Rebble schreef:Charlie kluift trouwens niet. Er ligt in de tuin nog ergens een zwart oor van vorig jaar en naast haar kussen ligt ook een ding waarvan ik al niet eens meer weet wat het is. Ze heeft er een paar keer aan gelikt en dat is het

Haha, Amoz kluifde ook niet toen hij net bij mij was. Hij pakte de snack dan wel aan, ging ermee in zijn bench/mand liggen, hield het oor o.i.d. dan vast in zijn bek en na een halfuur lag hij nog zo met dat oor in zijn bek

Maar hij heeft uiteindelijk wel van Mila en Amy afgekeken wat de bedoeling was en nu kluift hij wel
sirene schreef:Ik bestel altijd bij Keetjes. Eens in de zoveel tijd een hele grote doos vol.
Runderluchtpijp, van die hele grote oren met pit, kauwplaten. Dat soort dingen.
Ik vind het supergezellig als ze zo met zijn allen liggen te kluiven. Maar ze krijgen het heel onregelmatig. Ik denk gemiddeld 1x per week. Anders vind ik het veel te duur.
Ik vind dat ook altijd heel gezellig, maar het is hier af en toe wel lastig vanwege compleet verschillende kluiftempo's. Amy heeft alles zó op, Arlo kluift ook redelijk snel, Mila en Amoz zijn er dan best lang mee bezig en Taartje loopt altijd eerst een kwartier naar een geschikt plekje te zoeken om te gaan liggen kluiven, maar als ze eenmaal begint met kluiven, heeft ze het ook zo op. Ik geef Amy dus altijd wel het dikste/grootste kluifwerk en Mila en Amoz krijgen dan een kleinere/dunnere variant, maar dan nog zijn die veel langer bezig en loopt Amy vervolgens zo rond van: waarom heeft iedereen een kluif behalve ik?
Helaas hebben de meeste (online) winkels hier in Spanje een minder groot assortiment aan gedroogde snacks dan ik in Nederland gaf, maar volgens mij maakt het de honden niet veel uit dat ze wat minder variatie krijgen, ze zijn met alles blij. Ik geef ze meestal elke 2 of 3 dagen iets te kluiven en op de andere dagen een kleinere kauwsnack zoals een gedroogd kippenpootje of zalmhuidje.