Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe is het mogelijk, zónder oorlog?
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hoe is het mogelijk, zónder oorlog?
Ik kwam dit filmpje tegen.
Een horde honden die gevoerd wordt.
Ik verbaas me over de rust, en het feit dat er nauwelijks of niet sprake van agressie is, en dat in zo'n grote groep.
Natuurlijk weet ik dat niet iedere hond fel reageert op eten.
De mijne heeft alvast ook geen voedselnijd ofzo.
Maar zoveel rust in zo'n grote groep?
En hoe bewaren ze de afstand tot het moment dat ze mogen?
Zou dat met stevige correcties aangeleerd zijn?
Iemand een idee?
Ik vind het intrigerend om te zien in ieder geval.
(En voor de mensen met meer geduld, de laatste 15 seconden moet ik knap om lachen...)
Een horde honden die gevoerd wordt.
Ik verbaas me over de rust, en het feit dat er nauwelijks of niet sprake van agressie is, en dat in zo'n grote groep.
Natuurlijk weet ik dat niet iedere hond fel reageert op eten.
De mijne heeft alvast ook geen voedselnijd ofzo.
Maar zoveel rust in zo'n grote groep?
En hoe bewaren ze de afstand tot het moment dat ze mogen?
Iemand een idee?
Ik vind het intrigerend om te zien in ieder geval.
(En voor de mensen met meer geduld, de laatste 15 seconden moet ik knap om lachen...)

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hoe is het mogelijk, zónder oorlog?
Die zweep is niet om mee te aaien.Habibi schreef:
Iemand een idee?
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit zijn anglo francais de petite venerie als ik het goed heb, en dit type hond is over het algemeen heel zachtaardig en uitgesproken meutehonden, dus nagenoeg niet hondagressief. Dit soort voedertijden wordt trouwens keihard gedrilld met zweep ed.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik denk dat ze inderdaad met die zweep hebben geleerd bij het eten uit de buurt te blijven tot ze het signaal krijgen dat ze mogen.
In groepen honden die elkaar kennen, gaat dat voeren onderling meestal best gemoedelijk. Dit was in het asiel waar ik vrijwilligerswerk deed. Niet zo'n enorme groepen, maar daar waren eigenlijk ook nooit akkefietjes om eten. Ten eerste omdat de honden elkaar kennen en weten bij welke honden ze beter uit de buurt kunnen blijven tijdens het eten (je ziet dan ook sommige honden een hele bak voor zich alleen hebben of even verstrakken als een andere hond te dichtbij komt), ten tweede omdat er eigenlijk altijd wel eten stond, dus de honden nooit echt honger hadden en dat voer dus ook minder belangrijk voor ze werd: filmpje.
In groepen honden die elkaar kennen, gaat dat voeren onderling meestal best gemoedelijk. Dit was in het asiel waar ik vrijwilligerswerk deed. Niet zo'n enorme groepen, maar daar waren eigenlijk ook nooit akkefietjes om eten. Ten eerste omdat de honden elkaar kennen en weten bij welke honden ze beter uit de buurt kunnen blijven tijdens het eten (je ziet dan ook sommige honden een hele bak voor zich alleen hebben of even verstrakken als een andere hond te dichtbij komt), ten tweede omdat er eigenlijk altijd wel eten stond, dus de honden nooit echt honger hadden en dat voer dus ook minder belangrijk voor ze werd: filmpje.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat er ook wel 2 dingen meespelen: dit zijn meutehonden en die zijn geselecteerd om zo te kunnen leven en dus conflictvermijdend te zijn. En als er niemand is die begint, escaleert er ook niks.
Ten tweede hebben die honden allemaal door dat ze met heel veel zijn in een relatief kleine ruimte. Beginnen met ruzie maken is dan dom, want dat kan je je leven kosten. Dan zijn honden toch gemoedelijker als wanneer je ze één op één zet. Dit merk je al met groepswandelingen vind ik. Met een redelijke groep zie je honden al minder fel reageren dan anders, want ruzie maken in een groep is een risico.
Ten tweede hebben die honden allemaal door dat ze met heel veel zijn in een relatief kleine ruimte. Beginnen met ruzie maken is dan dom, want dat kan je je leven kosten. Dan zijn honden toch gemoedelijker als wanneer je ze één op één zet. Dit merk je al met groepswandelingen vind ik. Met een redelijke groep zie je honden al minder fel reageren dan anders, want ruzie maken in een groep is een risico.
Geen idee. Ik had er bij gestaan met m'n handen over m'n oren, krijsend dat ze hun bék dicht moeten houden. Ik ben niet geschikt voor (het trainen van) dit soort honden.
De zweep erover dus!
De zweep erover dus!

- Tineke
- Zeer actief
Zo dat zijn er een hoop. Het werkt denk ik door de grote van de groep en het soort hond dat het is.
Dat ze waarschijnlijk standaard goed gevoed worden zal er ook mee te maken hebben.
Correcties wellicht ook maar minder gok ik.
Als je in dit soort grote meutes wilt corrigeren moet je met aardig wat mensen zijn, dat kan je niet alleen.
Enkel de voorste kun je met je zweep bereiken, achteraan niet.
Dat ze waarschijnlijk standaard goed gevoed worden zal er ook mee te maken hebben.
Correcties wellicht ook maar minder gok ik.
Als je in dit soort grote meutes wilt corrigeren moet je met aardig wat mensen zijn, dat kan je niet alleen.
Enkel de voorste kun je met je zweep bereiken, achteraan niet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Maar die hoef je dan ook niet te raken want die blijven dus al op afstand...Tineke schreef:Enkel de voorste kun je met je zweep bereiken, achteraan niet.

"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"