Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvanger Noor - filmpje!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Opvanger Noor - filmpje!

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Vandaag is Noor 11 dagen bij ons in de opvang. Meestal schrijf ik hier eerder over mijn opvangers, maar de eerste dagen dacht ik, ik wacht even tot ze het wat beter doet. En ondertussen maakte ze zo snel zulke goede vorderingen dat het wel een hele lap tekst zou worden als ik alles op zou schrijven. Maar nu ga ik er toch even voor zitten.
Voor wie geen zin heeft in een lang verhaal, onderaan staat een foto van Noor. :D

Noor is een jong teefje uit Roemenië, uit dezelfde kleinschalige opvang als onze vorige opvanger Sara. Ik had begrepen dat Noor wat angstig was, maar de verzorgster vertrouwde ze wel en ook leek ze op filmpjes sociaal met andere honden. Ik heb nooit eerder angstige honden opgevangen, maar ik dacht, laat maar komen.

Het ophalen verliep allemaal goed. Ze dook wel weg en leek te willen vluchten, maar niks extreems. Echter eenmaal bij ons buiten begon ze als een wilde kat te springen en te rennen. Ze zat goed vast met een veiligheidstuig en een halfcheck, maar ze deed zo extreem dat ik bang was dat ze zelfs daar uit zou komen. Toen ze in een hoekje bij de garage wegdook kon ik haar pakken en heb ik haar snel mee naar binnen genomen. Ik heb haar binnen tussen mijn eigen honden los gelaten, en wat was ik blij dat die daar geen probleem mee hebben. Na een paar uur heb ik nog eens geprobeerd haar aan te lijnen, maar ze begon gelijk weer te springen en te rennen. Oké, uitlaten zat er voorlopig niet in.

Die eerste dagen heb ik wel getwijfeld of het verstandig was om Noor in de opvang te nemen. Ze wilde niks van ons of van de honden weten. Ze vond een mandje in onze slaapkamer en daar is ze twee dagen in blijven liggen. We hebben haar met rust gelaten. Naast het mandje had ik wat oude handdoeken op de grond gelegd, zodat ze daar op kon plassen en poepen. Dat duurde overigens nog een dag voor ze dat durfde. Ze at en dronk wel gelijk goed. Het tuigje had ze nog aan, no way dat ik die af zou krijgen.

Maandag ging ik naar mijn werk. En ja hoor, toen ik thuis kwam stond Noor gezellig met de andere honden in de vensterbank te kijken, ze was eindelijk de slaapkamer uit. Eenmaal binnen had ze door dat de andere honden het bijzonder leuk vonden dat ik er weer was, dus stond ze achteraf ook een beetje te kwispelen. Sinds dat moment heeft ze al zoveel vorderingen gemaakt, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Aanraken, het begon ermee dat ze voorzichtig een snoepje van me aanpakte. Nu vindt ze het heerlijk als ik haar uitgebreid aai en ik kan haar overal aanraken. 's-Ochtends springt ze bij me op bed om gedag te zeggen en dan wil ze uitgebreid gekroeld worden.
Noa vond ze eerst heel erg eng en Koda ook een beetje. Inmiddels is Noa niet eng meer en met Koda is het dikke mik. Het lijkt wel of ik hier twee drukke kinderen heb die maar lopen te klooien en troep maken met hun speelgoed.
Mijn dochter is niet meer eng, mijn zoon een beetje en mijn man vindt ze oké. Ze blaft ook niet meer tegen haar spiegelbeeld in het ruitje van de houtkachel en gelukkig ook niet meer als ze geluiden hoort van de klussende buren.

Vanmorgen heb ik een poging gedaan om het tuig weer aan te doen (wat ik na een week pas uit kreeg). Veel snoepjes erbij, maar helaas paniek toen het om haar hals zat. Ik heb het weer af gedaan, dit gaat nog wel even tijd kosten. Wandelen is er dus nog niet bij, gelukkig doet ze haar behoefte keurig op van die puppypads.

Noor is geen doorsnee opvanger zoals we ze gewend zijn. Maar oh wat is ze leuk :I: Ze is een plaatje om zien. Ze heeft wat weg van een bordercollie, maar wel een stukje kleiner. Ik schat haar zo'n 45 cm hoog. En verder is ze slim, speels en het is geweldig om te zien hoe ze zich hier steeds meer op haar gemak gaat voelen.

AfbeeldingCOO_4121 copy by mr. Jones, on Flickr
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 30 mar 2019 10:22, 3 keer totaal gewijzigd.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Opvanger Noor

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat een plaatje om te zien :I:

Ik heb vertrouwen genoeg in jou dat het wel goed gaat komen met haar .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

fenneke schreef:Wat een plaatje om te zien :I:

Ik heb vertrouwen genoeg in jou dat het wel goed gaat komen met haar .
Dankjewel! Dat vertrouwen had ik even wat minder toen ze er net was. Ik denk dat rust, geduld, geen druk uitoefenen en veel snoepjes hebben geholpen.
Het is wel ontzettend leuk om te doen, ieder stapje die ze maakt is een kleine overwinning!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Oooh wat een mooitje.
Fijn dat ze vooruitgang maakt :cheer: :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geweldig hoe honden in zo'n korte tijd kunnen opbloeien en hoe andere honden daarbij helpen.
Maar het is toch een hele onderneming waarin je vooral vertrouwen moet houden in jezelf. Dat lijkt me inderdaad de eerste tijd het moeilijkste deel.
Maar de beloning is dan ook enorm!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ze is wel leuk om te zien de rest komt vast goed
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat fijn dat ze al zoveel stappen vooruit is gegaan! Het zal nog veel tijd kosten voordat ze helemaal aan alles gewend is, maar so far so good :ok:

Het is inderdaad een superleuke hond om te zien!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Prachtige hond! En fijn dat ze in zo'n korte tijd al zo veel vooruitgang heeft geboekt, dan komt de rest vast ook helemaal goed! :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Super dat ze al zo snel een omslag laat zien! Ze zal wel veel leren van de andere honden :D
En ze is echt prachtig :I: Ze lijkt zo trouwens veel groter dan 45 cm
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat een prachtige hond!
Fijn dat het al beter gaat nu!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een mooierd :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Johnny Jones
Zeer actief

Leuk dat jullie haar ook allemaal zo mooi vinden, dat vinden wij ook. Haar vacht voelt wel viezig, maar het wassen stellen we voorlopig nog maar uit. Gelukkig ruikt ze niet vies. Als ze straks gewassen is wordt ze nog mooier!
Tamara81 schreef:Hopelijk lukt het later met het tuig en het wandelen, maar alles op zijn tijd.
Ze is door de rescuer in Roemenie uit het gemeente asiel gehaald. Kennelijk wordt daar met een vangstok gewerkt als honden verplaatst moeten worden. Dat zou haar angst kunnen verklaren voor het aangelijnd zijn en het tuig over haar hoofd doen.
veertje schreef:Super dat ze al zo snel een omslag laat zien! Ze zal wel veel leren van de andere honden :D
En ze is echt prachtig :I: Ze lijkt zo trouwens veel groter dan 45 cm
Ze is echt een (klein) middenmaatje. Ik heb haar niet gemeten, maar ze steekt niet zoveel boven Digger uit. Ik zal eens een foto van Noor met Koda maken.
Boutje schreef: En vergeet de kracht van je roedel niet... gewoon een voorbeeld wat ze kan observeren en volgen.
Fijn om te lezen, je doet het super en ik ben er van overtuigd dat het wel goed komt met Noor!
Dankjewel! Mijn roedel vergat ik te noemen, maar die zijn natuurlijk heel belangrijk.

Vandaag heb ik een veiligheidstuig van Ferplast voor Noor besteld. Daar zitten zes sluitingen aan en hoeft daarom niet over haar hoofd getrokken te worden. Ik hoop dat ze daar minder spanning van krijgt met het aandoen.
Voor Noor hoop ik dat we snel naar buiten kunnen. Ze heeft nu een vast plekje in de vensterbank waar ze naar de andere honden kijkt als die buiten zijn, echt een beetje sneu. In huis is ze nu redelijk relaxed en ik zou graag haar wereldje een beetje groter maken.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een prachtige foto van haar. Heftig hoe ze in het begin reageerde maar fijn dat ze na een paar dagen van met rust laten zo los kwam. Goed idee om dat tuig met zes sluitingen te bestellen!
Johnny Jones
Zeer actief

Zamunda schreef:Goed idee om dat tuig met zes sluitingen te bestellen!
Hopelijk komt het snel, want ze barst van de energie. Hoog tijd om naar buiten te gaan!

Als het aan Koda en Noor ligt gaan ze zo de hele dag door. Het lijkt wel of ik twee 'kleine' drukke kinderen in huis heb.
Op het filmpje is goed het formaat van Noor te zien.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Re: Opvanger Noor - filmpje!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ahhh, wat hebben die het fijn samen. Koda zal haar missen als ze er niet meer is.

Wordt ze bij voorkeur bij andere honden geplaatst?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

Alfilillo schreef:Ahhh, wat hebben die het fijn samen. Koda zal haar missen als ze er niet meer is.

Wordt ze bij voorkeur bij andere honden geplaatst?
Koda zal haar zeker gaan missen. Ouwe Noa speelt af en toe met hem, maar niet op deze manier.
Andere honden zou wel fijn zijn, maar ik denk dat ze ook wel kan bij iemand die (vooral de eerste maanden) heel veel thuis is. Ze heeft er helemaal geen probleem mee als Jan de honden uitlaat en ze alleen met mij thuis is.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:
Zamunda schreef:Goed idee om dat tuig met zes sluitingen te bestellen!
Hopelijk komt het snel, want ze barst van de energie. Hoog tijd om naar buiten te gaan!

Als het aan Koda en Noor ligt gaan ze zo de hele dag door. Het lijkt wel of ik twee 'kleine' drukke kinderen in huis heb.
Op het filmpje is goed het formaat van Noor te zien.
Ah, wat leuk, en wat een beer is Koda toch!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een leuk filmpje :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”