Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nelson heeft een hernia --> update :)
Moderator: moderatorteam
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Nelson heeft een hernia --> update :)
Al een poosje merk ik dat Nelson wat moeite heeft om ergens op te springen. Waar hij vroeger in een keer op bed sprong, moest hij de laatste tijd meerdere pogingen doen. Gisteren bij een wandeling ging het mis. Nadat hij uit een sloot klom merkte ik dat hij liep te zwabberen. Later ging hij ook slepen met zijn achterpoten en kiepte om bij het plassen.
Dierenarts vermoed sterk een hernia en nu wordt hij zo behandeld. Dus benchrust en pijnmedicatie. Ze heeft me verschillende opties gegeven die ik kan volgen. Bv MRI of ct gevolgd door evt. operatie of orthomanuele therapie.
Zitten hier mensen met ervaringsverhalen? Wat hebben jullie gedaan?
Dierenarts vermoed sterk een hernia en nu wordt hij zo behandeld. Dus benchrust en pijnmedicatie. Ze heeft me verschillende opties gegeven die ik kan volgen. Bv MRI of ct gevolgd door evt. operatie of orthomanuele therapie.
Zitten hier mensen met ervaringsverhalen? Wat hebben jullie gedaan?
Laatst gewijzigd door annnie op 18 jul 2019 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Nelson heeft een hernia?
Ik had een verlamde teckel die alles liet lopen. Eén behandeling bij een orthomanueel dierenarts en na een week of 6 revalideren was hij weer helemaal opgeknapt. Als je hiervoor kiest zou ik wel meteen gaan en niet de benchrust en pijnmedicatie afwachten.

- annnie
- Zeer actief
En welke orthomanueel dierenarts had jij?
- alm@
- moderator
Dr. Vecht maar hij is met pensioen. Ik zou nu, indien nodig, naar Dr. Heukels gaan.
https://orthomanueeldierenarts.nl/contact-2/
https://orthomanueeldierenarts.nl/contact-2/

-
JustJoyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben met Chef met zijn hernia bij Iris van Deur geweest. Ook na zijn terugval weer direct daar geweest, volledig hersteld is hij niet, maar hij heeft er geen last meer van en kan normaal lopen.
- annnie
- Zeer actief
Dr. Heukels heb ik gemaild op advies van mijn dierenarts. Maar ze blijkt op vakantie te zijn. Mail wordt wel beantwoord, dus dat wacht ik even af.
Hoe vlug zaten jullie na ontstaan van hernia bij de orthomanueel dierenarts?
Hoe vlug zaten jullie na ontstaan van hernia bij de orthomanueel dierenarts?
- alm@
- moderator
- annnie
- Zeer actief
Argh nou heb ik er eentje gevonden die volgende week maandag kan en eentje die over 2 weken kan.
- annnie
- Zeer actief
Boutje schreef:Net vandaag ook geweest met Maya, ook vermoeden van hernia. Dierenarts en therapeuten waren het er over eens: zonder scan alleen spieren en pijn behandelen tot acute fase voorbij is.
Ze was terug iets minder vond ik dus na overleg dierenarts cortisone terug omhoog.
Maar het hielp(lieve en bekende therapeute trouwens
en Ellen kwam ook nog even langs),eens thuis lag ze voor ik neen kon zeggen (had nog een hond en handtas vast) op de rugleuning van de bank uit het raam te kijken of de straat zich wel gedroeg.
Maandag terug, nu proberen echt rustig te houden tot dan!
Dat klinkt wel hoopvol. Had Maya ook al last van uitvalverschijnselen?
Ik heb nu een afspraak bij Heukels staan voor volgende week.
Ik baal er van dat ik verder zo weinig kan doen. Ik heb maar orthopedische kussens besteld zodat ie in ieder geval goed ligt
Zijn er verder nog ervaringen met benchrust/hernia's?
-
JustJoyce
- Zeer actief
Re: Nelson heeft een hernia --> ervaringen/tips gevraagd
Chef heeft een maand benchrust gehad na de eerste uitval, daarna naar orthomanueel therapeut geweest, toen ging het heel goed en zag je eigenlijk niets meer. Tweede keer hoefde hij geen benchrust en meteen naar orthomanueel therapeut geweest, alleen toen is herstel niet helemaal terug gekomen, maar kan ook zijn omdat het best dicht op elkaar is geweest. Hij loopt nu ook nog een beetje zwabberend maar geen last er van verder.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ik ben naar Aharon geweest in Noorden met teckel . Orthomamueel dierenarts. Ze reageerde dezelfde dag op mijn mail en ik kon snel komen.
-
mariabel
- Zeer actief
Ik ben naar Aharon geweest in Noorden met teckel . Orthomamueel dierenarts. Ze reageerde dezelfde dag op mijn mail en ik kon snel komen. Kreeg medicatie en beweegschema mee .
- annnie
- Zeer actief
Heb ik ook naar gebeld, maar ik kon pas op 7 mei komen. Ik vermoed dat Nelson dit nogal ellendig heeft gepland qua vakantietijdmariabel schreef:Ik ben naar Aharon geweest in Noorden met teckel . Orthomamueel dierenarts. Ze reageerde dezelfde dag op mijn mail en ik kon snel komen. Kreeg medicatie en beweegschema mee .
Heeft het geholpen voor je teckel?
-
mariabel
- Zeer actief
cooperv schreef:Heb ik ook naar gebeld, maar ik kon pas op 7 mei komen. Ik vermoed dat Nelson dit nogal ellendig heeft gepland qua vakantietijdmariabel schreef:Ik ben naar Aharon geweest in Noorden met teckel . Orthomamueel dierenarts. Ze reageerde dezelfde dag op mijn mail en ik kon snel komen. Kreeg medicatie en beweegschema mee .
Het was een oude teckel die via herplaatsing bij mij kwam. Door haar behandeling is het wel een periode beter met hem gegaan .
- annnie
- Zeer actief
Boutje schreef:Maya liep achteraan overkruisd, kon geen lage trapjes meer en heeft 9nu nog) vermidnerde reflexen achter, links erger dan rechts.
Dit is haar 2e opstoot, de eerste keer is ene maand geleden en was toen met enkele dagen rust en metacam zo goed als volledig weg. Niet lang genoeg gerust dus vrees ik.
Dit klinkt inderdaad heel erg als wat Nelson heeft. Ik houd me maar braaf zoveel mogelijk aan de rust. Hoe is het nu met Maya?
ik ben erg benieuwd hoe het gaat maandag, maar ik heb het idee dat ik al wel wat verbetering bij hem zie
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
cooperv schreef:Heb ik ook naar gebeld, maar ik kon pas op 7 mei komen. Ik vermoed dat Nelson dit nogal ellendig heeft gepland qua vakantietijdmariabel schreef:Ik ben naar Aharon geweest in Noorden met teckel . Orthomamueel dierenarts. Ze reageerde dezelfde dag op mijn mail en ik kon snel komen. Kreeg medicatie en beweegschema mee .
Jacha Heukels al geprobeerd ?
Werkt met de Aharon methode.
Ze heeft Sarah tot 3 x toe weer op de been gekregen.
Is ook een lief mens voor honden en mensen.
- annnie
- Zeer actief
Daar heb ik maandag een afspraak. Fijn om te horen dat je zulke goede ervaringen met haar hebtteckeltoos schreef:cooperv schreef:Heb ik ook naar gebeld, maar ik kon pas op 7 mei komen. Ik vermoed dat Nelson dit nogal ellendig heeft gepland qua vakantietijdmariabel schreef:Ik ben naar Aharon geweest in Noorden met teckel . Orthomamueel dierenarts. Ze reageerde dezelfde dag op mijn mail en ik kon snel komen. Kreeg medicatie en beweegschema mee .
Jacha Heukels al geprobeerd ?
Werkt met de Aharon methode.
Ze heeft Sarah tot 3 x toe weer op de been gekregen.
Is ook een lief mens voor honden en mensen.
- annnie
- Zeer actief
Nanna schreef:Hoe gaat het ondertussen eigenlijk met Nelson?
Hij lijkt wel wat op te knappen. Het zwabberen is minder heftig en hij staat iets steviger. Maar ik merk dat als ik met hem naar de boom aan de overkant loop voor een plas dat de heenweg beter gaat dan de terug weg. Ik vind het erg stom om m´n hond zo te zien, waar ik enkele dagen nog 3 uur mee kon gaan lopen
Ik heb hem nu in de bench of op mijn werkkamer en daar ligt hij de hele dag braaf te liggen. Bij voorkeur op de grond ipv het lelijke maar comfortabele orthopedische traagschuim ouwe lullen hondenbankje wat ik voor hem heb aangeschaft
- annnie
- Zeer actief
Met dat warm houden zit ik een beetje. Dat las ik ook ergens. Maar meneer ligt dus veel liever op de harde koele grond, want hij heeft het altijd al vlug te warm. Toch maar "gedwongen" op z'n kussen laten liggen?Nanna schreef:Heel goed. En goed warmhouden, dat is heel belangrijk.cooperv schreef: Ik heb hem nu in de bench of op mijn werkkamer en daar ligt hij de hele dag braaf te liggen. Bij voorkeur op de grond ipv het lelijke maar comfortabele orthopedische traagschuim ouwe lullen hondenbankje wat ik voor hem heb aangeschaft
- annnie
- Zeer actief
Vanochtend zijn we bij Heukels geweest. Ze was erg positief over Nelson z'n bespiering en algehele conditie. Wat mij wel goed deed omdat ik pas dacht te zien dat hij iets minder gespierd aan het worden is.
Ze heeft hem behandeld en wat advies over oefeningen en weer opbouwen met wandelen gegeven en over een paar weken een vervolg afspraak gemaakt.
Een week geleden liep meneer alsof hij een hele fles drank achterover had geslagen en niet meer wist waar z'n achterpoten zaten. Dat is nu al zo verbeterd en eigenlijk zie je het alleen nog als je het weet. Ik zie het nu in ieder geval weer positief in. Hij moet nog even een poosje doorlopen
Ze heeft hem behandeld en wat advies over oefeningen en weer opbouwen met wandelen gegeven en over een paar weken een vervolg afspraak gemaakt.
Een week geleden liep meneer alsof hij een hele fles drank achterover had geslagen en niet meer wist waar z'n achterpoten zaten. Dat is nu al zo verbeterd en eigenlijk zie je het alleen nog als je het weet. Ik zie het nu in ieder geval weer positief in. Hij moet nog even een poosje doorlopen
-
teckeltoos
- Zeer actief
Echt een dierenarts die vertrouwd aanvoelt.cooperv schreef:Vanochtend zijn we bij Heukels geweest. Ze was erg positief over Nelson z'n bespiering en algehele conditie. Wat mij wel goed deed omdat ik pas dacht te zien dat hij iets minder gespierd aan het worden is.
Zij was overigens de enige dierenarts die alles met Sarah kon doen zonder gaatjes in de handen te krijgen.
- annnie
- Zeer actief
Ja, ze was heel rustig en duidelijk en Nelson vond het inderdaad allemaal maar prima wat er gebeurdeteckeltoos schreef:Echt een dierenarts die vertrouwd aanvoelt.cooperv schreef:Vanochtend zijn we bij Heukels geweest. Ze was erg positief over Nelson z'n bespiering en algehele conditie. Wat mij wel goed deed omdat ik pas dacht te zien dat hij iets minder gespierd aan het worden is.
Zij was overigens de enige dierenarts die alles met Sarah kon doen zonder gaatjes in de handen te krijgen.
- Zamunda
- Zeer actief
Fijn dat er alweer zo'n progressie in zit!
- annnie
- Zeer actief
Het gaat eigenlijk best wel weer heel goed met Nelson. Zolang Annie hem niet te veel in elkaar mept tenminste

-
teckeltoos
- Zeer actief
Re: Nelson heeft een hernia --> update :)
Wat fijn dat het weer zo goed gaat 
- annnie
- Zeer actief
Re: Nelson heeft een hernia --> update :)
teckeltoos schreef:Wat fijn dat het weer zo goed gaat
echt wel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals