Moderator: moderatorteam
Eens!sirene schreef:Een kelpie met peruanenorenbeter kan niet
Nou ja, Mojo is ook 50% Kelpie maar bij hem vind ik dat hij helemaal niet op een Kelpie lijkt, maar bijna helemaal voor Peruaan zou kunnen doorgaan.Emma schreef: En niet verwonderlijk natuurlijk dat het op een kelpie lijkt.![]()
Ja, dat is waar. Wist ik trouwens niet dat Mojo ook voor de helft kelpie is. Die lijkt inderdaad niet zo kelpie- achtig inderdaad.LongFields schreef:Nou ja, Mojo is ook 50% Kelpie maar bij hem vind ik dat hij helemaal niet op een Kelpie lijkt, maar bijna helemaal voor Peruaan zou kunnen doorgaan.Emma schreef: En niet verwonderlijk natuurlijk dat het op een kelpie lijkt.![]()
LongFields schreef:

Mojo (en ook Kiitos' moeder Spring, wat weer een volle zus is van Mo) heeft een Peruaanse Naakthond als moeder en een Working Kelpie als vader.Emma schreef:Ja, dat is waar. Wist ik trouwens niet dat Mojo ook voor de helft kelpie is. Die lijkt inderdaad niet zo kelpie- achtig inderdaad.LongFields schreef:Nou ja, Mojo is ook 50% Kelpie maar bij hem vind ik dat hij helemaal niet op een Kelpie lijkt, maar bijna helemaal voor Peruaan zou kunnen doorgaan.Emma schreef: En niet verwonderlijk natuurlijk dat het op een kelpie lijkt.![]()
Ik snapte je.Sterre schreef:Zoooo wat een plaatje zeg. Wat een bijzonder stel honden heb je straks. Nu ook al natuurlijk, maar ik bedoel als Kiitos volwassen is.
Is er wat met de oren?.Caro. schreef:Die orenhaha geweldig!
Ze is wel een plaatje hoor
Goed omschreven inderdaad, klopt precies!kloesje schreef:Vacht (lengte) en oren van de peruaan en de looks van een kelpie
Het lijkt me een deugniet
Die is al door die kleine ingepakt, ze is enorm enthousiast naar hem toe als hij thuis komt, en 's ochtends als hij beneden komt. Hij vond het overigens al okay voordat ze er was hoor, anders had ik Kiitos niet in huis gehad nu. Maar de zorg komt net zoals bij de andere honden in eerste instantie op mijn schouders terecht, wat ik niet erg en ook wel logisch vindt. Als ik niet thuis ben laat hij ze uiteraard wel uit hoor, en zorgt hij voor hun eten dus ook dan komen ze niets tekort.kloesje schreef:Wat vind manlief er eigenlijk van?
(gewoon benieuwd omdat hij eerst niet op een derde hond zat te wachten)
Ik denk het wel ja, dat dat vooral door haar groene oogkleur komt.ceciel schreef:Ze is prachtig maar kijkt zoveel intenser dan Dakar, zou dat door de kleur oogjes komen?
Hahaha! Daar is madam niet echt van gediend.Friesenfransman schreef:Leukerd. Ik vind dat wit in de oorschelp er heel aaibaar uitzien
En zo gedraagt ze zich ook!veertje schreef:Echt een meisje zoals ze eruit ziet
LongFields schreef:En zo gedraagt ze zich ook!veertje schreef:Echt een meisje zoals ze eruit ziet
Jij snapt het!veertje schreef:LongFields schreef:En zo gedraagt ze zich ook!veertje schreef:Echt een meisje zoals ze eruit ziet
Ja dat dacht ik welAltijd lief, rustig en bescheiden zeker
Aaah kleine Kiitos weet al precies hoe hij de man des huize om haar kleine pootje moet windenLongFields schreef:Die is al door die kleine ingepakt, ze is enorm enthousiast naar hem toe als hij thuis komt, en 's ochtends als hij beneden komt. Hij vond het overigens al okay voordat ze er was hoor, anders had ik Kiitos niet in huis gehad nu. Maar de zorg komt net zoals bij de andere honden in eerste instantie op mijn schouders terecht, wat ik niet erg en ook wel logisch vindt. Als ik niet thuis ben laat hij ze uiteraard wel uit hoor, en zorgt hij voor hun eten dus ook dan komen ze niets tekort.kloesje schreef:Wat vind manlief er eigenlijk van?
(gewoon benieuwd omdat hij eerst niet op een derde hond zat te wachten)
Geen Australian Kelpie-oren inderdaad, maar dit soort oren zie je bij de Working Kelpie vaker.Charlie schreef:Die oortjes hihihi.... heel anders dan bij een kelpie.... Lijkt wel een beetje Mr. Spock (of ben ik nu te oud hihi. Niemand kent dat meer natuurlijk..... star trek)
![]()