Gelukkig is het wel goed gegaan!
Maar is nu de maag vastgezet of alleen de bal gras eruit gehaald en was vastzetten daarom verder niet nodig?
Veel beterschap voor het mannetje
en sterkte voor jou natuurlijk na/met alle zorgen.
Moderator: moderatorteam

Ze heeft de maag wel vastgezet. Ook al is er een oorzaak voor de dilatatie en heeft hij dus verder wellicht geen verhoogd risico op herhaling, nu moest die buik toch al open, dus dan dat ook maar meteen doen, zijn we van dat risico ook grotendeels af.Caro. schreef:Ach jee, dus toch nog een operatie![]()
Gelukkig is het wel goed gegaan!
Maar is nu de maag vastgezet of alleen de bal gras eruit gehaald en was vastzetten daarom verder niet nodig?
Veel beterschap voor het mannetjeHopelijk knapt hij snel weer op!
en sterkte voor jou natuurlijk na/met alle zorgen.

Ja, dat laatste denk ik ook, zo deed hij ook toen ik met hem naar de auto liep om naar de dierenarts te gaan, als een malloot gras eten. Ja, dan heb je binnen een minuut wel zo'n hoeveelheid binnen. Maar geen idee waarom hij misselijk is geweest, daar heb ik dus ook helemaal niks van gemerkt verder tot het moment van die dilatatie, toen was hij wel duidelijk misselijk, aan het smakken en hijgen.Jion schreef:Ach dat verslagen koppie...![]()
Wat staat er nu op dat briefje?
Hij zal wel hebben willen braken dat hij zoveel gras heeft gegeten, maar wist je maar waarom hij zo misselijk was.
Hij had om ca. 14 uur gegeten en de dilatatie merkte ik op om ongeveer 21 uur. Tussen 17 en 18 uur heb ik nog buiten foto's gemaakt van de honden en toen geen enkel teken van misselijkheid, hij lag lekker te soezen, geen onrust of graseten. Daarna ben ik ongeveer 1,5 uur in de tuin en in het huis bezig geweest om alles klaar te maken voor de regendagen die waren voorspeld. Toen ben ik gaan koken en gaan eten en waren de honden binnen, Amoz lag gewoon op de bank te slapen, ook niks vreemds gemerkt. En na het eten ging ik dus even in bed liggen en kwam Amy mij na ca. drie kwartier halen. Dus ik weet niet zo goed wanneer hij dan dat gras heeft gegeten, dat moet bijna wel zijn geweest toen ik aan het opruimen was in de tuin, maar daarna heeft hij dus nog gewoon binnen op de bank gelegen zonder tekenen van misselijkheid.Zamunda schreef:Wat een schrik en gelukkig dat de operatie goed is gegaan! Toch ook wel 'fijn' dat je nu wel een aanwijsbare oorzaak hebt, ondanks dat je niet precies weet waar die misselijkheid nou vandaan kwam (of was het heel lang na het voeren, dat hij last had van maagzuur in eerste instantie?). Beterschap voor Amoz.
Ik ben net gebeld, hij is de nacht goed doorgekomen en heeft ook al een beetje gedronken en gegeten. Ze gaan nog even observeren of dat allemaal goed gaat en dan bellen ze me over ongeveer een uurtje om te laten weten wanneer ik hem op kan halen. Zal dus wel ergens vanmiddag zijn.Jion schreef:Hoe laat mag hij weer naar huis?
Nou, echt. En dan even een paar dagen lekker lummelen en relaxen, zodat we er allemaal van bij kunnen komen.Jion schreef:Ha gelukkig!![]()
Hij zal wel blij zijn straks. En jij ook.

Ja, het moet wel gebeurd zijn toen ik aan het opruimen was, maar waardoor zal altijd wel een vraagteken blijven.HillieS schreef:Fijn dat je hem straks mag ophalen!
Misschien heeft hij gras gegeten toen je aan het opruimen was, door onrust in de lucht? Dat hij daar onrustig van werd ofzo...
Inderdaad ja.DeDiana schreef:Ja, het moet wel gebeurd zijn toen ik aan het opruimen was, maar waardoor zal altijd wel een vraagteken blijven.HillieS schreef:Fijn dat je hem straks mag ophalen!
Misschien heeft hij gras gegeten toen je aan het opruimen was, door onrust in de lucht? Dat hij daar onrustig van werd ofzo...
Ik ben er nu in ieder geval heel alert op, dus dat gaat niet nog een keer gebeuren.