Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
New temporary kid on the block
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: New temporary kid on the block
Helemaal in zijn sas met zijn balletje: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 511263749/
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat enigDeDiana schreef:Helemaal in zijn sas met zijn balletje: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 511263749/

- DeDiana
- Zeer actief
Naar mij toe wordt hij gelukkig ook steeds enthousiaster
https://www.youtube.com/watch?v=Vob7RAs ... e=youtu.be

- Lucia
- Zeer actief
Oww ik vindt hem echt heel leuk 
Hij maakt mooie stappen zeg, dat wordt vast nog een leuke hond voor iemand

- DeDiana
- Zeer actief
Hij is ook echt heel leukLucia schreef:Oww ik vindt hem echt heel leuk

- ranetje
- Zeer actief
Dat gaat heel goedDeDiana schreef:Naar mij toe wordt hij gelukkig ook steeds enthousiasterhttps://www.youtube.com/watch?v=Vob7RAs ... e=youtu.be

Volgens mij is er nog iemand die wel een lekkertje lust

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dat heeft ze ook gekregen natuurlijkranetje schreef:Dat gaat heel goedDeDiana schreef:Naar mij toe wordt hij gelukkig ook steeds enthousiasterhttps://www.youtube.com/watch?v=Vob7RAs ... e=youtu.be
![]()
Volgens mij is er nog iemand die wel een lekkertje lust

Arlo is overigens ook helemaal idolaat van Taartje. Die twee zal ik binnenkort ook eens samen filmen, de jongeling en het omaatje. Het zou me niet verbazen als hij haar ook nog wel aan het spelen krijgt. Ze liggen ook bijna altijd bij elkaar.
Met Mila en Amoz gaat het ook prima samen, maar daar is hij wat meer van onder de indruk en daardoor gedraagt hij zich ook minder vrij met die twee.
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Wat mooi om te hele proces zo te volgen. Leuke filmpjes!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat proces is zeker mooi. In dit geval vind ik het enerzijds mooi om te zien/volgen en zo herkenbaar met Willem en anderzijds wat pijnlijk gezien het grote contrast in groei vanaf angstige hond naar vrijere hond tussen Arlo en Willem. Logisch wel gezien de verschillen in leeftijd (en vast ook karakter), maar toch. Wel geweldig hoe Arlo zich ontwikkelt.DeDiana schreef:Ja, dat blijft altijd een mooi proces om mee te maken, daar weet jij ook alles van natuurlijk. Het is mooi en ook ontroerend om te zien hoe hij steeds meer vertrouwen krijgt, steeds meer durft en zich er ook echt aan over durft te geven nu. Ik hoop dat hij over een tijdje die stappen ook kan maken ten opzichte van andere mensen, zoals dat bij Amoz ook ging.Zamunda schreef:Wat een lekker ei en wat zit hij super bij jou! Erg mooi om te zien hoe hij loskomt.
Verder is hij een heel makkelijke hond: hij is heel zacht en lief, ook voor de andere honden en voor de katten, is zindelijk, een paar uurtjes alleen thuisblijven met de andere honden is geen probleem, hij loopt netjes aan de lijn, is vrolijk en speels, blaft zelden, is rustig in huis als hij zijn energie goed kwijt kan, helemaal niets op aan te merken dus![]()
Spelen met andere honden is echt zijn lust en zijn leven, dan zie je in de verste verte geen angstige hond: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 848757198/
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dat proces loopt voor elke hond weer anders en op een ander tempo. Amoz was veel wantrouwender toen hij bij mij kwam dan Arlo, maar was lang niet zo schrikachtig en in wezen best een zelfverzekerde hond, echt een volwassen reu. Arlo is nog heel onzeker en onvolwassen in alles en schrikt wel heel snel, wat weer een totaal ander beeld geeft. Amy had meteen al alle vertrouwen in mij, wat het hele proces ook weer heel anders maakte.Zamunda schreef:Dat proces is zeker mooi. In dit geval vind ik het enerzijds mooi om te zien/volgen en zo herkenbaar met Willem en anderzijds wat pijnlijk gezien het grote contrast in groei vanaf angstige hond naar vrijere hond tussen Arlo en Willem. Logisch wel gezien de verschillen in leeftijd (en vast ook karakter), maar toch. Wel geweldig hoe Arlo zich ontwikkelt.DeDiana schreef:Ja, dat blijft altijd een mooi proces om mee te maken, daar weet jij ook alles van natuurlijk. Het is mooi en ook ontroerend om te zien hoe hij steeds meer vertrouwen krijgt, steeds meer durft en zich er ook echt aan over durft te geven nu. Ik hoop dat hij over een tijdje die stappen ook kan maken ten opzichte van andere mensen, zoals dat bij Amoz ook ging.Zamunda schreef:Wat een lekker ei en wat zit hij super bij jou! Erg mooi om te zien hoe hij loskomt.
Verder is hij een heel makkelijke hond: hij is heel zacht en lief, ook voor de andere honden en voor de katten, is zindelijk, een paar uurtjes alleen thuisblijven met de andere honden is geen probleem, hij loopt netjes aan de lijn, is vrolijk en speels, blaft zelden, is rustig in huis als hij zijn energie goed kwijt kan, helemaal niets op aan te merken dus![]()
Spelen met andere honden is echt zijn lust en zijn leven, dan zie je in de verste verte geen angstige hond: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 848757198/
Het verbaast mij ook wel enigszins hoe snel Arlo vooruitgaat, omdat het contrast met de Arlo van twee weken geleden nu soms al echt enorm is. Maar het is nog erg afhankelijk van externe factoren (de juiste benadering, de juiste omgeving, alles rustig en voor hem te overzien) en het zal nog wel een tijd duren voordat hij ook gewoon zelf zekerder is, los van al die externe factoren, en dus ook beter kan omgaan met dingen die hij spannend vindt. Nu zit hij hier natuurlijk lekker in een veilig coconnetje en dat is nu denk ik ook wat hij nodig heeft, maar dat coconnetje gaan we wel langzaam maar zeker groter maken.
- DeDiana
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wat gaat hij onwijs hard vooruit! Super.
En echt aandoenlijk hoe hij aan Taar hangt
En echt aandoenlijk hoe hij aan Taar hangt

- DeDiana
- Zeer actief
Vandaag een spannende dag voor Arlo: voor het eerst sinds hij hier is, kreeg ik een hele dag bezoek van mijn oom en zijn vriendin. Dus de hele dag mensen hier, ik was dan ook erg benieuwd hoe hij het zou gaan doen.
Ik heb hem eerst in de tuin laten kennismaken (Arlo eerst aan de riem) en dat vond hij wel spannend, maar hij raakte niet in paniek en ging vrij snel ook gewoon in de buurt ontspannen liggen samen met Taartje op een kussen. Hij hield wat afstand, maar op een rustige manier, zonder als een speer uit een boog weg te vliegen bij een plotselinge beweging o.i.d.
Daarna hebben we samen gewandeld en hij is voor het eerst meegeweest op onze langere ronde:

Samen poseren was nog iets te veel gevraagd met zo'n vreemd mens voor je neus:

Maar verder heeft hij het uitstekend gedaan en ontdooide steeds meer.
Na de wandeling zelfs zo veel dat hij toch uit zichzelf toenadering zocht en ook best even voorzichtig geaaid wilde worden: https://www.youtube.com/watch?v=gmHHwGjElic
Later liet hij zich ook door mijn oom nog even aanhalen.
Hij is nu precies drie weken hier en ik sta er echt van versteld dat hij dit nu al durft! Knappe vent!
Ik heb hem eerst in de tuin laten kennismaken (Arlo eerst aan de riem) en dat vond hij wel spannend, maar hij raakte niet in paniek en ging vrij snel ook gewoon in de buurt ontspannen liggen samen met Taartje op een kussen. Hij hield wat afstand, maar op een rustige manier, zonder als een speer uit een boog weg te vliegen bij een plotselinge beweging o.i.d.
Daarna hebben we samen gewandeld en hij is voor het eerst meegeweest op onze langere ronde:

Samen poseren was nog iets te veel gevraagd met zo'n vreemd mens voor je neus:

Maar verder heeft hij het uitstekend gedaan en ontdooide steeds meer.
Na de wandeling zelfs zo veel dat hij toch uit zichzelf toenadering zocht en ook best even voorzichtig geaaid wilde worden: https://www.youtube.com/watch?v=gmHHwGjElic
Hij is nu precies drie weken hier en ik sta er echt van versteld dat hij dit nu al durft! Knappe vent!

Wat een vorderingen maakt hij. En wat een lieve uitstraling heeft hij. Hij boft ook wel dat hij bij jou mocht komen. Petje af hoor hoe je ermee omgaat.
- DeDiana
- Zeer actief
Hij is ook echt heel lief, super zachtaardig en er zit echt totaal geen kwaad in, zo'n gevoelig teer zieltjeSterre schreef:Wat een vorderingen maakt hij. En wat een lieve uitstraling heeft hij. Hij boft ook wel dat hij bij jou mocht komen. Petje af hoor hoe je ermee omgaat.

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Wat een heerlijke filmpjes
Heel mooi om te zien dat Arlo zich zo positief ontwikkeld bij jou, hij oogt gelukkig met deze kans. Je krijgt zoveel vertrouwen
En geweldig dat Amy ook voor hem zorgt.

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Zo leuk, dat filmpje met de bal. Enig hoe hij in zijn uppie speelt 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- ranetje
- Zeer actief
Leuk dat filmpjeDeDiana schreef:Maar verder heeft hij het uitstekend gedaan en ontdooide steeds meer.

- Zamunda
- Zeer actief
Wat doet hij het goed zeg, zo fijn dat hij deze kans nu gekregen heeft.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik ben heel blij dat ik dat tussenstapje kan zijn voor hem, het is een hond die het juist uitstekend doet in een rustige, huiselijke situatie. Daar moet zeker een geschikt plekje voor te vinden zijn waar hij zonder angst en stress gelukkig kan zijn en met mensen die van de lieve en jolige Arlo die ik nu zie, kunnen genietenZamunda schreef:Wat doet hij het goed zeg, zo fijn dat hij deze kans nu gekregen heeft.

- DeDiana
- Zeer actief
Het gaat nog steeds heel goed met Arlito
Eigenlijk draait hij probleemloos en happy mee nu. Er zijn nog wel af en toe wat kleine dingen waar hij van schrikt of op reageert en ik merk dat dat vooral gebeurt als ik een dagje wat minder actief met hem bezig ben geweest (qua trainen, belonen, aandacht). Daaraan merk je echt dat hij nog geen stabiele basis van (zelf)vertrouwen heeft. Maar dat zijn kleine dingen en daar blijven we gewoon rustig aan werken. Zo gaf ik de honden vanavond allemaal een stuk oud brood. Amy greep dat iets te enthousiast uit mijn hand en had er een stukje vinger bij zitten, waardoor ik (best hard) 'Au!' gilde. Dan schrikt Arlo zo, dat hij vervolgens zijn stuk brood niet meer aan durft te pakken. Hij pakte het gelukkig wel toen ik het voor hem op de grond legde en naderhand was er ook niets meer aan de hand - hij blijft er niet in hangen als hij schrikt.
Deze week weer bezoek gepland en we gaan ook maar eens een wandelingetje maken aan de rand van het dorpje, ik denk dat hij wat meer prikkels nu wel aankan.
Maar het overgrote deel van de dag is hij gewoon een blije, vrije en speelse hond: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 868347649/

Deze week weer bezoek gepland en we gaan ook maar eens een wandelingetje maken aan de rand van het dorpje, ik denk dat hij wat meer prikkels nu wel aankan.
Maar het overgrote deel van de dag is hij gewoon een blije, vrije en speelse hond: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 868347649/
- Zamunda
- Zeer actief
Hij heeft duidelijk nog wat hulp nodig maar gaat met sprongen vooruit
.

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, zo fijn dat die stijgende lijn zich goed voortzet!Zamunda schreef:Hij heeft duidelijk nog wat hulp nodig maar gaat met sprongen vooruit.
Deze week hadden we weer bezoek en dat was alweer veel minder spannend dan vorige keer en binnen een minuut of vijf liet Arlo zich ook aaien. Ondertussen probeerde hij ook de lekkere hapjes van tafel te stelen

Ik betrapte hem gisteren terwijl hij met zijn voorpoten op tafel mijn koffie aan het opdrinken was

Bij zo'n verlegen en bescheiden hond vind ik het alleen maar leuk dat hij soms een beetje stout durft te zijn.
Maar dat is heel uitzonderlijk hoor, meestal is hij gewoon héél lief: filmpje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat lief! Lola loopt en ligt erbij van 'kroel me nou met die lange puntneus van je!'
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, Lola is een echte kroelkont en ze vindt Arlo heel leuk!Alfilillo schreef:Wat lief! Lola loopt en ligt erbij van 'kroel me nou met die lange puntneus van je!'

Zojuist even poging gedaan tot prikkerfoto's en dat kan hij ook al!

Nou wat lief!DeDiana schreef:Hij weet nog niet helemaal zeker of het wel mag, maar het begin van spelen met speeltjes is er ook: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 361750020/
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Wat doet ie het goed zeg
Lijkt me ook een groot voordeel dat hij 'af' kan kijken bij de rest van je roedel. Misschien Amy nog het meest, omdat ze zo ultra honds is en precies lijkt te weten hoe ze met hem om moet gaan. Mooi om te zien.

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, klopt, hij kijkt vooral van Amy af en die twee hebben ook echt een goede klik samen. Zoals in het verleden Mila altijd alle opvangers onder haar hoede nam, lijkt Amy nu die rol te hebben overgenomen. Ze heeft ook goed in de gaten wanneer hij ergens moeite mee heeft en komt hem dan helpen door het voor te doen of gewoon erbij te komen staan zodat hij zich wat zekerder voelt. Heel mooie wisselwerking!lucie schreef:Wat doet ie het goed zegLijkt me ook een groot voordeel dat hij 'af' kan kijken bij de rest van je roedel. Misschien Amy nog het meest, omdat ze zo ultra honds is en precies lijkt te weten hoe ze met hem om moet gaan. Mooi om te zien.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wauw, knappe AmyDeDiana schreef:Ja, klopt, hij kijkt vooral van Amy af en die twee hebben ook echt een goede klik samen. Zoals in het verleden Mila altijd alle opvangers onder haar hoede nam, lijkt Amy nu die rol te hebben overgenomen. Ze heeft ook goed in de gaten wanneer hij ergens moeite mee heeft en komt hem dan helpen door het voor te doen of gewoon erbij te komen staan zodat hij zich wat zekerder voelt. Heel mooie wisselwerking!lucie schreef:Wat doet ie het goed zegLijkt me ook een groot voordeel dat hij 'af' kan kijken bij de rest van je roedel. Misschien Amy nog het meest, omdat ze zo ultra honds is en precies lijkt te weten hoe ze met hem om moet gaan. Mooi om te zien.

- Zamunda
- Zeer actief
HahahaDeDiana schreef:Deze week hadden we weer bezoek en dat was alweer veel minder spannend dan vorige keer en binnen een minuut of vijf liet Arlo zich ook aaien. Ondertussen probeerde hij ook de lekkere hapjes van tafel te stelen
Ik betrapte hem gisteren terwijl hij met zijn voorpoten op tafel mijn koffie aan het opdrinken was![]()

Herkenbaar. Willem mag hier bedelen en wordt ervoor beloond. Gisteren had ik een hondenkoekje voor me liggen op de eettafel en na een tijdje aan tafel gevoerd te worden stapt hij ineens met zijn voorpoten op tafel en rekt zijn nek rustig uit om het koekje van tafel te jattenDeDiana schreef:Bij zo'n verlegen en bescheiden hond vind ik het alleen maar leuk dat hij soms een beetje stout durft te zijn.

PrachtigDeDiana schreef:Ja, klopt, hij kijkt vooral van Amy af en die twee hebben ook echt een goede klik samen. Zoals in het verleden Mila altijd alle opvangers onder haar hoede nam, lijkt Amy nu die rol te hebben overgenomen. Ze heeft ook goed in de gaten wanneer hij ergens moeite mee heeft en komt hem dan helpen door het voor te doen of gewoon erbij te komen staan zodat hij zich wat zekerder voelt. Heel mooie wisselwerking!