooien en teken zou je misschien dit kunnen gebruiken:

Afbeelding

Hier geen jeuk of last ervan.
Hier werkt het echt heel goed tegen teken. Echter niet tegen vlooien. Ik was ze hier nu 2x in de maand gewoon met honden shampoo niet eens anti vloo. Ik gebruik Nogga shampoo en ze blijven vlo vrij.

Tegen wormen gebruik ik niks.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:Misschien is Guus wel zo'n geluksvogel dat hij niet zo gevoelig is voor teken? Bij mijn honden verschilde het aantal teken zonder behandeling enorm: Amy en Taar hebben zo goed als nooit teken, Amoz soms en Mila is een tekenmagneet die er makkelijk tien na een wandeling heeft. Terwijl Amy en Taar altijd in de bosjes en het hoge gras lopen en Mila juist netjes op het pad. Nu hebben ze hier allemaal een band vanwege de zandvliegen, maar in Nederland behandelde ik alleen Mila en Amoz en Amy en Taar checkte ik gewoon dagelijks. Ik zou het dus eerst maar eens even aankijken en mocht je merken dat hij echt geregeld één of meer teken krijgt, dan zou ik ook gaan insmeren/insprayen met lavendelolie en tea tree. Dat is het enige natuurlijke middel waarmee ik enig resultaat heb gezien, als was dat voor Mila niet voldoende.
Vlooien hebben ze hier nog nooit gehad, dus daar doe ik preventief niets aan, al werkt de Seresto die ze nu hebben daar ook tegen.

Qua ontworming zou ik inderdaad ook af en toe een mestonderzoek laten doen en hopen dat hij gewoon geen wormen heeft.
Kan dat? Meer of minder gevoelig zijn voor teken? En waar ligt dat aan?
Dat Rani bij ons kwam zat ze onder de teken, ik heb er heel veel van haar afgeplukt. En toen ik haar douchte was het water bruin van de vlooienpoep.
En daarna heb ik dus nooit meer een teek of vlo gezien terwijl ik niks preventief gebruik.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik durf Shep ook niets meer tegen vlooien en teken te geven omdat ze reageert met epileptische aanval. Nu had ik laatst dimethican gedruppeld, zitten geen pesticiden in en legt alleen een laagje op de huid. Maar daarna had ze toch opeens weer een aanval, terwijl dat 5 maanden geleden was. Nu doe ik alleen paar druppels tea tree olie. Ik heb nog geen teek gezien terwijl ze altijd een grote teken magneet was. Dus wie weet helpt die tea tree wel.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:
DeDiana schreef:Misschien is Guus wel zo'n geluksvogel dat hij niet zo gevoelig is voor teken? Bij mijn honden verschilde het aantal teken zonder behandeling enorm: Amy en Taar hebben zo goed als nooit teken, Amoz soms en Mila is een tekenmagneet die er makkelijk tien na een wandeling heeft. Terwijl Amy en Taar altijd in de bosjes en het hoge gras lopen en Mila juist netjes op het pad. Nu hebben ze hier allemaal een band vanwege de zandvliegen, maar in Nederland behandelde ik alleen Mila en Amoz en Amy en Taar checkte ik gewoon dagelijks. Ik zou het dus eerst maar eens even aankijken en mocht je merken dat hij echt geregeld één of meer teken krijgt, dan zou ik ook gaan insmeren/insprayen met lavendelolie en tea tree. Dat is het enige natuurlijke middel waarmee ik enig resultaat heb gezien, als was dat voor Mila niet voldoende.

Dat Rani bij ons kwam zat ze onder de teken, ik heb er heel veel van haar afgeplukt. En toen ik haar douchte was het water bruin van de vlooienpoep.
En daarna heb ik dus nooit meer een teek of vlo gezien terwijl ik niks preventief gebruik.
Ja, blijkbaar, want bij mijn honden verschilt het aantal teken enorm, terwijl ze in dezelfde gebieden lopen, dezelfde voeding krijgen, etc. En dan pluk ik na een wandeling van Mila zo tussen de 10 en 20 teken af, van Amoz misschien één en Amy en Taar hebben niks :19: Geen idee waar dat aan ligt, misschien de vacht of dat sommige honden gewoon aantrekkelijker zijn voor teken dan andere, zoals sommige mensen ook altijd lek geprikt worden door muggen en andere huisgenoten niet één keer geprikt worden?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik lees mee, Socrates reageert ook gevoelig en ik mag ook geen teken van hem afplukken. Idefix heeft bijna nooit teken en inderdaad die rent door struiken en gras terwijl Sokkie redelijk netjes loopt. Ik denk dat de vacht van Idefix te kort en te glad is.

Ik ga die bodyguard proberen want ik denk dat er veel teken gaan komen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Chihuahua-paws
Zeer actief

Kort en glad haar maakt denk niet uit. Toots was had ook regelmatig teken en die liep liever niet door het gras of struikgewas, wel door het bos. Saartje heeft nooit een teek gehad en Dex is een tekenmagneet. Hun doen beiden wel ravotten in en door de struiken hoog gras bos etc.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou persoonlijk mijn goeie geld niet uitgeven aan 'aromatherapie' of kralenkettingen die een nachtje in het maanlicht moeten weken.
Net als ik lachen teken zich daar te barsten om.
Stop werkt hier echt goed en ben het gaan gebruiken omdat het destijds bij Dino de hond van mijn schoonmoeder ook werkte. Ook als we op vakantie gaan gebruik ik niks anders. Die chemische zooi gebruiken wij iig niet omdat het dus niet nodig is voor ons.

Maar die kralenkettingen daar geloof ik ook niet in.

Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Chihuahua-paws schreef:
Nanna schreef:Ik zou persoonlijk mijn goeie geld niet uitgeven aan 'aromatherapie' of kralenkettingen die een nachtje in het maanlicht moeten weken.
Net als ik lachen teken zich daar te barsten om.
Stop werkt hier echt goed en ben het gaan gebruiken omdat het destijds bij Dino de hond van mijn schoonmoeder ook werkte. Ook als we op vakantie gaan gebruik ik niks anders. Die chemische zooi gebruiken wij iig niet omdat het dus niet nodig is voor ons.

Maar die kralenkettingen daar geloof ik ook niet in.
Heb vorig jaar zo’n kralenketting én Stop gebruikt, maar Vic had toch teken. Nu was dat de eerste zomer dat ik hem had dus kon het ook niet vergelijken hoe het was zonder.

Was nu Stop vergeten en 1 vastgebeten teek gevonden en een paar die nog over de vacht wandelden, dat valt me mee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier heeft Elco ook vaker teken dan Gait. En toen ik nog tarwe at en geen VitB12-injecties kreeg, lustten de muggen mij rauw, maar tegenwoordig ben ik zelden meer de pineut. Dus ja, dat sommige honden aantrekkelijker blijken te zijn dan andere voor teken, verbaast mij niet
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef: Ja, blijkbaar, want bij mijn honden verschilt het aantal teken enorm, terwijl ze in dezelfde gebieden lopen, dezelfde voeding krijgen, etc. En dan pluk ik na een wandeling van Mila zo tussen de 10 en 20 teken af, van Amoz misschien één en Amy en Taar hebben niks :19: Geen idee waar dat aan ligt, misschien de vacht of dat sommige honden gewoon aantrekkelijker zijn voor teken dan andere, zoals sommige mensen ook altijd lek geprikt worden door muggen en andere huisgenoten niet één keer geprikt worden?
:mrgreen: Ik zal wel stinken, want mijn honden hebben ze zelden. Een handjevol op dertien jaar.
Met korthaar, kortstok, spitsvacht en langhaar.
Bij mij zelf is het bijna 25 jaar geleden.

Dit werkt goed bij vlooien, als je er een beetje bijtijds bij bent.

https://www.bio-ron.com/producten/voedi ... aarde.html
DeDiana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
DeDiana schreef: Ja, blijkbaar, want bij mijn honden verschilt het aantal teken enorm, terwijl ze in dezelfde gebieden lopen, dezelfde voeding krijgen, etc. En dan pluk ik na een wandeling van Mila zo tussen de 10 en 20 teken af, van Amoz misschien één en Amy en Taar hebben niks :19: Geen idee waar dat aan ligt, misschien de vacht of dat sommige honden gewoon aantrekkelijker zijn voor teken dan andere, zoals sommige mensen ook altijd lek geprikt worden door muggen en andere huisgenoten niet één keer geprikt worden?
:mrgreen: Ik zal wel stinken, want mijn honden hebben ze zelden. Een handjevol op dertien jaar.
Met korthaar, kortstok, spitsvacht en langhaar.
Bij mij zelf is het bijna 25 jaar geleden.

Dit werkt goed bij vlooien, als je er een beetje bijtijds bij bent.

https://www.bio-ron.com/producten/voedi ... aarde.html
Ja, dat bedoel ik :ok: In dat geval zou ik mijn honden dus ook echt niet preventief behandelen voor iets waar ze toch zo goed als nooit last van hebben. Het ligt natuurlijk ook wel aan de plekken waar je wandelt en of de tekendruk daar erg hoog is. Hier in Spanje moet het wel, meer nog vanwege de zandvlieg dan de teken (die hebben ze hier ook nog geen enkele gehad).
Caro
Zeer actief

Zouden teken het bloed van oude honden niet lekker vinden? Shep zat vroeger onder de teken als ik haar niet behandelde. Een keer in de Ardennen heb ik er 47 afgehaald, bijna allemaal vast gezogen. Maar sinds vorig jaar zie ik geen teek meer.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Caro schreef:Zouden teken het bloed van oude honden niet lekker vinden? Shep zat vroeger onder de teken als ik haar niet behandelde. Een keer in de Ardennen heb ik er 47 afgehaald, bijna allemaal vast gezogen. Maar sinds vorig jaar zie ik geen teek meer.
Voor Taartje zou dat inderdaad ook op kunnen gaan, maar Amy is jong, fris en fruitig ;-) Toen ik Amy vond, zat ze overigens wel onder de teken en ook in het asiel in Spanje had ze er veel. Maar sinds ze bij mij in Nederland was, eigenlijk zo goed als nooit meer één. Dus blijkbaar is het wel iets wat kan veranderen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik geef al sinds jaar en dag dagelijks een knoflook pilletje van het Kruidvat, vlooien hebben we al vele jaren zelden tot nooit last van en af en toe een teek.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ja ik geef ook iets met knoflook. Snoepjes van biofood.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:Ik durf hem dus niet meer te ontwormen of een vlooienband of iets te geven. Eigenlijk durf ik hem niet eens meer te enten. Ik vind hem echt een hond die dan weer gaat krabben en doen tot hij weer kaal wordt en dat zou ik doodzonde vinden.
Eigenlijk???? Ondertussen mag ik hopen dat je van het bestaan van titeren weet???
En ontwormen heeft geen zin als hij geen wormen heeft. En ik zou gewoon eten geven waardoor je hond als vanzelf minder aantrekkelijk wordt door vlooien. Karnemelk is ook prima, vinden parasieten ook niet lekker (en honden wel). En een spuitfles maken met een paar druppels teatree erin. Voor je gaat lopen dat even over ze heen spuiten. Werkt als een tierelier tegen teken.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Karnemelk heb ik ook weleens gehoord ja, en dat daar goede resultaten mee werden bereikt.
Knoflook zou ik bij een heel gevoelig hondje voorzichtig mee zijn.

Een kennis van mij met een hondje met ook dit soort klachten heeft via een holistische arts een eliminatiedieet gevolgd met dat hondje.
Daar zijn goede resultaten mee geboekt, ze eet nu op basis van de uitslag daarvan en is al een klein jaar helemaal klachtenvrij.
Ze zal ongetwijfeld ook met vlooien en teken middelen voorzichtig zijn.
Ik kan weleens aan haar vragen wat ze daarvoor gebruikt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Marion. schreef:
laeken schreef:Ik durf hem dus niet meer te ontwormen of een vlooienband of iets te geven. Eigenlijk durf ik hem niet eens meer te enten. Ik vind hem echt een hond die dan weer gaat krabben en doen tot hij weer kaal wordt en dat zou ik doodzonde vinden.
Eigenlijk???? Ondertussen mag ik hopen dat je van het bestaan van titeren weet???
En ontwormen heeft geen zin als hij geen wormen heeft. En ik zou gewoon eten geven waardoor je hond als vanzelf minder aantrekkelijk wordt door vlooien. Karnemelk is ook prima, vinden parasieten ook niet lekker (en honden wel). En een spuitfles maken met een paar druppels teatree erin. Voor je gaat lopen dat even over ze heen spuiten. Werkt als een tierelier tegen teken.
Dit is wat ik ook geef.
Werkt bij ons prima :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

DeDiana schreef:
Gollum schreef:

Ja, blijkbaar, want bij mijn honden verschilt het aantal teken enorm, terwijl ze in dezelfde gebieden lopen, dezelfde voeding krijgen, etc. En dan pluk ik na een wandeling van Mila zo tussen de 10 en 20 teken af, van Amoz misschien één en Amy en Taar hebben niks :19: Geen idee waar dat aan ligt, misschien de vacht of dat sommige honden gewoon aantrekkelijker zijn voor teken dan andere, zoals sommige mensen ook altijd lek geprikt worden door muggen en andere huisgenoten niet één keer geprikt worden?
Inderdaad. Hier tot nog toe maar 1 echte tekenmagneet gehad. Op de rest vind ik ze amper. Terwijl ze hetzelfde eten, op dezelfde plekken komen etc.
laeken
Zeer actief

Tineke schreef:Karnemelk heb ik ook weleens gehoord ja, en dat daar goede resultaten mee werden bereikt.

Een kennis van mij met een hondje met ook dit soort klachten heeft via een holistische arts een eliminatiedieet gevolgd met dat hondje.
Daar zijn goede resultaten mee geboekt, ze eet nu op basis van de uitslag daarvan en is al een klein jaar helemaal klachtenvrij.
Ik heb zoveel mazzel gehad met Guus en zijn allergie. Ik gaf rund en mergbotten. Buiten heel veel andere smaken en vleessoorten. Iemand zei me dat rund meestal de boosdoener is dus ik liet rund als eerste weg. En binnen een maand klachtenvrij en nooit meer gekrabd. :cheer:

Daarna nog 1 keer een mergpijpje gegeven om te knagen en meteen weer 3 weken jeuk. Dat was de bevestiging die ik nodig had en nu zeggen we dus hij is allergisch voor rund. Want zonder rund in zijn dieet ziet hij er echt tip top uit en doet hij het prima :E:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:
Tineke schreef:Karnemelk heb ik ook weleens gehoord ja, en dat daar goede resultaten mee werden bereikt.

Ik heb zoveel mazzel gehad met Guus en zijn allergie. Ik gaf rund en mergbotten. Buiten heel veel andere smaken en vleessoorten. Iemand zei me dat rund meestal de boosdoener is dus ik liet rund als eerste weg. En binnen een maand klachtenvrij en nooit meer gekrabd. :cheer:

Daarna nog 1 keer een mergpijpje gegeven om te knagen en meteen weer 3 weken jeuk. Dat was de bevestiging die ik nodig had en nu zeggen we dus hij is allergisch voor rund. Want zonder rund in zijn dieet ziet hij er echt tip top uit en doet hij het prima :E:
Nou heb je zeker mazzel mee gehad dan, bij haar was het echt een behoorlijke uitzoekerij voor ze wist wat het was. Ze was soms echt de wanhoop nabij. Gelukkig toch goed gekomen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:Kan dat? Meer of minder gevoelig zijn voor teken? En waar ligt dat aan?
Nou en of! Willem is echt een vreselijke tekenmagneet, na een wandeling in het bos in het tekenseizoen is een oogst van veertig/vijftig teken helaas heel normaal :schrik: (Lais heeft er dan hooguit tien). Daar lopen we dan ook niet in die periode, niet te doen.
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Kan dat? Meer of minder gevoelig zijn voor teken? En waar ligt dat aan?
Nou en of! Willem is echt een vreselijke tekenmagneet, na een wandeling in het bos in het tekenseizoen is een oogst van veertig/vijftig teken helaas heel normaal :schrik: (Lais heeft er dan hooguit tien). Daar lopen we dan ook niet in die periode, niet te doen.
Veertig/vijftig teken :O: :schrik:
Wel vreemd hè, dat sommige honden er zo gevoelig voor zijn en andere veel minder.
Heb jij bij jou in het Walhalla geen last van teken?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:
Wat zou dat nou zijn he? Wat ik al zei, die van mij hebben ze zelden. Nu ben ik dan tijdelijk even "beperkt" tot het strand en bos, van voor de deur tot zoutelande, maar ik loop zo'n beetje van de belgische ardennen tot soest.
Er zit ook geen lijn in wat betreft vacht, voeding of zwemmen. De rest komt of kwam niet echt buiten de paden, maar met naap speur ik wel door de begroeiing en hoog gras.

Een paar jaar terug heb ik wel een verschrikkelijke vlooienplaag gehad. Verschillende bestrijdingsmiddelen deden niets en toen was het al uit de hand gelopen.
Uiteindelijk floggers besteld in engeland, overal diatomeeën gestrooid en verschillende merken vlooienbanden over de dieren verdeeld.
Ik denk doordat mensen hier niet effectief bestreden. En dan nog veel grofvuil/stoffen banken in de tuinen, overwoekerde tuinen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”