Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen pup bij begroeting
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
Plassen pup bij begroeting
Teun plast bij begroeting. Wanneer 1 van ons even uit beeld geweest is, of wanneer een ander hem aanhaald.
Hij lijkt dan heel blij en enthousiaist te zijn en kwispeld er op los. Toch die deemoedsplasjes.... zijn deze altijd uit onderdanigheid? Kan hij daarbij tegelijkertijd blij en enthousiast zijn?
Als ik thuiskom dan begroet hij me huppelend en kwispelend. Als ik hem dan aanhaal dan volgt een plasje, al kwispelend. Probeer hem te negeren bij thuiskomst en dat helpt wel wat. Toch moet ik heb echt heel lang negeren voordat hij echt rustig wordt.
Hij lijkt dan heel blij en enthousiaist te zijn en kwispeld er op los. Toch die deemoedsplasjes.... zijn deze altijd uit onderdanigheid? Kan hij daarbij tegelijkertijd blij en enthousiast zijn?
Als ik thuiskom dan begroet hij me huppelend en kwispelend. Als ik hem dan aanhaal dan volgt een plasje, al kwispelend. Probeer hem te negeren bij thuiskomst en dat helpt wel wat. Toch moet ik heb echt heel lang negeren voordat hij echt rustig wordt.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Plassen pup bij begroeting
Wat ik hier deed was in 1 streep naar buiten en daar pas op de hond reageren, toen ze ouder werd is het vanzelf over gegaan. Een hond die enthousiast en blij is kan ook spanning en onderdanigheid voelen. Alle emoties door elkaar.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
2 van de 3 dwergpinchers van mijn voormalige buren deden dat tot op hun derde jaar bij mij.
Volkomen uitzinnig door het dolle, kwispelen, joelen en een plasje.
Gelukkig deden ze dat alleen buiten...
En druk was ik niet eens tegen die hondjes.
Maar voor een pup: inderdaad heel normaal gedrag.
Stevige emotie (en dat kan ook gewoon blijdschap zijn) en nog geen volledige controle op de blaas.
Linea recta naar buiten, plasje doen en pas daarna uitgebreid reageren kan inderdaad goed helpen.
En weten dat het dus wel even kan duren nog, dit gedrag.
Volkomen uitzinnig door het dolle, kwispelen, joelen en een plasje.
Gelukkig deden ze dat alleen buiten...
En druk was ik niet eens tegen die hondjes.
Maar voor een pup: inderdaad heel normaal gedrag.
Stevige emotie (en dat kan ook gewoon blijdschap zijn) en nog geen volledige controle op de blaas.
Linea recta naar buiten, plasje doen en pas daarna uitgebreid reageren kan inderdaad goed helpen.
En weten dat het dus wel even kan duren nog, dit gedrag.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onze dober deed t destijds ook. Heeft jaren geduurd voor dat over ging, zeker een jaar of 5.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
onze Lana heeft het ook een poosje gedaan, op de leeftijd van een maand of 6 totdat ze een jaar was, is vanzelf over gegaan,
en ze was destijds ook goed zindelijk, t was bij haar pure enthousiasme als er iemand kwam,
zag ik iemand aankomen, dan deed ik haar snel naar buiten, maar in huis gebeurde het natuurlijk ook wel eens,
een keukenrol bij de hand is erg makkelijk in deze fase.
en ze was destijds ook goed zindelijk, t was bij haar pure enthousiasme als er iemand kwam,
zag ik iemand aankomen, dan deed ik haar snel naar buiten, maar in huis gebeurde het natuurlijk ook wel eens,
een keukenrol bij de hand is erg makkelijk in deze fase.
-
- Zeer actief
Chef doet het soms nog steeds als hij heeeel enthousiast is, maar nu zijn het uitzonderingen, als pup deed hij het heel veel. Werd steeds minder met de jaren.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Spetter doet het nog steeds als iemand haar enthousiast begroet maar ja, hadden we haar geen Spetter moeten noemen. Ze is mu 3,5 jaar.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Shep deed dat bij mannelijk bezoek. Vooral grote mannen vond ze spannend. Bezoek geïnstrueerd haar even te negeren en niet direct op haar af te vliegen. Is vanzelf over gegaan. Ik dacht ergens tussen een half jaar en een jaar.

-
- Zeer actief
Onze Bente deed het altijd bij mijn man. Als hij haar negeerde zocht ze hem op en raakte hem aan en deed een plas. Met ongeveer 9 maanden was dat over