Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog lover's gold original

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Dog lover's gold original

Ongelezen bericht door Teuntje »

Zijn er hier mensen die dit merk voeren en hoe bevalt het?
Ik heb een zak van 3kg gehaald voor mijn pup. Hij bleef wat gevoelig op zn darmen met alleen kvv. Gestoomd vlees erbij ging prima,maar hij bleef te schraal.
Heb daarom deze brok gehaald om bij te geven.
De brokken zijn groot, maar hij eet ze wel goed en vind ze lekker.
Samenstelling is prima.
Alleen de richtlijnen vind ik wat vaag. Hond tot 5kg tussen de 25 en 75gr per dag, voor een pup x 1,5 tot2x.
Dus tussen de 38 en 150gr. Is nogal een ruim begrip.
Hij krijgt nu 250gr vlees kvv + renske maar heeft daar nog niet genoeg aan.
Dacht eraan om nu 100gr brok + 50gr vlees te geven.

Welke richtlijn hoeveelheid houden jullie aan ? Hoe bevalt deze brok?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dog lover's gold original

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ze hier te schraal worden/blijven op alleen kvv (Lotgering), geef ik een klein handje brokken erbij dat ik niet afweeg. Zijn ze weer goed op gewicht, krijgen ze ook niet meer dagelijks brokjes bij het vlees en ook kleinere handjes brokken op de dagen dat ik wel brok bij geef. Momenteel krijgen ze FarmFood. Kan zo weer anders worden als deze zak leeg is
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Teuntje schreef: Hij krijgt nu 250gr vlees kvv + renske maar heeft daar nog niet genoeg aan.
Dacht eraan om nu 100gr brok + 50gr vlees te geven.
100 gram brok staat grofweg gelijk aan 200 gram kvv. Dus daar gaat hij niet op aankomen.
Ik begrijp dat je in verhouding wat minder vlees wilt voeren voor z'n darmen? Dan zou ik beginnen met 200 gram vlees en 100 gram brok.

Opgroeiende pups hebben soms wel 10% of meer van hun lichaamsgewicht aan kvv nodig.
Teuntje
Actief

Ja ik wil inderdaad iets minder kvv geven omdat hij er erg gevoelig op reageert en er dun op blijft.
Ik zou dan liever bijv. 100gr kvv en 100gr brok geven. Maar ik vind de richtlijnen van dlg wel heel veel speling inzitten.
Hij weegt nu 4ijna 4,5kg en is 12 weken.
Hij ia op enkel vlees in 3 weken ongeveer een kg aangekomen,maar hij blijft enorm schraal. Zie zn ribben en voel zn ribben en ruggengraat.
Hij hoeft niet tonnetje rond te zijn, dat is ook niet goed,maar een beetje reserve mag er wel opzitten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Teuntje schreef:Ja ik wil inderdaad iets minder kvv geven omdat hij er erg gevoelig op reageert en er dun op blijft.
Ik zou dan liever bijv. 100gr kvv en 100gr brok geven. Maar ik vind de richtlijnen van dlg wel heel veel speling inzitten.
Hij weegt nu 4ijna 4,5kg en is 12 weken.
Hij ia op enkel vlees in 3 weken ongeveer een kg aangekomen,maar hij blijft enorm schraal. Zie zn ribben en voel zn ribben en ruggengraat.
Hij hoeft niet tonnetje rond te zijn, dat is ook niet goed,maar een beetje reserve mag er wel opzitten.
:mrgreen: Ja, dat heb je met richtlijnen. Er zit in de praktijk ook een enorm verschil tussen.
Wat ik al zei, 100 gram vlees staat grofweg gelijk aan 50 gram brok. Dus zo kun vanuit de huidige situatie makkelijk omrekenen.
Ik heb zelf graag dat pups een beetje rond zijn. Op een gegeven moment gaan ze snel spieren opbouwen. Dan vind ik het fijner dat ze een voorraadje puppyspek hebben om aan te spreken.
Hij moet zo te horen echt aankomen, dus ga maar gewoon lekker scheutig en op gevoel voeren.
Mijn husky kreeg als pup (en nu eigenlijk nog) zo veel vlees als hij op kon. M'n dwergkeesje twee keer per dag een bakje vol.
Op een gegeven moment werd hij wat te rond en werd er een beetje geminderd.

En kvv is niet altijd hét antwoord he. Het is mijn eerste keus, maar niet iedere hond doet het er lekker op.

Dog lovers is prima trouwens, heb het vroeger gevoerd.
Emmy12
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Emmy12 »

Ik ben overgestapt op Dog Lovers Gold Originaliteit toen mijn hond diarree bleef houden. Hij is nu 3 en verdraagt het nog steeds heel goed. Ik ben er dus wel tevreden over.
Teuntje
Actief

Ik ben er tot nu toe ook tevreden over. Ondanks dat de brokken best groot zijn voor zijn teckel-pup bekje eet hij het goed en met smaak. Brok heeft een mooie samenstelling.
Ontlasting is steviger dan op energique en hij poept een keer minder per dag, wat ook fijn is.
Laatst gewijzigd door Teuntje op 04 mei 2019 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Voer een andere variant van DLG, de visvariant van de geperste brok: Passion Ocean Fish & sweet potatoe.
Hier doet hij het goed op, ik doe wel 50% kvv en 50% deze brok, maar dat betreft een volwassen hond en geen pup.

Als ik alleen KVV voer is ontlasting dunner, alleen DLG echt harde drollen. Combi is dus prima.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Doglovers gold is een goede brok zelfs mijn moeders blindegeleidehond doet het er goed op. Normaal krijgt hij hyperalergeen brokken van royal canin. En eukanuba voor gevoelige darmen combi maar nu een test gedaan en doglovers gold werkt ook. Is goedkoper ook
Mijn pup 4 maanden nou 4.3kg krijgt 200gram kvv per dag. Soms iets meer. Rond de 250gram wisselt.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”