Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij is gevaarlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Hij is gevaarlijk

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Vroeger teveel Commisaris Rex gekeken. Ik kom zulke types nooit tegen helaas. Dat zou m'n wandelingen nou echt opfleuren :D
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Nanna schreef:Je hebt mensen met agressieve rothonden die net doen alsof het poezelewoekies zijn die het allemaal niet zo bedoelen maar het omgekeerde komt ook voor.

Er woont hier in de buurt iemand met een HR ras, een volwassen teef. En die doet altijd net of het een vreeschlijk gevaarlijk dier is, op het hilarische af :LOL: En het tegendeel is waar, dat is het lullige. :engel:
Ziet ze je uit de verte lopen in een schemerig bos en dan roept ze "wil je even wat zeggen zodat mijn hond weet dat jij het bent anders valt ze aan"
En ondertussen heeft ze niet in de gaten dat die hele hond allang bij je staat, en je kwispelend aankijkt om te zien of er nog wat snoepjes te bietsen vallen :LOL: Het is inderdaad een HR ras maar láng niet alle HR individuen hebben die aanleg ook. Dit is meer het type vette Labrador. En ik ben er blij mee hoor ;-)

We hebben ook een meneer gehad met een herder. De hond was een al wat oudere uitermate brave borst met lieve oogjes maar ook daar weer dat 'het is een kwaaie hoor' verhaal. Dat was ie gewoon overduidelijk niet :cool2: Ik vroeg ooit of ik hem een snoepje mocht geven en ja dat mocht. Dus voordat baas met de ogen kon knipperen had ik al 'eerst zit en een poot' gezegd wat die goeierd ook braaf deed. Maar dat was helemaal fout want met mijn 'commando's' had ik wel een áánval uit kunnen lokken. En ook altijd van die stoere verhalen erbij wat de hond allemaal had gedaan, inbrekers opsporen en aanvallen en bedreigde mensen op straat uit zichzelf ontzetten. Dat werk. De sprookjes van Grimm ;-)
Waarom dóen mensen dat?

Hou met te goede, ik heb liever te doen met dit soort mensen dan met de tegenovergestelde categorie hoor. En ik moet zeggen, de amusementswaarde is hoog. Maar ik vraag me altijd af of ze nou werkelijk niet in de gaten hebben dat iedereen daar dwars doorheen kijkt.
Haha. Geen idee waarom ze dat doen maar ik zou er blij mee zijn. Laat maar praten als het met de hond maar goed gaat.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ach.. beter zo dan anders..
Gisteren een mevrouw met een kruising Wetter/stabijna die vond dat het mijn eigen schuld was dat haar hond van 200 meter grommend en grauwend op mij en mijn aangelijnde honden kwam afrennen. Beest had niet zulke leuke bedoelingen maar ik kon hem redelijkerwijs weg brullen. Het is dat mijn sukkeltjes zich niet laten gelden anders was het mis gegaan.
Maar volgens die mevrouw kwam het omdat ik ze aan de lijn had.. moest ik ze maar loslaten.. achterlijk mens .
blablabla :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:Vroeger teveel Commisaris Rex gekeken. Ik kom zulke types nooit tegen helaas. Dat zou m'n wandelingen nou echt opfleuren :D
Hier een meneer met een heel gevaarlijke mechelaar teef die als een woest monster los langs andere honden moet worden gebruld.
Ze vindt alleen naap erg leuk en naait er altijd tussenuit om zich aan zijn goddelijke verschijning te onderwerpen.
Kwáád dat die kerel dan is :LOL:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier woont een bandog waar precies het tegenovergestelde voor mag gelden. Die hond valt regelmatig honden aan en de baas flipt vervolgens tegen de baas van de aangevallen hond. Die heeft gegromd, had los moeten zijn, blafte of God weet wat. Altijd heeft de andere hond het gedaan. En dan nog die hond los laten lopen. Het gaat om een hond van ik schat 60 kilo en die hond maakt dat ik al jaren mijn honden niet meer vanuit huis durf uit te laten. Dus altijd met de auto. Eigenlijk te zot voor woorden.

Ik heb zelfs wel eens vanuit mijn tuin een hondje horen gillen dat gegrepen werd. Een poedel. Ben met de auto gaan kijken of ik wat kon doen. Ook de honden van de buren zijn gegrepen en zelfs in hun eigen tuin.

Super aardige mensen verder maar ik schijt 7 kleuren voor die hond en ik vermijd elk contact met mijn hondjes.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani flikt ook wel eens van die dingen. Ik probeer haar te beschermen door tegen mensen te zeggen dat ze haar niet mogen aaien omdat ze niet van vreemden houdt, staat die kut te slijmen en pootjes te geven bij een wildvreemde vent :LOL:
Ze ging op een gegeven moment helemaal naast hem liggen en toen werd hij haar toch iets te vrijpostig door Rani over haar kont te aaien. Dat mogen vreemde mannen dus niet, hij kon nog net op tijd zijn hand wegtrekken. 'Oh' zei hij :LOL:
Zie je wel :pffff:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Bij "erbovenopduikmensen" is mijn ervaring dan weer dat als je voorzichtig zegt dat de hond wellicht kan snappen, deze hun uiterste best doen om te laten zien dat ze een dog whisperer zijn en de hond echt heel ontspannen is bij hen. De hond in kwestie liet de praktijk dan oogluikend aanleunen onder mijn strikte toezicht want als ik wegkeek beet ze toch echt :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ben blijkbaar zo'n baas. :LOL: Hoewel ik meestal zeg dat ik niet weet wat hij doet. Ik ben heel voorzichtig, omdat hij in bepaalde situaties kán bijten/sneppen. Vervolgens laat hij zich gisteren door een vreemde gewoon optillen en in bad zetten, geen boze blik of wat dan ook. Of ik zeg tegen iemand dat ze hem niet hoeven te aaien of zijn bal moeten pakken, omdat hij daar niet van houdt bij vreemden. Twee minuten later staat hij kwispelend voor hun neus, moeten ze zijn kont aaien of de bal gooien.

Gelukkig heb ik ook vaak gelijk, dan willen mensen hem aaien en duikt hij zo onder die hand door en loopt weg. En in de autobench en kennel heb ik pas 1 keer gehad dat ik dus ongelijk had, dus daar blijf ik het gewoon zeggen.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 01 apr 2019 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is ook niet gauw goed ee, ben je te voorzichtig ben je niet lekker, ben je niet voorzichtig genoeg ben je een aso ... en ga zo nog maar even door.. :smile2:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

TessaThomas schreef:Ik ben blijkbaar zo'n baas. :LOL: Hoewel ik meestal zeg dat ik niet weet wat hij doet. Ik ben heel voorzichtig, omdat hij in bepaalde situaties kán bijten/sneppen. Vervolgens laat hij zich gisteren door een vreemde gewoon optillen en in bad zetten, geen boze blik of wat dan ook.
Was die 'vreemde' misschien Crutz? Dan is die hond gewoon heel slim :LOL: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Perle schreef:
TessaThomas schreef:Ik ben blijkbaar zo'n baas. :LOL: Hoewel ik meestal zeg dat ik niet weet wat hij doet. Ik ben heel voorzichtig, omdat hij in bepaalde situaties kán bijten/sneppen. Vervolgens laat hij zich gisteren door een vreemde gewoon optillen en in bad zetten, geen boze blik of wat dan ook.
Meneer Crutz :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:Vroeger teveel Commisaris Rex gekeken. Ik kom zulke types nooit tegen helaas. Dat zou m'n wandelingen nou echt opfleuren :D
Hier een meneer met een heel gevaarlijke mechelaar teef die als een woest monster los langs andere honden moet worden gebruld.
Ze vindt alleen naap erg leuk en naait er altijd tussenuit om zich aan zijn goddelijke verschijning te onderwerpen.
Ik heb precies hetzelfde gehad met een Mechelaar teef :lol1: Die kwam altijd kruipend op haar zij naar Mila toe, en de baas maar woest schreeuwen en commanderen omdat zijn hond zo gevaarlijk zou zijn en elke stap strikt onder appel moest gebeuren. Aan de lijn was het ook een woest blaffend en uitvallend monster, maar als ze los liep dus niet, in ieder geval niet naar Mila. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat baasje dan dacht te zien als die hond zo ontzettend onderdanig over de grond kroop, want elke keer weer herhaalde dit hele spektakel zich als hij ons tegenkwam.

Ik kom ze ook honderd keer liever zo tegen dan de andere uitersten.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ken alleen een man met een enorme Rottweiler-reu. Die mag niet meer los bij Manu want zijn hond is altijd dominant behalve bij Manu :denken: Dat is niet goed voor hem, dus nu moet hij vast.
Dan loopt hij in een grote boog om ons heen :lol1: Ik vind het wel grappig.

Toen ze wel samen los waren ging die hond altijd lekker beuken met Manu, samen het water in en die hond had inderdaad altijd een lage houding.
Waarom die vent het niet goed vind voor zijn hond weet ik niet, maar nu loopt hij dus om :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef:
dagmar88 schreef:
Ik heb precies hetzelfde gehad met een Mechelaar teef :lol1: Die kwam altijd kruipend op haar zij naar Mila toe, en de baas maar woest schreeuwen en commanderen omdat zijn hond zo gevaarlijk zou zijn en elke stap strikt onder appel moest gebeuren. Aan de lijn was het ook een woest blaffend en uitvallend monster, maar als ze los liep dus niet, in ieder geval niet naar Mila. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat baasje dan dacht te zien als die hond zo ontzettend onderdanig over de grond kroop, want elke keer weer herhaalde dit hele spektakel zich als hij ons tegenkwam.

Ik kom ze ook honderd keer liever zo tegen dan de andere uitersten.
Ik geloof nog best dat die oma ooit een pittige teef is geweest en misschien niet altijd even aardig naar andere teven.
Maar het is vooral heel erg niet spannend dat ze zo lief tegen hem is. En inderdaad wel spannend om commando's te schreeuwen en dat ze dan geen stap verkeerd zet. Je moet toch iets om je een beetje mans te voelen :mrgreen:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zeg ook wel eens over Shira tegen bepaalde mensen dat ze best pittig kan zijn en liever niet geaaid wordt. Maar dat is dan nadat ik haar houding zelf eens even goed heb bekeken in die situatie. :mrgreen:

Ze kan soms iemand niet leuk vinden, en dat zie ik aan haar. Dan doet ze verder niks maar zouden ze haar te vrijpostig benaderen dan sta ik niet voor een verwondingenvrije ontmoeting in. Maar dat is ook weer zo rot om te zeggen, dat ze iemand niet moet die dan net z'n best staat te doen om vriendelijk tegen haar te zijn. Dus dan gooi ik het meestal op een eigen gebrek en zeg dan dat ze niet altijd lief is tegen vreemden.

Ik denk niet echt dat ze iemand iets doet maar ik ben er zo aan gewend om vooral incidenten te voorkomen bij Buck vroeger dat het toch wel mijn tweede natuur is geworden om voorzichtig te zijn. Om iemand een bijtwond te besparen maar zeker ook om mijn eigen hond niet in de problemen te laten komen door soms wat klunzig gedrag van anderen.
Laatst gewijzigd door Jackira op 01 apr 2019 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait ging vanochtend op een leuk klein loslopend hondje af. Iets te jovial, dus daar zei ze heel netjes wat van. Nou, baasje zag er volgens mij pure agressie in... Heb Gait maar opgehaald, ondanks dat hij perfect reageerde door te kalmeren, afstand te nemen en vervolgens op beleefde wijze kennis wilde maken
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef:We hebben hier heel lang geleden ook zo'n sportschooltype gehad met de onvermijdelijke steffert. Natuurlijk gehuld in oorlogstuig met spikes en al.
Zodat het nog wat léék.
Sportschoolfiguur had trouwens pech want hij had een hond getroffen die de wereld alleen maar omarmde en iedereen wilde zóenen. :LOL:
Maar dan toch aan die korte lijn wegrukken hè en net doen of het een levensgevaarlijk monster was.
Die hond is ooit ontsnapt en had de middag van zijn leven. Iedereen zoenuh en voor alle honden op zijn rug kroelen. :lol1:
Herkenbaar :LOL:
Ik stond eens in de dierenwinkel toen ik achter me hoorde: "Dag lief kind, kom maar bij mama. Kom maar fijn kusjes geven, lieve schat" En ik zie dus zo'n klassieke oma compleet met grijze knot en geruite rok een enorme stafford met spikeband knuffelen. Hond wist niet waar ze het moest laten en kronkelde, al kwispelend en knorrend, gewillig tegen de vrouw aan. Kijk ik iets verder, zie ik aan de andere kant van de lijn twee opgeschoten knapen van het type Petje-Bontkraag-Nektasje heel beteuterd kijken :LOL: . Dàt hadden ze niet verwacht :goeie:

Maar de mensen die vooral moeten vertellen dat hun hond gevaarlijk is (of nog liever: Bij de politie zit) zijn in mijn ervaring zonder uitzondering herder-bazen.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

crutz schreef:
Perle schreef:
Zelfde categorie :engel:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Floortje schreef:
Nanna schreef:We hebben hier heel lang geleden ook zo'n sportschooltype gehad met de onvermijdelijke steffert. Natuurlijk gehuld in oorlogstuig met spikes en al.
Zodat het nog wat léék.
Sportschoolfiguur had trouwens pech want hij had een hond getroffen die de wereld alleen maar omarmde en iedereen wilde zóenen. :LOL:
Maar dan toch aan die korte lijn wegrukken hè en net doen of het een levensgevaarlijk monster was.
Die hond is ooit ontsnapt en had de middag van zijn leven. Iedereen zoenuh en voor alle honden op zijn rug kroelen. :lol1:
Herkenbaar :LOL:
Ik stond eens in de dierenwinkel toen ik achter me hoorde: "Dag lief kind, kom maar bij mama. Kom maar fijn kusjes geven, lieve schat" En ik zie dus zo'n klassieke oma compleet met grijze knot en geruite rok een enorme stafford met spikeband knuffelen. Hond wist niet waar ze het moest laten en kronkelde, al kwispelend en knorrend, gewillig tegen de vrouw aan. Kijk ik iets verder, zie ik aan de andere kant van de lijn twee opgeschoten knapen van het type Petje-Bontkraag-Nektasje heel beteuterd kijken :LOL: . Dàt hadden ze niet verwacht :goeie:

Maar de mensen die vooral moeten vertellen dat hun hond gevaarlijk is (of nog liever: Bij de politie zit) zijn in mijn ervaring zonder uitzondering herder-bazen.
O ja, zulke herderbazen :lol1:
Jaren geleden werd ik op een zondagmorgen vroeg wakker, deed de jaloezieën omhoog en zag de bewakingshond in opleiding (Duitse herder) van mijn overburen los op straat lopen. De buurman had altijd veel trotse verhalen over zijn gevaarlijke hond, de opleiding en het bijten. Het rare was dat ook de voordeur en poort van het huis open stonden. Dus ik besloot maar eens even een kijkje te gaan nemen wat daar aan de hand was.
Ik liep de straat op richting die hond, die er met zijn staart tussen de poten vandoor vloog, terug zijn tuin in :LOL:
Uiteindelijk bleek de puberzoon des huizes 's nachts thuis te zijn gekomen van een feestje en was 'vergeten' de voordeur en poort dicht te doen, niets aan de hand dus. En die 'enge bewakingshond' bleek dus een verschrikkelijke bangerik :lol1:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

honden die bang zijn kunnen enorm uitvallen, misschien heel misschien is er wel eens iets voorgevallen..zolang een hond kan vluchten gaat het vaak nog wel goed, maar...
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nouja, ik neem dit soort dingen inderdaad wel met een korreltje zout als iemand stoer loopt te doen hoe geweldig stoer zijn hond wel niet is. Aan de andere kant weet ik ook dat mensen die je buiten tegen komt vaak maar een eenzijdige momentopname zien. Er zijn mensen die denken dat Oor echt de liefste hond ooit is en mij echt niet geloven als ik zeg dat ze best pittig kan zijn, en er zijn ook mensen die haar best indrukwekkend vinden en liever even de andere kant op lopen. En die mensen hebben allebei gelijk. Omdat het nu eenmaal van persoon tot persoon (en in Oors geval van hond tot hond) verschilt hoe er op gereageerd wordt. Of erg afhankelijk van de situatie. Dus dat jij toevallig alleen maar een hele sociale lieve hond ziet wil neit zeggen dat er geen situaties of momenten of personen kunnen zijn waarbij die hond toch ineens een rode waas voor de ogen krijgt. Dus om nou er bij voorbaat van uit te gaan dat zulke baasjes onzin lullen, alleen maar omdat jij het niet ziet, vind ik ook weer een beetje onzin eerlijk gezegd.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Onze 1e cocker was best lief tegen mensen en zag er ook lief uit tot hij in de auto zat.
Dan hoefde niemand er bij te komen.
Een keer stapte er een man uit zijn auto toen wij voor een stoplicht stonden te wachten met open raampje, en die wilde wel even vertellen wat mijn man fout had gedaan.
Hij stak bijna zijn hoofd door het raampje toen van de achterbank onze cocker met een woest gegrom naar het raanm kwam.
Vent stond ineens een paar meter verder. :mrgreen:
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Onze buren hadden, jawel, een Duitse Herder teef. Die als ik hun moest geloven absoluut niet met andere honden kon.
Geen enkele hond!

Ze ontweken ons ook altijd tijdens het uitlaten en altijd het hek goed dicht.
Totdat dat een keer mis ging en ze niet doorhadden dat mijn wederhelft 's avonds ook langs de weg liep met Bronco (het is hier stikdonker want er staan geen lantaarns langs de buiten weg).

Niets aan de hand natuurlijk. En sindsdien waren die 2 dol op elkaar.
Die levensgevaarlijke Herder en mijn HR hond. :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

annets schreef:Onze 1e cocker was best lief tegen mensen en zag er ook lief uit tot hij in de auto zat.
Dan hoefde niemand er bij te komen.
Een keer stapte er een man uit zijn auto toen wij voor een stoplicht stonden te wachten met open raampje, en die wilde wel even vertellen wat mijn man fout had gedaan.
Hij stak bijna zijn hoofd door het raampje toen van de achterbank onze cocker met een woest gegrom naar het raanm kwam.
Vent stond ineens een paar meter verder. :mrgreen:
:LOL:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Perle schreef:
crutz schreef:
Perle schreef:
Hij heeft zondag ook bewezen niet slim te zijn, hoor :LOL: Maar je hebt wel gelijk, ik heb er ook braaf op vertrouwd dat het kon. :engel:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

TessaThomas schreef:
Perle schreef:
crutz schreef:
Perle schreef: Was die 'vreemde' misschien Crutz? Dan is die hond gewoon heel slim :LOL: .
Hij heeft zondag ook bewezen niet slim te zijn, hoor :LOL: Maar je hebt wel gelijk, ik heb er ook braaf op vertrouwd dat het kon. :engel:
Ik was eerlijk gezegd je topic helemaal vergeten toen ik hem riep om te helpen tillen. Dacht er pas aan toen hij hem al (probleemloos) vast had :LOL:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik had zo'n straatgenoot, met een rottweiler. Watje van een beest.
Die man had een serpent van een vrouw maar wel een stoere hond.
Als ik hem tegenkwam moest ik van hem omlopen want zijn hond gréép ze. Nou, dat ga ik niet doen dus.
Op een keer zei hij: Anders laat ik 'm los!
Nou, doe maar.

Het was een watje en bovendien een volle reu. Dus die rende naar mijn teefjes toe en als ie tulpen voor ze had kunnen plukken had ie het gedaan.
Ik had toen twee stabijs en die keften hem om de oren vanwege zijn gesnuif, en toen lag ie plat :LOL: :LOL:

Het is niet meer goedgekomen met die meneer en mij :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik had er vandaag eentje. En hoe. :LOL:

Ik liep heerlijk met Kyuubi over ons lokale pleintje, en we spotten een loslopend Chinees Naakthondje met eigenaresse.
Jawel. Een Chinees naakthondje. Zo'n mini-murmeltje, ielig en halfbloot.

Het beestje is verwoed van zich af aan het blaffen tegen twee wandelaars en vliegt daar met veel vertoon op af, en de vrouw in kwestie probeert het hondje wanhopig te kalmeren en terug bij zich te krijgen. De wandelaars zien het geheel lachend aan, want laten we eerlijk wezen, zelfs een chagrijnig naakthondje is nou niet echt een bedreiging. Het hondje is uiteraard schijtonzeker en besluit dus dan maar weer de aftocht te blazen; poging mislukt.

Dan spot het hondje ons en komt wederom met vertoon aangedraaft. Ik zie dat geheel eens glimlachend aan en Kyuubi prikt probleemloos door de onzekerheidsshow heen en begroet het hondje gewoon vriendelijk.

Hoor ik mevrouw paniekerig roepen; ''KIJK UIT HOOR, HIJ VALT JE AAN!''

Ik kijk op en kan er slechts een droge ''Werkelijk?'' aan toevoegen, terwijl Kyuubi en hondje wat staan te snuffelen aan elkaar.

- ''Ja echt hoor, hij valt straks aan!''

Dus ik ga eens rustig door de knieen en laat hondjelief aan mijn hand snuffelen, terwijl ik kalmpjes vraag ''Oh ja, val jij aan?''

Eigenaresse begint ondertussen te beseffen dat haar verscheurende chinees kennelijk het idee om ons bloederig te vermoorden heeft laten varen en durft wat te ontspannen, en uiteindelijk begon ze te beseffen dat zowel Kyuubi als ik niet gebeten gingen worden.

Ze heeft me de hele tragische mishandelings-achtergrond van het hondje verteld, maar ik kon voornamelijk vaststellen dat het een onzeker murmeltje was met een goedbedoelende schat van een eigenaresse die hondje best wat meer grenzen had mogen geven. ;)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

TessaThomas schreef:Ik ben blijkbaar zo'n baas. :LOL: Hoewel ik meestal zeg dat ik niet weet wat hij doet. Ik ben heel voorzichtig, omdat hij in bepaalde situaties kán bijten/sneppen. Vervolgens laat hij zich gisteren door een vreemde gewoon optillen en in bad zetten, geen boze blik of wat dan ook. Of ik zeg tegen iemand dat ze hem niet hoeven te aaien of zijn bal moeten pakken, omdat hij daar niet van houdt bij vreemden. Twee minuten later staat hij kwispelend voor hun neus, moeten ze zijn kont aaien of de bal gooien.

Gelukkig heb ik ook vaak gelijk, dan willen mensen hem aaien en duikt hij zo onder die hand door en loopt weg. En in de autobench en kennel heb ik pas 1 keer gehad dat ik dus ongelijk had, dus daar blijf ik het gewoon zeggen.
Whaha dat dikgedrukte had ik met Finn, die liet ik overigens wel aaien buiten als het op een ok manier ging, maar toen ik bij Rosita was voor een trimbeurt was ik ook wat voorzichtig en zei dat ik niet precies wist wat hij zou doen..
Ze pakt hem zonder verder naar me te luisteren op, zet hem in een bad en zet de straal water op hem :mrgreen: hij was te verbouwereerd en overrompeld om uberhaupt maar te overwegen om iets te doen :LOL: en onderging het hele traject zonder morren.

Maar verder moest je niet je hand in de auto steken of iets willen pakken, toen haalde hij wel een keer gericht uit bij een clublid die hij toch al heel wat jaartjes kende..

Vreemde honden en al helemaal als ik eigen herder aan de lijn heb, dan wil ik gewoon geen contact. Want het is of te druk of er gebeurd toch iets wat je net niet goed in weet te schatten en de vlam kan in de pan schieten (vorige herders en de huidige wil ik het gewoon dus niet bij hebben). En dan merk je vaak wel dat mensen dat niet snappen. Of hun hond is lief, of ze vinden Aki gewoon altijd lief en braaf ogen en zeggen me dan oprecht dat ze niet snappen dat ik altijd wat afstand houd.
Het zij zo, daar voel ik me gewoon het prettigst bij, en daarbij ken ik hem en weet dat hij wel reageert als hij toch in zijn bek wordt gehapt of als honden die zelf contact maken ineens toch gaan grauwen naar hem, dus speel ik liever op safe.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”