Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prikkeren met Polen, Griek, Afro-Italiaan en Ier. Hoe dan?!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Prikkeren met Polen, Griek, Afro-Italiaan en Ier. Hoe dan?!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oftewel: prikkeren met een zootje ongeregeld en hoe doe je dat? Nou zo :lees: :

Je gooit alles in de tuin, vermaakt het een goed half uur en wacht dan totdat je ze in één beeld kunt vangen. Maar helaas, die ene Pool werkt natuurlijk weer niet mee want die zit naast je :hmmm: .
Afbeelding

Je wacht tot het eindelijk uitgeteld gaat liggen in huis. Maar de Afro-Italiaan heeft zich verstopt, , de Ier ligt enkel met een paar voetjes in beeld (links in de mand) en een Pool ligt helemaal buiten beeld :roll: .
Afbeelding

Dan op wandeling. Ja bijna, maar je hebt de Kretaan thuis gelaten omdat hij er niets aan heeft met al die sleep- en flexlijnen om hem heen.
Afbeelding

Dan maar weer eens in de tuin proberen. Het is de laatste plasronde voor de nacht en JAWEL, je hebt ze alle vijf in één beeld gevangen :cheer: ! Beetje jammer dat je alleen de lichtbanden ziet, maar kniesoor die daarover valt :pffff: .
Afbeelding

Nu krijg je de smaak te pakken en ga je er eens wat serieuzer werk van maken. De meute is je gevolgd, zelfs de Kretaan is in de buurt dus je strooit wat brokjes vlak bij elkaar op de grond. En ja hoor het lukt, zelfs de neuzen staan allemaal dezelfde kant op! Okee, ze zijn allemaal naar de grond gericht in plaats van naar de camera, maar je kunt natuurlijk geen wonderen verwachten.
Afbeelding

Even later lopen ze allemaal weer in één beeld, yes! Beetje jammer dat het te lang duurt voordat je je mobiel op camerastand hebt want inmiddels zijn die Polen alweer naar je onderweg en heb je nog maar vier en halve hond in beeld :roll: .
Afbeelding

Dan in de wei proberen en ja hoor, daar zijn ze weer alle vijf en het is nog eens een heel idyllisch plaatje ook :I: . Maar helaas, mobiel is weer eens niet snel genoeg en de Afro-Italiaan loopt alweer uit beeld :gvd: .
Afbeelding

Gelukkig is de wei groot genoeg om ze toch nog een keer alle vijf in één beeld te vangen. Ja ze zijn een beetje ver weg, lopen ook erg uit elkaar, neuzen alle kanten op (die van de Polen ín de grond) maar daar gaan we niet over zeuren hè :hmmm: .
Afbeelding

Je gaat maar weer eens de tuin in met het gespuiste, neemt wat brokjes mee en voilà: je hebt er zowaar vier om je heen die gebiologeerd naar je opkijken! Nu nog met je mobiel boven je hoofd blind een plaatje schieten en hopen dat ze er allemaal opstaan. Gelukt! Nouja, bijna :cool2: .
Afbeelding

Peiger ze af, gooi een paar dekens, kussens en honden op bed en je komt weer een heel eind: drie van de vijf is best een mooie score!
:I:
Afbeelding

Gooi dan een dekentje buiten op een zonnige dag en je kunt ze allemaal op en rond het dekentje positioneren :idea: . En plannetje gelukt hoor! Je moet wel je fantasie en ogen goed gebruiken: het blauwe op de voorgrond is de Afro-Italiaan in winterjas, de Ier in de bolletjestrui prinsheerlijk op het dekentje, de Polen eromheen en de Kretaan op zijn manier eromheen, namelijk op (wat zal het zijn? dertig/veertig meter?) afstand (als je op de helft van de boom/paal een klein stukje naar rechts gaat zie je hem - zij het met een beetje fantasie - uiterst tevreden plat op zijn zij in het zonnetje liggen) :I: .
Afbeelding

Maar dan nu het échte werk!!! Ze zitten alle vijf te bedelen om brokjes :jump1: !!! Past niet in één beeld maar daar hebben we de panoramastand voor :cheer: . Okee, die vermaledijde honden zitten niet als standbeelden dus vooral de Ier en de Kretaan zijn lichtelijk verminkt maar als je heel snel/kort kijkt is hij toch heel goed gelukt :pffff: .
Afbeelding

Na nog wat oefenen mag het eindresultaat van dagenlang (wat zeg ik? wekenlang!) hard werken met het ongeregelde zootje er zijn hoor! Ik stel aan u voor: de prikkerfoto van de Polen, de Griek, Afro-Italiaan en Ier :cheer: .
Afbeelding

Ik hoop dat jullie wat van deze handleiding opgestoken hebben en zie graag de resultaten van jullie oefenkunsten hieronder :lees: .
Zamunda
Zeer actief

Re: Prikkeren met Polen, Griek, Afro-Italiaan en Ier. Hoe da

Tamara81 schreef:Oh oh Zamunda :LOL:

Die lichtbandjes :lol1:

Het eindresultaat is al het harde werken wel waard :I:
Ik vind het bijna jammer dat het steeds langer licht blijft 's avonds, het is zo'n leuk gezicht om die vijf lichtjes door de tuin te zien dansen :F: .
Zamunda
Zeer actief

metav schreef:een Spanjool een Griek en een rasechte Hollander
heeft ook bloed zweet en tranen gekost
https://myalbum.com/photo/Y0N3FPfXXxvY/360.jpg
:LOL: :E:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hahaha :LOL:
Wel eens aan gewoon 'zit en blijf' gedacht, of was dat te simpel? :tongue:
(Niet dat dat hier werkt met een Taartje als eeuwige spelbreker :lol1: )
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

:LOL: hilarisch dit! en herkenbaar. Als ik met m'n camera in de aanslag sta, hebben ze ineens de onbedwingbare behoefte naar me toe te komen of er vandoor te gaan :boos:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:Hahaha :LOL:
Wel eens aan gewoon 'zit en blijf' gedacht, of was dat te simpel? :tongue:
(Niet dat dat hier werkt met een Taartje als eeuwige spelbreker :lol1: )
Ja hoor, dat gaat dan zo:

- Lais, ga eens zit? *Lais gaat netjes zitten*
- Raaf jij ook zit. *Raaf gaat zitten*
- Amber, kom eens? Even zit. *Amber komt erbij, te dicht op Lais en Lais schuift op en zakt met haar kop tussen haar schouders want het duhuurt zo lahangggg*
- Fonzy! Fonz! Fohonzzz! Kom, even hier zitten. *Raaf loopt weg want wil niet zo dicht bij Fonz. Lais en Amber komen dichterbij want die komen op het koekje af dat ik nodig heb om Fonz in zit te krijgen. Fonz loopt naar achteren want het is hem nog niet helemaal duidelijk wat ik bedoel met mijn koekjesstuurkunsten. Uiteindelijk zit Fonz*
- Lais, ga nou eens zitten. *Lais gaat weer keurig beledigd met haar kop tussen de schouders zitten*
- Amber, jij ook zitten. *Amber gaat ook weer zitten*
- Rahaaf, kom, hup gewoon zitten hier. *Raaf komt, gaat zitten en zakt meteen door naar een lig. Okee, ik ben er al blij mee*
- Willem? Kom. *Ik wenk naar Willem en hij komt na wat aanmoediging en als de andere vier niet bewegen dichterbij. Fonzy staat op en komt kijkt of ik iets in mijn wenkende hand heb. Raaf is geërgerd, gromt en gaat op twee meter afstand zitten. Amber wordt opzij geduwd door Fonz en gaat vervolgens ook kijken of ik iets in mijn hand heb. Uiteraard tegen Lais aan die een meter verder gaat staan. Willem is intussen alweer gevlogen want het beweegt teveel*
- Nou verdomme jongens, ga nou eens zit! *Lais zit meteen, Raaf zat nog maar ze zitten nu zes meter uit elkaar.*
- Lais, kom maar hier zitten. *Lais gaat in de buurt van Raaf zitten. De Polen komen op je wijzende hand af en Raaf loopt getergd weg*

Dit gaat dan nog een tijdje zo door en dan ben ik ze spuugzat, sluit ze allemaal op en ga ik in mijn eentje bijkomen van de psychologische oorlogsvoering van mijn honden :jank: .
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef: :LOL: hilarisch dit! en herkenbaar. Als ik met m'n camera in de aanslag sta, hebben ze ineens de onbedwingbare behoefte naar me toe te komen of er vandoor te gaan :boos:
Haha irritante mormels hè :roll: . Dat met mijn camera heb ik altijd als ze aan het spelen zijn: dan zijn ze aan het spelen en ga ik gauw mijn camera halen want leuk! Kom ik terug zitten ze vervolgens alleen nog maar aan me vastgeplakt om uiteindelijk saai te gaan snuffelen :gvd: . En denk ik slim te zijn door de camera meteen al mee te nemen dan gaan ze überhaupt alleen maar met die snufferd over de grond de tuin door :19: . Rothonden.
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:
lucie schreef: :LOL: hilarisch dit! en herkenbaar. Als ik met m'n camera in de aanslag sta, hebben ze ineens de onbedwingbare behoefte naar me toe te komen of er vandoor te gaan :boos:
Haha irritante mormels hè :roll: . Dat met mijn camera heb ik altijd als ze aan het spelen zijn: dan zijn ze aan het spelen en ga ik gauw mijn camera halen want leuk! Kom ik terug zitten ze vervolgens alleen nog maar aan me vastgeplakt om uiteindelijk saai te gaan snuffelen :gvd: . En denk ik slim te zijn door de camera meteen al mee te nemen dan gaan ze überhaupt alleen maar met die snufferd over de grond de tuin door :19: . Rothonden.
Ja, heel herkenbaar, hier gaat dat ook vaak zo. Ik moet ze echt stiekem besluipen, anders stoppen ze meteen met spelen en komen kijken wat ik kom doen :D

En het tafereel om ze allemaal bij elkaar te laten zitten, gaat hier best vaak ook ongeveer zoals jij beschrijft, of met een Taartje die hem gewoon peert en helemaal nergens meer te vinden is tot ik ophoud met die onzin :LOL: Of ik moet haar vastbinden, maar dan gaat het nog niet altijd van een leien dakje:
https://www.facebook.com/DeDiana/posts/ ... 2072498417 (zie filmpje in de reacties, ik kan het niet direct linken)
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik vind het prima gelukt, dat prikkeren :LOL:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

:boos: Willem, de mooiste van het stel en dan zo verminken :gvd:

:LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

:LOL: Ik vind die met de lampjes geweldig gelukt :E:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Afbeelding

2 hongaren, een kroaat en een engels-nederlandse duitser gaan anders prima samen :F:
DeDiana
Zeer actief

Machie schreef:Afbeelding

2 hongaren, een kroaat en een engels-nederlandse duitser gaan anders prima samen :F:
Het zijn altijd die Zuid-Europeanen die dwarsliggen :roll: :lol1:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

:LOL: :LOL: :LOL:

Goeie poging!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ken t probleem
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

:LOL: :LOL:

Nou wat een werk :mrgreen: maar uiteindelijk gelukt :cheer: :cheer:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh ik vind Ravi zo gaaf :I:
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:Ja, heel herkenbaar, hier gaat dat ook vaak zo. Ik moet ze echt stiekem besluipen, anders stoppen ze meteen met spelen en komen kijken wat ik kom doen :D
Precies: "Wat doe je?!". Klojo's. Ga spelen :hmmm: .

DeDiana schreef:En het tafereel om ze allemaal bij elkaar te laten zitten, gaat hier best vaak ook ongeveer zoals jij beschrijft, of met een Taartje die hem gewoon peert en helemaal nergens meer te vinden is tot ik ophoud met die onzin :LOL: Of ik moet haar vastbinden, maar dan gaat het nog niet altijd van een leien dakje:
https://www.facebook.com/DeDiana/posts/ ... 2072498417 (zie filmpje in de reacties, ik kan het niet direct linken)
Hahahaha, die Taar die er gewoon vandoor gaat :LOL: . Zo erg is het hier gelukkig niet. Amoz werkt ook al zo lekker mee zie ik :F: .
Zamunda
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Ik vind het prima gelukt, dat prikkeren :LOL:
Ja toch :engel: ?! Doe eens jouw prikkerfoto's :mrgreen: .

tycha schreef::boos: Willem, de mooiste van het stel en dan zo verminken :gvd:
Sorry :mann: . Maar dan moet ie maar stil blijven staan hoor :pffff: .

ceciel schreef::LOL: Ik vind die met de lampjes geweldig gelukt :E:
Ja hè :engel: . Allemaal zo op een rijtje, knap hè.

Machie schreef:Afbeelding

Wat fijn dat mijn handleiding je zo geholpen heeft :E: . De nationaliteiten helpen natuurlijk enorm mee, maar toch knap :F: .
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:Het zijn altijd die Zuid-Europeanen die dwarsliggen :roll: :lol1:
En die Polen heb je al helemaal niks aan :roll: .

Sandra&co schreef: :LOL: :LOL: :LOL:

Goeie poging!
:mrgreen:

malinois schreef:Afbeelding ik ken t probleem
Nee. Niet. Dat kan niet! Jij hebt heddûhs die gehoorzaam geboren worden! Heb je ze nog niet niet zit en blijf geleerd :80: ?!
Zamunda
Zeer actief

billy schreef: :LOL: :LOL:

Nou wat een werk :mrgreen: maar uiteindelijk gelukt :cheer: :cheer:
Ja joh, bloed zweet,tranen en mijn sanity!

sjm schreef:Oh ik vind Ravi zo gaaf :I:
Leuk! Ik vind hem ook zo gaaf :mann: . Die oortjes, die rapperige haartjes, die ondeugende oogjes :I: . En natuurlijk dat mooie lijf en heerlijke karakter met de lachwekkende en soms irritante windhondentrekjes :tongue: . Heel blij met hem!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Briljant, en hopelijk laat je nog heel veel oefen files zien :cheer: :E:
Zamunda
Zeer actief

Nanna schreef:Ik had ze ook wel van andere mensen erbij :mrgreen:
Afbeelding
Die Charles :I: . Maar ik zie het al, allemaal gehoorzaam geboren herdertjes en ze kijken ook nog eens bijna allemaal de verkeerde kant op :pffff: . Maar leuk geprobeerd :mrgreen: .

Nanna schreef:Maar goed, u is weer ontslagen uit de psychiatrische kliniek met een kilo valium op voorraad?> :LOL:
Nee ik heb even computertijd gekregen, mag nog vrij rondlopen :cool2: . Mensenkinderen wat een gekkenhuis met z'n vijven!
Zamunda
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Briljant, en hopelijk laat je nog heel veel oefen files zien :cheer: :E:
Wat leuk om te lezen!

Zinodo schreef:Wat een toestand :LOL: maar oh wat vind ik jouw roedel leuk :I: ze zijn echt om op te vreten! :lief:
Gekkenhuis :piew: :help: :tongue: ! Gelukkig doen ze het over het algemeen heel goed samen. Leuk om te horen!
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:
DeDiana schreef:Het zijn altijd die Zuid-Europeanen die dwarsliggen :roll: :lol1:
Met die Polen hier nooit een probleem gehad :engel:

Afbeelding

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Nanna schreef:
Zamunda schreef: allemaal gehoorzaam geboren herdertjes
Ik tel anders ook twee windhonden, twee teckels een maltezer en een kruising Poedel :engel:

Daar heb je een puntje :mrgreen:

En er liepen naast me nog meer honden te spelen en daar keken ze naar :cool2:

Hier is ook altijd van alles te beleven hoor, zoals vogels die fluiten :pffff:

Maar je mag gerust de kift hebben hoor :LOL: :tongue: :wink:
Wel hè? Gelukkig :mrgreen: . Ik heb dat hele prikkelen al vrij vroeg opgegeven, toen het me met alleen nog maar Lais en Mister al niet eens lukte :LOL: .
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:
Met die Polen hier nooit een probleem gehad :engel:

Afbeelding

Afbeelding
Zou het dan heel misschien ook een heel klein beetje aan de prikkeraar kunnen liggen :engel: ?
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:Zou het dan heel misschien ook een heel klein beetje aan de prikkeraar kunnen liggen :engel: ?
:idea:
Zou kunnen ;-)
Maar ik denk dat het in bovenstaande voorbeelden door het andere volleerde prikkermodelletje komt. Goed voorbeeld doet goed volgen :ok: Zonder Mila erbij konden ze er ook niks van hoor :lol1:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Zamunda schreef:
Izzie_Anneke schreef:Ik vind het prima gelukt, dat prikkeren :LOL:
Ja toch :engel: ?! Doe eens jouw prikkerfoto's :mrgreen: .
Vals. Heel vals :mrgreen:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ha ha hier ook geen prikker foto's met de honden, zal ook wel aan hun zuidelijk temperament liggen :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”