Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijgedrag gecastreerde reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Rijgedrag gecastreerde reu

Ongelezen bericht door laeken »

Ik lees net de topic over rijgedrag teef. Guus rijdt ook. Eigenlijk kan ik hem dat op commando laten doen. Ga ergens staan met je benen gekruist en hij hangt direct over je voet. Dus hij gaat er echt overhangen. Ga je je voet uitsteken dan omklemt hij op zijn gemak je been en neemt plaats op je voet om erop te rijden.
Hij is verre van dominant en doet dat ook als hij super rustig is. Ga je spelen dan rijdt hij ook snel. Gaat ineens overhangen waar hij kan en omklemt je als dat lukt.

Ik heb er totaal geen problemen mee. Echt totaal niet want 1 keer nee is direct klaar. En je kan hem ook wegduwen. Prima. Zit geen kwaad in. Lijkt wel een instinct wat hij niet kan bedwingen.

Ik heb nooit honden gehad die dat deden. Guus kan ik op elk moment en overal laten rijden. Voet uitsteken of benen gekruist tijdens het staan en hij bespringt me. Of wie dan ook. Bezoek. Mensen op straat. Hij gaat standaard rijden op elke uitgestoken voet.

Waarom zou hij dat doen?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Rijgedrag gecastreerde reu

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Omdat het hem toegestaan is en een goed gevoel gaf. Perfect aangeleerd dus. Zo laat Elco zich op de grond vallen als je een voet uitsteekt: kroelen met die voet!
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Is het niet iets wat hij zichzelf gewoon aangeleerd heeft bij een uitgestoken been?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Vind het ook klinken als iets dat hij zichzelf heeft aangeleerd, of jij onbewust.
Misschien ooit ontstaan uit spanning of seksueel gedrag maar nu gewoon een gewoonte?
laeken
Zeer actief

Misschien dat dat in Spanje leuk was? Geen idee. Hij doet het echt heel plichtmatig inderdaad en zonder enige emotie. Lijkt inderdaad erg aangeleerd.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik het hem soms ook laat doen om leuk te doen. Dan zeg ik kijk wat hij doet....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wij hebben het hem niet geleerd hoor. Ik vond het in het begin ook vervelend. Volgens mij is hij ook terug gegeven door vorige adoptanten die hem vies vonden oid. Hij deed het echt meteen al. En laat ik het hem 4 keer voor de grap hebben laten doen. Hij doet het uit zichzelf wekelijke wel 5 keer ofzo bij mij. Dan zeg ik he hou eens op gek. En dan stopt hij meteen.

Vanavond deed hij het bij mij ineens toen we in gesprek waren in de keuken. Ik zei hou op! En hij liep naar mijn partner en ging op hem rijden hahaha. Wat een gekke hond ook.
Laatst gewijzigd door laeken op 16 apr 2019 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Dan is het vast belonend voor hem geworden :wink: Maar misschien kun je het nog ombuigen naar iets anders? Of lekker zo laten.
laeken
Zeer actief

Persistence schreef:Dan is het vast belonend voor hem geworden :wink: Maar misschien kun je het nog ombuigen naar iets anders? Of lekker zo laten.
Ja is echt prima zo. Nee is genoeg en wat ik zeg. Hij doet het een keer of 5 per week per persoon en op bezoek zo nu en dan. Ik vind dat prima. Hebben we wat te lachen als het bezoek het genant vindt. :wink:

Vroeg me meer af waarom hij het doet omdat er geen druk gedrag of wat dan ook een rol speelt. Ik kan hem elke dag op elk moment en overal laten rijden door een voet uit te laten steken. Op wie dan ook. Gewoon een beetje gek.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb je een wiebelvoet?
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:Heb je een wiebelvoet?
Haha. Vast. Maar dat is niet de trigger hoor. Gewoon een voet die niet plat op de grond staat is genoeg. :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Haha. Vast. Maar dat is niet de trigger hoor. Gewoon een voet die niet plat op de grond staat is genoeg. :engel:
:tongue: Ik vraag het omdat charlie kon rijden om te kalmeren.

Ik heb een aangeboren wiebelvoet, dat zou een hond best als (irritante) uiting van onrust kunnen zien.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
:tongue: Ik vraag het omdat charlie kon rijden om te kalmeren.

Ik heb een aangeboren wiebelvoet, dat zou een hond best als (irritante) uiting van onrust kunnen zien.
Ik ben van nature onrustig en wiebel sowieso met mijn voeten. Maar Guus rijdt op iedereen die een voet of arm voor hem houdt. En hij rijdt op kinderen :engel:
Gelukkig geheel zonder bedoeling dus zo makkelijk als hij erop springt zo makkelijk gaat hij eraf en dan is het ook klaar. Er zit bij hem geen dominante insteek bij of stress of wat dan ook.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:Grote kans dat hij onrustig reageert op jouw onrustige gedrag :wink:
Is hij nog zo druk ?
Hij doet het bij iedereen. :wink: Hij zou het ook bij jou doen. Ja hij is druk maar ik heb hem goed geobserveerd en hij is heel gelukkig druk. Manetos en terriërs zijn nu eenmaal druk en dat hoort gewoon bij hem. Hij en Bas stoeien tegenwoordig een half uur per wandeling en hij speelt graag met andere honden. Is super sociaal en vertoont geen enkel probleem gedrag. Dus ik vind het wel prima zo. :E: Never change a winning team zeggen ze toch?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als ik het zo lees, denk ik ook dat het aangeleerd gedrag is waar je verder niet echt iets achter hoeft te zoeken. Bij sommige honden hoef je echt maar één keer om zoiets te lachen en het wordt al een leuk kunstje.
Aangezien hij er meteen mee stopt als je er niet op zit te wachten, zou ik het verder ook geen probleem vinden.
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Heavy schreef:Grote kans dat hij onrustig reageert op jouw onrustige gedrag :wink:
Is hij nog zo druk ?
Hij doet het bij iedereen. :wink: Hij zou het ook bij jou doen. Ja hij is druk maar ik heb hem goed geobserveerd en hij is heel gelukkig druk. Manetos en terriërs zijn nu eenmaal druk en dat hoort gewoon bij hem. Hij en Bas stoeien tegenwoordig een half uur per wandeling en hij speelt graag met andere honden. Is super sociaal en vertoont geen enkel probleem gedrag. Dus ik vind het wel prima zo. :E: Never change a winning team zeggen ze toch?
Haha goed zo, dat weet je zelf het best. Sjaak is net zo.
Ik had een normaal logeetje, dan zie je het verschil pas goed. Voor iedere beweging van haar maakt hij er tien, de hele dag door.
Vind het zelf dus geweldig, zo'n blije sjeeskees.
Op een leuke manier moe maken kan natuurlijk altijd, echt begrenzen zou voor niemand goed zijn.
Het was wel enig, twee van die ukken. De hele dag samen klooien, tegen elkaar aan slapen bij me in bed, samen in de vensterbank naar lilleke honden zitten brommen of naar kindjes kwispelen, botjes delen :I:
Hier waren ze al moe genoeg om op dezelfde plek te kunnen filmen.

laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
Is hij nog zo druk ?
Haha goed zo, dat weet je zelf het best. Sjaak is net zo.
Ik had een normaal logeetje, dan zie je het verschil pas goed. Voor iedere beweging van haar maakt hij er tien, de hele dag door.
Vind het zelf dus geweldig, zo'n blije sjeeskees.
Op een leuke manier moe maken kan natuurlijk altijd, echt begrenzen zou voor niemand goed zijn.
Het was wel enig, twee van die ukken. De hele dag samen klooien, tegen elkaar aan slapen bij me in bed, samen in de vensterbank naar lilleke honden zitten brommen of naar kindjes kwispelen, botjes delen :I:
Hier waren ze al moe genoeg om op dezelfde plek te kunnen filmen.

Ach wat leuk! Ik zal die pukkels van mij eens filmen als ze als twee Tasmaanse duivels krijsend door het bos stuiven. Bas wordt soms gek van ADHD Guus maar toch laat ze zich keer op keer overhalen tot bijterij en samen beuken. Super leuk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”