Nu Manu zo in de rui is wil ik dat geen hotel aandoen

Ik moet nog steeds een goede lichtgewicht tent vinden. Wat zijn die krengen duur!
Wat voor tocht heb je gepland?

Moderator: moderatorteam
Oh de auto is wel een goede ja. Ohnee, ik heb geen trekhaak. Daar heb ik op bezuinigd in het kiezen van de opties.Manuma schreef:Soooof, ik heb zo'n mega grote spiraal die ik in de grond prik of ik leg hem aan de auto vast, aan de trekhaakSoms had ik geluk en had ik een boom naast de kampeerplek. Hij ligt dan aan een 8 meter lange longeerlijn. Hij pakt nooit al die ruimte, het is geen waakhond maar toch is het voor hem een zeer serieuze taak bij de tent te blijven
1:
Hij ligt thuis ook weleens los op de oprit en dan gaat hij ineens niet achter katten aan. Hij raakt niet eens alert, datzelfde effect heeft die tent ook. Maar toch durf ik het niet helemaal te proberen naast een weiland met geiten
dre schreef:Zo langzaamaan maar eens plannen gaan maken om in mei de tent ergens een weekendje/nachtje neer te plempen. Alleen nog even kijken waar en of ik alleen ga (met 2 honden dan) of dat vriend ook meegaat (en we 3 honden meenemen)
Van de week mijn nieuwe luchtbed binnen gekregende vorige was lek, bleek de eerste nacht met de laatste kampeertrip vorig jaar
![]()
Jullie al plannen gemaakt?
IerlandCrescent schreef:Ik ga naar de Belgische Ardennen en naar Ierland dit jaar... allebei zonder hond...
Welk luchtbed heb je? Ik heb besloten dit weekend mijn nieuwe luchtbed te gaan testen, ergens bij de Veluwe. En zojuist heb ik een route gevonden die je met hond mag lopen, de Trage Tocht Renkumse heide en Noordberg.dre schreef:Zo langzaamaan maar eens plannen gaan maken om in mei de tent ergens een weekendje/nachtje neer te plempen. Alleen nog even kijken waar en of ik alleen ga (met 2 honden dan) of dat vriend ook meegaat (en we 3 honden meenemen)
Van de week mijn nieuwe luchtbed binnen gekregende vorige was lek, bleek de eerste nacht met de laatste kampeertrip vorig jaar
![]()
Een gewone 2 persoons ik heb een elektrische pomp waarmee ik die meerdere malen ook nog kan bijvullen.Persistence schreef:Welk luchtbed heb je? Ik heb besloten dit weekend mijn nieuwe luchtbed te gaan testen, ergens bij de Veluwe. En zojuist heb ik een route gevonden die je met hond mag lopen, de Trage Tocht Renkumse heide en Noordberg.dre schreef:Zo langzaamaan maar eens plannen gaan maken om in mei de tent ergens een weekendje/nachtje neer te plempen. Alleen nog even kijken waar en of ik alleen ga (met 2 honden dan) of dat vriend ook meegaat (en we 3 honden meenemen)
![]()
Ben je nog geweest?Persistence schreef:Lichtgewicht tenten zijn megaduur inderdaad. Ben zelf nog wel blij met m'n msr elixir 2 tent, wellicht is voor jou de 1-persoons versie ook wel voldoende als Manu toch buiten ligt?
Ga de Walk of Wisdom lopen, zonder spiritueel geleutermaar het lijkt me gewoon een mooie route!
136km en die wil ik over 6 of 7 dagen lopen en overnachten in de tent.
[img]https://susanisweg.files.wordpress.com/ ... .jpg?w=775[/i mg]
Leuk!!Crescent schreef:Nog geen tent maar de duinenmars van vanochtend was alvast een goeie warmloper
Dit weekend heb ik op de Veluwe gekampeerd, en de Walk of Wisdom staat voor eind april gepland.Manuma schreef:Ben je nog geweest?Persistence schreef:Lichtgewicht tenten zijn megaduur inderdaad. Ben zelf nog wel blij met m'n msr elixir 2 tent, wellicht is voor jou de 1-persoons versie ook wel voldoende als Manu toch buiten ligt?
Ga de Walk of Wisdom lopen, zonder spiritueel geleutermaar het lijkt me gewoon een mooie route!
136km en die wil ik over 6 of 7 dagen lopen en overnachten in de tent.
[img]https://susanisweg.files.wordpress.com/ ... .jpg?w=775[/i mg]
Wat leuk om dat samen met je hond te doen. Het was wel warm denk ik?Crescent schreef:
Nog geen tent maar de duinenmars van vanochtend was alvast een goeie warmloper
Persistence schreef: Dit weekend heb ik op de Veluwe gekampeerd, en de Walk of Wisdom staat voor eind april gepland.
Maar ik ben gaan twijfelen na dit weekend, we hadden een tocht van 16km en op het eind had Victor er niet meer zo'n zin in en begon een beetje mank te lopen. We hadden die hele dag wel 25km in totaal gelopen.
En op die tocht is het gemiddeld 23-26km per dag lopen. Ik denk nu, dat dat misschien teveel van het goede is. Helemaal met een rugzak voor hem, en een megazware tas voor mij (met tent en alles). Weet niet wat wijsheid is, een beetje afzien mag best, maar het moet wel leuk blijven.
@Crescent: was dat een officiele tocht die duinenmars? Hoe lang was het? Wel perfect weertje!
Het was heerlijk, inderdaad vrij warm maar goed te doen.GrethavW schreef:
Wat leuk om dat samen met je hond te doen. Het was wel warm denk ik?
Overheerlijke vriesdroogpasta met kip en currysaus.bram en thijs schreef:Wat was je voor lekkers aan het koken?
Het had in ieder geval interesseCrescent schreef:Overheerlijke vriesdroogpasta met kip en currysaus.bram en thijs schreef:Wat was je voor lekkers aan het koken?
En als ik dit dan zie dan denk ik: "ik wil ook een lichtgewicht tentje voor erbijCrescent schreef:
Onze eerste nacht van het seizoen zit er weer op.
De dichtsbijzijnde buurman.
Ik zou het echt doen. Ik kocht de mijne 2e hands voor 27,50 en heb er zoveel plezier van.dre schreef: En als ik dit dan zie dan denk ik: "ik wil ook een lichtgewicht tentje voor erbij"
Ik heb dezelfde als jij gekocht, voor € 25,- tweedehandsCrescent schreef:Ik zou het echt doen. Ik kocht de mijne 2e hands voor 27,50 en heb er zoveel plezier van.dre schreef: En als ik dit dan zie dan denk ik: "ik wil ook een lichtgewicht tentje voor erbij"
De vango 200 is echt ideaal. In je eentje opgezet in 5 minuten, goed waterdicht en in zijn categorie verdomd lichtgewicht. Wij hebben het alledrie wel een beetje koud gehad. De honden met jas aan en op een isolatiemat. Ik lag op mijn nieuwe matje en die is frisser dan mijn oude. De luchtvochtigheid was vooral fris, en ik wilde mijn tent niet meer uit om te plassen (foutje, ik weet het, ben uiteindelijk ook gegaan) Het was zo'n 2, 3 graden op het koudst.Manuma schreef:Ik heb dezelfde als jij gekocht, voor € 25,- tweedehandsCrescent schreef:Ik zou het echt doen. Ik kocht de mijne 2e hands voor 27,50 en heb er zoveel plezier van.dre schreef: En als ik dit dan zie dan denk ik: "ik wil ook een lichtgewicht tentje voor erbij"
Echt een leuke prijs om te gaan ontdekken wat ik ervan vind.
Ik moet alleen echt even over dat punt 'alleen in het donker'. Vorig jaar had ik dat ook even, daar moest ik ook doorheen![]()
Als ik jouw foto's zie denk ik aaaaah was ik nou tóch maar gegaan! Hoe koud was het nou 's nachts?
Wat ik me trouwens ook afvraag, hoe doe jij dat in die mini-tent als het regent? Ik kan namelijk niet rechtop zitten in die tentEn heb je beide honden in je tent mee?
Welke vango 200? Ik zie een nova, hop, blade pro, soul, nevis, tempest, speyCrescent schreef:De vango 200 is echt ideaal. In je eentje opgezet in 5 minuten, goed waterdicht en in zijn categorie verdomd lichtgewicht. Wij hebben het alledrie wel een beetje koud gehad. De honden met jas aan en op een isolatiemat. Ik lag op mijn nieuwe matje en die is frisser dan mijn oude. De luchtvochtigheid was vooral fris, en ik wilde mijn tent niet meer uit om te plassen (foutje, ik weet het, ben uiteindelijk ook gegaan) Het was zo'n 2, 3 graden op het koudst. Echt veel regen heb ik niet meegemaakt maar ik zou water voor thee koken in de voortent en een boek gaan lezenManuma schreef:Ik heb dezelfde als jij gekocht, voor € 25,- tweedehandsCrescent schreef:Ik zou het echt doen. Ik kocht de mijne 2e hands voor 27,50 en heb er zoveel plezier van.dre schreef: En als ik dit dan zie dan denk ik: "ik wil ook een lichtgewicht tentje voor erbij"
Ik moet alleen echt even over dat punt 'alleen in het donker'. Vorig jaar had ik dat ook even, daar moest ik ook doorheen![]()
Als ik jouw foto's zie denk ik aaaaah was ik nou tóch maar gegaan! Hoe koud was het nou 's nachts?
Wat ik me trouwens ook afvraag, hoe doe jij dat in die mini-tent als het regent? Ik kan namelijk niet rechtop zitten in die tentEn heb je beide honden in je tent mee?
Ziet er ook goed uit! En nieuw ook niet gek duurManuma schreef:Het gaat om de Soul, Dre! Tenminste, die hebben wij.
Huh, je nieuwe matje frisser dan je oude? Nu was je oude ook wel net zo dik (en net zo zwaar) als een gewoon matras...Crescent schreef:De vango 200 is echt ideaal. In je eentje opgezet in 5 minuten, goed waterdicht en in zijn categorie verdomd lichtgewicht. Wij hebben het alledrie wel een beetje koud gehad. De honden met jas aan en op een isolatiemat. Ik lag op mijn nieuwe matje en die is frisser dan mijn oude. De luchtvochtigheid was vooral fris, en ik wilde mijn tent niet meer uit om te plassen (foutje, ik weet het, ben uiteindelijk ook gegaan) Het was zo'n 2, 3 graden op het koudst. Echt veel regen heb ik niet meegemaakt maar ik zou water voor thee koken in de voortent en een boek gaan lezenManuma schreef:Ik heb dezelfde als jij gekocht, voor € 25,- tweedehandsCrescent schreef:Ik zou het echt doen. Ik kocht de mijne 2e hands voor 27,50 en heb er zoveel plezier van.dre schreef: En als ik dit dan zie dan denk ik: "ik wil ook een lichtgewicht tentje voor erbij"