Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 9-7

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Re: Beide honden aangevallen

Ongelezen bericht door kloesje »

Wat een horor verhaal :(
Ik ga duimen dat het goed komt met je beide hondjes :flower:
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Wat een nachtmerrie, ik hoop dat het helemaal goed komt met allebei je hondjes :flower:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Sterkte voor jou en beterschap voor de honden, ik duim dat alles goed komt.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:Hoog tijd voor pittige regelgeving ook. Hou toch eens op met dat slappe gelul en gepolder. Waarom moeten mensen met kwetsbare hondjes om zich heen kijkend over straat? Omdat Dijayno met een IQ dat net aan hangt boven randdebiel reg hep om met doorgeladen wapens in de vorm van die lelijke bakbeesten rond te lopen?
Dit dus, ik ben er zo klaar mee met die ego trippers van eigenaren, voor mij is dit wel een doorslaggevende reden om hierna geen honden meer te nemen. Relax wandelen is er hier niet meer bij, in het park kom ik niet meer dat is overgenomen door ''sterke'' rassen.
Laats moest ik een herder van de buurvrouw uitlaten en dat was een verademing, niet meer schichtig om je heen kijken of er een loeder aan komt. Zou er haast ook een joekel voor aanschaffen om weer eens ''normaal'' te kunnen wandelen. Het is hier echt extreem zoveel ''joekels'' er hier rond lopen :ugh:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een vreselijke ervaring :(: Hopelijk komen Milo en Peer er beide weer bovenop en kun je deze nachtmerrie zelf ook goed verwerken.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Verdomme zeg, dat is pure horror om mee te moeten maken.
Ik hoop dat je honden er goed doorheen komen en wens jou en je man veel sterkte, dat heeft wel 'even' tijd nodig. :flower:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wandelde gisteren met Tamara en Lanai en Guus. Komt er ineens een enorme kaukaas aansloffen. Baasje deed hem wel gelijk aan de lijn maar op mijn verzoek toch maar even omgelopen. Ik ben altijd bang dat me zoiets ook een keer gaat gebeuren en dus vermijd ik echt bepaalde rassen. Ook liep er een pitbull of Stafford. Ook daarvoor omgelopen.
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Vind dit zo ontzettend erg.... Heel veel sterkte voor je hondjes en voor jezelf ook !
Groetjes Charlie

Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Echt verschrikkelijk wat jij en je hondjes hebben meegemaakt. Ik zit er plaatsvervangend woest van te worden :evil: maar begrijp en hoop dat je volledige aandacht en energie voor nu uitgaan naar het herstel van je hondjes en jezelf. Wel ontzettend knap dat je de helderheid van geest had om in zo'n traumatische situatie te vragen naar de contactgegevens van de eigenaar. Mag lijden dat die persoon minstens zo ziek en ontdaan is door wat hij en zijn honden hebben veroorzaakt en dat het rechts of linksom voor elkaar komt dat deze beesten nooit meer in gelegenheid komen dit soort verdriet aan te richten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lizzie. schreef: Laats moest ik een herder van de buurvrouw uitlaten en dat was een verademing, niet meer schichtig om je heen kijken of er een loeder aan komt. Zou er haast ook een joekel voor aanschaffen om weer eens ''normaal'' te kunnen wandelen. Het is hier echt extreem zoveel ''joekels'' er hier rond lopen :ugh:
Ik houd mijn honden erg graag heel, die van veertig net zo goed als die van vier.
Mijn naap is ook geen partij voor de opgefokte postzegeltuin anatool die op hem aast ómdat hij groot en zelfverzekerd is :ugh:

Net zijn we maar weer vroegtijdig gevlucht voor een vervelende witte herder en vervolgens twee "pitbulltype" cane corso's met afgeknipte oren in losloopgebied.
Die laatsten hadden ook echt bedacht daar gezellig op een stoeltje te gaan zitten met die twee agressieve loeders van 50 kilo.
Wat een lol.
Dus helaas, je hebt er altijd last van.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ja dat hakt er behoorlijk in. Mijn hond is al een paar keer aangevallen en ik bleef het ook nog heel lang voor me zien en had er nachtmerries over. Resultaat is dat ik nu bijna nooit meer ontspannen loop, ben altijd druk om me heen aan het kijken wat eraan komt. Ik ga weer verder duimen dat alles goed komt met je honden.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Goed, weer een lange dag en net thuis, geen tijd en energie voor update gehad.

Milo is beurs, kan tot eind van de weg lopen, wonden zien er goed uit en waarschijnlijk kunnen de drains er morgen uit, hij komt er wel.
Iemand raadde Bach aan. Ik heb er vandaag idd even over gedacht om iets ondersteunends te gaan geven vooral voor het geestelijke, ik hoop er morgen nog even voor op pad te kunnen idd.

Peer is een ander verhaal helaas. Hij is de nacht goed en rustig doorgekomen maar kan nog steeds niet staan. Hele ochtend is de dierenarts alle klinieken aan het rondbellen geweest voor mri, nergens een arts beschikbaar om het te doen, of überhaupt plaats. Utrecht weigert omdat het niet levensbedreigend is. Of er plek was, geen idee.
Uiteindelijk is er gekozen voor ct om toch meer te kunnen zien dan nu. Ct is in tweedelijnskliniek in Wilhelminaoord gemaakt vanmiddag. Fijne kliniek, fijne arts. Op scan niets te zien, maar duidelijk dat er schade moet zijn. Ook geen controle op legen van de blaas, die zit vol en wat er bij komt loopt er dan uit.
Kans is dat we wervels uit elkaar getrokken zijn en wel weer recht in elkaar en daar dus binnen schade.
Enige optie voor hem nu, en wat we ook doen, is hem daar laten, infuus met vocht, pijnstillers en rust, veel rust en blaas wordt geholpen met legen en dan hopen.
Eigenlijk moet er voor maandag, uiterlijk dinsdag wel flinke vooruitgang zijn, anders is de prognose ook echt niet goed.
Ik mag er 48 niet bij om hem echt te laten wennen aan daar zijn, hel vindt ik het.
Maar de kliniek en man waren prettig en bekwaam en hadden zeker nog wel wat hoop.

We moeten hem deze kans geven, dit is het laatste nog. Maar wat moeilijk.

Vanochtend wel kort berichtje hoe het gaat met honden, mijn man heeft de eigenaar gebeld met update hoe het ging vandaag en vond het vrij emotieloos.
Verzekering kan ik pas dinsdag bereiken en ik ga er dan ook pas daarna heen.
Schade is inmiddels 2000 euro tot en met vanmiddag.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Oh, Lucia, wat een hel inderdaad. Ik duim heel hard dat het goed komt met je Peertje. Heel veel sterkte.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een klote gevolgen zeg, met name voor Peer.
Ik duim voor je dat het voor hem ook goed mag gaan aflopen.
En hopelijk gaat deze eigenaar zijn verantwoording nemen, op alle fronten, zowel financieel en met maatregelen dat dit nooit meer zal gebeuren.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik dacht dat je 24/7 schade kan melden. Maar misschien is dat per verzekering anders.

Wat erg dat het met Peer nog niet goed gaat. Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lucia schreef:Goed, weer een lange dag en net thuis, geen tijd en energie voor update gehad.

Milo is beurs, kan tot eind van de weg lopen, wonden zien er goed uit en waarschijnlijk kunnen de drains er morgen uit, hij komt er wel.
Iemand raadde Bach aan. Ik heb er vandaag idd even over gedacht om iets ondersteunends te gaan geven vooral voor het geestelijke, ik hoop er morgen nog even voor op pad te kunnen idd.

Peer is een ander verhaal helaas. Hij is de nacht goed en rustig doorgekomen maar kan nog steeds niet staan. Hele ochtend is de dierenarts alle klinieken aan het rondbellen geweest voor mri, nergens een arts beschikbaar om het te doen, of überhaupt plaats. Utrecht weigert omdat het niet levensbedreigend is. Of er plek was, geen idee.
Uiteindelijk is er gekozen voor ct om toch meer te kunnen zien dan nu. Ct is in tweedelijnskliniek in Wilhelminaoord gemaakt vanmiddag. Fijne kliniek, fijne arts. Op scan niets te zien, maar duidelijk dat er schade moet zijn. Ook geen controle op legen van de blaas, die zit vol en wat er bij komt loopt er dan uit.
Kans is dat we wervels uit elkaar getrokken zijn en wel weer recht in elkaar en daar dus binnen schade.
Enige optie voor hem nu, en wat we ook doen, is hem daar laten, infuus met vocht, pijnstillers en rust, veel rust en blaas wordt geholpen met legen en dan hopen.
Eigenlijk moet er voor maandag, uiterlijk dinsdag wel flinke vooruitgang zijn, anders is de prognose ook echt niet goed.
Ik mag er 48 niet bij om hem echt te laten wennen aan daar zijn, hel vindt ik het.
Maar de kliniek en man waren prettig en bekwaam en hadden zeker nog wel wat hoop.

Vanochtend wel kort berichtje hoe het gaat met honden, mijn man heeft de eigenaar gebeld met update hoe het ging vandaag en vond het vrij emotieloos.
Jeetje wat een ellende dit zeg :( duimen draaien hard dat het snel goed komt :ok:

Had je Hans Nieuwendijk?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Afschuwelijk. Je grootste nachtmerrie werkelijkheid. Sterkte :roos:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lucia schreef:Goed, weer een lange dag en net thuis, geen tijd en energie voor update gehad.

Wat ontzettend kut dat er nergens plek was voor een MRI ondanks dat je zsm wil weten hoe en wat en een CT is dan idd niet voldoende omdat je wel ziet dat er schade moet zijn maar niet wat voor schade :(

Idd naast dat de MRI beschikbaar moet zijn moeten de artsen die een MRI kunnen maken dat ook zijn. Ik weet bv in Best dat er maar 2 artsen zijn die die kunnen maken en als die beide niet beschikbaar zijn om wat voor reden dan ook (een van die 2 heeft dit weekend dienst (weet ik toevallig) dus was bv vandaag niet beschikbaar :( dan blijft er nog maar 1 over die ook andere zaken heeft) zo kan dat natuurlijk op veel plekken zijn.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een klote gebeuren toch allemaal. Ik ga zo ontzettend hard duimen. :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Lunatic schreef: Jeetje wat een ellende dit zeg :( duimen draaien hard dat het snel goed komt :ok:

Had je Hans Nieuwendijk?
Ja volgens mij wel, maar heel eerlijk gezegd zijn alle namen van artsen en assistenten niet blijven hangen.

Net gebeld door hem (denk wel hans) dat hij met peer bezig was geweest, had gegeten, ligt ook op buik ipv veel op zij en laat zich goed behandelen, daar was ik het bangst voor.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een ellende en logisch dat je je beroerd voelt.
Ik duim dat hij toch snel wat verbetert.
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

He bah, wat een ellende. Heel veel sterkte!
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wat erg, wat een nachtmerrie, ik hoop dat er snel verbetering komt voor Peer.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat afschuwelijk :-( Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat er met Peertje is en dat het ook gewoon goed te behandelen is. En dat Milo zich ook weer snel beter voelt.
Veel sterkte voor jullie allemaal!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat afschuwelijk, het gebeuren zelf al maar nu ook de nasleep ervan. Ik heb niet alle pagina's doorgelezen maar hoop dat de eigenaar van de Rottweilers zijn verantwoordelijkheid in ieder geval neemt en zorg draagt voor vergoeding van alle gemaakte en nog te maken medische kosten. Met een beetje mazzel kan hij die kosten verhalen op zijn eigen aansprakelijkheidsverzekering, anders heeft hij pech en mag het uit eigen zak.

Heel veel sterkte de komende dagen, mijn duimen draaien dat Peer de komende 48 uur gaat verbeteren.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ach die arme Peer, wat heftig zeg en enorm balen dat er nergens een mri kon. Heb je wel voor komende week ergens een afspraak voor een mri kunnen plannen? Of is het nu eerst een paar dagen afwachten hoe Peer het doet?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Wij wilde ooit bij Abra per direct een mri laten doen, was ook niet levensbedreigend toen, en Jan is toen naar Friesland geweest om dat dezelfde dag daar te laten doen.
De naam van die kliniek weet ik niet meer maar zoveel klinieken die een mri doen zullen er vast niet zijn in Friesland.

Jan was toen erg te spreken over die arts weet ik nog wel.

En wat een onzin van Utrecht met enkel als het levensbedreigend is. Dat maak je toch zeker zelf wel uit.
Afbeelding

Lucia
Zeer actief

Naar aanleiding van ons consult nu in Wilhelminaoord is een mri wel van de baan. Hij zag er echt geen extra nut meer in met het beeld nu. Hij moet hier echt zelf herstellen met rust en medicatie meer kan eigenlijk niet.
Plus, dan wordt het na Pasen en eigenlijk al te laat dan voor goede prognose.
Vandaag zijn echt álle opties met mri mogelijkheid gebeld en niets kon, dus zelf ergens heen was helaas geen optie.
Tineke
Zeer actief

Lucia schreef:Naar aanleiding van ons consult nu in Wilhelminaoord is een mri wel van de baan. Hij zag er echt geen extra nut meer in met het beeld nu. Hij moet hier echt zelf herstellen met rust en medicatie meer kan eigenlijk niet.
Plus, dan wordt het na Pasen en eigenlijk al te laat dan voor goede prognose.
Vandaag zijn echt álle opties met mri mogelijkheid gebeld en niets kon, dus zelf ergens heen was helaas geen optie.
Nee dan houd het op. Jullie doen alles wat in je macht ligt en Peer is nu in vertrouwde handen dus dat komt vast goed :wink:
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lucia schreef:
Lunatic schreef: Jeetje wat een ellende dit zeg :( duimen draaien hard dat het snel goed komt :ok:

Had je Hans Nieuwendijk?
Ja volgens mij wel, maar heel eerlijk gezegd zijn alle namen van artsen en assistenten niet blijven hangen.

Net gebeld door hem (denk wel hans) dat hij met peer bezig was geweest, had gegeten, ligt ook op buik ipv veel op zij en laat zich goed behandelen, daar was ik het bangst voor.
Dan is hij in goede handen, Hans heeft Luna’s kunstheupen geplaatst :ok:
Duimen blijven draaien!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”