Maar gebaseerd op wat ik hier de voorbije jaren heb gelezen, denk ik dat Eva niet buitengewoon geschikt was als huishond. Dan is er nog niet per sé iets mis met het dier, maar ik zie ze liever niet bij Truus op de hoek die er gezellig elke dag de kinderen mee naar school brengt en er verder niks mee onderneemt. Als werkhond kunnen ze dan wel uitermate geschikt zijn.malinois schreef:Met Eva was niks mis. Normaal gedrag voor een Belg alleen is dat een beetje kwijtgeraakt bij de Laekense herder. Maar de 4 Belgen zijn in principe 1 type hond met een andere vacht. Ik ken zo al 3 africhters die haar graag gehad zouden hebben omdat ze al jaren Laekense gehad hebben alleen geen sport geschikte honden meer kunnen vinden hierin.Marion. schreef:Je hebt helemaal gelijk joh! Eva was ontzettend representatief voor de gehele rashondenpopulatie. En we hebben Bulgaren, we hebben Spanjaarden, we hebben doordachte kruisingen en we hebben rashonden. Punt.laeken schreef: .....
Dan krijgen we Eva. Super raszuiver met een mooie stamboom. Die was net geboren om af te wijzen. En geboren om dat kracht bij te zetten. Ze kwam en liet weten niets met vreemde mensen te willen. Punt. Dikke punt want er zat geen enkele rek in. Ja soms klikte het een beetje met iemand. Meestal was de blik van een mens op haar gericht al genoeg om te laten horen 1 stap mijn kant op en ik perforeer je.
.....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
thuisnestje of broodfok
Moderator: moderatorteam
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: thuisnestje of broodfok
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar een Belg is niet standaard huishond, geen van de 4 varianten. Dat t de laatste jaren van geprobeerd te maken is is iets anders. Net als niet elke mechel uit een werkhondenlijn geschikt is als sporthond in de zin van africhting, slaat dit ook weleens terug. Gelukkig maar denk ik soms....GoldenGizmo schreef:Maar gebaseerd op wat ik hier de voorbije jaren heb gelezen, denk ik dat Eva niet buitengewoon geschikt was als huishond. Dan is er nog niet per sé iets mis met het dier, maar ik zie ze liever niet bij Truus op de hoek die er gezellig elke dag de kinderen mee naar school brengt en er verder niks mee onderneemt. Als werkhond kunnen ze dan wel uitermate geschikt zijn.malinois schreef:Met Eva was niks mis. Normaal gedrag voor een Belg alleen is dat een beetje kwijtgeraakt bij de Laekense herder. Maar de 4 Belgen zijn in principe 1 type hond met een andere vacht. Ik ken zo al 3 africhters die haar graag gehad zouden hebben omdat ze al jaren Laekense gehad hebben alleen geen sport geschikte honden meer kunnen vinden hierin.Marion. schreef:Je hebt helemaal gelijk joh! Eva was ontzettend representatief voor de gehele rashondenpopulatie. En we hebben Bulgaren, we hebben Spanjaarden, we hebben doordachte kruisingen en we hebben rashonden. Punt.laeken schreef: .....
Dan krijgen we Eva. Super raszuiver met een mooie stamboom. Die was net geboren om af te wijzen. En geboren om dat kracht bij te zetten. Ze kwam en liet weten niets met vreemde mensen te willen. Punt. Dikke punt want er zat geen enkele rek in. Ja soms klikte het een beetje met iemand. Meestal was de blik van een mens op haar gericht al genoeg om te laten horen 1 stap mijn kant op en ik perforeer je.
.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hou toch eens je domme smoel taart. Natuurlijk was ze niet representatief. Wat niet wegneemt dat heel veel rashonden gedragsproblemen hebben juist door zuiver fokken ik lees haast van elke kortharige collie dat ze zenuwen krijgen voor geluid, honden en zelfs op plaatsen niet meer durven komen doordat ze er ooit schrokken. Volgens mij had jij een Golden die bang was voor luchtballonnen en dan naar zolder vloog zonder nog voor reden vatbaar te zijn. Staffords die alles mollen. Rode cockers. Berners met rage syndroom en Rottweilers die niet te hanteren zijn. Niet elk ras is per definitie gezegend met een nou zo geweldig karakter hoor. Net zo min als jij dat bent voor mij als mens. Ik vind jouw karakter stuitend aangezien je me al meer dan 10 jaar zo benaderd zonder enige vorm van verbetering terwijl ik jou negeer en nooit loop te zoeken. Ik ben gelukkig en blij en leef. Jij bent zuur, rot en lijkt niet te leven. Dus goddank ben ik in staat uitzonderingen te zien. Als ik mensen over een kam zou scheren omdat ik jou ken spring ik van een flat.Marion. schreef:Je hebt helemaal gelijk joh! Eva was ontzettend representatief voor de gehele rashondenpopulatie. En we hebben Bulgaren, we hebben Spanjaarden, we hebben doordachte kruisingen en we hebben rashonden. Punt.laeken schreef: .....
.....
-
- Zeer actief
Dat zou prima zijn gegaan. Mits de baas je kinderen weggestuurd had als ze op de hond af waren gekomen en een beetje verantwoordelijk was. Je had er ook een wapen van kunnen maken. Ze was geweldig voor eigen maar ik sta niet in voor de gevolgen als iemand achterom was gekomen of nog erger het huis in zonder dat ze opgesloten zat. En aaien of wat ook buiten was onmogelijk. Negeren en het ging met sturing goed omdat wij haar door en door kende en niks lieten gebeuren.GoldenGizmo schreef:Maar gebaseerd op wat ik hier de voorbije jaren heb gelezen, denk ik dat Eva niet buitengewoon geschikt was als huishond. Dan is er nog niet per sé iets mis met het dier, maar ik zie ze liever niet bij Truus op de hoek die er gezellig elke dag de kinderen mee naar school brengt en er verder niks mee onderneemt. Als werkhond kunnen ze dan wel uitermate geschikt zijn.malinois schreef:Met Eva was niks mis. Normaal gedrag voor een Belg alleen is dat een beetje kwijtgeraakt bij de Laekense herder. Maar de 4 Belgen zijn in principe 1 type hond met een andere vacht. Ik ken zo al 3 africhters die haar graag gehad zouden hebben omdat ze al jaren Laekense gehad hebben alleen geen sport geschikte honden meer kunnen vinden hierin.Marion. schreef:Je hebt helemaal gelijk joh! Eva was ontzettend representatief voor de gehele rashondenpopulatie. En we hebben Bulgaren, we hebben Spanjaarden, we hebben doordachte kruisingen en we hebben rashonden. Punt.laeken schreef: .....
.....
Ik ben zelf te sociaal voor zo'n hond. Hier lopen wel mensen binnen. Woon je achteraf en wil je geen bezoek dan was ze de beste hond voor de job. En ja ze had zo de sport in gekund. Na 3 lessen behendigheid kon ze al bijna naar een wedstrijd en de eerste dag reddingshonden training kende ze alle parcoursen en puin al. Bij IPO was ze super scherp en ging uit scherpte vol op de dreiging in. Ze was wel manscherp en het was absoluut geen spel voor haar. Maar die honden kunnen ook heel ver komen. Juist in het werken. Niet zozeer in de hobby.
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
- Aantal honden: 2
dagmar88 schreef:Het ging mij er om dat een goede fokker een fokker zou zijn die op de door de RV verplicht gestelde aandoeningen test.crutz schreef: Dat klopt. Ik gaf enkel maar aan dat Dagmar haar uitspraak prima klopt. Aangezien op dit moment de meeste fokkers die veel testen ook uitsluiten obv die testen en niet de testen gebruiken waar ze voor kunnen dienen. Ja die zijn er maar het merendeel dus nog niet.
En daar gaat het mis.
Inderdaad zijn er veel die dragers mijden. Ik heb een tijd naar de miniature bull terrier gekeken en daar zie je dat heel sterk.
Heel goed dat er geen pups met primaire lens luxatie meer worden geboren door de DNA test. Daarnaast wordt er getest op PL, nierziekte, het niet goed sluiten van de hartklep, aortavernauwing en de genetische diversiteit wordt dus kleiner en kleiner.
Zij hebben dan nog het geluk dat ze er bij wijze van outcross een normaal formaat in mogen fokken. Maar ik ben het tot nu toe niet tegengekomen en het is bovendien te weinig.
Ik snap het hoor, als ik als koper een handzaam hondje wil aanschaffen, ga ik niet voor een combinatie waar een beul van een HR hond uit kan komen![]()
En dan zijn er nog de fokkers die weten dat er aandoeningen in het ras of in de lijn voorkomen (syringomyelie, auto immuun aandoeningen, levershunt, epilepsie, kanker) waar ofwel niet op getest moet worden of nog geen testen voor zijn. En nog veel meer die waarschijnlijk wel ter goede trouw handelen, maar het zelf ook niet te horen krijgen.
Dan kun je wel mooi met je perfecte resultaten pronken.
Daarnaast kun je ook met die goede resultaten zeer extreme honden fokken.
Natuurlijk heeft het nut, maar het maakt geen goede fokker en vers bloed blijft noodzakelijk.
Ohhh, dus toch nut? Sjonge jonge, uiteindelijk kom je na mijn post zo beantwoord te hebben, tot die conclusie, na hele epistels te schrijven......

Een goede fokker ( en dan hebben we het hier over rashonden) doet er wat mee als hij/zij zijn verantwoordelijkheid neemt om zo goed mogelijk gezonde pups te fokken. Helaas zijn die vaak op 1 hand te tellen. En uiteraard blijft vers bloed noodzakelijk.
Een van de weinige die wat zinnigs en normaal antwoord geeft hierover is Tineke.
Voor de rest lees ik een hoop

Wat betreft het topic over thuisnest of broodfokker:
Voor LilaLila: http://www.koophiernooiteenpuppy.com/ho ... oodfokker/
- dagmar88
- Zeer actief
Rasliefhebbers zouden überhaupt geen staffords meer moeten fokken, in het belang van de hond. Die tijd is geweest.Nanna schreef: Nee. Dat moet je gewoon niet doen in een populatie die gemaakt is voor gezellige gezinnetjes, eenzame tantes en elderly homosexuals (met dank aan Ricky Gervais)![]()
Staffords hebben trouwens ook redelijk korte snuiten dus waarom zou je?
- dagmar88
- Zeer actief
Jammer dat je het niet begrijpt. Gaat ook niet gebeuren zo te zien.de purmerpeitjes schreef: Voor de rest lees ik een hoop![]()
![]()
in de ruimte.
- de purmerpeitjes
- Actief
dagmar88 schreef:Jammer dat je het niet begrijpt. Gaat ook niet gebeuren zo te zien.de purmerpeitjes schreef: Voor de rest lees ik een hoop![]()
![]()
in de ruimte.
Moet jij zeggen! Jij schrijft veel he....en denkt veel te weten. T'is te hopen dat niet alle mensen jouw advies opvolgen.
Ik vind jou meer een schreeuwer op dit forum.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk dat juist fokkers en verenigingen hier een rol in hebben, niet keurmeester. Er wordt vanuit hen geen waarde gehecht aan een hond qua fok he, het is puur exterieur. Het zijn fokkers en verenigingen die de showresultaten linken aan fokwaarde, en daar gaat het mis. Er zijn al steeds meer RV's die daar vanaf stappen trouwens.truusje schreef:Maar dat was nu ook juist mijn punt...juist met bijv een g hond zou gefokt moeten worden...en niet alleen met de utjes of kampioenen. Het show gebeuren heeft te veel waarde gekregen naar mijn idee. Als fokker moet je verder kijken ..Cleva schreef:Mira is een G-hond. Met die koepelkop, opgestoken staart, kale dijen.Nanna schreef: Geloof me, als je hond een G krijgt heb je niet veel soeps aan de riem![]()
En toch vind ik het een voorbeeld van wat een whippet moet zijn.
Is een arabier geen arabier meer omdat hij geen smoel als een zeepaardje heeft?
Hou toch op. Dat hele showgelul is achterhaald.
Iedereen die de reet van zijn hond stat te touperen weet wat een flauwe lulkoek het is.
Leuk hoor, voor wat het is, maar met fokken moet het niets te maken hebben.
De keurmeesters kunnen hier een belangrijke taak in hebben....waarom die kwalificaties? Waarom niet alleen een beoordeling of je hond voldoet aan de standaard en geschikt om mee te fokken? Geen plaatsingen meer. Wordt het mss ook weer wat aantrekkelijker om mee te doen en haalt mss wat haat en nijd weg?
Maar helemaal voorkomen doe je het nooit, dat mensen gaan voor de hond die ze zien. Dat is niet eens zozeer achter de showhond aan lopen, gewoon de honden die ze kennen. Die prachtige reu die ergens de perfecte huishond is maar nooit een show, wedstrijd of workshop ziet, die ken je niet. Dat is niet alleen bij shows zo, ook bij jachtproeven, agility wedstrijden, IPO programma etc etc.
Ik ben nu voor Segno langzaam aan het oriënteren op een reu, en dan wil ik een reu met uitgesproken jachteigenschappen. Maar niet van het kleine groepje dat de proeven continu wint en dus al tig keer gebruikt zijn. Nu heb je qua jacht nog het geluk dat er ook aardig wat honden zijn die gewoon voor de praktijk gebruikt worden zonder dat je ze ooit op een proef ziet, dan kan je toch de kwaliteit herkennen. Maar ik weet zeker dat er veel honden zijn die ik nog "mis" gewoon omdat ze niet zichtbaar zijn. Ook al zoek ik juist zo'n hond.
- Tineke
- Zeer actief
Hondenliefhebbers zouden sowieso kritisch moeten kijken naar wat ze op de wereld zetten, er vallen er namelijk nogal wat tussen wal en schip.dagmar88 schreef:Rasliefhebbers zouden überhaupt geen staffords meer moeten fokken, in het belang van de hond. Die tijd is geweest.Nanna schreef: Nee. Dat moet je gewoon niet doen in een populatie die gemaakt is voor gezellige gezinnetjes, eenzame tantes en elderly homosexuals (met dank aan Ricky Gervais)![]()
Maar zelf zou ik inderdaad geen staffies of pitjes op de wereld zetten, daarvan zitten er al zoveel beroerd en zijn er al zoveel wachtende op een baas, die wellicht nooit komt, daar zou ik niet aan mee willen werken.
Ik snap die nesten op mp daarvan ook echt niet
Ben je blind ofzo dat je niet ziet dat de asiels daar stampvol mee zitten

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- de purmerpeitjes
- Actief
Tineke schreef:Hondenliefhebbers zouden sowieso kritisch moeten kijken naar wat ze op de wereld zetten, er vallen er namelijk nogal wat tussen wal en schip.dagmar88 schreef:Rasliefhebbers zouden überhaupt geen staffords meer moeten fokken, in het belang van de hond. Die tijd is geweest.Nanna schreef: Nee. Dat moet je gewoon niet doen in een populatie die gemaakt is voor gezellige gezinnetjes, eenzame tantes en elderly homosexuals (met dank aan Ricky Gervais)![]()
Maar zelf zou ik inderdaad geen staffies of pitjes op de wereld zetten, daarvan zitten er al zoveel beroerd en zijn er al zoveel wachtende op een baas, die wellicht nooit komt, daar zou ik niet aan mee willen werken.
Ik snap die nesten op mp daarvan ook echt niet
Ben je blind ofzo dat je niet ziet dat de asiels daar stampvol mee zitten
Zo is het, Tineke

Dat zeg ik beslist nietmalinois schreef:Met Eva was niks mis. Normaal gedrag voor een Belg alleen is dat een beetje kwijtgeraakt bij de Laekense herder. Maar de 4 Belgen zijn in principe 1 type hond met een andere vacht. Ik ken zo al 3 africhters die haar graag gehad zouden hebben omdat ze al jaren Laekense gehad hebben alleen geen sport geschikte honden meer kunnen vinden hierin.Marion. schreef:Je hebt helemaal gelijk joh! Eva was ontzettend representatief voor de gehele rashondenpopulatie. En we hebben Bulgaren, we hebben Spanjaarden, we hebben doordachte kruisingen en we hebben rashonden. Punt.laeken schreef: .....
.....

Ach, jij weet het toch allemaal beter. Prima, heb ik een domme smoel en ik ben een taart. En zuur en rot, en ik heb geen leven. Mag je allemaal vinden, want gelukkig weet ik en mijn omgeving beter.laeken schreef:Hou toch eens je domme smoel taart. Natuurlijk was ze niet representatief. Wat niet wegneemt dat heel veel rashonden gedragsproblemen hebben juist door zuiver fokken ik lees haast van elke kortharige collie dat ze zenuwen krijgen voor geluid, honden en zelfs op plaatsen niet meer durven komen doordat ze er ooit schrokken. Volgens mij had jij een Golden die bang was voor luchtballonnen en dan naar zolder vloog zonder nog voor reden vatbaar te zijn. Staffords die alles mollen. Rode cockers. Berners met rage syndroom en Rottweilers die niet te hanteren zijn. Niet elk ras is per definitie gezegend met een nou zo geweldig karakter hoor. Net zo min als jij dat bent voor mij als mens. Ik vind jouw karakter stuitend aangezien je me al meer dan 10 jaar zo benaderd zonder enige vorm van verbetering terwijl ik jou negeer en nooit loop te zoeken. Ik ben gelukkig en blij en leef. Jij bent zuur, rot en lijkt niet te leven. Dus goddank ben ik in staat uitzonderingen te zien. Als ik mensen over een kam zou scheren omdat ik jou ken spring ik van een flat.
Maar ik vind het ontzettend laag om mijn hond erbij te halen. Dat is heel makkelijk, doen er meer hier. Maar Saar was een ontzettend stabiele hond, dat kunnen hier heel veel mensen beamen. Met één, heel specifiek angstje, de luchtballon. Zodra dat gevaar voorbij was, was het ook voorbij. En ze is dik 13 jaar geworden, en ingeslapen om een stom bultje op haar teen. En Miep is probleemloos 15 geworden. Beiden hebben samen in totaal denk ik 1000 euro aan dierenartskosten gekost.
Dus als jij nu gaat zeggen dat ik het toonbeeld had van verrotte rashonden, dan zou ik mezelf eens aan het hoofd voelen als ik jou was.
-
- Zeer actief
Je haalt er weer vanalles bij dat ik maar ga negeren en ik reageer zo omdat jij al jaren keer op keer zo op mij blijft reageren. Hoeveel en hoe vaak wil je nu precies dat ik nog normaal tegen jou ga doen? Ik heb zoooo vaak normale gesprekken met je gevoerd en dan ineens komt je zure zwarte kant weer boven en begin je weer met hakken. Hup out of the blue als ik totaal niet met je bezig ben. Snap je echt zelf niet dat iemand als ik die een ander zoveel kansen geeft en elke keer denkt nieuwe ronde open vizier op een bepaald moment denkt daaaaag Marion. Zo doe je normaal en zo doe je idioot en ga je hakken. Ik denk echt dat jij issues hebt en eigenlijk is dat de reden dat ik je 100 kansen heb gegeven. Maar dat soort katjes aai ik niet meer maar sjoesjjjj ik lekker weg. Eerst spinnen en dan krabben als ik het niet zo aankomen.Marion. schreef:Ach, jij weet het toch allemaal beter. Prima, heb ik een domme smoel en ik ben een taart. En zuur en rot, en ik heb geen leven. Mag je allemaal vinden, want gelukkig weet ik en mijn omgeving beter.laeken schreef:Hou toch eens je domme smoel taart. Natuurlijk was ze niet representatief. Wat niet wegneemt dat heel veel rashonden gedragsproblemen hebben juist door zuiver fokken ik lees haast van elke kortharige collie dat ze zenuwen krijgen voor geluid, honden en zelfs op plaatsen niet meer durven komen doordat ze er ooit schrokken. Volgens mij had jij een Golden die bang was voor luchtballonnen en dan naar zolder vloog zonder nog voor reden vatbaar te zijn. Staffords die alles mollen. Rode cockers. Berners met rage syndroom en Rottweilers die niet te hanteren zijn. Niet elk ras is per definitie gezegend met een nou zo geweldig karakter hoor. Net zo min als jij dat bent voor mij als mens. Ik vind jouw karakter stuitend aangezien je me al meer dan 10 jaar zo benaderd zonder enige vorm van verbetering terwijl ik jou negeer en nooit loop te zoeken. Ik ben gelukkig en blij en leef. Jij bent zuur, rot en lijkt niet te leven. Dus goddank ben ik in staat uitzonderingen te zien. Als ik mensen over een kam zou scheren omdat ik jou ken spring ik van een flat.
Maar ik vind het ontzettend laag om mijn hond erbij te halen. Dat is heel makkelijk, doen er meer hier. Maar Saar was een ontzettend stabiele hond, dat kunnen hier heel veel mensen beamen. Met één, heel specifiek angstje, de luchtballon. Zodra dat gevaar voorbij was, was het ook voorbij. En ze is dik 13 jaar geworden, en ingeslapen om een stom bultje op haar teen. En Miep is probleemloos 15 geworden. Beiden hebben samen in totaal denk ik 1000 euro aan dierenartskosten gekost.
Dus als jij nu gaat zeggen dat ik het toonbeeld had van verrotte rashonden, dan zou ik mezelf eens aan het hoofd voelen als ik jou was.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
Al jaren loop ik door een winkel en zie farmfood... : oh... nee dat is dat forum waar ze met rotte vis enz.
Als sponsor, weg ermee.. dit oeverloze gezeik en etteren... Ik kijk al mee vanaf het vorige forum, dus jaren en jaren. Vind meningen een groot goed, daar kan je wat van leren. Maar elkaar zo afzeiken? Jammer... een paar ellendige mensen hebben het hier al jaren voor het zeggen.
Al jaren loop ik door een winkel en zie farmfood... : oh... nee dat is dat forum waar ze met rotte vis enz.
Als sponsor, weg ermee.. dit oeverloze gezeik en etteren... Ik kijk al mee vanaf het vorige forum, dus jaren en jaren. Vind meningen een groot goed, daar kan je wat van leren. Maar elkaar zo afzeiken? Jammer... een paar ellendige mensen hebben het hier al jaren voor het zeggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou ik heb serieus nog nooit maar een sec aan Farmfood gedacht hoor icm rellen op een hf. En ja ik zit er ook pas een jaar of 16.irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Als je alleen dát aspect van het forum ziet, dan heb je ál die jaren niet opgeletirmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.

Ik denk geen seconde aan Farmfood als ik aan dit forum denk overigens.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Voel je aangesprokenNanna schreef:Nou, dankjewelSandra&co schreef:een paar rotte appels.

-
- Zeer actief
Ja ik iets langer.. maar durf gewoon niet eens wat te schrijven, terwijl het vroeger althans een belangrijk forum was.. Maar het is een forum geworden van rellen en zeiken.malinois schreef:Nou ik heb serieus nog nooit maar een sec aan Farmfood gedacht hoor icm rellen op een hf. En ja ik zit er ook pas een jaar of 16.irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
irmaLeo schreef:Ja ik iets langer.. maar durf gewoon niet eens wat te schrijven, terwijl het vroeger althans een belangrijk forum was.. Maar het is een forum geworden van rellen en zeiken.malinois schreef:Nou ik heb serieus nog nooit maar een sec aan Farmfood gedacht hoor icm rellen op een hf. En ja ik zit er ook pas een jaar of 16.irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.

"Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... "
Over rellen en zeiken gesproken

- dagmar88
- Zeer actief
Wel heerlijk maar ook ellendig en het moet maar geschrapt worden? Apart.irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
Met een jarenlange geschiedenis kun je wel eens wat minder aardig reageren. Ik ken ze niet persoonlijk, maar geloof helemaal niet dat marc en marion ellendig zijn.
Ik denk wel dat marion (heel begrijpelijk) gespannen is en daardoor dingen die niet zo bedoeld zijn snel te negatief opvat. Vergeet ook niet dat geschreven woord zijn beperkingen heeft. En het allemaal vergeten is wanneer er echt wat aan de hand is.
Anyway, mensen met een mening houden dit forum draaiende. De kracht ligt in het vrij kunnen spreken.
Zonder dat mensen die er helemaal geen onderdeel van zijn gaan lopen mieren en persoonlijk worden. De beste scheepslui he.
Alsof iemand daar zich wat van aantrekt ook, dan haal je je heel wat in je hoofd

Denk je nou werkelijk dat farmfood de inhoud interesseert? Het interesseert ze überhaupt niet, met het gebrek aan ondersteuning.
De zoekresultaten zijn geweldig en daar gaat het om.
En ondertussen zijn er verschrikkelijk veel honden en mensen mee geholpen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nanna schreef:Nou, dankjewelSandra&co schreef:een paar rotte appels.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Waarom is Marion gespannen? Heb ik iets gemist? Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken die iets aan haar kop heeft. Ik reageer zo omdat ik van onder tot boven ondergezeken ben door Marion in de loop der jaren en daar helemaal klaar mee ben. Niet omdat ik Marion iets aan wil doen want dat zit helemaal niet in mijn aard. Marion zelf kan er namelijk ook wat van. Dus ik neem aan dat ze niet van suiker is en soms denk ik dat ze het ook wel leuk vindt anders zocht ze me neem ik aan niet keer op keer op om over mijn berichten heen te pissen.dagmar88 schreef:Wel heerlijk maar ook ellendig en het moet maar geschrapt worden? Apart.irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
Met een jarenlange geschiedenis kun je wel eens wat minder aardig reageren. Ik ken ze niet persoonlijk, maar geloof helemaal niet dat marc en marion ellendig zijn.
Ik denk wel dat marion (heel begrijpelijk) gespannen is en daardoor dingen die niet zo bedoeld zijn snel te negatief opvat. Vergeet ook niet dat geschreven woord zijn beperkingen heeft. En het allemaal vergeten is wanneer er echt wat aan de hand is.
Anyway, mensen met een mening houden dit forum draaiende. De kracht ligt in het vrij kunnen spreken.
Zonder dat mensen die er helemaal geen onderdeel van zijn gaan lopen mieren en persoonlijk worden. De beste scheepslui he.
Alsof iemand daar zich wat van aantrekt ook, dan haal je je heel wat in je hoofd![]()
Denk je nou werkelijk dat farmfood de inhoud interesseert? Het interesseert ze überhaupt niet, met het gebrek aan ondersteuning.
En ondertussen zijn er verschrikkelijk veel honden en mensen mee geholpen.

En voor die zuurpruim die er farmfood bijhaalt is het misschien tijd zelf eens wat zinnigs bij te dragen ipv de stooktrol uit te hangen die onder een steen uitkomt als er wat te stoken is. Als je hier al zo lang bent en zo'n beeld van mensen hebt ben je best een stiekem en ook wel zielig typje. Ik heb je nooit gezien of gesproken volgens mij dus hup je holletje weer in trolletje. Steentje erop en weg.
-
- Zeer actief
IrmaLeo. Je zegt vroeger was het een informatief forum? En nu een van rellen? Er wordt nog niet 10% gereld van wat er vroeger gereld werd. Waar heb jij het over? Ik kom hier overigens al sinds 1997. Dus een jaartje of 22. Wie ben jij in vredesnaam? Want de tijd die jij als informatief doet voorkomen was een en al enorme rellen. Tot aan bedreiging accounts kraken en zorgen dat mensen geen hond kregen aan toe. Roddel achterklap en regelrechte hysterische scheldpartijen. Dus waar heb je het over?
Marion en ik doen elkaar echt niks aan hoor. Toen ze tegenover me werkte zwaaide ik en als een van onze honden dood gaat sturen we elkaar een lief bericht. Dus bemoei je er maar gewoon niet mee. Zij vindt het leuk om mij af te zeiken en ik geef ook best een koekje van eigen deeg. Steek die popcorn dus maar in een zwart gaatje en kruip er daarna zelf ook maar in.
Marion en ik doen elkaar echt niks aan hoor. Toen ze tegenover me werkte zwaaide ik en als een van onze honden dood gaat sturen we elkaar een lief bericht. Dus bemoei je er maar gewoon niet mee. Zij vindt het leuk om mij af te zeiken en ik geef ook best een koekje van eigen deeg. Steek die popcorn dus maar in een zwart gaatje en kruip er daarna zelf ook maar in.
-
- Zeer actief
Ja precies.. ongelofelijk wat ik hier lees. stooktroll enz. Weer ontzettend op de mens gespeeld. Jammer. En ja zal echt wel weer onder die steen gaan zitten... Jammer...laeken schreef:Waarom is Marion gespannen? Heb ik iets gemist? Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken die iets aan haar kop heeft. Ik reageer zo omdat ik van onder tot boven ondergezeken ben door Marion in de loop der jaren en daar helemaal klaar mee ben. Niet omdat ik Marion iets aan wil doen want dat zit helemaal niet in mijn aard. Marion zelf kan er namelijk ook wat van. Dus ik neem aan dat ze niet van suiker is en soms denk ik dat ze het ook wel leuk vindt anders zocht ze me neem ik aan niet keer op keer op om over mijn berichten heen te pissen.dagmar88 schreef:Wel heerlijk maar ook ellendig en het moet maar geschrapt worden? Apart.irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
Alsof iemand daar zich wat van aantrekt ook, dan haal je je heel wat in je hoofd![]()
En ondertussen zijn er verschrikkelijk veel honden en mensen mee geholpen.![]()
En voor die zuurpruim die er farmfood bijhaalt is het misschien tijd zelf eens wat zinnigs bij te dragen ipv de stooktrol uit te hangen die onder een steen uitkomt als er wat te stoken is. Als je hier al zo lang bent en zo'n beeld van mensen hebt ben je best een stiekem en ook wel zielig typje. Ik heb je nooit gezien of gesproken volgens mij dus hup je holletje weer in trolletje. Steentje erop en weg.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef: Waarom is Marion gespannen? Heb ik iets gemist? Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken die iets aan haar kop heeft. Ik reageer zo omdat ik van onder tot boven ondergezeken ben door Marion in de loop der jaren en daar helemaal klaar mee ben. Niet omdat ik Marion iets aan wil doen want dat zit helemaal niet in mijn aard. Marion zelf kan er namelijk ook wat van. Dus ik neem aan dat ze niet van suiker is en soms denk ik dat ze het ook wel leuk vindt anders zocht ze me neem ik aan niet keer op keer op om over mijn berichten heen te pissen.![]()

Marion haar hondje kreeg al heel jong epileptische aanvallen en al die tijd is ze aan het zoeken wat de trigger is.
Nu heeft Sis pas voor het eerst een cluster gehad. Het filmpje dat werd geplaatst zat ik na 15 seconden al van te brullen. Verschrikkelijk.

Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?dagmar88 schreef:laeken schreef: Waarom is Marion gespannen? Heb ik iets gemist? Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken die iets aan haar kop heeft. Ik reageer zo omdat ik van onder tot boven ondergezeken ben door Marion in de loop der jaren en daar helemaal klaar mee ben. Niet omdat ik Marion iets aan wil doen want dat zit helemaal niet in mijn aard. Marion zelf kan er namelijk ook wat van. Dus ik neem aan dat ze niet van suiker is en soms denk ik dat ze het ook wel leuk vindt anders zocht ze me neem ik aan niet keer op keer op om over mijn berichten heen te pissen.![]()
Ik snap het.
Marion haar hondje kreeg al heel jong epileptische aanvallen en al die tijd is ze aan het zoeken wat de trigger is.
Nu heeft Sis pas voor het eerst een cluster gehad. Het filmpje dat werd geplaatst zat ik na 15 seconden al van te brullen. Verschrikkelijk.
Dan krijgt zo'n topic natuurlijk al een hele andere lading. En je ziet de reacties veranderen, maar reageer je dan inderdaad alsjeblieft lekker hier af.
Knap kind hoor, goed gevonden

- dagmar88
- Zeer actief
Daar ging het echt niet om. Het is absoluut geen aanval.Marion. schreef:Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?
Maar als je het vervelend vindt haal ik de link weg hoor

Trek je wel nog even een paar fluwelen handschoenen aan voor je überhaupt nog iets doet?dagmar88 schreef:Daar ging het echt niet om. Het is absoluut geen aanval.Marion. schreef:Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?
Leg dan even uit? Mijn hond kreeg al heel vroeg een epileptische aanval, en pas vorige week toen ze ging clusteren vroeg ik me af wat de trigger was?dagmar88 schreef:Daar ging het echt niet om. Het is absoluut geen aanval.Marion. schreef:Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?
In mijn eigen tijdlijn ging het even anders, maar jij weet het vast beter. Dus vertel?
En nee hoor, laat die link naar mijn eigen filmpje maar staan. Die staat hier gewoon ook op het forum (in het eigen topic, waar iedereen ook zelf de tijdlijn kan zien).