Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anabolen oudere hond?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

anabolen oudere hond?

Ongelezen bericht door sirene »

Wanneer kies je bij een oudere hond nou voor anabolen?

Atoq is bijna 12,5jr, fit voor zijn leeftijd. Zeer actief nog tijdens wandelingen (altijd rennen). Kan lange wandelingen nog prima mee (ook hardlopen en steppen) en gaat nog zo'n 3x per week een stukje mee fietsen. Toch zie ik hem nu in een rap tempo veranderen in een schonkige oudere hond. Zijn spieren van zijn achterhand zijn haast weg en ik merk dat hij steeds vaker moeite heeft met balans en vaker uitglijd.
Ik heb altijd begrepen dat anabolen juist zin hadden als een hond nog actief is. Is het dan nu een goed idee om dit te gaan geven om het proces wat te vertragen?
En zijn er nog negatieve bijwerkingen te verwachten?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: anabolen oudere hond?

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Wanneer kies je bij een oudere hond nou voor anabolen?

Atoq is bijna 12,5jr, fit voor zijn leeftijd. Zeer actief nog tijdens wandelingen (altijd rennen). Kan lange wandelingen nog prima mee (ook hardlopen en steppen) en gaat nog zo'n 3x per week een stukje mee fietsen. Toch zie ik hem nu in een rap tempo veranderen in een schonkige oudere hond. Zijn spieren van zijn achterhand zijn haast weg en ik merk dat hij steeds vaker moeite heeft met balans en vaker uitglijd.
Ik heb altijd begrepen dat anabolen juist zin hadden als een hond nog actief is. Is het dan nu een goed idee om dit te gaan geven om het proces wat te vertragen?
En zijn er nog negatieve bijwerkingen te verwachten?
Onze dober heeft er wel baat bij gehad. Idd ze moeten nog wel goed kunnen bewegen anders werkt t niet. Kan me geen bijwerkingen herinneren bij hem overigens. Hij deed t er goed op de laatste jaren
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

:ok: hoe vaak geef je dat dan?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Beau heeft het ook gehad de laatste periode van zijn leven en Tash toen we haar pas hadden vanwege haar slechte conditie.
Beide hebben er wel baat bij gehad.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Beau heeft het ook gehad de laatste periode van zijn leven en Tash toen we haar pas hadden vanwege haar slechte conditie.
Okee da’s goed om te horen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

sirene schreef:
Tineke schreef:Beau heeft het ook gehad de laatste periode van zijn leven en Tash toen we haar pas hadden vanwege haar slechte conditie.
Okee da’s goed om te horen.
Het ging in overleg met de arts. Tash heeft het maar enkele keren gehad, Beau wat vaker de laatste twee jaar van zijn leven ongeveer. Ook steeds weer in overleg met de arts.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Finn toen hij wat jonger was, en hij moest inderdaad wel in beweging zijn en blijven om het te laten werken.
En later bij de spieruitval hebben we het in laten spuiten, maar toen wisten we (da en ik) wel dat het een boost was en dat we dat niet konden blijven herhalen vanwege de reden van de spieruitval.
Maar bij een oudere hond die even wat extra's kan gebruiken en nog wel mee wil en mee kan gaan is het een goede stimulans denk ik... wat ik van de da meekreeg is dat ongeveer drie maanden na de anabolen je het kunt herhalen mits het dus effect heeft en er geen gekke ziekte wat spier verzwakking geeft aan ten grondslag ligt. Gekke bijwerkingen heb ik nooit ervaren, het was juist belangrijk om in beweging te blijven dus voor hond en baas was het positief.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:Drie jaar geleden opperde onze vaste dierenarts dit voor onze oude Gina. Een bevriend dierenarts (woont niet in de buurt, maar heeft twee door mij gefokte honden) raadde het mij af om daarmee te beginnen. Ze heeft het gedaan bij 1 van haar oude honden en ze zei tegen mij dat het niet zou gaan werken omdat je echt intensief moet gaan trainen om de spieren weer op te bouwen. Bij haar hond werkte het dus niet, terwijl ze zelf intensief bezig is met o.a. hydrotherapie voor haar patiënten.
Vreemd... onze dober kon echt alleen nog maar looen dus trainde alles behalve intensief en met alleen wandelen werkte t uitstekend
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef::ok: hoe vaak geef je dat dan?
Begon met 2x per jaar en dat werd uiteindelijk na een aantal jaren 4x per jaar.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck heeft het op het laatst een keer of vier gehad. Ik denk om de 5 a 6 weken. Hij knapte er enorm van op. Wilde nog zo graag maar gleed ook steeds uit of viel om door z'n achterhand. Moeite om op te staan soms. Na zo'n prik was er een enorm verschil, hij genoot echt weer van de wandelingen en liep prima.

Hij kreeg de prikken in combinatie met dagelijkse pijnstilling. Ik zou er bij mijn andere honden zo weer voor kiezen mocht het ooit nodig zijn.

Edit; even het topic van destijds opgezocht

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... n#p7764303
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
malinois schreef:
Kells schreef:Drie jaar geleden opperde onze vaste dierenarts dit voor onze oude Gina. Een bevriend dierenarts (woont niet in de buurt, maar heeft twee door mij gefokte honden) raadde het mij af om daarmee te beginnen. Ze heeft het gedaan bij 1 van haar oude honden en ze zei tegen mij dat het niet zou gaan werken omdat je echt intensief moet gaan trainen om de spieren weer op te bouwen. Bij haar hond werkte het dus niet, terwijl ze zelf intensief bezig is met o.a. hydrotherapie voor haar patiënten.
Vreemd... onze dober kon echt alleen nog maar looen dus trainde alles behalve intensief en met alleen wandelen werkte t uitstekend
Ik weet het niet hoor, maar af en toe denk ik dat wij als eigenaren graag willen geloven dat iets werkt. Maar wat ik al zei, dit advies kwam van een dierenarts waar ik met mijn honden niet kom. Adviezen van haar en haar man (die ook dierenarts is) krijg ik gratis.
Nou hij zakte door zn poten dus kon niet meer lopen ;). Dan werkt t wel als hij gewoon weer normaal mee kan lopen :)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jackira schreef:Buck heeft het op het laatst een keer of vier gehad. Ik denk om de 5 a 6 weken. Hij knapte er enorm van op. Wilde nog zo graag maar gleed ook steeds uit of viel om door z'n achterhand. Moeite om op te staan soms. Na zo'n prik was er een enorm verschil, hij genoot echt weer van de wandelingen en liep prima.

Hij kreeg de prikken in combinatie met dagelijkse pijnstilling. Ik zou er bij mijn andere honden zo weer voor kiezen mocht het ooit nodig zijn.

Precies dat had onze dober ook... en dat heeft niets te maken met iets willen zien ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
malinois schreef:
Jackira schreef:Buck heeft het op het laatst een keer of vier gehad. Ik denk om de 5 a 6 weken. Hij knapte er enorm van op. Wilde nog zo graag maar gleed ook steeds uit of viel om door z'n achterhand. Moeite om op te staan soms. Na zo'n prik was er een enorm verschil, hij genoot echt weer van de wandelingen en liep prima.

Precies dat had onze dober ook... en dat heeft niets te maken met iets willen zien ;)
Uit dat topic kan ik niet opmaken of de anabolen daadwerkelijk iets deden. Er werden immers ook pijnstillers gegeven en dat deed jij ook.
Die pijnstillers had hij al jaren. Als die jaren niks doen doen ze dat dan niet ineens wel ;)
Maar goed ik weet wat ik gezien heb en dat is dat ze 100% zeker werkten met beperkte beweging. Beperkt in de zin van gewone wandelingen en verder niets.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck had al pijnstillers voor de injecties. En na verloop van een week of vier a vijf werd het effect vand e in jectie minder terwijl hij wel dezelfde pijnstillers nog had. Na een nieuwe prik ging het weer beter dus wel duidelijk het effect van de injectie.
Laatst gewijzigd door Jackira op 27 apr 2019 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga het binnenkort gewoon eens even voorleggen aan de da.
Ik denk dat het wel een goed idee is nu. Hij is nu nog actief. Pijnstilling ed krijgt hij verder niet dus ik kan straks prima zien of het werkt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”