Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy jankt alles bij elkaar...
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Puppy jankt alles bij elkaar...
We hebben een pup van 9 weken oud. Vanaf dag 1 al kennis laten maken met de bench en op advies hem 2 dagen op onze slaapkamer laten liggen om het op te bouwen. Ook laten we hem bewust niet overal mee naartoe lopen en doen we dus soms de deur achter hem dicht. Alleen die bench..... zodra hij erin zit jankt hij alles bij elkaar. Zelfs als de bench op de slaapkamer staat met de deur dicht. Ook geprobeerd om hem in de gang te laten lopen met de benchdeur open maar dan poept hij alles onder van de stress. Heeft iemand advies?
-
- Actief
Re: Puppy jankt alles bij elkaar...
Voor mij is de bench ook geen 'moeten' alleen hoe doen jullie dat dan wanneer je weer gaat werken? En dan heb ik het voornamelijk over het slopen van meubels.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb nooit een bench. Ik heb een puppyren.Roos1995 schreef:Voor mij is de bench ook geen 'moeten' alleen hoe doen jullie dat dan wanneer je weer gaat werken? En dan heb ik het voornamelijk over het slopen van meubels.
Die kan ik neerzetten waar ik wil, genoeg plek voor een waterbak en een krantje, een mandje en wat speelgoed. En het is geen raar hok.
Mijn honden kunnen niet tegen benches, en ik ook niet dus dat komt goed uit. ik vind het echt niks en dus hebben we het niet.
Verder zorg ik dat er niks te slopen is.
Ik heb een hekje voor de keuken, 's nachts ook. Ik heb een pup van bijna vier maanden, dus dat moet. En ik zorg verder dat er niks te slopen is.
Begin met zo'n ren, en kijk hoe dat gaat. kluifje erin geven en eten en zo. En laat je pup 's nachts gewoon lekker naast je bed.
-
- Zeer actief
Je pup is nog een baby. Hij mist de vertrouwde roedel waar ze elkaars vertrouwde geur opsnoven en tegen elkaar opsliepen. Dat is wat jouw hondje mist. Gewoon de pup in bed en het probleem is opgelost.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn jongste hond heeft de eerste weken in een doos naast bed geslapen, werd ie wakker even mn hand er in en hij sliep weer. Hij is zelf trouwens na die weken in de bench gaan liggen beneden. Hij gaf dus zelf aan wanneer hij er aan toe was alleen te slapen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Een mandje naast je bed met een paar knuffels erin. Als hij piept of zielig gaat doen steek je je hand even bij hem in het mandje om hem te laten weten dat hij niet alleen is. En dan een paar keer laten plassen 's nachts. Het is inderdaad nog maar een baby die zijn hele vertrouwde leventje kwijt is.
Overdag de bench beneden gebruiken als prettige plek. Lekkere kluifjes erin en erin eten. Maar wel met de deur open zodat hij er uit kan als hij dat wil.
Op een gegeven moment word het zijn vaste slaap en relax plek en kan je zo nu en dan de deur dichtdoen.
Overdag de bench beneden gebruiken als prettige plek. Lekkere kluifjes erin en erin eten. Maar wel met de deur open zodat hij er uit kan als hij dat wil.
Op een gegeven moment word het zijn vaste slaap en relax plek en kan je zo nu en dan de deur dichtdoen.
- Lucia
- Zeer actief
Milo vond de bench dikke prima.
Jolie en Peer hadden er dikke paniek van.
Ivm slopen, echt gaten in muren bijten, moest ik toch wat.
Hier ook een puppyren. Groter en zo ruim dat ze dat wel oké vonden.
Jolie en Peer hadden er dikke paniek van.
Ivm slopen, echt gaten in muren bijten, moest ik toch wat.
Hier ook een puppyren. Groter en zo ruim dat ze dat wel oké vonden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hond in de bench als je aan het werk bent, vind ik te lang in een te kleine ruimte. Gewoon zorgen dat er niets gesloopt kan worden in een bepaald deel van het huis en de hond daar zetten als je geen toezicht kunt houden (en ook regelmatig als je wel toezicht kunt houden). Een zo jonge pup mag bij mij nog achter me aan blijven lopen. Eerst vertrouwen en zekerheid opbouwen, daarna pas de afhankelijkheid afbouwen. Krijg je minder snel problemen met verlatingsangst van
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Sowieso zijn lang niet alle honden slopers. Ik heb eigenlijk nooit slopende honden gehad. Ja, als je veel laat slingeren wordt er heus wel eens wat gepakt en dan staan er een paar puppytandjes in, maar daar werkt goed opruimen prima voor. Verder zorgen dat je pup lekker gewandeld en gespeeld heeft voordat je weggaat en dat er wat veilig kluif- en bijtmateriaal ligt (speeltjes, kong, nylabone, etc.). En mocht je hondje wel blijken te slopen, dan zou ik ook eerder een hekje of puppyren gebruiken, zodat de hond nog wel voldoende bewegingsruimte heeft en niet uren achtereen opgesloten zit in zo'n relatief kleine kooi.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dan is hij er nog niet klaar voor en vindt hij het al helemaal geen acceptabele (laat staan fijne) plek, heb je hem er al langer dan een paar seconden jankend in laten zitten?Roos1995 schreef:We hebben een pup van 9 weken oud. Vanaf dag 1 al kennis laten maken met de bench en op advies hem 2 dagen op onze slaapkamer laten liggen om het op te bouwen. Ook laten we hem bewust niet overal mee naartoe lopen en doen we dus soms de deur achter hem dicht. Alleen die bench..... zodra hij erin zit jankt hij alles bij elkaar. Zelfs als de bench op de slaapkamer staat met de deur dicht. Ook geprobeerd om hem in de gang te laten lopen met de benchdeur open maar dan poept hij alles onder van de stress. Heeft iemand advies?
Gewoon lekker een mand naast je bed.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Precies zo heb ik het ook gedaan. Werd ze onrustig, inderdaad even mijn hand in de doos hangen. Werd ze echt wakker dan gingen we even naar buiten voor een plasje. In die weken heb ik de doos steeds een beetje verder van het bed afgezet, totdat ze op de overloop stond. Volgende stap was alleen beneden in een bench en dat ging prima maar toen waren we dus inmiddels al wel weken verder. In de doos had ze een deken, dezelfde deken is in de bench gegaan.malinois schreef:Mijn jongste hond heeft de eerste weken in een doos naast bed geslapen, werd ie wakker even mn hand er in en hij sliep weer. Hij is zelf trouwens na die weken in de bench gaan liggen beneden. Hij gaf dus zelf aan wanneer hij er aan toe was alleen te slapen.
Alleen laten in de bench met weggaan heb ik echt heel langzaam opgebouwd, beginnend met een paar minuten.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Iedere pup is anders, de 1 vindt het vanaf dag 1 geen probleem om in een bench met het deurtje dicht te zitten, de ander went er nooit aan.
Het advies om de pup 2 nachten bij je laten slapen vind ik dus ook niet zo'n goede, dat kan mosschien voor een enkele pup genoeg zijn maar voor de jouwe dus blijkbaar niet.
Ik heb zelf een pup van bijna 4 maanden oud en zij kon in het begin ook niet in een dichte bench beneden slapen. Ik heb in totaal ruim 5 weken beneden op de bank geslapen, eerst met haar bij me op de bank, later met haar in de bench en ik nog steeds op de bank, tot het de hele nacht in de bench geen probleem meer was en ik boven kon gaan slapen.
Mijn pup krijgt altijd haar eten in een open bench, en haar kluifjes eet ze ook daar. In het begin strooide ik af en toe op willekeurige tijdstippen wat lekkers in de bench.
Haar erin leggen als ze op de bank on slaap was gevallen heb ik ook veel gedaan, ook dan met het deurtje open dus dan kon ze er zelf gewoon uit als ze wakker werd.
De hier gegeven alternatieven van een puppyren, traphekje en zo zijn ook prima tips om uit te testen.
Maar wat ik mezelf voorhoudt als het soms met bepaalde dingen niet meezit bij mijn pup is: dit is allemaal tijdelijk en gaat hoe dan ook over. De puppytijd is leuk, maar vergt best veel van jou als eigenaar, zeker in het begin. Maar als het goed is heb je van die eerste maanden tot ee jaar daarna alleen maar plezier, als je het goed aanpakt en niets wil forceren.
Succes!
Het advies om de pup 2 nachten bij je laten slapen vind ik dus ook niet zo'n goede, dat kan mosschien voor een enkele pup genoeg zijn maar voor de jouwe dus blijkbaar niet.
Ik heb zelf een pup van bijna 4 maanden oud en zij kon in het begin ook niet in een dichte bench beneden slapen. Ik heb in totaal ruim 5 weken beneden op de bank geslapen, eerst met haar bij me op de bank, later met haar in de bench en ik nog steeds op de bank, tot het de hele nacht in de bench geen probleem meer was en ik boven kon gaan slapen.
Mijn pup krijgt altijd haar eten in een open bench, en haar kluifjes eet ze ook daar. In het begin strooide ik af en toe op willekeurige tijdstippen wat lekkers in de bench.
Haar erin leggen als ze op de bank on slaap was gevallen heb ik ook veel gedaan, ook dan met het deurtje open dus dan kon ze er zelf gewoon uit als ze wakker werd.
De hier gegeven alternatieven van een puppyren, traphekje en zo zijn ook prima tips om uit te testen.
Maar wat ik mezelf voorhoudt als het soms met bepaalde dingen niet meezit bij mijn pup is: dit is allemaal tijdelijk en gaat hoe dan ook over. De puppytijd is leuk, maar vergt best veel van jou als eigenaar, zeker in het begin. Maar als het goed is heb je van die eerste maanden tot ee jaar daarna alleen maar plezier, als je het goed aanpakt en niets wil forceren.
Succes!
-
- Actief
We denken dat het voornamelijk de bench is. Eerst dacht ik dat het heimwee naar ons is maar de bench vindt hij gewoon vreselijk zodra het deurtje dicht gaat. Met de deur open kan hij er heel relax in gaan liggen. Ik denk dat we hem dan los laten lopen, maar hebben jullie ervaringen met een eventuele camera? Als we weg zijn kunnen we dan een beetje in de gaten houden wat hij uitspookt
En nog even een vraagje.. want zodra ik even weg ben (bijv. naar de badkamer) poept en plast hij in de kamer. Is dit een soort van verlatingsangst? Hij is nu redelijk zindelijk, af en toe een plasje in de kamer. 's nachts ligt hij bij ons op de slaapkamer en sinds 2 nachten slaapt hij al helemaal door.
Met welke camera hebben jullie goede ervaringen? evt. eentje waarbij je ook kunt praten om hem even gerust te stellen?

Met welke camera hebben jullie goede ervaringen? evt. eentje waarbij je ook kunt praten om hem even gerust te stellen?
-
- Zeer actief
Slopen doen lang niet alle honden. Ik heb de laatste 8 jaar drie keer een hond uit het buitenland genomen en geen van die honden heeft ooit iets in huis aangeraakt. Alle drie bench geprobeerd en alle drie krijsen tot de volgende morgen. Bench weg probleem weg. Een bench vind ik persoonlijk niet goed. Ik heb een pup gehad die heel erg goed met de bench kon. Dus ze kroop erin en was tevreden. Goed getraind daarop en bleek later een goede zet want ze kon niet met bezoek. Bench was geniaal. Maar deze hond kon niet alleen zijn. Ik denk dat dat door de bench kwam. Hadden we haar vanaf dag 1 alleen gelaten met de andere honden los was er volgens mij niks aan de hand geweest. Die hond sloopte overigens ook nooit. Dus slopen is niet iets wat elke hond doet en daar moet je ook even niet vanuit gaan.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
mijn puppen gaan allemaal in de bench. staan in de nacht naast mijn bed voor een paar weken. zelfs nu de honden volwassen zijn gaan ze graag in de bench liggen. als ik ga werken ligt het allemaal in de bench met wat te knagen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je de bench wel aangeleerd? Dus eten alleen in de bench, snacks alleen in de bench, korte momentjes deurtje dixht etc?
Hier 8 honden waarvan geen enkele problemen heeft gehad met een bench

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Ja zeker. Voer krijgt hij standaard in de bench. Ook als ik bijv. even naar buiten ging het deurtje kort dicht doen maar zodra hij het deurtje dicht ziet gaan raakt hij in paniek en gaat janken en tegen de tralies aan duwen.malinois schreef:Heb je de bench wel aangeleerd? Dus eten alleen in de bench, snacks alleen in de bench, korte momentjes deurtje dixht etc?
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Shep had ook nooit problemen met de bench of het deurtje nou open of dicht was maakte niet uit. Ik deed ook snoepjes en eten in haar bench en haar lievelingsknuffels. Toen ik overging van bench naar mand was dat nog even een ding omdat ze zo aan die bench gewend was.
Slopen deed ze trouwens niet als pup. Altijd braaf totdat ze in de puberteit kwam, toen trof ik regelmatig mijn boeken uit de boekenkast verscheurd op de grond aan. Verder sloopte ze niks, alleen altijd die boeken.
Slopen deed ze trouwens niet als pup. Altijd braaf totdat ze in de puberteit kwam, toen trof ik regelmatig mijn boeken uit de boekenkast verscheurd op de grond aan. Verder sloopte ze niks, alleen altijd die boeken.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij hebben een ren. Waar Dex met 8 weken in ging. Eerste nacht sliep ik bij hem in de woonkamer. Maar daarna deed hij het alleen. Saartje is nooit in de ren geweest ja uit zichzelf om bij Dex te liggen. Maar Saartje was 13 weken toen ze bij ons kwam en die sliep gewoon de eerste nacht al bij Dex in de woonkamer. Elke pup is anders. Om jou van goed advies te kunnen voorzien zouden we meer moeten weten. De bench moet niet voelen als straf. Maar moet veilig voelen. Anders wordt het niks en een pup van 9 weken is in feite nog maar een baby. Ik denk dat als je er zelf een hele heisa van maakt het ook een heisa wordt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja hier ook, naast het bed in een doos en snachts regelmatig eruit. Na een paar nachten wilde hij bij de andere hond slapen en nam niet meer de moeite om met mij mee te lopen naar boven.malinois schreef:Mijn jongste hond heeft de eerste weken in een doos naast bed geslapen, werd ie wakker even mn hand er in en hij sliep weer. Hij is zelf trouwens na die weken in de bench gaan liggen beneden. Hij gaf dus zelf aan wanneer hij er aan toe was alleen te slapen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Roos1995 schreef:Ja zeker. Voer krijgt hij standaard in de bench. Ook als ik bijv. even naar buiten ging het deurtje kort dicht doen maar zodra hij het deurtje dicht ziet gaan raakt hij in paniek en gaat janken en tegen de tralies aan duwen.malinois schreef:Heb je de bench wel aangeleerd? Dus eten alleen in de bench, snacks alleen in de bench, korte momentjes deurtje dixht etc?
Echt aangeleerd is het dan niet als de pup pas 9 weken is en dus waarschijnlijk pas 1 week bij jullie is?
Ik slaap eerst op de bank (geen mogelijkheid boven voor bench) en de pup slaapt bij mij. In die periode leer ik de bench stap voor stap overdag aan:
eten erin geven, kluifje erin geven en pas als de pup er rustig ingaat dan doe ik 2 seconde het deurtje dicht en meteen weer open.
Langzaam uitbreiden en bench oefeningen doen: koekje erin, pup erin, deurtje dicht, deurtje open en als de pup rustig blijft zitten (of liggen) dan beloon
je dat met een koekje. Dat herhaal je een aantal keer per dag een paar dagen lang.
Vervolgens hetzelfde verhaal, maar dan ga je 3 seconde uit zicht, je doet rustig het deurtje weer open, blijft de pup rustig dan geef je weer wat.
Ook dat oefen je een paar keer achter elkaar en een keer of 3 á 4 per dag en zo breid je uit.
Na ongeveer 1 week (afhankelijk van de pup) zal je pup de bench leuk vinden en er rustig in gaan liggen.
Dan slaap ik nog steeds beneden, maar nu de pup niet meer bij mij, maar in de bench.
Stapje voor stapje dus en dat bereik je niet in de korte periode dat je de pup hebt en zeker nu moet je helemaal weer vanaf 0 beginnen omdat
je pup de bench vreselijk vindt.
Sommige pups vinden het overigens helemaal niet erg en gaan prima in de bench, maar bij anderen moet je er wat meer tijd en geduld
insteken of de andere alternatieven die hier genoemd zijn (puppyren).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja nu net een weekje dus? Zo snel gaat dat niet. Ik gok maar zo dat je te snel wil. Eten in de bench deur dicht. Bak leeg deur open. Dit hou je een paar dagen vol dan wacht je 2 minuten na de bak leeg is met deur open. Gaat dat goed dan 5 minuten etc etcRoos1995 schreef:Ja zeker. Voer krijgt hij standaard in de bench. Ook als ik bijv. even naar buiten ging het deurtje kort dicht doen maar zodra hij het deurtje dicht ziet gaan raakt hij in paniek en gaat janken en tegen de tralies aan duwen.malinois schreef:Heb je de bench wel aangeleerd? Dus eten alleen in de bench, snacks alleen in de bench, korte momentjes deurtje dixht etc?

- DeDiana
- Zeer actief
Nou ja, ik dus wel. Nog nooit een pup gehad die sloopte en ook niet tijdens het wisselenHeavy schreef:Jij had geen pups uit het buitenland . Dit is een pup van 9 weken die nog moet wisselen. Ik heb nig nooit een pup gehad die niet slooptelaeken schreef:Slopen doen lang niet alle honden. Ik heb de laatste 8 jaar drie keer een hond uit het buitenland genomen en geen van die honden heeft ooit iets in huis aangeraakt. Alle drie bench geprobeerd en alle drie krijsen tot de volgende morgen. Bench weg probleem weg. Een bench vind ik persoonlijk niet goed. Ik heb een pup gehad die heel erg goed met de bench kon. Dus ze kroop erin en was tevreden. Goed getraind daarop en bleek later een goede zet want ze kon niet met bezoek. Bench was geniaal. Maar deze hond kon niet alleen zijn. Ik denk dat dat door de bench kwam. Hadden we haar vanaf dag 1 alleen gelaten met de andere honden los was er volgens mij niks aan de hand geweest. Die hond sloopte overigens ook nooit. Dus slopen is niet iets wat elke hond doet en daar moet je ook even niet vanuit gaan.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier wel als ze de kans kregen. Alleen Xygan niet maar de rest.... ik heb in de 1e week al 10 knuffels weg kunnen gooien van Xanu in vergelijking 2 in 3 jaar bij Xygan en dat was dan nog slijtage...DeDiana schreef:Nou ja, ik dus wel. Nog nooit een pup gehad die sloopte en ook niet tijdens het wisselenHeavy schreef:Jij had geen pups uit het buitenland . Dit is een pup van 9 weken die nog moet wisselen. Ik heb nig nooit een pup gehad die niet slooptelaeken schreef:Slopen doen lang niet alle honden. Ik heb de laatste 8 jaar drie keer een hond uit het buitenland genomen en geen van die honden heeft ooit iets in huis aangeraakt. Alle drie bench geprobeerd en alle drie krijsen tot de volgende morgen. Bench weg probleem weg. Een bench vind ik persoonlijk niet goed. Ik heb een pup gehad die heel erg goed met de bench kon. Dus ze kroop erin en was tevreden. Goed getraind daarop en bleek later een goede zet want ze kon niet met bezoek. Bench was geniaal. Maar deze hond kon niet alleen zijn. Ik denk dat dat door de bench kwam. Hadden we haar vanaf dag 1 alleen gelaten met de andere honden los was er volgens mij niks aan de hand geweest. Die hond sloopte overigens ook nooit. Dus slopen is niet iets wat elke hond doet en daar moet je ook even niet vanuit gaan.Of ze nou uit Nederland of uit het buitenland kwamen.
Xavi kon er ook wat van maar die kans kreeg hij dus niet in de bench. En dan dooft t gedrag vanzelf uit. Wat er niet is kan ook niet gesloopt worden. Nadat Xena een heel stuk vloerbedekking die diende aks benchbodem had versnipperd en driekwart opgevreten had kijk ik wel uit....

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Je kan beginnen met de bench een fijne geur te geven. Stop 's nachts je eigen t-shirt die je die dag gedragen hebt er maar bij in. Dat maakte voor Kyuubi de eerste nachten bij ons een wereld van verschil! Niet het gevoel dat je echt alleen weggesloten bent, maar een inmiddels wat bekend geurtje die veilig voelt.
Ook het afdekken van de bench met een handdoek of dekentje wil wel eens helpen; een donker, rustgevend holletje....
Ook het afdekken van de bench met een handdoek of dekentje wil wel eens helpen; een donker, rustgevend holletje....

- DeDiana
- Zeer actief
Ik vind het niet direct abnormaal, maar ik weet ook dat veel pups helemaal niet slopen. Als ik merk dat een hond wel de neiging heeft om te slopen of om aan spullen of meubels te gaan knagen, vind ik dat vroeg genoeg om er iets op te bedenken.Heavy schreef:Het is toch heel normaal dat een pup probeert te knagen op een stoelpoot of een bezem als hij die toevallig tegen komt? Ik vind dat geen vreemd gedag hoor . Als je de hele dag toezicht heb dan kun je het verbieden en als je een pup in een bench of kennel of veilige ruimte zet als je geen toezicht hebt dan kan je het ook voorkomen.DeDiana schreef:Nou ja, ik dus wel. Nog nooit een pup gehad die sloopte en ook niet tijdens het wisselenHeavy schreef:Jij had geen pups uit het buitenland . Dit is een pup van 9 weken die nog moet wisselen. Ik heb nig nooit een pup gehad die niet slooptelaeken schreef:Slopen doen lang niet alle honden. Ik heb de laatste 8 jaar drie keer een hond uit het buitenland genomen en geen van die honden heeft ooit iets in huis aangeraakt. Alle drie bench geprobeerd en alle drie krijsen tot de volgende morgen. Bench weg probleem weg. Een bench vind ik persoonlijk niet goed. Ik heb een pup gehad die heel erg goed met de bench kon. Dus ze kroop erin en was tevreden. Goed getraind daarop en bleek later een goede zet want ze kon niet met bezoek. Bench was geniaal. Maar deze hond kon niet alleen zijn. Ik denk dat dat door de bench kwam. Hadden we haar vanaf dag 1 alleen gelaten met de andere honden los was er volgens mij niks aan de hand geweest. Die hond sloopte overigens ook nooit. Dus slopen is niet iets wat elke hond doet en daar moet je ook even niet vanuit gaan.Of ze nou uit Nederland of uit het buitenland kwamen.
Maar ik zou niet als advies geven om een pup van 9 weken maar los in huis te laten zonder toezicht
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Lees ik nu goed dat je hem geleerd hebt deurtje dicht=baasje weg? Eerst deurtje dicht aanleren terwijl je erbij blijft! Geen wonder dat hij gaat gillen als je weg gaat nadat je het deurtje dicht gedaan hebt
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
De bench moet aangeleerd worden. En dat kost echt veel meer tijd dan een paar dagen of een week.Roos1995 schreef:We hebben een pup van 9 weken oud. Vanaf dag 1 al kennis laten maken met de bench en op advies hem 2 dagen op onze slaapkamer laten liggen om het op te bouwen. Ook laten we hem bewust niet overal mee naartoe lopen en doen we dus soms de deur achter hem dicht. Alleen die bench..... zodra hij erin zit jankt hij alles bij elkaar. Zelfs als de bench op de slaapkamer staat met de deur dicht. Ook geprobeerd om hem in de gang te laten lopen met de benchdeur open maar dan poept hij alles onder van de stress. Heeft iemand advies?
Ik zou het gekker vinden als die niet zou janken

Zo'n pup komt net uit een nestje met andere pups, en nu laat je hem alleen in een bench waar hij niet uit kan. Hoe zou je zelf reageren? Geen kritiek hoor, maar even iets om over na te denken.
Doe 6 stapjes terug, pup weer met bench op slaapkamer, en overdag erin leggen, met deurtje open als hij ergens in slaap valt. Verder een gevulde kong in de bench geven, of wat te kauwen.
Maak de bench leuk. En dat moet eerst met het deurtje open.
Pas als dat goed gaat, doe je deurtje 1 sec. Dicht en weer open. En dat bouw je uit. Niet per uur, maar per dag.
En dan heb je alsnog kans dat de pup de bench niks vindt. Onze wijlen Buster vond het op een gegeven moment ook niet meer leuk. Toen een deel van de kamer afgezet, en dat was toen de oplossing. Later kon hij gewoon los in huis als we er niet waren.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Nee:Heavy schreef:Fotogravinnetje schreef:Lees ik nu goed dat je hem geleerd hebt deurtje dicht=baasje weg? Eerst deurtje dicht aanleren terwijl je erbij blijft! Geen wonder dat hij gaat gillen als je weg gaat nadat je het deurtje dicht gedaan hebt
Heb je het tegen mij ? Ik deed Jip na een wandeling met een kluifje in de bench om even 5 minuten te stofzuigen maar dan gilde hij al.
Roos1995 schreef:Ja zeker. Voer krijgt hij standaard in de bench. Ook als ik bijv. even naar buiten ging het deurtje kort dicht doen maar zodra hij het deurtje dicht ziet gaan raakt hij in paniek en gaat janken en tegen de tralies aan duwen.malinois schreef:Heb je de bench wel aangeleerd? Dus eten alleen in de bench, snacks alleen in de bench, korte momentjes deurtje dixht etc?
- Agrotera
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pembroke Welsh Corgi
De bench hebben wij in de eerste week ook voor hem "verpest". Hele domme fout maar wel uiteindelijk opgelost.Roos1995 schreef:Voor mij is de bench ook geen 'moeten' alleen hoe doen jullie dat dan wanneer je weer gaat werken? En dan heb ik het voornamelijk over het slopen van meubels.
Bench leuk gemaakt door snoepjes te verstoppen onder dekentjes en speeltjes.
De bench omtoveren tot een rust plekje: dekentje erover (wel genoeg luchtcirculatie), webcam erin (konden we kijken wat hij deed) en steeds sneller was hij stil en knock-out.
Fruitdozen waren (en zijn) bij ons de oplossing om slopen tegen te gaan.
Speeltjes in de fruitdoos en daarmee is het zijn speelbak geworden.
We hebben ook samen de doos gesloopt om hem te leren en laten zien dat we dit goed vinden (belonen).
Nu nemen we eens per maand zo'n doos mee van de supermarkt en is meneer helemaal blij.
Enige nadeel is dat je elke dag even met stoffer en blik alle stukjes papier moet opruimen... mja liever dat dan een kapotte bank

Life long and pawsper