Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Guus

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Update Guus

Ongelezen bericht door Peter27 »

Net terug uit Putten. Andere DA maar wat een fijne kliniek is het ook.

Eerst buiten een stukje gelopen. De DA vond inderdaad dat hij wat afwijkend loopt maar vooralsnog niet heel slecht.
Met duwen en trekken bleek er wat minder flexibiliteit in de linker elleboog.. apart omdat tot op heden z'n rechter kant het meest problemen gaf. Daar had hij ook de dexa voor gekregen.

Uit de foto's bleek een lichte artrose in z'n linker elleboog maar dat was passend bij de operatie. Rechts was eigenlijk niets te zien. Of dit nou de oorzaak van het onzuiver lopen is valt eigenlijk niet te zeggen. De artrose is minimaal in ieder geval.

Omdat hij de opstart klachten al had van voor de operatie waren deze dus niet gerelateerd aan artrose. Dus wellicht heeft het toch gewoon meer tijd nodig allemaal.
Ik heb een hele bult pijnstillers mee gekregen. (Ook meteen voor Bumper) en moet een beetje gaan experimenteren op welke hoeveelheid hij het goed doet. Ofwel beginnen met 1 pil per dag en dan afbouwen naar een onderhoudsdosis. Of aankijken en alleen op slechtere dagen een pil erin. Dat mocht allebei.

Verder werd flexadin aanbevolen maar aangezien ik net een kilo flexi life platinum heb gekocht ga ik eerst die proberen.

Dagtochten en lekker ver fietsen zitten er waarschijnlijk niet in voor hem. Verder enigszins beperken in wild spelen met andere honden. Maar met wat beleid moet hij hier wel gewoon oud op kunnen worden zonder al teveel beperkingen.

Dus daar gaan we voorlopig maar vanuit.
Wat ik wel vergeten ben te vragen is hoe ze tegenover cbd staan. Dat wil ik voor de zekerheid nog even checken.

Dussss. De situatie maar accepteren zoals die is .
blablabla :)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Update Guus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hebben ze de linker elleboog ook op de foto gezet? Daar kan natuurlijk ook een probleem zitten.
Ik ben helemaal voor pijnstilling, maar dan wil ik wel eerst weten wat de oorzaak is, misschien is die nog op te lossen namelijk.

Ik zou langzaam aan gaan beginnen met fietsen met hem en zwemmen, rechtlijnige beweging is goed voor hem en voor de spieropbouw :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Peter27
Zeer actief

Lunatic schreef:Hebben ze de linker elleboog ook op de foto gezet? Daar kan natuurlijk ook een probleem zitten.
Ik ben helemaal voor pijnstilling, maar dan wil ik wel eerst weten wat de oorzaak is, misschien is die nog op te lossen namelijk.

Ik zou langzaam aan gaan beginnen met fietsen met hem en zwemmen, rechtlijnige beweging is goed voor hem en voor de spieropbouw :ok:
Ja beide ellebogen.. rechts niets aan te zien, links minimale artrose maar passend bij de ingreep.

Rustig fietsen deden we al.. 10/12 minuutjes rustig aan.
Met echt zwemmen wacht ik even tot het water wat warmer is.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Toch redelijk positief bericht toch, ik zou oppassen hoe je hem laat zwemmen, stukken laten zwemmen is gunstig voor de spieropbouw. Maarrr steeds in en uit het water lopen schijnt weer averecht te werken en dat is dan een dingetje wat je in de gaten moet houden.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Ja het kon erger haha.
Maar uiteindelijk zit ik wel met een gehandicapte hond waar ik niet op had gehoopt/gerekend. 90% is na de operatie vrij van klachten had ik begrepen. Wel zuur om dan bij die 10% te horen.
Lizzie. schreef:Toch redelijk positief bericht toch, ik zou oppassen hoe je hem laat zwemmen, stukken laten zwemmen is gunstig voor de spieropbouw. Maarrr steeds in en uit het water lopen schijnt weer averecht te werken en dat is dan een dingetje wat je in de gaten moet houden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Peter27 schreef:
Lunatic schreef:Hebben ze de linker elleboog ook op de foto gezet? Daar kan natuurlijk ook een probleem zitten.

Ja beide ellebogen.. rechts niets aan te zien, links minimale artrose maar passend bij de ingreep.

6 tot maximaal 10 minuten fietsen is al voldoende voor correcte spieropbouw. De rest is vooral conditioneel dus opbouwen hoeft niet. Sterker nog, zou het niet opbouwen omdat het ook belastend is als je verhard fietst.

Zwemmen, in NL is het water nooit warm genoeg om therapeutisch te zwemmen. En idd is het water ingaan en uitgaan vaak erg belastend. Evt kijken naar aqua training in je omgeving?

Is hij eigenlijk aan beide zijden geopereerd of enkel links?
Peter27
Zeer actief

crutz schreef:
Peter27 schreef:

6 tot maximaal 10 minuten fietsen is al voldoende voor correcte spieropbouw. De rest is vooral conditioneel dus opbouwen hoeft niet. Sterker nog, zou het niet opbouwen omdat het ook belastend is als je verhard fietst.

Zwemmen, in NL is het water nooit warm genoeg om therapeutisch te zwemmen. En idd is het water ingaan en uitgaan vaak erg belastend. Evt kijken naar aqua training in je omgeving?

Is hij eigenlijk aan beide zijden geopereerd of enkel links?
Beide kanten tegelijk.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Peter27 schreef:Ja het kon erger haha.
Maar uiteindelijk zit ik wel met een gehandicapte hond waar ik niet op had gehoopt/gerekend. 90% is na de operatie vrij van klachten had ik begrepen. Wel zuur om dan bij die 10% te horen.
Lizzie. schreef:Toch redelijk positief bericht toch, ik zou oppassen hoe je hem laat zwemmen, stukken laten zwemmen is gunstig voor de spieropbouw. Maarrr steeds in en uit het water lopen schijnt weer averecht te werken en dat is dan een dingetje wat je in de gaten moet houden.
Ja, dat is ook wel erg jammer. Dat je toch met een hond zit, met beperkingen. Kan ik me goed voorstellen. Dat is niet wat je voor ogen hebt, als je aan een jonge hond begint. :ugh:
Dat wordt wel bijstellen van je verwachtingen. Maar ja, dat is niet anders. Maar kan me wel voorstellen dat dat wel slikken is. Ook voor de hond zelf, alhoewel die niet beter weet, natuurlijk.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Peter27 schreef:Ja het kon erger haha.
Ja, dat is ook wel erg jammer. Dat je toch met een hond zit, met beperkingen. Kan ik me goed voorstellen. Dat is niet wat je voor ogen hebt, als je aan een jonge hond begint. :ugh:
Dat wordt wel bijstellen van je verwachtingen. Maar ja, dat is niet anders. Maar kan me wel voorstellen dat dat wel slikken is. Ook voor de hond zelf, alhoewel die niet beter weet, natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”