Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vind jij jouw hond mooi?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Vind jij jouw hond mooi?

Ongelezen bericht door Domor »

Ja, ik vind Noa prachtig. Zoals ze ligt, zoals ze staat, zoals ze rent (als ze gefocust rent tenminste, als ze yolo-galoppeerd dan zwabbert het alle kanten op). Het atletische en het adelijke, zonder in overdrijving te zijn doorgeschoten. Ja, ik vind haar geweldig qua uiterlijk.

Kleine Boris vind ik ook wel mooi, maar, zoals mijn ouders dat zeggen, mooi van lelijkheid. Zeker nu het een ouder hondje is dat een aantal keer flink vocht vastgehouden heeft door medicatie en allergie is het ranke er wel af. Vroeger vond ik hem echt mooi, het was best een atleet om te zien, maar dat is hij wel kwijtgeraakt. En met zijn fludderige vachtje is het nu gewoon een schoffie.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:
Nakisha schreef: Branco was een Franse bull en er zijn weinig mensen die dat een mooie hond vinden, dus die kreeg weinig complimenten.
Ik kwam van de week nog iemand tegen met een stamboomloze franse bull. Maar wát een plaatje. Slank, gespierd, open neusgaten en het liep maar te rennen en te rollebollen.
Dan moet ik er een compliment over geven, die mevrouw was er ook blij mee.
Ik complimenteer ook altijd mensen met mooie slanke Labradors. Omdat het me oprecht deugd doet.
Een Branco dus! Net zo'n "papierloze worst" en ook altijd atletisch en aan het spelen en rennen. Nooit benauwd. Zo horen ze! ^_^

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Ik heb altijd lelijke honden gehad :mrgreen:
Deerhounds zijn natuurlijk ook een soort van kruising tussen een ezel en een mierenvreter. En ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die een Teckel een serieus mooie hond vinden ;-)
De enige 'mooie' hond die ik heb gehad kwam uit het asiel en heette Glenn.
Afbeelding
Eerlijkgezegd vond ik "Fimone" ook een plaatje... maar ik heb sowieso nog niet 1 hond op dit hele forum oprecht LELIJK gevonden. Ik vind er altijd wel iets leuks of moois aan....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Mwah ligt eraan :engel:
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind Joep best mooi voor een dog, al had hij wel wat minder hangwangen mogen hebben. Hij is niet zo extreem gebouwd als sommige doggen ;)Afbeelding

Afbeelding
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Ik krijg op straat regelmatig complimenten over Abel en zelden over Jip, terwijl ik Jip mooier vind. Misschien valt Abel meer op, omdat het een bijzondere mengelmoes van rassen is. Jip daarentegen is een doodnormale Flatcoated. Ik vind Abel overigens ook mooi! Zeker wel. Maar het is grappig dat hij op straat zoveel reacties uitlokt, want dat had ik niet verwacht.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ha ja, ik vind Jessie een prachtige hond :ok:
Ze is slank, maar wel heel erg gespierd, alles is mooi in proporties. Haar kleur en vacht vind ik ook prachtig.
Ik/zij krijgt ook regelmatig complimenten over hoe mooi ze is geworden :mann:

Het enige 'minpuntje' is dat ze echt van die gluupoogjes heeft, daardoor lijkt ze altijd een beetje 'gemeen' te kijken :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje is mooi, uiterlijk en innerlijk. Kan verliefd naar haar hartje in haar vacht kijken. Die prachtig, zachte bruine ogen, dat schattige toetje, ze is prachtig.
Als we wandelen is er altijd wel iemand die haar even aanhaalt of aandacht schenkt tot haar grote genoegen.
Haar ras is niet zo bekend waar ik woon en mijn “beautiful cross which shelter did you get her from” laat ik over me heen komen.
Loesje is alles wat ik me kan wensen, een lot uit de loterij.
Groetjes, Terry
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Over Mowgli werd vaak gezegd dat ze mooi was, ik vond haar ook echt een prachtige hond de mooiste die ik gehad heb.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dat vond ik ook van Van Gils, zowel innerlijk als uiterlijk :I:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind Bas niet zo mooi. Ze heeft een onderbeetje en ze heeft vreemd en erg ontsierend haar. Wel heeft ze een heel mooi sterk stevig lijfje. Goed figuurtje en sterke dijen.
Guus vind ik wel mooi. Hij heeft een heel bijzonder uiterst smakelijk kopje. Super mooi kleurtje en een hele mooie gladde glanzende vacht. Ik vind hem een van de mooiste kleine hussels die ik ooit gezien heb. Perfecte ogen in verhouding met het kopje en een hele mooie losse huid met rimpels die hem enorm sieren en jong maken. Gelijke oren en dat mooie wilde kleurtje. Minpunt is zijn hele sterke radius curvus waardoor hij overbouwd lijkt en zijn voorpoten letterlijk omgedraaid staan als hij zit..... :Q: :schrik:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tom was een regelrechte schoonheid. Super mooi gebouwd. Ontzettend mooie kleuren en diep gepigmenteerd oog. Hele goede uitstraling en rondom een plaatje van een hondje. Dat zei ook iedereen. Hij had de uitstraling van een ouderwetse teddybeer :I:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door laeken op 27 mar 2019 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik vind Leo prachtig, dat robuuste bredere en zijn kleuren. Kodi zijn uiterlijk heb ik niks mee maar iedereen vind hem juist prachtig. Oops was geweldig qua uiterlijk maar een ware heks terwijl donna echt lelijkste van alles was maar juist weer een geweldige hond
Groetjes Heidi
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik krijg regelmatig te horen dat Tom zo mooi en leuk is, vooral vanwege zijn tekening.
Zelf vind ik hem ook mooi, hij is mooi in verhouding en aan zijn kop kan je eigenlijk altijd zien hoe hij er over denkt.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah is een typische Duitse Herder dus nee mooi is ze niet. Al vinden sommige haar echt mooi.

Wat ik wel echt mooi vind is haar kop en ranke bouw. Ze is niet zo heel grof gebouwd, mensen vinden haar snel te mager. Ik hou ervan. En haar kop is heel sprekend.

Noah moet het echt van haar karakter hebben :LOL: gelukkig heeft ze echt een leuk karakter, dat scheelt.
Perry en Noah

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Kenji vind ik van pup af aan een mooie hond en zeker nu hij goed in z'n bespiering staat vind ik hem nog mooier. Kan er echt van genieten als hij los loopt te struinen in de zon met z'n glanzende vacht en ontspannen kop :I:

Djalu vond ik als pup niet de mooiste en rond de periode dat hij ging wisselen was hij ronduit lillijk (sorry Loe) maar hij droogt mooi op :-) Persoonlijk had ik liever een andere oorstand gehad (nu half-tip), qua bouw en hoekingen vind ik hem dan weer echt mooier dan Kenji.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik vind Lou echt prachtig. Haar vacht, haar kop, haar ogen, haar oren, haar bouw al is die ietwat apart. :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ja, ik vind Pepper mooi.

Pepper is een mixje, dus ik kan niet vergelijken met een ras. Maar als we lopen, loopt ze heel parmantig, ik vind het pittig.
Als ze stil staat en iets ziet wat haar interesse heeft staat ze mooi rechtop, kop fier omhoog. Meestal een voorpootje beetje opgetrokken.
Ze heeft een mooi kopje, en heel mooie ogen. Ze kijkt me echt recht aan. Vaak blaft ze dan ook tegen me, een speciaal blafje, alsof ze me echt iets wil vertellen.
Ze is niet kleurecht. Haar pootjes waren als pup zwart met witte sokjes. Nu zijn de pootjes bruinig/zwart/beetje grijs. Ik zie dat ook op het kopje ontstaan, tussen de oren. Verder is het snuitje zwart maar aan het eind bij de neus is de ene kant wit en de andere kant bruin.
Haar lijfje is zwart met een witte bef. Dat zwart ziet er glanzend uit.

Al met al vind ik het eenmooi hondje, en vooral erg lief.
Maar misschien is mijn mening over Pepper gekleurd omdat ik gek op haar ben.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily krijgt vaak complimenten (qué guapa!) en dan vooral vanwege haar amberkleurige ogen precies als de kleur van haar vacht. Oudere mensen (ja, het zijn altijd oudjes) vinden haar juist vaak te dik, omdat ze veel steviger gebouwd is dan de gemiddelde podenco. Ik kan ontzettend van haar genieten, juist van dat stevige lijfje en haar kleur gaat zo mooi op in het hoge droge gras.

Alfil krijgt bijna nooit complimentjes. Hij valt veel minder op dan Lily. Ik vind zijn zwarte glanzende vacht echter prachtig, of zoals hij over het strand kan rennen. Zoals Johny Jones zegt, een zwart golvend silhouet als een soort wezel. Zijn diepbruine ogen vind ik ook mooi. Zijn onderbeetje is wat minder en ook de stand van zijn poten, maar ach, wat maakt het uit.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dubbel
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 27 mar 2019 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ik vind Fitz erg mooi, de mooiste Belg die ik ooit gehad heb. Zijn minpuntje zijn zijn iets ruime onderoogleden, waardoor hij wat lodderig kijkt. Soms krijgt hij een compliment, maar dat is meestal betreffende zijn karakter :I: Maar hij is ook heel mooi hoor, mompelt men nadat ze zijn gehoorzaamheid en vriendelijkheid hebben bejubeld, terwijl Fitz bedelt om meer aaitjes.

Imp is in mijn ogen mooi, maar ik vind moeder Spriet mooier. Die is hoger op de poten, slanker en ruwhariger.
Imp is een kortpotig tankje. Maar wel prachtig gespierd en die oren :I:
Als pup kreeg ze veel complimenten, nu meer in de zin van, wat een grappig hondje is dat. Er vallen geen mensen meer kirrend op hun knieën om dat uberschattige pupje te aaien. Maar goed ook, aldus Imp. Die houdt niet van wildvreemde knuffelaars.

Maddie is zonder twijfel de mooiste hond die ik ooit gezien heb. (Samen met Ayla van Nomo en Amy van DeDiana)
Ze is functioneel, zelfredzaam, intelligent.
Ik hou van haar vacht, haar kleur, mooi diep zwart met zilver. Haar blauwe én bruine oog vallen enorm op in haar gezicht. Haar oren met sprieten eraan. Hoge maar geen breekbare poten. En ze rent en springt en speelt prachtig.
Maddie krijgt nog steeds vaak complimenten, vanwege haar oog, maar ook vanwege haar hele uitstraling :I:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie vind ik prachtig, vooral in beweging :I: Als die hond rent en speelt sta ik er echt bij te kwijlen, ze is prachtig gespierd, snel en wendbaar.

Lot is koddig. Ze doet wat dikkig aan door haar plofhaar (yeah yeah yeah, fat hair) en heeft kromme pootjes. Ze is me net zo lief maar echt mooi vind ik haar niet.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie vind ik prachtig, vooral in beweging :I: Als die hond rent en speelt sta ik er echt bij te kwijlen, ze is prachtig gespierd, snel en wendbaar.

Lot is koddig. Ze doet wat dikkig aan door haar plofhaar (yeah yeah yeah, fat hair) en heeft kromme pootjes. Ze is me net zo lief maar echt mooi vind ik haar niet.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Eefsel schreef:Mwah ligt eraan :engel:
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind Joep best mooi voor een dog, al had hij wel wat minder hangwangen mogen hebben. Hij is niet zo extreem gebouwd als sommige doggen ;)Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het normaliter lelijke honden. Maar ik vind Joep wel echt een uitzondering, door zijn Bouw, zijn kleuren en gewoon zijn uitstraling.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Leuk om te lezen allemaal!

Ik moet wel zeggen dat ik Charlie in heel veel dingen ook wél mooi vind hoor. Ze is práchtig als ze rent en ze kan echt lopen als een paradepaardje. Dan strekt ze haar voorpoten, gaat haar staart de lucht in en schudt ze haar hoofd heen en weer op een heel parmantige manier. En haar typische overschot aan nekvel vind ik ook mooi :Q:

Ik voelde even de behoefte om dat te verduidelijken :LOL:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind Tapas een prachtige hond om te zien, maar geen prachtige Laekense. Voor het ras is ze als teef te groot en te fors, en haar ene oor staat wat naar binnen, wat niet hoort. Maar ik vind haar mooi, indrukwekkend en goed gebouwd als hond, en dat is belangrijker dan of ze wel op alle punten aan de rasstandaard voldoet. Tapas' moeder Nozem was een veel mooiere Laekense, die benaderde wel heel erg dicht alle gewenste punten in de rasstandaard.

Ik vind Mojo zoals hij is uitgegroeid als volwassen hond echt heel erg mooi, als pup vond ik dat absoluut nog niet.
Hij is atletisch, gespierd, uiterst functioneel gebouwd en hij heeft een enorm expressieve kop. Het enige mindere aan hem vind ik zijn kleur, die is wat bleek en niet zo warm als waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Van Kiitos kan ik nog niet zo veel zeggen aangezien zij pas 12 weken oud is, maar ik denk dat zij als volwassen exemplaar ook erg mooi gaat worden, en apart door haar groenige ogen en kleur.

Van vreemden krijg ik het vaakst complimenten over Mojo, die valt bij heel veel mensen in de smaak. Tapas wordt het vaakst over het hoofd gezien maar ik denk dat dat voornamelijk door haar ruwharige vacht komt in combinatie met haar grootte. Dat valt over het algemeen minder in de smaak volgens mij.

Kiitos krijgt heel veel aandacht, maar dat komt natuurlijk ook omdat het nog een puppy is, hoewel veel mensen dat niet gelijk door hebben omdat ze best een minihondje is om te zien en niet direct heel pupperig overkomt.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik vind Cody een mooi hondje om te zien. Als ik kritisch ben had ik z'n ogen graag nog ietsje dieper in de kassen gehad en mocht er nog wel 1 a 2 cm voorsnuitlengte bij, maar voor de rest vind ik hem erg geslaagd. Goede hoekingen, al een prima bespiering voor zo'n jonkie, mooi in vacht en z'n uitstraling varieert van lekker ondeugend tot ontzettend zachtaardig en lief. Hij vindt zichzelf over het algemeen ook best geweldig en dat laat hij zien. Ondanks het kleine formaat staat er echt een hond. Ja, ik hou ervan :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Izzie_Anneke schreef:Izzie vind ik prachtig, vooral in beweging :I: Als die hond rent en speelt sta ik er echt bij te kwijlen, ze is prachtig gespierd, snel en wendbaar.

Ik ben erg benieuwd hoe/of Lot nog gaat veranderen en of ze er over een jaartje (heel) anders uit ziet.
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Ja ik vind mijn honden mooi :)

Jasper is eigenlijk veel te smalletjes gebouwd voor een toller en dat krijg ik van andere toller eigenaren ook altijd te horen... Is het een teefje? Nee een reu.. Ooh... Hij is wel heel klein.. Maar dat valt reuze mee.. Valt binnen de rasstandaard.. 48/49cm.. Maar omdat hij geen grote borstkas heeft, lijkt hij gewoon wat kleiner.
Maar voor mij is die perfect! Mooi atletisch gebouwd en niet teveel vacht. Mensen uit de sport vinden Jasper ook vaak wel leuk, ook door zijn bouw. Ik vind het prachtig dat hij zo'n mooie diepe donkere rode kleur heeft en dat zijn haren van licht naar donker gaan. Zijn ogen vind ik het mooist, past super bij zijn vacht.
Wat ik minder qua uiterlijk vind is dat hij op z'n poten wat castratenhaar heeft. Maar aan de andere kant, hij heeft dat alleen maar op z'n poten..

Nikon vind ik echt prachtig. Zijn bouw is perfect, wel iets aan de grote kant. Die lekkere grote oren van hem en de blije uitstraling kan ik zo waarderen van hem. Zijn vacht is perfect en ik vind hem qua bouw ook echt heel fijn. Ik vind het gaaf dat hij zo lekker donker is en niet teveel witaftekeningen. En de mottleds zijn een kadootje
Wat ik jammer vind bij hem is dat zijn oogvlies behoorlijk zichtbaar is (omdat die wit is en de vacht eromheen zwart is valt het ook best op).

Misschien een veels te roze bril op, maar ik vind ze perfect :)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vind Elco en Gait allebei mooi, maar Gait mooier. Elco maakt z'n passen net niet af. Hij kan wel als paradepaardje lopen, maar ik zie het liever net wat functioneler, zoals bij Gait. Ook is z'n voorsnuit net wat korter dan ik graag gezien had en dat is bij Gait net wat beter in verhouding. Wel zijn ze allebei heel mooi in verhouding, prachtige zwarte, glanzende vacht en een zachte uitstraling. Gait heeft wel een mooiere uitstraling dan Elco. Gait IS er. Elco heeft meer de neiging om niet op te willen vallen. En ik krijg over allebei regelmatig complimenten op straat, zowel qua uiterlijk als qua gedrag
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Rebble schreef:
sbientje schreef:Karel is niet mooi. Hij heeft absoluut mooie dingen, zoals krachtige bouw en een mooie glanzende vacht maar zijn hoofd is gewoon lelijk en hij had ook wel wat meer pootlengte mogen hebben. Pom vind ik mooier, die heeft een mooie kop vind ik, en haar type is wat lichter wat ik persoonlijk graag zie. Dus conclusie: 1 wel, 1 niet haha

Ach Karel toch :LOL: Ik snap wat je bedoelt met zijn hoofd maar ik ben het met Gollum eens dat het wel een lief hoofd is, past volgens mij compleet bij zijn karakter maar ja, dat was de vraag niet he :F:
Dat heeft ie ook zeker, het past prima bij hem. Die hond is alles wat ik zou willen in een hond en het is jammer van zijn hoofd want qua hoekingen is hij super. Maar het hoofd maakt of breekt voor mij wel de hele hond. Ondanks dat ie lelijk is hou ik wel van m hoor haha
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”