Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spelletjes/bezigheden zonder bek te hoeven gebruiken?
Moderator: moderatorteam
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- Aantal honden: 2
Spelletjes/bezigheden zonder bek te hoeven gebruiken?
Hoi!
Iemand briljante ingevingen wat ik Balto kan bieden aan activiteit?
Even wat achtergrond;
Hij komt uit Roemenië en heeft daar zijn kaak gebroken/ontwricht. Dit is niet behandeld waardoor zijn kaak dus 'op slot' zit.
Hij kan dus niet open, en niet helemaal dicht.
Er is net genoeg ruimte voor 'em om te eten zeg maar om even een idee te geven van wat ie er mee kan. vrij weinig dus.
(Hij eet kvv omdat een bak brokjes betekent dat ie een uur ligt te kloten om het weg te krijgen, en de portie kvv zit er in 10 minuten in)
Ik kan hem dus vanzelfsprekend geen botjes of speelgoed aanbieden want daar kan ie helemaal niks mee.
Is er iets wat ik met hem kan doen zodat ie toch wat te doen heeft en lekker moe van word?
Ik verwacht niet dat mensen hier persoonlijk ervaring mee hebben want zo vaak zal het niet voorkomen? Maar wellicht wat creatieve ingevingen?
Iemand briljante ingevingen wat ik Balto kan bieden aan activiteit?
Even wat achtergrond;
Hij komt uit Roemenië en heeft daar zijn kaak gebroken/ontwricht. Dit is niet behandeld waardoor zijn kaak dus 'op slot' zit.
Hij kan dus niet open, en niet helemaal dicht.
Er is net genoeg ruimte voor 'em om te eten zeg maar om even een idee te geven van wat ie er mee kan. vrij weinig dus.
(Hij eet kvv omdat een bak brokjes betekent dat ie een uur ligt te kloten om het weg te krijgen, en de portie kvv zit er in 10 minuten in)
Ik kan hem dus vanzelfsprekend geen botjes of speelgoed aanbieden want daar kan ie helemaal niks mee.
Is er iets wat ik met hem kan doen zodat ie toch wat te doen heeft en lekker moe van word?
Ik verwacht niet dat mensen hier persoonlijk ervaring mee hebben want zo vaak zal het niet voorkomen? Maar wellicht wat creatieve ingevingen?
- Fiepje
- Zeer actief
Re: Spelletjes/bezigheden zonder bek te hoeven gebruiken?
Als in, dat ik dingen (ik gok koekjes o.i.d) verstop en hij ze gaat zoeken?Nanna schreef:Speurspelletjes?
Edit: Dit klinkt vast als een hele domme vraag

Voorgaande honden en andere huidige hond werden/zijn altijd gelukkig met een kong of botje, en speelgoed om stuk te trekken dus er was voor mij geen 'noodzaak' om andere dingen uit te vinden..
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Of detectie, dus een bepaalde geur leren zoeken en aanwijzen. Kan wel aanraden om een workshop te volgen, zodat je exact leert wat de bedoeling is
- Fiepje
- Zeer actief
Nog nooit van gehoordFotogravinnetje schreef:Of detectie, dus een bepaalde geur leren zoeken en aanwijzen. Kan wel aanraden om een workshop te volgen, zodat je exact leert wat de bedoeling is

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Activiteit samen met jou of voor hem alleen?
In het laatste geval zal het lastig worden, want kluiven is al gauw wat je dan aanbiedt.
In het eerste geval zou je inderdaad detectie werk kunnen doen, of mantrailen, of doggydance trucjes leren.
In het laatste geval zal het lastig worden, want kluiven is al gauw wat je dan aanbiedt.
In het eerste geval zou je inderdaad detectie werk kunnen doen, of mantrailen, of doggydance trucjes leren.
-
- Zeer actief
En " simpelweg" een hondensport? Doggydance, Hoopers.. eigenlijk alle hondensporten
Zelfs hersenwerk kun je inzetten, zou ik ff een speciale priveles voor boeken
want ook in Hersenwerk zijn er beslist mogelijkheden om ' met de poot' bij een voertje te komen. Dat kun je zo groot en klein maken als je zelf wilt. Van mijn part een zachte hondenworst....
Dat houdt wel in dat je dus samen bezig moet zijn
Suzanne

Dat houdt wel in dat je dus samen bezig moet zijn

Suzanne
Ik weet niet in hoeverre dat een goed idee is, aangezien dat fysieke activiteiten zijn en een hond daarbij op gegeven moment zal gaan hijgen. En aangezien die kaak niet open kan weet ik niet in hoeverre hij in staat is te hijgen? Dat zou dus oververhitting kunnen opleveren. Het enige wat ik kan bedenken is die neus te laten gebruiken inderdaad.~Suzanne~ schreef:En " simpelweg" een hondensport? Doggydance, Hoopers.. eigenlijk alle hondensportenZelfs hersenwerk kun je inzetten, zou ik ff een speciale priveles voor boeken
want ook in Hersenwerk zijn er beslist mogelijkheden om ' met de poot' bij een voertje te komen. Dat kun je zo groot en klein maken als je zelf wilt. Van mijn part een zachte hondenworst....
Dat houdt wel in dat je dus samen bezig moet zijn![]()
Suzanne
Is die kaak echt niet meer te fixen? Met fysio of weet ik wat? Het is nogal wat.
- Fiepje
- Zeer actief
Bedankt voor alle reacties!
Voor nu ben ik op zoek naar iets niet al te lichamelijk intensiefs (ivm hartwormbehandeling en rustig houden)
Dus meer geestelijk wat bezighouden.
Om iets te vinden waar ie zich alleen mee kan vermaken zal wel een moeilijke worden denk ik. Hij lijkt het wel een leuk spelletje vinden om z'n mand door de kamer te laten vliegen met z'n poten, maar dat gaat ook snel vervelen denk ik.
En zodra 'ie gezond verklaard is dan zou ik hem graag wat meer actie bieden want hij wil wel rennen vliegen en gek doen.
Ik had nog wat hoop dat 'ie leuk zou gaan spelen met Fernando. Maar Fernando is geen speelhond
Wat betreft de vraag of er echt niks aan gedaan kan worden, ik heb ook nog wat hoop dat dat kan, maar hij moet even wachten tot na de hartwormbehandeling. Hij mag nu eigenlijk niet onder narcose.
zijn gebit moet ook nog gereinigd worden (voor zover ze daar bij kunnen) en aangezien 'ie dan toch onder narcose is wilde ik dan ook even een foto laten maken van z'n kaak.
Kijken hoe het er nou precies uitziet en of er toch nog wat mogelijk is.
Toevoeging: Hij kan een soort van hijgen, maar vooral binnensmonds zeg maar.
Dus niet voluit zoals een hond dat hoort te kunnen.
Op mijn onderschrift zie je aan 1 kant z'n tong er uit hangen, dat is de enige plek waar wat ruimte zit en waardoor 'ie dus 'hijgt'.
Voor nu ben ik op zoek naar iets niet al te lichamelijk intensiefs (ivm hartwormbehandeling en rustig houden)
Dus meer geestelijk wat bezighouden.
Om iets te vinden waar ie zich alleen mee kan vermaken zal wel een moeilijke worden denk ik. Hij lijkt het wel een leuk spelletje vinden om z'n mand door de kamer te laten vliegen met z'n poten, maar dat gaat ook snel vervelen denk ik.

En zodra 'ie gezond verklaard is dan zou ik hem graag wat meer actie bieden want hij wil wel rennen vliegen en gek doen.
Ik had nog wat hoop dat 'ie leuk zou gaan spelen met Fernando. Maar Fernando is geen speelhond

Wat betreft de vraag of er echt niks aan gedaan kan worden, ik heb ook nog wat hoop dat dat kan, maar hij moet even wachten tot na de hartwormbehandeling. Hij mag nu eigenlijk niet onder narcose.
zijn gebit moet ook nog gereinigd worden (voor zover ze daar bij kunnen) en aangezien 'ie dan toch onder narcose is wilde ik dan ook even een foto laten maken van z'n kaak.
Kijken hoe het er nou precies uitziet en of er toch nog wat mogelijk is.
Toevoeging: Hij kan een soort van hijgen, maar vooral binnensmonds zeg maar.
Dus niet voluit zoals een hond dat hoort te kunnen.
Op mijn onderschrift zie je aan 1 kant z'n tong er uit hangen, dat is de enige plek waar wat ruimte zit en waardoor 'ie dus 'hijgt'.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Mantrailen of andere speurspellen lijken me inderdaad wel een optie. Nu kan dat ook behoorlijk intensief zijn, maar zeker in het begin is het vooral geestelijk heel intensief. Ik had altijd twee heel voldane honden na een lesje mantrailen en dat was niet omdat we zulke grote afstanden hadden afgelegd
En een cursus balans & coördinatie is ook leuk om te doen. Goed om lichamelijk en geestelijk bezig te zijn en een mooie basis als je straks als hij gezond is toch wat meer intensieve sporten als hoopers of agility zou willen doen.
Met het oog op het voorjaar/zomer, zou ik dan kiezen voor een cursus in de avond, zodat het zeker niet al te warm is voor hem.

En een cursus balans & coördinatie is ook leuk om te doen. Goed om lichamelijk en geestelijk bezig te zijn en een mooie basis als je straks als hij gezond is toch wat meer intensieve sporten als hoopers of agility zou willen doen.
Met het oog op het voorjaar/zomer, zou ik dan kiezen voor een cursus in de avond, zodat het zeker niet al te warm is voor hem.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Balans&coordinatie, fitness (kijk bijvoorbeeld eens bij Sporthond in Conditie op Facebook daar staat nu een wekelijkse challenge met oefeningen. Super leuk om samen te doen met je hond) maar ook het aanleren van nutteloze trucjes is erg leuk. Lou kan met haar poot haar neus aanraken, opblaasballen door de kamer duwen, deuren dichtduwen en weet ik 't wat nog meer voor nutteloze dingen. Op https://www.doguniversity.nl staan een heleboel dingen ter inspiratie 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Waarbij ze wel goed op moet letten omdat hij zich door de hartworm niet fysiek in mag spannen en door de kaak niet kan hijgen.Shibby schreef:Balans&coordinatie, fitness (kijk bijvoorbeeld eens bij Sporthond in Conditie op Facebook daar staat nu een wekelijkse challenge met oefeningen. Super leuk om samen te doen met je hond):
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
In principe kan hij toch gewoon allerlei gehoorzaamheid dingetjes leren?
En daarnaast trucjes met zijn poten, dingen aanwijzen, lamp aan uit, bal rollen met zijn poten etcetera.
En daarnaast trucjes met zijn poten, dingen aanwijzen, lamp aan uit, bal rollen met zijn poten etcetera.