Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen en poepen alleen in de tuin doen (puppy), tips?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Plassen en poepen alleen in de tuin doen (puppy), tips?
Kiitos doet het hartstikke goed met haar 15 weken, alleen 1 dingetje is wel wat lastig aan het worden en ik hoop dat er wat nuttige tips zijn van medeforummers om dit op te lossen.
Van het begin af aan heb ik haar steeds in de achtertuin gelaten als ze signalen liet zien dat ze moest plassen of poepen. Dat gaat inmiddels perfect, ze loopt naar de achterdeur op het moment dat ze wat moet doen.
Alleen krijg ik haar niet overgeschakeld naar het doen van haar behoeften buiten de tuin. Ze loopt de normale uitlaatrondes mee met Tapas en Mojo, daarnaast loop ik met haar al dan niet met de andere honden in verschillende losloopgebieden. Maar daar doet ze dus helemaal niks aan plassen of poepen. Ongeacht hoe lang we weg zijn, ze houdt het gewoon op en vliegt daarna als we thuis zijn naar de achterdeur om in de tuin te willen plassen of poepen...
Als ik dat negeer en met haar naar buiten ga, dan houdt ze het daar alsnog op.
Ik heb al diverse keren tot een uur buiten gelopen/gestaan, maar dat heeft niet mogen baten. Ook de andere honden die ze zich wel ziet ontlasten doen geen belletje bij haar rinkelen, en ik kan haar aangeven dat ze mag plassen door dat woord te zeggen (wat in de tuin wél werkt) tot ik een ons weeg, maar ook dat helpt niey.
Ik hoop dat er mensen zijn die nog tips voor me hebben, zodat ze toch gaat snappen dat plassen en poepen gerust ook buiten de tuin kan en mag.
Van het begin af aan heb ik haar steeds in de achtertuin gelaten als ze signalen liet zien dat ze moest plassen of poepen. Dat gaat inmiddels perfect, ze loopt naar de achterdeur op het moment dat ze wat moet doen.
Alleen krijg ik haar niet overgeschakeld naar het doen van haar behoeften buiten de tuin. Ze loopt de normale uitlaatrondes mee met Tapas en Mojo, daarnaast loop ik met haar al dan niet met de andere honden in verschillende losloopgebieden. Maar daar doet ze dus helemaal niks aan plassen of poepen. Ongeacht hoe lang we weg zijn, ze houdt het gewoon op en vliegt daarna als we thuis zijn naar de achterdeur om in de tuin te willen plassen of poepen...
Als ik dat negeer en met haar naar buiten ga, dan houdt ze het daar alsnog op.
Ik heb al diverse keren tot een uur buiten gelopen/gestaan, maar dat heeft niet mogen baten. Ook de andere honden die ze zich wel ziet ontlasten doen geen belletje bij haar rinkelen, en ik kan haar aangeven dat ze mag plassen door dat woord te zeggen (wat in de tuin wél werkt) tot ik een ons weeg, maar ook dat helpt niey.
Ik hoop dat er mensen zijn die nog tips voor me hebben, zodat ze toch gaat snappen dat plassen en poepen gerust ook buiten de tuin kan en mag.
Laatst gewijzigd door LongFields op 12 apr 2019 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Plassen en poepen alleen in de tuin doen (puppy), tips?
Als je het commando geeft “plasje of poep doen” als ze het in de tuin gaat doen. Zodat je dat kan zeggen als je haar buiten de tuin iets wil laten doen? Maar misschien deed je dat al. Oh ik zie dat je dat al doet. Had er overheen gelezen.
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Misschien is op commando zetten nog een idee? Ze is er slim genoeg voor denk ik.
Milo heeft het tot hij 7 maand was in de tuin gedaan omdat hij buitenshuis eigenlijk te bang was en overal aan moest wennen.
Of achter het huis heel grondig schoonmaken en niet meer tuin in, en volhouden met steeds naar buiten gaan.
Wel lastig hoor.
Milo heeft het tot hij 7 maand was in de tuin gedaan omdat hij buitenshuis eigenlijk te bang was en overal aan moest wennen.
Of achter het huis heel grondig schoonmaken en niet meer tuin in, en volhouden met steeds naar buiten gaan.
Wel lastig hoor.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik denk eigenlijk dat de kans groot is dat ze dat vanzelf wel een keer gaat doen
Misschien een keer als je net wat langer weg bent of als ze in het water heeft gespeeld. En als je het dan goed beloont, dat ze het dus vaker gaat doen.
Arlo deed ook alles in de tuin (ook omdat hij wandelen nog spannend vond en ik de eerste week helemaal niet met hem gewandeld heb). Ik heb er verder helemaal niets mee gedaan en ineens plaste Arlo afgelopen week wel tijdens de wandeling
Poepen nog niet, maar dat komt dan ook wel.

Arlo deed ook alles in de tuin (ook omdat hij wandelen nog spannend vond en ik de eerste week helemaal niet met hem gewandeld heb). Ik heb er verder helemaal niets mee gedaan en ineens plaste Arlo afgelopen week wel tijdens de wandeling

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, op dat spoor zat ik eigenlijk de hele tijd, dat het vanzelf wel zou komen, maar nadat ik gisteren met een vriend en zijn honden een flinke poos in het bos was en ze absoluut niet eens aanstalten maakte had ik zoiets van: ik moet hier iets mee gaan doen want dit duurt wel erg lang zo.DeDiana schreef:Ik denk eigenlijk dat de kans groot is dat ze dat vanzelf wel een keer gaat doenMisschien een keer als je net wat langer weg bent of als ze in het water heeft gespeeld. En als je het dan goed beloont, dat ze het dus vaker gaat doen.
Arlo deed ook alles in de tuin (ook omdat hij wandelen nog spannend vond en ik de eerste week helemaal niet met hem gewandeld heb). Ik heb er verder helemaal niets mee gedaan en ineens plaste Arlo afgelopen week wel tijdens de wandelingPoepen nog niet, maar dat komt dan ook wel.
Mojo had het in het begin ook, maar bij hem ging het veel sneller goed als hij met de andere 2 mee was op de uitlaatrondes.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Klopt, dat doe ik bij haar al sinds ze bij ons is, en heb ik bij mijn eerdere pups ook altijd gedaan.Sterre schreef:Als je het commando geeft “plasje of poep doen” als ze het in de tuin gaat doen. Zodat je dat kan zeggen als je haar buiten de tuin iets wil laten doen? Maar misschien deed je dat al. Oh ik zie dat je dat al doet. Had er overheen gelezen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is zeker slim genoeg, maar ik gebruik die commando's al vanaf het begin en in de tuin werken ze prima maar buitenshuis totaal niet.Lucia schreef:Misschien is op commando zetten nog een idee? Ze is er slim genoeg voor denk ik.
Ze is ook nog wel heel erg afgeleid buiten, het is bij ons in de omgeving best druk met verkeer, vogels, waaiende blaadjes, voetgangers, fietsers en noem maar op. Dus ze is drukker met d3 omgeving bezig dan dat ze bezig is dat ze moet plassen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier dacht ik ook aan. In water spelen zorgde bij mijn pups vaak vrij snel voor een plas.DeDiana schreef:Misschien een keer als je net wat langer weg bent of als ze in het water heeft gespeeld.
- moon-C
- Zeer actief
Lang geleden hadden wij een hond en die was ook niet van het plassen en poepen buiten de tuin.
Aangezien het zomer werd en onze dochters nog klein en ik het ontzettend vies vond die drollen in de tuin
hebben mijn man en ik samen er een dag aan besteed.... 7 uur in de ochtend naar buiten gegaan met hond en net zo lang buiten gebleven
totdat hij wat deed, volgens mij was het rond 5 uur in de middag. Hier was het probleem gelukkig gelijk over.
Aangezien het zomer werd en onze dochters nog klein en ik het ontzettend vies vond die drollen in de tuin
hebben mijn man en ik samen er een dag aan besteed.... 7 uur in de ochtend naar buiten gegaan met hond en net zo lang buiten gebleven
totdat hij wat deed, volgens mij was het rond 5 uur in de middag. Hier was het probleem gelukkig gelijk over.

- moon-C
- Zeer actief
Lang geleden hadden wij een hond en die was ook niet van het plassen en poepen buiten de tuin.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is nog niet erg dol op water tot nu toe maar dat is wel een ideetje inderdaad als het wat minder koud is dan nu het geval is.-Saskia- schreef:Hier dacht ik ook aan. In water spelen zorgde bij mijn pups vaak vrij snel voor een plas.DeDiana schreef:Misschien een keer als je net wat langer weg bent of als ze in het water heeft gespeeld.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik haal direct nadat ze gepoept heeft de drolletjes weg.moon-C schreef:Lang geleden hadden wij een hond en die was ook niet van het plassen en poepen buiten de tuin.
Net zo lang buiten blijven tot ze iets gedaan heeft is een optie, moet alleen even inplannen dan want daar heb ik niet vaak de gelegenheid voor.
- moon-C
- Zeer actief
LongFields schreef:Ik haal direct nadat ze gepoept heeft de drolletjes weg.moon-C schreef:Lang geleden hadden wij een hond en die was ook niet van het plassen en poepen buiten de tuin.
Net zo lang buiten blijven tot ze iets gedaan heeft is een optie, moet alleen even inplannen dan want daar heb ik niet vaak de gelegenheid voor.
De drolletjes gelijk weg halen was hier ook de bedoeling maar af en toe bleef er toch iets liggen.. druk, kleine kinderen
werk enz.... maar het komt beslist goed!

- moon-C
- Zeer actief
LongFields schreef:Ik haal direct nadat ze gepoept heeft de drolletjes weg.moon-C schreef:Lang geleden hadden wij een hond en die was ook niet van het plassen en poepen buiten de tuin.
De drolletjes gelijk weg halen was hier ook de bedoeling maar af en toe bleef er toch iets liggen.. druk, kleine kinderen
werk enz.... maar het komt beslist goed!

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Vik had dit ook. Veel te afgeleid buiten en volgens mij had hij gewoon niet door dat hij ook wel buiten de tuin wat kon doen. Ik heb dit ook echt moeten doorbreken. Hij mocht niet in de tuin en een dag lang ieder uur naar buiten. Ik moest ook een rustig plekje zoeken en uiteindelijk ging hij het toen wel doen. Heeft ook wel een dag gekost...
Hij doet het nog steeds ook wel in de tuin en daar wil ik helemaal vanaf maar dat is de volgende stap.
Hij doet het nog steeds ook wel in de tuin en daar wil ik helemaal vanaf maar dat is de volgende stap.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Koe in de kont kijken en het moet wel kunnen in bepaalde omgevingen, maar wij hebben eigenlijk ook nooit aangewend om te poepen of te plassen in tuin of op de plaats.Nanna schreef:De zomer komt eraan, ik hoorde al over 23 graden volgende week. Dan kun je er lange avonden mee op uit én laten zwemmen. Knappe hond als ze het dan heel de avond ophoudt![]()
Het is wel de reden geweest dat ik mijn pups alleen in het begin in de tuin liet als ze moesten (want dan moeten ze nog vaak en soms ook 's nachts) maar al heel snel is het mee naar het bos zodra we de deur uitlopen en dan moeten ze na een lange nacht écht wel.
Ik herken het wel want de hond die ik over heb genomen was wel gewend op het erf of in een tuintje daar de behoefte te doen, en ik heb best moeite moeten doen om haar op oudere leeftijd aan te leren dat met uitlaten ze kon ontlasten, maar dat in tuin of bij mensen op visite gaan met tuin dat het niet de bedoeling was dat ze daar ging piesen en poepen.
Dus wij holden zodra de pup aanstalten gaf in huis de poort uit richting grasveld achter ons huis. En zijn dat gaan braven en benoemen met goed zo Plasje doen he of Poepen heel goed!..
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb vandaag Pip een dagje en die heeft het ook, mee met Dirk en Truus en thuis pas het plasje
Ze heeft het veel te druk met van alles en nog wat en vergeet dan te plassen heb ik het idee.
Thuis gaat dat beter dacht ik, maar hier heeft ze afleiding natuurlijk.

Ze heeft het veel te druk met van alles en nog wat en vergeet dan te plassen heb ik het idee.

Thuis gaat dat beter dacht ik, maar hier heeft ze afleiding natuurlijk.
-
- Zeer actief
Precies om dit te voorkomen zijn wij ook altijd naar buiten gegaan.. " uit" ... en dan naar een rustig plekje tilllen en wachten 
Suzanne

Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb het bij alle pups op deze manier gedaan en dit ging ook altijd prima.~Suzanne~ schreef:Precies om dit te voorkomen zijn wij ook altijd naar buiten gegaan.. " uit" ... en dan naar een rustig plekje tilllen en wachten
Suzanne
Ik woon in het centrum van een dorp in de Randstad dus tillen naar een rustig plekje is hier een flink stuk lopen met een pup van inmiddels 10 kilo in je armen die gewoon zelf wil lopen.
-
- Zeer actief
LongFields schreef:Ik heb het bij alle pups op deze manier gedaan en dit ging ook altijd prima.~Suzanne~ schreef:Precies om dit te voorkomen zijn wij ook altijd naar buiten gegaan.. " uit" ... en dan naar een rustig plekje tilllen en wachten
Suzanne
Ik woon in het centrum van een dorp in de Randstad dus tillen naar een rustig plekje is hier een flink stuk lopen met een pup van inmiddels 10 kilo in je armen die gewoon zelf wil lopen.
Da's ook weer waar

Met Rowan is dat heerlijk als hij zich een keer niet lekker voelt; die doet plasjes en poepjes in de tuin. Tristan ook niet en Milan nog maar zelden...
Suzanne
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet ze s'ochtends niet heel nodig dan?
Zo niet zou ik haar in de ochtend voordat je naar buiten gaat iets lekkers te drinken geven. Bv karnemelk of kefir met water. Dan moet ze echt wel heel nodig. Knappe pup die dat op kan houden
En dat een paar dagen achter elkaar doen in de ochtend.
Dan kun je daarna die plek gaan gebruiken op andere tijden.
Zo niet zou ik haar in de ochtend voordat je naar buiten gaat iets lekkers te drinken geven. Bv karnemelk of kefir met water. Dan moet ze echt wel heel nodig. Knappe pup die dat op kan houden

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Bij Spetter was het zo dat ze moeite had met plassen en poepen waar andere honden dit al hadden gedaan. Als we een plek zochten waar niet veel andere honden plassen en poepen deed ze het wel.
-
- Zeer actief
`1q
Ayla had en heeft er ook een handje van. Eerst deed ze echt alles in de tuin, uiteindelijk is ze wel begonnen met het ook tijdens de wandelingen te doen, maar dat heeft echt wel even geduurd. Als ik thuis ben mag ze ook de tuin in als ze wil, dus ze heeft vaak ook wel de mogelijkheid om daar iets te doen. Wil het haar ook niet onthouden om lekker buiten te liggen, dat vindt ze juist zo fijn. Maar misschien zou ik het nog volledig af kunnen leren als ik er heel veel tijd en energie in zou steken. Gewoon niet meer los/zonder toezicht in de tuin. Maar daar vind ik het nog niet vervelend genoeg voor en met het mooie weer wat eraan komt staat de deur ook teveel open.
Ik verbaas me er wel over, vooral ook omdat ik natuurlijk Morris gewend ben, die plast het liefst 20x tijdens een wandeling
Soms vind ik het wel vervelend, vooral als ik moet werken en ze alleen thuis moet blijven, dan heb ik toch graag dat er geplast en gepoept wordt tijdens de wandeling voor ik wegga.
Ik moet zeggen dat ze het ook belachelijk lang op kan houden tegenwoordig. Niet plassen tijdens een wandeling van twee uur, daarna gewoon mee in huis en dan pas plassen als ik erop sta dat ze het doet pas aan het einde van de volgende ronde
Om haar zover te krijgen het meer buiten de tuin te doen ben ik wel bezig gegaan om haar op momenten dat ik wist dat ze moest ('s ochtends vroeg bijvoorbeeld) aangelijnd mee te nemen door de tuin heen en haar dus niet de gelegenheid geven daar te plassen. Dit wel pas zodra ik zeker wist dat ze het ook even op kon houden.
Ik verbaas me er wel over, vooral ook omdat ik natuurlijk Morris gewend ben, die plast het liefst 20x tijdens een wandeling

Ik moet zeggen dat ze het ook belachelijk lang op kan houden tegenwoordig. Niet plassen tijdens een wandeling van twee uur, daarna gewoon mee in huis en dan pas plassen als ik erop sta dat ze het doet pas aan het einde van de volgende ronde

Om haar zover te krijgen het meer buiten de tuin te doen ben ik wel bezig gegaan om haar op momenten dat ik wist dat ze moest ('s ochtends vroeg bijvoorbeeld) aangelijnd mee te nemen door de tuin heen en haar dus niet de gelegenheid geven daar te plassen. Dit wel pas zodra ik zeker wist dat ze het ook even op kon houden.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tay heeft dit ook gehad, best lang ook. Bij hem werkte het uiteindelijk om niet te gaan lopen, maar op een stuk grasveld waar andere honden plasten en poepten en dus geurtjes hingen gewoon stil te blijven staan. Dit heeft alsnog wel een tijd geduurd hoor (paar dagen/weken?) Ik moest ook wel elke keer alle takjes en andere leuke speeldingen uit zijn bek halen. Toen hij het daar eenmaal deed ben ik hem daar ook gaan belonen, in de tuin deed ik dat niet (meer).
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoe oud is Vik nu?Lysette schreef:Vik had dit ook. Veel te afgeleid buiten en volgens mij had hij gewoon niet door dat hij ook wel buiten de tuin wat kon doen. Ik heb dit ook echt moeten doorbreken. Hij mocht niet in de tuin en een dag lang ieder uur naar buiten. Ik moest ook een rustig plekje zoeken en uiteindelijk ging hij het toen wel doen. Heeft ook wel een dag gekost...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik herken t dan weer echt niet... hier hebben ze allemaal t in de tuin geleerd en daarnaast gewone wandelingen. Misschien dat reuen wat makkelijker piesen dan teven dat zou kunnen. Maar hier wil Xanu bijv al vanaf een maand of 4 gewoon echt niets meer in de tuin doen. Ook al staat de deur open en moet ie echt nodig toch staat ie voor de dichte voordeur te trappelen en daar loopt ie dan ook echt leeg. Xygan was iets geleiderlijker maar deed niets meer in de tuin na een maand of 6 denk ik. Xavi was een maand of 4 ook. Ik heb t nog nooit een pup hoeven afleren dat stopt vanzelf.blondie schreef:Koe in de kont kijken en het moet wel kunnen in bepaalde omgevingen, maar wij hebben eigenlijk ook nooit aangewend om te poepen of te plassen in tuin of op de plaats.Nanna schreef:De zomer komt eraan, ik hoorde al over 23 graden volgende week. Dan kun je er lange avonden mee op uit én laten zwemmen. Knappe hond als ze het dan heel de avond ophoudt![]()
Het is wel de reden geweest dat ik mijn pups alleen in het begin in de tuin liet als ze moesten (want dan moeten ze nog vaak en soms ook 's nachts) maar al heel snel is het mee naar het bos zodra we de deur uitlopen en dan moeten ze na een lange nacht écht wel.
Ik herken het wel want de hond die ik over heb genomen was wel gewend op het erf of in een tuintje daar de behoefte te doen, en ik heb best moeite moeten doen om haar op oudere leeftijd aan te leren dat met uitlaten ze kon ontlasten, maar dat in tuin of bij mensen op visite gaan met tuin dat het niet de bedoeling was dat ze daar ging piesen en poepen.
Dus wij holden zodra de pup aanstalten gaf in huis de poort uit richting grasveld achter ons huis. En zijn dat gaan braven en benoemen met goed zo Plasje doen he of Poepen heel goed!..
Maar on topic: als je nu eens direct uit bed in de auto stapt en naar iets in de buurt rijdt waar ze los kan en kan plassen zonder afleiding van vreemde honden (wel eigen). Doet ze dan ook niks?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat is op zich een goed idee, moet ik denk ik wel even de wekker voor mezelf gaan zitten iets eerder dan 6:50, de tijd dat ze standaard wakker wordt en zich meldt met nogal wat kabaal zodra ik de deur naar de woonkamer open en ze me vanuit haar bench ziet. Ik weet niet of ze dan eerst wat wil drinken maar het is het proberen waard.sirene schreef:Moet ze s'ochtends niet heel nodig dan?
Zo niet zou ik haar in de ochtend voordat je naar buiten gaat iets lekkers te drinken geven. Bv karnemelk of kefir met water. Dan moet ze echt wel heel nodig. Knappe pup die dat op kan houdenEn dat een paar dagen achter elkaar doen in de ochtend.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep dit!sirene schreef:Moet ze s'ochtends niet heel nodig dan?
Zo niet zou ik haar in de ochtend voordat je naar buiten gaat iets lekkers te drinken geven. Bv karnemelk of kefir met water. Dan moet ze echt wel heel nodig. Knappe pup die dat op kan houdenEn dat een paar dagen achter elkaar doen in de ochtend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ze hadden hier een eigen plekje (zandbakje) in de tuin waar ze het mochten doen, deze maakte ik steeds iets kleiner. In eerste instantie deden ze buiten ook niets, maar ineens wel
ik denk dat het kwartje vanzelf ineens viel.

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
16 maanden. Hij poept 9 van de 10 keer gewoon buiten nu gelukkig. Maar ik wil dat de tuin eigenlijk voor hem geen poepoptie is. Daar heb ik nog geen werk van gemaakt.LongFields schreef:Hoe oud is Vik nu?Lysette schreef:Vik had dit ook. Veel te afgeleid buiten en volgens mij had hij gewoon niet door dat hij ook wel buiten de tuin wat kon doen. Ik heb dit ook echt moeten doorbreken. Hij mocht niet in de tuin en een dag lang ieder uur naar buiten. Ik moest ook een rustig plekje zoeken en uiteindelijk ging hij het toen wel doen. Heeft ook wel een dag gekost...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto