Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen en poepen alleen in de tuin doen (puppy), tips?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Plassen en poepen alleen in de tuin doen (puppy), tips?
Hier mochten ze ook in de tuin poepen en plassen, maar deden het eigenlijk al heel snel gewoon tijdens de wandelingen. Tegenwoordig doen ze het alleen nog in de tuin als het donker is. Ze hebben wel voorkeur ontwikkeld om het wat verder van huis te doen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Kan je een plasje opvangen?
En dan ergens op een stukje gras gieten buiten de tuin, maar niet te ver weg.
Haar dan 's morgens mee daar naar toe nemen en kijken of ze wel wil plassen als je haar eigen plas ruikt?
Ik denk dat het sowieso vanzelf wel in orde komt, maar als je wat wilt bespoedigen heeft dat misschien een kans(je)
En dan ergens op een stukje gras gieten buiten de tuin, maar niet te ver weg.
Haar dan 's morgens mee daar naar toe nemen en kijken of ze wel wil plassen als je haar eigen plas ruikt?
Ik denk dat het sowieso vanzelf wel in orde komt, maar als je wat wilt bespoedigen heeft dat misschien een kans(je)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb natuurlijk ook pas 1 pup gehad, en geen buiten tuin met gras dus de optie om het in de tuin of buiten bij het huis te laten doen was er niet, en Aki was al over de 8 weken en al min of meer getraind door de fokker wat buitens huis plassen betreft.malinois schreef:Ik herken t dan weer echt niet... hier hebben ze allemaal t in de tuin geleerd en daarnaast gewone wandelingen. Misschien dat reuen wat makkelijker piesen dan teven dat zou kunnen. Maar hier wil Xanu bijv al vanaf een maand of 4 gewoon echt niets meer in de tuin doen. Ook al staat de deur open en moet ie echt nodig toch staat ie voor de dichte voordeur te trappelen en daar loopt ie dan ook echt leeg. Xygan was iets geleiderlijker maar deed niets meer in de tuin na een maand of 6 denk ik. Xavi was een maand of 4 ook. Ik heb t nog nooit een pup hoeven afleren dat stopt vanzelf.blondie schreef: Koe in de kont kijken en het moet wel kunnen in bepaalde omgevingen, maar wij hebben eigenlijk ook nooit aangewend om te poepen of te plassen in tuin of op de plaats.
Ik herken het wel want de hond die ik over heb genomen was wel gewend op het erf of in een tuintje daar de behoefte te doen, en ik heb best moeite moeten doen om haar op oudere leeftijd aan te leren dat met uitlaten ze kon ontlasten, maar dat in tuin of bij mensen op visite gaan met tuin dat het niet de bedoeling was dat ze daar ging piesen en poepen.
Dus wij holden zodra de pup aanstalten gaf in huis de poort uit richting grasveld achter ons huis. En zijn dat gaan braven en benoemen met goed zo Plasje doen he of Poepen heel goed!..
En vanuit onze plaats naar het grasveld is 1 minuut als je rap loopt, dat hebben we dan ook een paar keer gedaan toen pup Aak in huis plaste, of aanstalten maakte, eigenlijk direct opgetild en naar dat grasveldje toe en niet buiten op de achterplaats gezet.
En geen idee of het een teven ding kan zijn of niet, Bluf was meer gewoon om het in een tuinomgeving (erf) te doen en dat heb ik echt af moeten leren, in aanvang met uitlaten deed ze ook geen plas of poep tijdens een ronde waar de andere hond wel ging zitten, en markeerde, maar zij ging dan ineens bij thuiskomst in de tuin zitten ook al waren we ruim 2 uur weggeweest

Zij was wel al 2 1/2 jaar, dus ben ik op een bepaald negatief gaan reageren op behoefte doen in de tuin of midden op een voetpad

In mijn geval associeerde ze ook echt iedere tuin als plek om te poepen en te piesen en niet de uitlaat route langs groenstroken er naar toe, dus ook als je haar op visite mee had en een tuin van familie of vrienden in liep