Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Giardia....hoe kom je er van af?
Moderator: moderatorteam
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Giardia....hoe kom je er van af?
Een kennis heeft een broodfok labradorpup gekocht...een week of 6 geleden. Scharminkel om te zien, slecht gevoed en bleek een ernstige giardia infectie te hebben. Inmiddels 3 kuren verder en nog steeds geen verbetering.....Ik heb haar geadviseerd vers vlees te gaan geven [ ze geeft nu Bonzo ] lijnzaadolie, om de darmen in een betere conditie te brengen. Zijn weestand is slecht vermoed ik. of zou het geven van vers vlees te heftig kunnen zijn voor het pupje?
Wat kan ze nog meer doen? Ik heb al gelezen dat het zelfs chronisch kan zijn/worden.
Iemand tips?
Wat kan ze nog meer doen? Ik heb al gelezen dat het zelfs chronisch kan zijn/worden.
Iemand tips?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Giardia....hoe kom je er van af?
De weerstand moet omhoog.
Zat honden met giardia die niet ziek zijn.
Bij pups is dat altijd zorgelijk, dus ik zou een ander middel proberen. En goed voer.
Daar valt Bonzo niet direct onder.
Verder probiotica om het allemaal wat op te krikken.
Zat honden met giardia die niet ziek zijn.
Bij pups is dat altijd zorgelijk, dus ik zou een ander middel proberen. En goed voer.
Daar valt Bonzo niet direct onder.
Verder probiotica om het allemaal wat op te krikken.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik neem even voor de vorm aan dat een DA al is bezocht en dat er medicatie gegeven is? Dan zou ik even ook contact weer zoeken met de DA. Bonzo is, en ik ben daa rheel simpel in meuk. Niet geven.
Suzanne
Suzanne
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Lees even goed.~Suzanne~ schreef:Ik neem even voor de vorm aan dat een DA al is bezocht en dat er medicatie gegeven is?
Die hond heeft een giardia-diagnose en al drie kuren gehad.
Dat wijst dus op een dierenartsbezoek.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik heb enige tijd terug een zware besmetting gehad (ruim 2 weken 7 besmette honden op m’n terrein gehad wat ik niet wist
)
Heb in een korte periode 5x een kuur (2x 5 dagen per kuur) gegeven. We zijn gestart met metrazol maar de laatste 3x panacur. Daarna en na een warme droge zomer was ik er pas vanaf. Dat laatste omdat het op ons eigen terrein was wat te groot was om bv af te graven.
Heb in een korte periode 5x een kuur (2x 5 dagen per kuur) gegeven. We zijn gestart met metrazol maar de laatste 3x panacur. Daarna en na een warme droge zomer was ik er pas vanaf. Dat laatste omdat het op ons eigen terrein was wat te groot was om bv af te graven.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar inderdaad. Weerstand omhoog evt ondersteunen met probiotica, echina etc en betere kwaliteit voer. Hoeft niet perse vlees te zijn (voer ik ook niet, de persoon wiens honden het hier besmet hadden wel, dus het gaat er echt niet van over of voorkomen worden)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Verschil is wel dat dit een pup is.crutz schreef:Maar inderdaad. Weerstand omhoog evt ondersteunen met probiotica, echina etc en betere kwaliteit voer. Hoeft niet perse vlees te zijn (voer ik ook niet, de persoon wiens honden het hier besmet hadden wel, dus het gaat er echt niet van over of voorkomen worden)
Volwassen honden hebben die weerstand, deze pup niet.
Dus voer dat makkelijk opneemt is belangrijk hier, want die groei staat geheid al stil.
Ik weet niet of het beestje gevaccineerd is of getiterd? Zou ik ook even niet te rigoureus mee zijn namelijk, vaccineren.
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt!
Ja ze is bij de dierenarts geweest en heeft 3 x panacure gekregen.
Ik realiseer me dat vers vlees geen besmetting kan genezen, maar het lijkt me zinvol de pup meer weerstand te laten opdoen. Ik weet dat Bonzo meuk is...maar ja het is goedkoop he....net zoals de pup was.
Probiotica....dat is wel een goeie...geef ik door.
Ja ze is bij de dierenarts geweest en heeft 3 x panacure gekregen.
Ik realiseer me dat vers vlees geen besmetting kan genezen, maar het lijkt me zinvol de pup meer weerstand te laten opdoen. Ik weet dat Bonzo meuk is...maar ja het is goedkoop he....net zoals de pup was.
Probiotica....dat is wel een goeie...geef ik door.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Panacur niet helpt is de volgende keus een kuur Metrobac normaal gesproken. Verder eens met de tips.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, je komt er niet af.Angelique. schreef:Buiten de kuren om is het ook erg belangrijk goed te poetsen is mijn ervaring
Ja, alles een halve meter laten afgraven
In huis is hygiëne wel belangrijk natuurlijk maar giardia is overal. En de schatting is dat 70% van de honden het heeft.
Zolang die weerstand okee is heb je geen probleem. Maar dat is bij een pup als deze natuurlijk niet het geval.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad, al helpt een warmte zomer ook wel meeMarjoleine schreef:Nou, je komt er niet af.Angelique. schreef:Buiten de kuren om is het ook erg belangrijk goed te poetsen is mijn ervaring
Ja, alles een halve meter laten afgraven![]()
In huis is hygiëne wel belangrijk natuurlijk maar giardia is overal. En de schatting is dat 70% van de honden het heeft.
Zolang die weerstand okee is heb je geen probleem. Maar dat is bij een pup als deze natuurlijk niet het geval.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Plus het halve dorp he. Plus alle plekken waar je komt.crutz schreef:inderdaad, al helpt een warmte zomer ook wel meeen nee, 4000 vierkante meter een halve meter afgraven ging hier echt geen optie zijn......
Nah.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nou deze dus, dan gaat panucur de 4 de keer het ook niet doen en moet je even over naar antibiotica, t is niet andersirene schreef:Als Panacur niet helpt is de volgende keus een kuur Metrobac normaal gesproken. Verder eens met de tips.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Plus het halve dorp he. Plus alle plekken waar je komt.crutz schreef:inderdaad, al helpt een warmte zomer ook wel meeen nee, 4000 vierkante meter een halve meter afgraven ging hier echt geen optie zijn......
Nah.
inderdaad
halve dorp, bos, heide....nope...
- ceciel
- Zeer actief
Ze zouden eens kunnen bellen met Farm Food, als ze echt geïnteresseerd zijn om de darmflora (weerstand) van pup te ondersteunen d.m.v. voeding kunnen ze daar hun vragen daarover bespreken met hun voedingsdeskundigen. Misschien doet het nog wat qua inzicht in het soort voer wat je in je hond stopt
Wij hebben toen Styx flodderpoep (geen giardia) had als pup canikur pro gegeven, een pro -en prebiotisch voedingssupplement.
Jammer hoor om vanuit je berichten te lezen dat enerzijds alles zo goedkoop mogelijk moest en dan nu de rekening gepresenteerd te krijgen en om de haverklap met je pup bij de dierenarts te staan, aan de andere kant doen ze dat blijkbaar wel en valt er nog winst te behalen voor de rest van de toekomst van dit hondje.
Jammer hoor om vanuit je berichten te lezen dat enerzijds alles zo goedkoop mogelijk moest en dan nu de rekening gepresenteerd te krijgen en om de haverklap met je pup bij de dierenarts te staan, aan de andere kant doen ze dat blijkbaar wel en valt er nog winst te behalen voor de rest van de toekomst van dit hondje.
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze moet wel, want haar kinderen zijn ook mijn man's kinderen en die kunnen nu niet hier komen...wat ik echt heel zuur vind.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
als je gewone gezonde honden hebt met een goede weerstand kunnen de kinderen toch wel gewoon bij jullie komen?truusje schreef:Ze moet wel, want haar kinderen zijn ook mijn man's kinderen en die kunnen nu niet hier komen...wat ik echt heel zuur vind.
Of bang voor meer ziektes?
Giardia kom je zoals oa Marjoleine hierboven ook al schreef op heel veel plekken tegen, 70% van de honden is besmet wordt geschat
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb een nu een net een nestje liggen....dus ik wil geen enkel risico lopen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Giardia kan trouwens ook mensen besmetten ( bij verminderde weerstand, )dus ik zou als ik haar was toch gewoon die AB gaan doen voor de hond.