Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vind jij jouw hond mooi?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Re: Vind jij jouw hond mooi?
Nou, ik vind Qi best heel mooi hoor! Als pup al, maar nu hij wat jong volwassen is nog meer. Hij heeft een heerlijk eigenzinnig karakter en dat zie je terug in zijn uiterlijk, de manier waarop hij staat en kijkt... om op te vreten.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Tuurlijk vind ik mijn hond mooi. Maar karakter is zeker zo belangrijk. Het is een super lief sociale hond. Heb al vele mensen gehoord die haar zou willen overnemen maar gaat zeker niet gebeuren.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zie alleen maar die verschrikkelijke rattenstaart als een antenne omhoog staanNanna schreef:Ik zou echt trots zijn om hiermee over straat te mogen
KLIK
Maar ja. Het gaat hem niet worden want mijn moeder zei het al "van een knappe tafel kun je niet eten".
Waarom eigenlijk niet ontgaat me, maar toe maar

- Rebble
- Zeer actief
Aaaah FrootjeFrootje schreef:Nou, nee.Froo heeft korte pootjes, en dat is sowieso al iets wat ik nooit wilde in een hond want dat vind ik lelijk. Ze zijn ook een beetje krom trouwens. Oh en haar flaporen vind ik een grote teleurstelling. Wat heb ik gehoopt dat ze zouden blijven staan toen ze nog pup was.
![]()
Maar ze is wel de liefste hond die ik ooit heb gehad en dat maakt alles goed. Ze heeft overigens ook wel een heel hoog schattigheidsgehalte. Ik krijg zelden opmerkingen over dat ze mooi is (dat snap ik dus heel goed), maar wel heel vaak over hoe schattig ze is.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ja, dre, dat hóórt zo lelijk te zijn. 
Ik vind het ook afzichtelijk, hoe verzinnen mensen het op zo'n mooie hond

- dagmar88
- Zeer actief
"Laten we er een wanstaltig pak vacht op fokken en die staart origineel scheren".Lothian schreef:Ja, dre, dat hóórt zo lelijk te zijn.
Nee. Doe dan maar een race afghaan. Geen afghaan waarvan de moeder is geneukt door jan vayne.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Ik denk niet dat die staart geschoren is;-) Net zoals die kale ruggen er niet ingeschoren worden, iets dat veel mensen wel denken
En ja, ik vind deze hond mooi. Schiet me de kerstboom maar in

Wil je zeggen dat dit er natuurlijk uitvalt? Dat kan ik niet geloven tot ik het zie

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Die castraat vind ik mooier. Wat hoort zou me geen ruk kunnen schelen.Nanna schreef:dat lijkt me een overduidelijke castraatdagmar88 schreef:
Wil je zeggen dat dit er natuurlijk uitvalt? Dat kan ik niet geloven tot ik het zie![]()
Er zijn écht rassen met een natuurlijke kale staart.
De IWS is daar ook een exponent van.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die staart wordt kaal bij een Afghaan en de rug ook.
Don't ask, hoe dat patroon genetisch werkt is niet bekend.
Als pup hebben ze ook een soort snor, Nanna vindt vast wel een foto. Dat valt er ook uit.
Als je ze castreert groeit dat allemaal langer trouwens.
En inderdaad, die Ierse waterspaniel heeft óók een kale staart. En een lange vacht. Een een kale voorsnuit.
Dat is ook een vachtpatroon waarvan we geen idee hebben hoe het kan, want het haar groeit door maar een baard heeft ie niet.
Wrs zijn die vachtpatronen verwant. Ik vind het fascinerend, en er wordt hard gezocht, maar hoe het werkt is nog niet bekend.
Nanna, heb je foto's van Afghanen uit d'oude doos met die staarten en ruggen zichtbaar? Jij kunt goed foto's zoeken.
Don't ask, hoe dat patroon genetisch werkt is niet bekend.
Als pup hebben ze ook een soort snor, Nanna vindt vast wel een foto. Dat valt er ook uit.
Als je ze castreert groeit dat allemaal langer trouwens.
En inderdaad, die Ierse waterspaniel heeft óók een kale staart. En een lange vacht. Een een kale voorsnuit.
Dat is ook een vachtpatroon waarvan we geen idee hebben hoe het kan, want het haar groeit door maar een baard heeft ie niet.
Wrs zijn die vachtpatronen verwant. Ik vind het fascinerend, en er wordt hard gezocht, maar hoe het werkt is nog niet bekend.
Nanna, heb je foto's van Afghanen uit d'oude doos met die staarten en ruggen zichtbaar? Jij kunt goed foto's zoeken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha, dank u.
En hoe het werkt, ik wilde dat ik het wist.
IWS hebben geen sik trouwens, en ook geen baard die er later af gaat. Maar wel die kale staart en die lange vacht.
En hoe het werkt, ik wilde dat ik het wist.
IWS hebben geen sik trouwens, en ook geen baard die er later af gaat. Maar wel die kale staart en die lange vacht.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Die sik vind ik echt fantastisch, haha!
-
- Zeer actief
Als ze 'm niet hebben, is het vaak afgeknipt of ze zijn in zomervachtNanna schreef:Sommige friese paarden hebben dat ook. Wie weet zijn de Afghaan de de Fries wel aan elkaar verwantwolvster schreef:Die sik vind ik echt fantastisch, haha!

- dagmar88
- Zeer actief
Een pup, maar dat sluit elkaar natuurlijk niet uit.Nanna schreef: dat lijkt me een overduidelijke castraat![]()
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Was dat niet het onderwerp van het topic?Nanna schreef:Het gaat er om dat die staart niet kaalgeschoren is.
Of het wel of niet mooi is doet er dan verder niet toe
Ik vind het lelijk, aangeboren of niet maakt niet uit.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn zo leuk.Nanna schreef:Ik heb best een tijd interesse gehad in de IWS.
En als je dan foto's laat zien zit iedereen meteen te gillen "maar niet met zo'n geschoren snuit en staart hoor!"
Verdiép je er eens in of vraag het anders eerst eens'Hoe komt die snuit kaal' klinkt al heel anders.
Een beetje hetzelfde als met de Poedel. "" Ik mot geen poedel want ik wil die bolletjes niet!" Alsof die bolletjes er vanzelf in groeien. Het is allemaal zo dom.
Echt een van de leukste rassen vind ik. Lolbroeken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn outcrosslijnen. Uit de VS moet je ze niet halen idd, hier is het beter.Nanna schreef:Vind ik ook. Maar het is ook het ras meteen enórm hoog kankerpercentage. En dat zoek ik niet.Marjoleine schreef:Echt een van de leukste rassen vind ik. Lolbroeken.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
2 bernerteefjes, beide zoals ik ze graag zie, groot en vrij zwaar gebouwd, wegen 48 kilo beide, halflange dikke gitzwarte vacht, zware bone, al heel veel complimenten gehad en ik vind ze ook heel mooi, zijn halfzusjes
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Ik vind mijn hond zeker weten mooi!
Qua bouw/verhoudingen maar ook qua kleur en aftekening.
Daarnaast is hij ook superlief en werklustig, enige minpunt is zijn jachtinstinct.

Qua bouw/verhoudingen maar ook qua kleur en aftekening.
Daarnaast is hij ook superlief en werklustig, enige minpunt is zijn jachtinstinct.

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Ik vind mijn hond heel mooi, maar ik vraag me dus af ik net zo verblind ben als bij mijn kinderen, die vind ik namelijk ook al zo mooi. 
//uploads.tapatalk-cdn.com/201904 ... 37d6df.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/201904 ... 37d6df.jpg

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voel me helemaal schuldig dat ik niet al onze honden mooi vind
Wat niet wil zeggen dat ik niet dol op ze ben hoor. En ja, ik heb voorkeuren, ik heb meer band met de honden waar ik mee werk en minder met die waar Mir mee werkt.
Dat is vast ook fout, maar helaas.
Mooi is wat anders dan er dol op zijn. En omdat ze andere karakters hebben ben ik ook op verschillende manieren dol op ze.
Chaconne is mijn autistje, die is nooit gezellig want die ligt liefst alleen en houdt niet van drukte.
Octaaf zit bijna in me en Jet ook. Met die twee kan ik veel meer, daar train ik ook mee. Chaconne vond dat niks. Die zat voortdurend achterstevoren vogels te kijken.
En ik vind Jet de mooiste met dat lekkere dikke hoofd van d'r.
Andere mensen vinden haar maar moeilijk kijken, maar ik hou ervan.
Bessel en Diedel zijn echt Mirs honden en de hava's zijn van de hele wereld. Lellebellen.

Wat niet wil zeggen dat ik niet dol op ze ben hoor. En ja, ik heb voorkeuren, ik heb meer band met de honden waar ik mee werk en minder met die waar Mir mee werkt.
Dat is vast ook fout, maar helaas.
Mooi is wat anders dan er dol op zijn. En omdat ze andere karakters hebben ben ik ook op verschillende manieren dol op ze.
Chaconne is mijn autistje, die is nooit gezellig want die ligt liefst alleen en houdt niet van drukte.
Octaaf zit bijna in me en Jet ook. Met die twee kan ik veel meer, daar train ik ook mee. Chaconne vond dat niks. Die zat voortdurend achterstevoren vogels te kijken.
En ik vind Jet de mooiste met dat lekkere dikke hoofd van d'r.
Andere mensen vinden haar maar moeilijk kijken, maar ik hou ervan.

Bessel en Diedel zijn echt Mirs honden en de hava's zijn van de hele wereld. Lellebellen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Laicka vind ik prachtig om te zien, balen dat de castratie haar vacht heeft doen ontploffen maar daar zijn trimmers voor. Qua bouw, blik en uitstraling kan ik nog steeds elke dag een beetje week worden van haar.
Fix is mijn "net niet" hondje, super lief maar geen hoofdendraaier. Gelukkig maakt haar karakter alles goed
Fix is mijn "net niet" hondje, super lief maar geen hoofdendraaier. Gelukkig maakt haar karakter alles goed
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka