Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dex WEER BUIKPIJN!
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Dex WEER BUIKPIJN!
Afgelopen woensdag einde middag was Dex ook al niet lekker, had een afspraak voor gister. Maar woensdag avond eigenlijk nacht ging het ineens weer beter (ik had wel de zenuwen in want zo kon ik niet gaan slapen ik heb hem toen suiker water gegeven en 15 min later ongeveer gaf ik Saartje haar laatste maal en toen kwam meneer ook aangeraced en heeft heerlijk gegeten, en gister hele dag niks aan de hand nog lekker een lange wandeling gemaakt en da smorgens al afgebeld. Nu vanmorgen toch weer niet eten en duidelijk buikpijn.
Da dus gebeld en mochten natuurlijk gelijk komen. volgens haar gelukkig niks ergs. Wel had hij duidelijk last van zijn maag ze denken gewoon een geïrriteerde maag. We hebben emeprid en sucralan mee gekregen en ik mag metacam geven. Heb dat gedaan gelijk toen we thuis kwamen. Hij heeft toen ook gelijk weer gegeten gelukkig. Ik heb hem even kort uitgelaten en Saartje apart dan kijk ik straks of hij in is voor een gewone wandeling. En hij is nu dus ook weer zichzelfjes. Ik vind het zo sneu altijd Zo'n ukje ziek. Maar ze zijn dan ook gelijk ziek en dat maakt het soms ook wel eens lastig.
Da dus gebeld en mochten natuurlijk gelijk komen. volgens haar gelukkig niks ergs. Wel had hij duidelijk last van zijn maag ze denken gewoon een geïrriteerde maag. We hebben emeprid en sucralan mee gekregen en ik mag metacam geven. Heb dat gedaan gelijk toen we thuis kwamen. Hij heeft toen ook gelijk weer gegeten gelukkig. Ik heb hem even kort uitgelaten en Saartje apart dan kijk ik straks of hij in is voor een gewone wandeling. En hij is nu dus ook weer zichzelfjes. Ik vind het zo sneu altijd Zo'n ukje ziek. Maar ze zijn dan ook gelijk ziek en dat maakt het soms ook wel eens lastig.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 11 apr 2019 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Re: Dex buikpijn vanmorgen bij da geweest.
Hij krijgt 3 maaltijden per dag en hij had woensdag dus ochtend wel gegeten. En dan snachts. En gister gewoon alle 3 leren plus snacks. Maar het gekke is dat het dan toch weer terug komt. Terwijl er gister niks was. Maar ben allang blij dat ze niks geks kon voelen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Surolan? Waarom krijg je surolan bij last van zijn maag?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
sirene schreef:Surolan? Waarom krijg je surolan bij last van zijn maag?
Op neem me niet kwalijk het is Sucralan.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh okee. Ik dacht alChihuahua-paws schreef:sirene schreef:Surolan? Waarom krijg je surolan bij last van zijn maag?
Op neem me niet kwalijk het is Sucralan.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik wist toen ik het zat te typen dat het niet klopte. Maar toch door getyped. Ik ken Sucralan verder niet nooit eerder gehad maar schijnt een maagbeschermer te zijn. Surolan wel o.a voor de ratjes destijds gehad dus denk daardoor dat ik dat makkelijk intypte.sirene schreef:Oh okee. Ik dacht alChihuahua-paws schreef:sirene schreef:Surolan? Waarom krijg je surolan bij last van zijn maag?
Op neem me niet kwalijk het is Sucralan.het zal niet de eerste keer zijn dat een medicijn heel toevallig ook op andere vlakken blijkt te werken dus het had wel gekund.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het gaat nu eigenlijk heel goed. Denk dat ik geen metacam ga geven vandaag. De Sucralan en emeprid zijn voor 5 dagen. En kennelijk helpt het echt.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Och de schat. Fijn dat de medicatie helpt, ik had zelf altijd omeprazol voor mijn maagklachten en er is me verteld dat dat ook bij honden wel eens werd gegeven, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.
Hopelijk blijft het nu weg en is hij gauw de oude!

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Klopt mijn hond heeft ooit op advies van een dierenarts omeprazol gekregen.Nakisha schreef:Och de schat. Fijn dat de medicatie helpt, ik had zelf altijd omeprazol voor mijn maagklachten en er is me verteld dat dat ook bij honden wel eens werd gegeven, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Moet ik eens onthouden 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Re: Dex WEER BUIKPIJN!
Nou afgelopen maandag was Dex alweer niet helemaal top. Maar dat was de laatste dag van de medicatie. Dat heeft hij wel gekregen en overdag kleine beetjes gegeten. Savond hele portie. Tussen door de dagen was er niks met Dex mis. En na het da bezoek vorrige week de dagen tot aan maandag ook niet "vreemd" vanmorgen dus weer niet eten en duidelijk buikpijn. Dus weer da gebeld en gevraagd om een scan of echo. We konden gelijk komen omdat hij nuchter was. Er is gekozen voor eerst alleen een scan. Hier is op veel gas na niks geks gezien. Iets verdikte maagwand misschien en Dex had iets verhoging 39,2. Maar omdat de scan er eigenlijk verder heel netjes uitziet hebben we gekozen nog geen echo te doen. We hebben nu licht verteerbaar voer van RC mee gekregen. Dan krijgt hij tijdelijk geen kvv. O Jah en maagzuur remmers, Eens kijken hoe dat valt. En hij mag wel zijn brok. Mocht hij toch problemen houden doen we echo en misschien gaan ze ons dan door verwijzen voor een biopt. Maar Dex is verder niet ziek. Hij braakt niet, geen diaree en tussendoor eet meneer heerlijk. Dus ze vond dat voor nu een te grote stap omdat hij daarvoor onder narcose moet.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O het maagzuur remmer is omeprazol.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Hopelijk helpt het goed, akelig als de hond zich gewoon niet lekker voelt...
Beterschap!!
Beterschap!!

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het punt is weer bij thuis komst wou die eten. Daarna nog een paar buikkrampjes gehad en nu weer zichzelf. Net gewandeld in het begin wat sloom maar eenmaal opweg wilde hij zelfs de grote wandeling. Nog heerlijk geraced achter Saartje aan. Het is gewoon gek. Dat er dan ineens weer zo'n moment is dat hij niks wil. Ik ben zeer benieuwd of dit werkt. Ik mag kvv wel geven met warm water gemengd of gekookt. Maar ik ga nu even eerst 2 dagen met RC. Dan RC mengen denk met kvv evt daarna met water. En zijn brok mag hij dus gewoon. Maar ik kan me niet voorstellen dat kvv het probleem is. Maar misschien heeft hij wel moeite met bepaalde varianten. Hij heeft het er een jaar goed probleemloos op gedaan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb ook andere brok besteld wel geperste brok met zalm maar wat ook kan als hypoallergeen dieet. Misschien dat daar ook winst te halen valt. Nu eerst maar kijken hoe het gaat. Want idd je wordt er moedeloos van. Je wilt niet dat je hond buikpijn heeft. En het is ook lastig. Ga je meteen naar da of nog even aanzien. Vanmorgen meteen da en gelukkig niks geks gezien maar ja. Toots had het ook wel eens maar dat was dan een keer ochtendje en dan was hij er vanaf.
-
- Zeer actief
klinkt alsof je een beetje aan de kwakkel raakt met hem, kan me je zorgen goed voorstellen.. hopelijk gaat het met de nieuwe brok beter. t is per hond verschillen, maar de honden die ik had die echt gevoelig op de maag waren deden het eigenlijk bijna allemaal beter op gebakken brok- misschien zou je dat ook eens kunnen proberen( proefzakje) in de toekomst.. schijnen net iets makkelijker te verteren te zijn
hopelijk knapt hij snel op

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 12 apr 2019 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb nog puppy brok van RC liggen. De da gaf iig aan dat ik hem nog gewoon geperste brok kon blijven geven. Dierenartsen staan sowieso Natuurlijk meestal al negatief tegenover kvv. En waar ik onze da verder volledig volg. Zet ik hier toch mijn vraagtekens bij. Ik zou zelf eerder de brok weg willen laten en volledig kvv geven zeg maar. Evt gemengd met het licht verteerbare blikvoeding. Maar ik doe het maar even zoals de da aangaf.S@ndr@ schreef:klinkt alsof je een beetje aan de kwakkel raakt met hem, kan me je zorgen goed voorstellen.. hopelijk gaat het met de nieuwe brok beter. t is per hond verschillen, maar de honden die ik had die echt gevoelig op de maag waren deden het eigenlijk bijna allemaal beter op gebakken brok- misschien zou je dat ook eens kunnen proberen( proefzakje) in de toekomst.. schijnen net iets makkelijker te verteren te zijnhopelijk knapt hij snel op
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 apr 2019 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
dat is dan ook wel logisch, dat als je advies vraagt dat je je er ook aan gaat houden, nadeel is dan weer wel dat heel veel dierenartsen niet heel veel weten over voeding.. en dat t altijd maatwerk blijft, ik hoop dat je hoe dan ook antwoorden krijgt voor die kleine .. want met zo`n prulletje wil je ook geen risico`s nemen
-
- Zeer actief
Hier kon Isa na een aantal jaar ineens niet meer tegen vers. Als we haar vers geven nu kunnen we erop wachten: buikpijn, zielig, diarree.
We geven haar nu dus alleen brok en dat gaat eigenlijk altjjd goed.
We geven haar nu dus alleen brok en dat gaat eigenlijk altjjd goed.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou nu heeft hij ook buikpijn. Ondanks zijn RC dieet. Hij heeft nutrigel gehad. En hij zal zo wel weer zichzelf zijn. Dan kan ik hem ook zijn maagzuur tablet geven dat doet wel echt iets denk ik.
Gister avond laatste rondje heeft hij niet gepoept. Misschien zit het hem daar in.
Gister avond laatste rondje heeft hij niet gepoept. Misschien zit het hem daar in.