Dat is niet de eerste keer. In heb bos waren we een keer met de bal aan het spelen en ik val over een stronk plat op de grond. Staat Shep op een afstand met die bal in haar bek met een blik van Hallo kom je nou nog??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komt jouw hond kijken als er iets met je aan de hand is?
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Komt jouw hond kijken als er iets met je aan de hand is?
Ik verwacht altijd dat je hond meteen komt kijken als er iets met je gebeurt. Nou Shep dus niet he. Vanmorgen lag ze in haar mand en ik was binnen het raam aan het zemen en val met veel kabaal van het krukje af. Krukje kapot, lawaai, ik schreeuwen van de schrik en van de pijn en lig daar op de grond. Maar komt Shep kijken? Nee hoor, die bleef gewoon in haar mand liggen.
Dat is niet de eerste keer. In heb bos waren we een keer met de bal aan het spelen en ik val over een stronk plat op de grond. Staat Shep op een afstand met die bal in haar bek met een blik van Hallo kom je nou nog??

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Komt jouw hond kijken als er iets met je aan de hand is?
Ja, bij mij komen ze bij dat soort dingen meteen kijken, behalve Taartje (die heeft dan gewoon niets in de gaten omdat ze niets hoort). Ook als ik bijvoorbeeld struikel tijdens het wandelen zonder te vallen of zo, komen ze er meteen aanvliegen. Vooral Mila en Amy hebben dat heel erg.
Blijkbaar denkt Shep dat jij jezelf prima kunt redden
Blijkbaar denkt Shep dat jij jezelf prima kunt redden
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja, hier komen ze kijken. Heee je ligt op de grond *stuiter stuiter* gezellig!!! *stuiter stuiter* En dan springt er 70 kilo hond op, achter, over, onder, boven, tegen je aan en zitten er neuzen en tongen op plekken waar ze niet horen en als je nog geen pijn had heb je het dan wel
Opstaan gaat ook nog even niet lukken 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Vannacht was ik aan het kotsen en de honden kwamen gelijk kijken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Laatst struikelde ik n het bos en viel op de grond. Die twee van mij en drie van de uitlaathonden gingen gewoon door waar ze mee bezig waren. Gelukkig had ik dan nog een uitlaathond die bezorgd kwam kijken.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dit dus, plus kopstoten. Ik heb liever dat ze niet komen 'helpen'nomo schreef:Ja, hier komen ze kijken. Heee je ligt op de grond *stuiter stuiter* gezellig!!! *stuiter stuiter* En dan springt er 70 kilo hond op, achter, over, onder, boven, tegen je aan en zitten er neuzen en tongen op plekken waar ze niet horen en als je nog geen pijn had heb je het dan welOpstaan gaat ook nog even niet lukken
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Van Jessie weet ik het nog niet, misschien overheerst de angst (door lawaai en geschreeuw) misschien overheerst wat anders en komt
ze kijken.
Wel was ik ooit met een vriend en in totaal 3 Rottweilers in het bos toen ik ineens viel en achterover donderde en languit op de grond lag.
Even flitste door mijn hoofd 'shit 3 honden, wat gaan ze doen?' maar alle drie kwamen ze bij me kijken en kreeg ik in mijn gezicht
lebbers
Ooit bij mijn eerste hond (kruising Rottweiler uit het asiel) ben ik flauwgevallen omdat ik mijn vinger had gebroken. Ik viel zo van de
bank op de grond vertelde mijn (ex)man en Nouschka kwam meteen bij me liggen en bleef liggen totdat ik bijgekomen was.
Dat vond ik ook wel heel lief
ze kijken.
Wel was ik ooit met een vriend en in totaal 3 Rottweilers in het bos toen ik ineens viel en achterover donderde en languit op de grond lag.
Even flitste door mijn hoofd 'shit 3 honden, wat gaan ze doen?' maar alle drie kwamen ze bij me kijken en kreeg ik in mijn gezicht
lebbers
Ooit bij mijn eerste hond (kruising Rottweiler uit het asiel) ben ik flauwgevallen omdat ik mijn vinger had gebroken. Ik viel zo van de
bank op de grond vertelde mijn (ex)man en Nouschka kwam meteen bij me liggen en bleef liggen totdat ik bijgekomen was.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Toen ik in het bos m'n enkel brak en op de grond zat, kwam Vusi meteen aanrennen en begon in m'n gezicht te likken, bleef netjes naast me staan zodat ik haar als steun kon gebruiken bij het opstaan (au au au). Toen ik naar huis strompelde bleef ze bij mij lopen, normaal vliegt ze alle kanten op.
Super hond
Super hond
- Caro
- Zeer actief
Aha er zijn dus meer honden die het niet boeit. Ze hoeft ook niet aan te komen rennen hoor, het valt me gewoon altijd op. Andersom is het trouwens ook. Als Shep een misstap maakt en boven op haar snuit valt, gaat ze ook snel door en kijkt zo van dat heb je niet gezien he, niks aan de hand.
@Gonnie, jouw honden komen dus kijken als je moet kotsen. Als ik zoiets heb doet Shep alsof ze het niet ziet. Ik heb het idee dat ze er ongemakkelijk van wordt en niet weet wat ze ermee aan moet.
@Gonnie, jouw honden komen dus kijken als je moet kotsen. Als ik zoiets heb doet Shep alsof ze het niet ziet. Ik heb het idee dat ze er ongemakkelijk van wordt en niet weet wat ze ermee aan moet.

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja ze gaan een beetje nerveus en druk om me heen lopen totdat ik zeg dat het goed is.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Hier ook. Ik val nog wel eens flauw omdat ik een te lage bloeddruk heb. Dan heb je dit echt nodig ja.Zamunda schreef:Nou dit dus, plus kopstoten. Ik heb liever dat ze niet komen 'helpen'nomo schreef:Ja, hier komen ze kijken. Heee je ligt op de grond *stuiter stuiter* gezellig!!! *stuiter stuiter* En dan springt er 70 kilo hond op, achter, over, onder, boven, tegen je aan en zitten er neuzen en tongen op plekken waar ze niet horen en als je nog geen pijn had heb je het dan welOpstaan gaat ook nog even niet lukken
.
Overigens werkt dit ook als ik huil. Dan komt Rex altijd meteen kijken wat er mis is. Dan vind ik het altijd juist lief.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
als de baas stuk is moet je er vooral bovenop komen zitten. Ik heb nogal losse enkelbanden dus ik val wel eens vanuit stilstand of zwik nogal snel.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Toen ik vorig jaar uitgleed in het bos. Kwam Indy meteen aan mijn gezicht snuiven. Bleef heel zoet vlakbij me terwijl ik een half uur strompelend naar de parkeerplaats ging. De zoeterd. 

Neeltje
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Hier komen ze allebei wel kijken.
En blijkbaar is opruimen ook bijzonder zorgelijk. Àltijd loopt Jamie dan om me heen en komt zorgelijk kijkend bij me liggen...
En blijkbaar is opruimen ook bijzonder zorgelijk. Àltijd loopt Jamie dan om me heen en komt zorgelijk kijkend bij me liggen...

- Caro
- Zeer actief
Ik ben ooit gevallen toen ik met Shep aan het fietsen was omdat zij schrok van een jongen op een skateboard met een hond. Dat was iets teveel voor mevrouw en ze rukt aan de riem. Ik lig onder mijn fiets met een gapende hoofdwond waar het bloed uitstroomt en Shep bleef op veilige afstand staan kijken. Gelukkig was het skateboard jongetje zo vriendelijk me omhoog te helpen en naar huis te begeleiden. Eenmaal thuis stond ze alleen maar naar haar bak te kijken van waar blijft me eten nou?? Terwijl ik druk was met bloed stelpen. Nee een Lassie is het niet nee.

-
Manuma
- Zeer actief
Toen ik met step en al over de kop sloeg en mezelf eindelijk overeind had, stond Manu heel bezorgd naar me te kijken en me te besnuffelen en was Uma door het hoge gras aan het banjeren. Wild kwispelend 
Aan Uma heb je echt helemaal niks. Manu let soms wel iets té goed op mijn welzijn. Als ik heel gespannen raak staat hij ook tegen mijn hand te duwen met zo'n bezorgde blik.
Hij vindt het dan ook niet fijn als andere mensen of honden in mijn buurt komen. Daar steek ik wel een stokje voor natuurlijk.
Ik vraag me dan ook weleens af hoe hij zou reageren als ik echt hulpeloos ben en er mensen bij moeten.
Hij zal niet snel iets doen geloof ik, maar hij ziet mij nogal als zwakkeling
Aan Uma heb je echt helemaal niks. Manu let soms wel iets té goed op mijn welzijn. Als ik heel gespannen raak staat hij ook tegen mijn hand te duwen met zo'n bezorgde blik.
Hij vindt het dan ook niet fijn als andere mensen of honden in mijn buurt komen. Daar steek ik wel een stokje voor natuurlijk.
Ik vraag me dan ook weleens af hoe hij zou reageren als ik echt hulpeloos ben en er mensen bij moeten.
Hij zal niet snel iets doen geloof ik, maar hij ziet mij nogal als zwakkeling
-
Sterre
Jaren geleden waren we met Sterre in Oostenrijk aan het wandelen. Ze kon maar op een paar plekken los omdat ze veel te ver ging meestal. Terug in het dorp aan de lijn viel ik op straat. Been kapot, elleboog geschaafd. Sterre schoot los en ik bleef even zitten om bij te komen. Na drie meter weglopen ongeveer keek ze om en kwam terug en ging naast me zitten. Door de hond die ze was, altijd rennen en met zichzelf bezig vond ik dat zo ontroerend. Ik had dat van haar echt nooit gedacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hier willen ze dan mijn gezicht af lebberen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Manuma
- Zeer actief
Ach, wat liefSterre schreef:Jaren geleden waren we met Sterre in Oostenrijk aan het wandelen. Ze kon maar op een paar plekken los omdat ze veel te ver ging meestal. Terug in het dorp aan de lijn viel ik op straat. Been kapot, elleboog geschaafd. Sterre schoot los en ik bleef even zitten om bij te komen. Na drie meter weglopen ongeveer keek ze om en kwam terug en ging naast me zitten. Door de hond die ze was, altijd rennen en met zichzelf bezig vond ik dat zo ontroerend. Ik had dat van haar echt nooit gedacht.
Manu is ook zo'n hond die altijd met zichzelf bezig is. Zodra ik iets anders ga doen, neemt hij het ervan.
Maar als ik in zee ga zwemmen gelooft hij echt dat ik elk moment kan sterven. Dan zit hij op zijn plek, naast mijn spullen en hij staat op scherp. Echt niet dat hij dan tijd heeft voor iets anders
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
niks bezorgd
Ooit midden in het bos m'n arm gebroken; stond ik daar in de bushbush met een bungelende arm. Het enige wat ze deden was ongeduldig wachten tot we weer door gingen 
-
Zyntia
- Zeer actief
Haha.nomo schreef:Ja, hier komen ze kijken. Heee je ligt op de grond *stuiter stuiter* gezellig!!! *stuiter stuiter* En dan springt er 70 kilo hond op, achter, over, onder, boven, tegen je aan en zitten er neuzen en tongen op plekken waar ze niet horen en als je nog geen pijn had heb je het dan welOpstaan gaat ook nog even niet lukken
Nou dit dus ongeveer
-
Zyntia
- Zeer actief
Ik ben een hele tijd terug eens op de grond gevallen in een losloop gebied.Caro. schreef:Van Jessie weet ik het nog niet, misschien overheerst de angst (door lawaai en geschreeuw) misschien overheerst wat anders en komt
ze kijken.
lebbers![]()
Er liepen o.a. twee Rottweilers in de buurt.
Ze kwamen naar mij toe gerend en hingen grommend over mij heen
Ze kregen onderling wat bekvechterij en toen kon ik weg kruipen.
De baas was op dat moment nergens te bekennen.
Mijn toenmalige hond ( dit is al lang geleden gebeurd), liep piepend op een afstand zenuwachtig te doen ( logisch).
Zodra ik weer "veilig" was, kwam ze gelijk naar mij toe gelopen.
- Caro
- Zeer actief
Oh bah zeg 2 grommende rottweilers over je heen!! Snap dat je hond even uit de buurt bleef. Shep is echt erg in dat opzicht, als er iets spannends is, gaat ze achter mij staan. Haha. Ach wel slim, ik ben groter. Is ook wel aangeleerd want ik los altijd alles op betreft opdringerige honden.Zyntia schreef:Caro. schreef:Van Jessie weet ik het nog niet, misschien overheerst de angst (door lawaai en geschreeuw) misschien overheerst wat anders en komt
ze kijken.
lebbers![]()
Ik ben een hele tijd terug eens op de grond gevallen in een losloop gebied.
Ze kwamen naar mij toe gerend en hingen grommend over mij heen![]()
Mijn toenmalige hond ( dit is al lang geleden gebeurd), liep piepend op een afstand zenuwachtig te doen ( logisch).

- Tineke
- Zeer actief
Ja ze komen kijken wat er aan de hand is.
Jan is een tijdje geleden behoorlijk gevallen tijdens een ochtendwandeling en de dames waren er als de kippen bij en weken niet meer van zijn zijde.
Jaren geleden na mijn schouderoperatie liepen wij in de duinen te wandelen, ook vroeg in de ochtend in het donker.
Orson en Rio holde rond met lichtjes om.
Ik voelde mij wat onzeker omdat mijn arm in een sling zat en ik daardoor het idee had minder stabiel te zijn.
Toen we een heuvelachtig stuk afgingen zat ik te piepen dat ik het eng vond en daarop kwam er een rood lichtje op mij afrennen, Orson.
Hij drukte zich tegen mij aan en met mijn goede arm op hem rustend, hij was daar groot genoeg voor, schuifelde we samen het heuveltje af
Jan is een tijdje geleden behoorlijk gevallen tijdens een ochtendwandeling en de dames waren er als de kippen bij en weken niet meer van zijn zijde.
Jaren geleden na mijn schouderoperatie liepen wij in de duinen te wandelen, ook vroeg in de ochtend in het donker.
Orson en Rio holde rond met lichtjes om.
Ik voelde mij wat onzeker omdat mijn arm in een sling zat en ik daardoor het idee had minder stabiel te zijn.
Toen we een heuvelachtig stuk afgingen zat ik te piepen dat ik het eng vond en daarop kwam er een rood lichtje op mij afrennen, Orson.
Hij drukte zich tegen mij aan en met mijn goede arm op hem rustend, hij was daar groot genoeg voor, schuifelde we samen het heuveltje af

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Oh bah wat eng, zo'n situatie zou voor mijn honden een regelrechte oorlogsverklaring zijnZyntia schreef:

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Annika
- Actief
- Mijn ras(sen): keeshond
Mijn teefje zou het allemaal nog minder dan niks interesseren. Mijn reu is heel gevoelig en moet ik echt in de gaten houden dat het niet te erg word. Maakte me ook bij beide zwangerschappen wakker net voordat m'n vliezen gingen breken. Als ik huil troost hij me en als m'n man en ik een keer woorden hebben gaat hij lopen drentelen en piepen
-
Zyntia
- Zeer actief
Ze wou wel naar mij toe, maar durfde ( gelukkig) niet.Tineke schreef:Oh bah wat eng, zo'n situatie zou voor mijn honden een regelrechte oorlogsverklaring zijnZyntia schreef:
Zodra ik weer "veilig" was, kwam ze gelijk naar mij toe gelopen..
Uiteindelijk ben ik er dus zonder verwondingen vanaf gekomen.
Maar was inderdaad apart dat die Rottweilers gelijk boven mij hingen te grommen.
Jammer dat we toendertijd hun baas/baasjes niet gespot hebben.
Nog even gezocht ook, maar niet gevonden.
Ik denk dat ze aan de andere kant liepen.
Want toen we op de terugweg waren ( cirkel vormige route) waren de Rottweilers nergens te zien.
Gok dat ze al weg waren.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Diem wordt erg zenuwachtig en bezorgd. Maar dat komt omdat hij net iets te vaak de oorzaak is geweest van vallen en kwetsuren bij mijn moeder of ik
We reageren dan niet altijd heel vriendelijk op hem
Mies komt wel kusjes geven als er iets is. Mits ze tijd heeft en het ernstig genoeg inschat uiteraard
Huilende babies en kinderen kan ze niet tegen. Die móeten direct getroost. Erg handig als 1 van van mijn jongste neefjes krokodillen tranen heeft: Mies kan dat uitstekend opknappen door ze eens stevig te zoenen. Ze staan dan vlot weer op de beentjes.
Een ouder neefje met heimwee was ze ook niet bij weg te slaan: heel de nacht strak tegen hem aangelegen onder het dekbed
Mies komt wel kusjes geven als er iets is. Mits ze tijd heeft en het ernstig genoeg inschat uiteraard
Huilende babies en kinderen kan ze niet tegen. Die móeten direct getroost. Erg handig als 1 van van mijn jongste neefjes krokodillen tranen heeft: Mies kan dat uitstekend opknappen door ze eens stevig te zoenen. Ze staan dan vlot weer op de beentjes.
Een ouder neefje met heimwee was ze ook niet bij weg te slaan: heel de nacht strak tegen hem aangelegen onder het dekbed
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Uh, nou, toen Vito net bij ons was en voor de eerste keer mee maakte dat mijn vriend en ik het héél gezellig hadden schrok hij zich op het moment suprême helemaal kapot, vloog overeind en begon bezorgd aan mijn gezicht te likken 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zyntia schreef:Ik ben een hele tijd terug eens op de grond gevallen in een losloop gebied.Caro. schreef:Van Jessie weet ik het nog niet, misschien overheerst de angst (door lawaai en geschreeuw) misschien overheerst wat anders en komt
ze kijken.
lebbers![]()
Aiii dan knijp je 'm wel ja
Zo'n beeld flitste dus ook even door mij heen, maar gelukkig reageerde deze 3 anders. Waren dus wel Rottweilers die ik goed kende,
maar ik weet dat honden in het algemeen nog weleens vreemd kunnen reageren als er zoiets gebeurt en dan ben je niet blij als
het zulke kalven zijn
Gelukkig bleef jouw hond op afstand, want anders was het wellicht heel anders afgelopen.