Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tandjes wisselen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

scooby doo

tandjes wisselen

Ongelezen bericht door scooby doo »

rocco is nu bijna 5maanden
maar kan het kwaad dat hij deze week al 4tanden is verloren :?

3hoektandjes en 1gewone ik vroeg het mij af want op 1week tijd is wel heel veel naar mijn mening

oftewel heeft hij de rest van zijn tanden verloren zonder dat ik het merkte

en wanneer zullen zijn gewone tanden uitkomen
terhoogte van de hoektanden zie ik dat er al terug een tand uitgroeit

ik weet niet goed waar ik dit moest plaatsten
groeten dominique
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Is allemaal heel normaal! De volwassen tanden komen gewoon door, dus komt allemaal vanzelf goed ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
scooby doo

maar mag ik heml dan wel laten bijten op bijtworst en met hem spelen ?

hij wil wel spelen maar ik wil niet dat zijn gebit krom trekt of hoe je dat ook noemt
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:maar mag ik heml dan wel laten bijten op bijtworst en met hem spelen ?

hij wil wel spelen maar ik wil niet dat zijn gebit krom trekt of hoe je dat ook noemt
oppassen met trekspelletjes en een bijtrol nu rocco aan het wisselen is.
je kan de tanden er nu gemakkelijk uittrekken, maar de nieuwe volwassen tanden kun je anders ook schreef gaan trekken.
ik heb dus wel af en toe te wilde trekspelletjes gedaan en de voortanden in het onder gebit van qyan staan dus iets naar voren nu.
dus wel oppassen :ok:
scooby doo

want nu bij pakwerk laat de pakwerker hem gewoon bijten geeft hem de mouw zodat hij dadelijk wint zonder trekspelletje
qyan

scooby doo schreef:want nu bij pakwerk laat de pakwerker hem gewoon bijten geeft hem de mouw zodat hij dadelijk wint zonder trekspelletje
bijt je al met hem?
qyan mocht pas bijten nadat hij was uitgewisseld?!
vindt het erg jong voor een dober hoor, zeker met oog op de nek van ene dober en het nog niet uit gegroeid zijn.
het is geen mechel of een herder.
dus pas op met zijn nek he!
maar wat doe je nou precies met hem/ wil je gaan doen.
IPO of ringsport?
maar de eerste tijd winnen ze altijd meteen de mouw zonder trekspelletje, zo leren ze groeien in hun zelfvertrouwen, denk niet dat ze daarbij aan het wisselen denken.
maar thuis zal ik toch echt nog ff oppassen met trekspelletjes :ok:
scooby doo

ja vorige week vrijdag was zijn eerste keer en er was een mechel die dezelfde leeftijd had maar niet was geiteresseerd in de mouw :mrgreen:

was ik ff trots op rocco de instructor zij dat hij het goed deed voor de eerste keer een goede beet en het beschermen van de mouw hij blafte een beetje en ging er op liggen :-D

de bedoeling was dat hij er jong mee begint zonder enige druk zodat hij het op volwassen leeftijd al kan

ik weet nog niet wat ik ga doen ipo/iwr is wel een goede sfeer maar ring lijkt me ook wel leuk maar als dat te hoog gegrepen is hou ik het op ipo /iwr het is mijn eerste werkhond en ik heb nog veel te leren dus ik doe het rustig aan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Volgens mij mag een hond die aan het wisselen is, géén pakwerk doen hoor!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Stang schreef:Volgens mij mag een hond die aan het wisselen is, géén pakwerk doen hoor!
hangt er helemaal vanaf hoe je het opbouwt,

wij doen vanaf dat ze mee gaan naar de club een beetje spel met een bijtrolletje (dus vanaf 7 weken),
als ze dan aan t wisselen zijn dan bijten ze nog steeds, alleen laten we ze dan gelijk na het bijten "winnen" ipv nog ff aan de beet te werken
alleen als de hond zichtbaar last heeft van het wisselen (dus niet graag wil bijten ed) dan wordt er niet mee gebeten
Fatima
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fatima »

Om ff op het wisselen terug te komen: onze pup van ruim 4 maanden is sinds deze week ook aan het wisselen! Ik vond het vrij vroeg, maar ja stoppen kan ik het natuurlijk niet :mrgreen:
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
qyan

crutz schreef:
Stang schreef:Volgens mij mag een hond die aan het wisselen is, géén pakwerk doen hoor!

wij doen vanaf dat ze mee gaan naar de club een beetje spel met een bijtrolletje (dus vanaf 7 weken),
als ze dan aan t wisselen zijn dan bijten ze nog steeds, alleen laten we ze dan gelijk na het bijten "winnen" ipv nog ff aan de beet te werken
alleen als de hond zichtbaar last heeft van het wisselen (dus niet graag wil bijten ed) dan wordt er niet mee gebeten
het mag idd wel, maar het merendeel doet het niet ;)
toch zou ik bij een dober zeggen: doe het niet nu al, maar pas als de hond een maand of 7 a 8 is, i.v.m de nek en het mogelijk veroorzaken van wobbler, anagezien nog steeds niet vaststaat of het erfelijk is of door omgeveing zoals ye jong corrigeren en te vroeg beginnen met bijtwerk.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

qyan schreef:
crutz schreef:

toch zou ik bij een dober zeggen: doe het niet nu al, maar pas als de hond een maand of 7 a 8 is, i.v.m de nek en het mogelijk veroorzaken van wobbler, anagezien nog steeds niet vaststaat of het erfelijk is of door omgeveing zoals ye jong corrigeren en te vroeg beginnen met bijtwerk.
heb het niet over aanvallen oid waarbij er dus klappen op de nek komen,
heb het over bijten op een jute jasje/lapje of een zacht rolletje waarbij je de hond op een halve meter tot een meter er naar toe laat gaan, ff een spelletje en dan de hond laten winnen en er mee laten lopen tot ze het zat zijn/moe in de bek zijn en dan pas laten lossen,
dus alles zonder correctie en zonder dat er klappen gemaakt worden ;)

verder over het wisselen, zelf vind ik 5mnd om te beginnen met wisselen erg laat, maar dat kan per ras verschillen,
Ace begon met 4 mnd al en was met 5,5 mnd goed doorgewisseld
Damien weten we niet wanneer die begon, want die was al aan t wisselen toen hij kwam (4,5 mnd) en was rond de 6 mnd helemaal klaar
en Umi begon al met 12 weken met haar voortandjes en was met 5 mnd helemaal doogewisseld
scooby doo

qyan schreef:
crutz schreef:

de instructor heeft me gezegt dat ik een tuig moest kopen omdat ik hem anders een correctie gaf met halcheck dus heb ik maar dadelijk een tuig gekocht :ok: zodat zijn nek niet belast wordt
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”