Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragsverandering na status aanval??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

osje
nieuw lid

Gedragsverandering na status aanval??

Ongelezen bericht door osje »

Hallo allemaal,

Onze Yenta , een duitseherder van 8,5 jaar heeft 14 maart een status epileptica aanval gehad. Zij is hier redelijk goed uirgekomen.
Ze is nu aan 1 oog blind en het andere oog was al slecht omdat ze daar ooit een stok in heeft gehad. Ze ziet nu dus heel slecht. Op zich niet zo'n probleem.
Maar nu ze een heel eind is opgeknapt schooit ze verschrikkelijk, en is heel erg onrustig, en drinkt als een dolle. Het water is niet aan te slepen.
Ze loopt bijna de hele dag hier door het huis, gaat een paar minuten liggen om daarna weer rond te lopen. Ze lijkt erg angstig. Buiten lijkt ze ook angstig.
We zitten zelf te denken aan lever problemen, Wat denken jullie??
Onze dierenarts is 14 maart ook geweest, maar ik ben niet tevreden over hem, mijn vriend wel, hij doet erg weinig. Het bloed is dus nog niet onderzocht.
Groetjes Cynthia
Laatst gewijzigd door osje op 31 mar 2004 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Heel snel een andere DA zoeken.
Groetjes Els
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Om mezelf gerust te stellen zou ik idd het bloed gecheckt willen hebben. Of dat veel meer duidelijk maakt is de vraag, maar het sluit iig een aantal dingen uit.

Het is 'pas' 2 weken geleden dat ze die aanval had en (naar wat ik begrijp) blind is geworden aan dat ene oog.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze daar (nog steeds) erg van slag van is. Alles wat vertrouwd was is nu een waas of nog minder.
Ik probeer het zelf wel eens binnenshuis .............. dan doe ik mijn ogen dicht en probeer mijn weg te vinden. Dat gaat redelijk goed, maar ik moet er niet aan denken om dat buitenshuis te doen 8O .
Het vele drinken kan ik niet goed plaatsen, misschien is haar drinkbak een houvast voor haar, daarom zou ik haar, voorlopig, gelimiteerd water voorzetten.

Veel succes.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik dacht eigenlijk hetzelfde als Liesbeth. Je hond kan wel eens zwaar in de stress zitten doordat ze ineens zo goed als blind is geworden. Als je met schooien bedoelt dat ze veel op zoek is naar eten en troep dan kan ik me indenken dat ze gewoon veel meer met haar reuk aan het "kijken" is gegaan. Het vele water drinken kan wel eens een manier zijn om haar stress af te reageren. Veel, heel vaak en heel veel drinken zie je vaak bij honden die erg gestresst zijn. Min of meer op dezelfde manier als een roker veel meer rookt als hij veel spanning heeft. Je zegt wel dat vrijwel blind zijn op zich geen probleem is, en dat is ook wel zo, maar als je van het ene op het andere moment ineens niet mer kan zien moet je daar wél even aan wennen. Een wat oudere hond kan door zo´n gebeurtenis behoorlijk van slag zijn, het is namelijk niet niks om je zicht ineens kwijt te zijn en te moeten omschakelen op andere manieren van waarnemen.

Maar wel lijkt het me een goede zaak als er goed gekeken wordt of er geen lichamelijke oorzaken zijn. Als die uitgesloten zijn kun je haar wat water betreft gaan rantsoeneren. Veel water drinken kan o.a. een aanwijzing zijn voor een baarmoederontsteking.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou dan moet wel geconstateerd zijn dat ze niet drinkt om een tekort aan te vullen, anders niet beperkt water geven. Misschien is er iets mis met de nieren, of suikerziekte? Plast ze ook veel nu ze veel drinkt en hoe ziet de urine eruit, heeft ze moeite met plassen? Het kan een symptoom van stress zijn, maar dat mag je niet bepalen voordat een medische reden is uitgesloten vind ik!
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

http://groups.yahoo.com/group/Honden-met-epilepsie/

Deze yahoo groep raad ik je zeer beslist aan-allemaal mensen met honden die epilepsie hebben. Er is ook een dierenarts die als ze tijd heeft antwoord op je vragen geeft, maar ook de andere leden zijn zeeeeeeeeeeer behulpzaam en zijn erg bereid om je te helpen.

Groeten, Ellen[/url]
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”