Algemeen gezien heeft dit voor mij en voor hem nog niet zoveel nadelen. Hij was vroeger nogal gevoelig voor geluiden zoals het blaffen van andere honden, onweer, vuurwerk enz. Dus op dat vlak is het voor hem en voor mij heerlijk rustig nu.
Ik loop alleen een beetje vast op het loslopen tijdens het wandelen. Hij is best braaf als hij los is en zal niet zomaar naar andere honden en mensen toelopen, zeker niet als ik hem ruim voordien kan aanlijnen. Meestal hobbelt hij ook wat achter mij omdat hij heel graag aan elke grasspriet snuffelt en heb ik dus ruim de tijd bij tegenliggers om hem aan te lijnen. Het is vnl als er toch ineens iemand opduikt die ik daar niet verwacht heb, dat het kan mislopen. Tot nu toe heb ik hem altijd wel kunnen vangen en roep ik uit gewoonte, maar heeft dat alleen als effect dat mensen kijken alsof ik de slechtst luisterende hond van de wereld heb aangezien hij dat compleet reageert

Ik zoek wat tips om toch met hem te kunnen communiceren als hij los loopt. Ik lees soms dingen over een trilhalsband. Iemand daar ervaring mee? Andere tips?