Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De avonturen van Kiitos *upd pag. 7 omrollen
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: De avonturen van Kiitos *upd pag. 6
Wat is het toch een heerlijk en prachtig pupje en echt genieten om te zien hoe Tapas en Mojo met haar omgaan. Fijn dat ze voor jullie allemaal zo'n goede aanwinst voor de roedel is 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dank je wel. Het is inderdaad heerlijk het trio met elkaar te zien. Het is ook wel grappig, waar Tapas aanvankelijk heel veel met Kiitos speelde en haar heel duidelijk maakte wat wel en niet kon, en Mojo er veel meer buiten stond, is het nu andersom: Tapas kijkt vanaf een afstandje toe en Mojo en Kiitos spelen dagelijks verschillende keren heel intensief met elkaar.DeDiana schreef:Wat is het toch een heerlijk en prachtig pupje en echt genieten om te zien hoe Tapas en Mojo met haar omgaan. Fijn dat ze voor jullie allemaal zo'n goede aanwinst voor de roedel is
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Voor wie het leuk vindt nog maar eens een nieuwe update, inmiddels is Kiitos al weer 14 weken oud, zo'n 42 a 43 centimeter hoog en ruim 9 kilo zwaar.
Ze is enorm vrolijk en actief, had lange tijd moeite met de nachten maar sinds afgelopen maandag slaap ik weer boven en slaapt zij gewoon netjes in haar bench van 23.30 tot 7.00 zonder dat ze zoch meldt. Overdags blijft ze zonder problemen een uurtje of 2 thuis met de andere 2 als ik weg ben. Via onze camera kan ik haar zien en horen en dat doet ze ook prima.
Als ik naar de sportschool ga mag ik haar meenemen en zit ze in een stoffen bench te kijken naar hoe wij ons in het zweet werken terwijl zij lekker op een botje ligt te kluiven, meestal gaat ze dan ook gewoon liggen pitten. Daar gedraagt ze zich als een modelpuppy, dus ze is een graag geziene gast en heeft veel aandacht, wat ze prachtig vindt.
We zijn inmiddels 2x op puppytraining geweest, waar ze het erg leuk vindt maar momenteel nog de concentratiespanne heeft van een garnaal.
Leren doet ze erg graag, en snel. Ze kan al op commando zitten, af, poot geven, buigen. Ben bezig met haar plat te laten liggen op 1 kant, en te laten omrollen. Dat zit er na 2x oefenen ook al zo goed als in.
Plassen en poepen hoort in de tuin denkt ze, dat moet nog wel omgevormd gaan worden naar gewoon buiten tijdens het uitlaten. Uitlaten betekent voor haar nog vuilnis verzamelen, met stokken of takjes sjouwen of naar de watervogels in de vaart kijken. Thuis gekomen rent ze dan gelijk naar de achterdeur want ja, ze moet zo nodig...
Een paar filmpjes:
Buigen samen met ome Mo: https://youtu.be/6PRoACP6HM8
Schoonmaakdoekje gevonden onderweg, die moest dus mee: https://youtu.be/1VkR77hz_b0
Ze is enorm vrolijk en actief, had lange tijd moeite met de nachten maar sinds afgelopen maandag slaap ik weer boven en slaapt zij gewoon netjes in haar bench van 23.30 tot 7.00 zonder dat ze zoch meldt. Overdags blijft ze zonder problemen een uurtje of 2 thuis met de andere 2 als ik weg ben. Via onze camera kan ik haar zien en horen en dat doet ze ook prima.
Als ik naar de sportschool ga mag ik haar meenemen en zit ze in een stoffen bench te kijken naar hoe wij ons in het zweet werken terwijl zij lekker op een botje ligt te kluiven, meestal gaat ze dan ook gewoon liggen pitten. Daar gedraagt ze zich als een modelpuppy, dus ze is een graag geziene gast en heeft veel aandacht, wat ze prachtig vindt.
We zijn inmiddels 2x op puppytraining geweest, waar ze het erg leuk vindt maar momenteel nog de concentratiespanne heeft van een garnaal.

Leren doet ze erg graag, en snel. Ze kan al op commando zitten, af, poot geven, buigen. Ben bezig met haar plat te laten liggen op 1 kant, en te laten omrollen. Dat zit er na 2x oefenen ook al zo goed als in.
Plassen en poepen hoort in de tuin denkt ze, dat moet nog wel omgevormd gaan worden naar gewoon buiten tijdens het uitlaten. Uitlaten betekent voor haar nog vuilnis verzamelen, met stokken of takjes sjouwen of naar de watervogels in de vaart kijken. Thuis gekomen rent ze dan gelijk naar de achterdeur want ja, ze moet zo nodig...

Een paar filmpjes:
Buigen samen met ome Mo: https://youtu.be/6PRoACP6HM8
Schoonmaakdoekje gevonden onderweg, die moest dus mee: https://youtu.be/1VkR77hz_b0
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
harststikke leuk om je updates te volgen. Wat is ze knap en leuk 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Leuk die filmpjes
Claire heeft ook nog vrij lang de achtertuin gezien als de juiste plek om te poepen en te plassen.
Alleen gaan wij via de keukendeur weg dus ze hoeft het niet zo lang op te houden
Is helemaal goed gekomen.
Komt bij Kiitos vast en zeker ook goed.

Claire heeft ook nog vrij lang de achtertuin gezien als de juiste plek om te poepen en te plassen.
Alleen gaan wij via de keukendeur weg dus ze hoeft het niet zo lang op te houden

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik maak me er ook geen zorgen over hoor, alleen soms is het wel lastig. Gisteren waren we met haar bij vrienden, bij hen wilde ze buiten niets doen en buiten bij het restaurant waar we daarna heen gingen wilde ze dat ook niet. Pas na het eten was de nood zo hoog dat ze bij de parkeerplaats een plas deed. Maar al die tijd zit je toch wat onrustig te kijken of ze niet ergens binnen gaat zitten plassen.ranetje schreef:Leuk die filmpjes![]()
Alleen gaan wij via de keukendeur weg dus ze hoeft het niet zo lang op te houden![]()

Wat een leuke filmpjes. En wat loopt ze parmantig met haar schoonmaakdoekje
.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat is ze toch leuk, dat wiebel kontje
Knap zeg met 3 flexs lopen zonder in de knoop te raken, dat krijg ik niet voor elkaar hoor

Knap zeg met 3 flexs lopen zonder in de knoop te raken, dat krijg ik niet voor elkaar hoor

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
2 Flexen en 1 gewone lijn voor nu, Kiitos mag pas aan de flex als ze niet meer afgeleid wordt door van alles wat naast de stoep ligt of waait.Lizzie. schreef: Knap zeg met 3 flexs lopen zonder in de knoop te raken, dat krijg ik niet voor elkaar hoor
Ben er handig in geworden de periodes dat ik met 3 honden aan de flex heb gelopen, het is soms wel een heel gevlecht maar het lukt aardig.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, geweldig hè? Onze eigen Mien Dobbelsteen...Sterre schreef:Wat een leuke filmpjes. En wat loopt ze parmantig met haar schoonmaakdoekje.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een heerlijke update, erg leuk om te lezen en zien
.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik had een uitdaging gekregen om Kiitos te leren omrollen en die ben ik aangegaan. Dit is na de tweede korte sessie, heb haar eerst plat geleerd en daar vandaan om laten rollen. Nog wel met wat handhulp erbij voor nu maar ze doet het en vindt het erg leuk!
https://youtu.be/4HAiqng9WiI
https://youtu.be/4HAiqng9WiI
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Re: De avonturen van Kiitos *upd pag. 7 omrollen
Leuke filmpjes!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Leuk en heerlijk zo’n pup die dingen samen doen super vindt

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Leuk, knap hoor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
leuk en knap hoor 

Geweldig. Ook leuk om Mojo te zien toekijken