Hee ik hoeft mijn zin niet,.. ik probeer alleen duidelijk te maken dat er voor mij een verschil tussen zitFotogravinnetje schreef:Nee, dat hangt dus af van je definitie van bijten. Uit het artikel blijkt dat er om in de statistieken van bijt-incidenten te komen er sprake moet zijn van schade, dus is de definitie van bijten een zodanige beweging met de kaken dat er noemenswaardige schade ontstaat. Maar jij je zin: Gait heeft mij gebeten vanochtend en doet dat vrijwel dagelijks
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goh, niet eens de Golden retriever
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Goh, niet eens de Golden retriever
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Omdat jouw definitie van bijten anders is. Maar kun jij die objectiveerbaar maken? Dus zo definieren dat duidelijk is wanneer iets wel als beet gezien moet worden en wanneer niet? Waar zit de grens?S@ndr@ schreef:Hee ik hoeft mijn zin niet,.. ik probeer alleen duidelijk te maken dat er voor mij een verschil tussen zitFotogravinnetje schreef:Nee, dat hangt dus af van je definitie van bijten. Uit het artikel blijkt dat er om in de statistieken van bijt-incidenten te komen er sprake moet zijn van schade, dus is de definitie van bijten een zodanige beweging met de kaken dat er noemenswaardige schade ontstaat. Maar jij je zin: Gait heeft mij gebeten vanochtend en doet dat vrijwel dagelijks
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat er wel een verschil zit tussen de FCI rassen zoals de Amstaff en Staffordshire Bull Terriër en de "stamboom" exemplaren van de Pitbull, Ambull en dergelijke, omdat dat laatste alsnog z'n heel eigen wereld is. En dat is niet één en al ellende trouwens hoor, maar er is ook geen enkele vorm van toezicht. De FCI heeft als voordeel dat het temperament wordt gespiegeld aan dat van andere rassen. Je mag in Nederland pas met zo'n hond fokken als 'ie door de MAG test komt bijvoorbeeld, en extremen worden ook eerder als zodanig opgemerkt. Die andere verenigingen zien alleen dit kaliber hond en kunnen daardoor een heel ander beeld hebben van wat normaal is. En dat is wel wat ik op die shows zie, als je bekijkt wat daar soms voorbij komt als kampioenZinodo schreef:Ja ik wist wel dat ze een eigen show- en stamboomsysteem hebben. Ik ben er voor de rest nooit geweest dus ik ging er vanuit dat het enigszins leek op de FCI, ik had geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is want ik kende het gewoon niet. Wat mijn beeld verder bevestigde waren dus baasjes van de stamboomhonden die zichzelf een échte liefhebber noemen en weten wat ze aan de lijn hebben (dit zin krijgt ineens een hele zure wending, trouwens) en er met fatsoen mee omgaan. Zoals ik zei, anders dan de standaard pitbulmixgevallen van de tokkie om de hoek. Dit in combinatie met het feit dat iedereen altijd zegt dat pitbulls vroeeegaaaahhh voor het vechten gefokt werden en dat dit nu eeeeeeecht niet meer zo is, maakt dat mijn verontwaardiging nogal groot is als ik dan zoiets lees. Je doet als stamboompitbulleigenaar dus letterlijk willens en wetens samenwerken (of op z’n minst doodleuk handje schudden) met een crimineel organisatie die voor enorm dierenleed en ook nog eens alle vooroordelen over je oh-zo-geliefde ras verantwoordelijk is. Laat me niet kotsen.Maeve schreef:Ja, dat is idioot. Daarbij moet je wel weten dat Pitbulls (en Amerikaanse Bulldoggen, XL bullies etc) niet FCI erkend zijn en hun eigen showsysteem hebbenZinodo schreef:Ik ben er echt even voor gaan zitten en heb de hele ding gelezen. Even los van de bijtincidenten staat er nog een heel hoofdstuk over hondengevechten. En dit is waar mijn verbazing ontstond. Ik had namelijk altijd gedacht dat mensen die een pitbull met stamboom (amerikaanse dan) nemen en shows ermee lopen en zo wel echte rasliefhebber zouden zijn. Weet je wel, categorie heel wat anders dan een huis tuin en keuken (of nou ja, balkon) pitbull dan. En dan lees ik hier in dit verslag dat vaak keurmeesters uit buitenland (vaak amerika) hierheen worden gehaald om een show te keuren. Prima, waren het niet dat het om HONDENGEVECHTEN ORGANISATOREN EN SCHEIDSRECHTERS EN FOKKERS gaat. Kun je dit nou menen?! En sterker nog, er wordt er ook nog laks ermee om gegaan zo van ja we weten wel dat ze er zijn op shows, maar daar doe je toch niks aankun je dit me nou echt menen? Hoe kan je jezelf in godsnaam een echte rasliefhebber noemen en op shows verschijnen om je hond beoordeeld te hebben door juist de mensen die voor zo veel dierenleed zorgen? Als er een broodfokker als keurmeester zou staan was iedereen in riep en roer geweest! Tsja, doe je toch niks aan. Ondertussen wordt er op de show eigenlijk alleen maar gekeken naar o ja, die tegen die en die tegen die en ja hoor die en die samen
natuurlijk stiekempjes maar schijnbaar niet zo heel erg stiekem want in het verslag staat er meerdere malen aangegeven dat dit bekend is. Vervolgens staat diezelfde keurmeester een paar dagen later als scheidsrechter in gevechten tot de dood. Oh en schijnbaar hebben ze ook nog een handje van stambomen geven aan de beste vechters en niet aan degene die niet “game” genoeg zijn.
Terug naar de rasliefhebbers: “ja die mijne heeft keurig netjes een stamboom”. Als in dit verhaal ook maar een greintje waarheid zit, dan kan je je reet afvegen met die hele stamboom. Als je een echte rasliefhebber bent, blijf je ver weg van dit hele praktijk want het is een en al walgelijke dierenmishandeling en criminaliteit.
Zo, dit moest ik even kwijt. Ik ben verbaasd en verontwaardigd.Geen controle dus, en een wereld op zich. Als ik zie wat er op die shows geplaatst wordt en hoe het er aan toe gaat verbaast bovenstaande me al een stuk minder

Al schrik ik soms ook wel van de reacties van FCI fokkers van deze rassen, daar verwacht je ook meer inzicht zeg maar

-
- Zeer actief
voor mij is er geen grens, bijten is bijten, dus de intentie hap en het uitvoeren van die actie met of zonder schade is bijten, dat zegt iets over de hond, niet over de gevolgen.. als ik het zo duidelijk maak,.. een hond die 1 keer in zijn leven bijt en dan flinke schade maakt is nu een agressieve hond die wordt geteld,
een hond die in zijn leven 600 keer bijt zonder schade, is niet agressief( op papier dan) en telt niet mee terwijl t waarschijnlijk wel een kleine kut hond is een soort van Sloeberke
( als je die nog kent) zeg maar.
een hond die in zijn leven 600 keer bijt zonder schade, is niet agressief( op papier dan) en telt niet mee terwijl t waarschijnlijk wel een kleine kut hond is een soort van Sloeberke

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 15 mar 2019 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedenk vooral dat "bijten" niet hetzelfde is als "een bijtincident" Een beetje zoals dat als ik met m'n auto de spiegel van een andere auto aantik op lage snelheid dat niet een verkeersongeval is.Fotogravinnetje schreef:Omdat jouw definitie van bijten anders is. Maar kun jij die objectiveerbaar maken? Dus zo definieren dat duidelijk is wanneer iets wel als beet gezien moet worden en wanneer niet? Waar zit de grens?S@ndr@ schreef:Hee ik hoeft mijn zin niet,.. ik probeer alleen duidelijk te maken dat er voor mij een verschil tussen zitFotogravinnetje schreef:Nee, dat hangt dus af van je definitie van bijten. Uit het artikel blijkt dat er om in de statistieken van bijt-incidenten te komen er sprake moet zijn van schade, dus is de definitie van bijten een zodanige beweging met de kaken dat er noemenswaardige schade ontstaat. Maar jij je zin: Gait heeft mij gebeten vanochtend en doet dat vrijwel dagelijks
Ja, alle honden kunnen bijten, ook Wawa's. Maar voor bijtincidenten scoren sommige honden duidelijk hoger dan anderen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb me er ook over verbaasd in onder andere bepaalde facebook groepen voor fitte en geconditioneerde honden.Zinodo schreef:Kun je dit me nou echt menen? Hoe kan je jezelf in godsnaam een echte rasliefhebber noemen en op shows verschijnen om je hond beoordeeld te hebben door juist de mensen die voor zo veel dierenleed zorgen?
Zo zat er een groep tussen waarbij met regelmaat pitbulls werden gepost die bol stonden van de littekens, in een patroon typisch voor honden waar mee gevochten wordt (wangen, schouders, voorpoten). NUL reactie wat betreft de littekens in de commentaren. Ik snapte er niets van. Hele roedels van bepaalde leden vol littekens en enkel lovende reacties. Ook Nederlandse honden zaten ertussen.
En dat waren eigenaren die ontzettend veel tijd en moeite aan hun honden spenderen. Ik vind het prachtige honden maar zo'n bizar wereldje.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zal maar zo'n instructeur zijn die een horde tokken op cursus krijgt die daar eigenlijk niet willen zijnNanna schreef:Het was net ook op 1 Vandaag.
Meisje van acht echt fors gebeten door één of andere kutherder toen ze langsfietste. En dat was voor die hond al incident zoveel. Toch vond zijn aso eigenares het niet nodig het geval aangelijnd of gemuilkorfd houden.
Dan ben je toch uitgepraat?
Ze zaten ook nog te memmen over ‘een cursus’ maar dat zet geen zoden aan de dijk want daar bereik je tokken niet mee. Gewoon alle HR ellende verbieden en heb je toch een hond die fors schade toebrengt dan is het inbeslagname en afmaken, een torenhoge boete en een levenslang houdverbod.
Dat soort gefrustreeerden loopt het alleen maar te verzieken voor mensen die van goede wil zijn en normale lieve honden willen hebben. Daar moet je niet mee aankomen met een lachwekkende ‘cursus’

-
- Zeer actief
die instructeurs willen ze ook niet daar, die weten er ook niet echt raad mee heb ik in het verleden gemerkt :wink als je er twee of meer in een groep hebt loopt iedereen met samen geknepen billen .. dat wil je niet
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar even..die Sloeberkes gaan geen andere honden verscheuren over kindergezichtjes verminkenS@ndr@ schreef:voor mij is er geen grens, bijten is bijten, dus de intentie hap en het uitvoeren van die actie met of zonder schade is bijten, dat zegt iets over de hond, niet over de gevolgen.. als ik het zo duidelijk maak,.. een hond die 1 keer in zijn leven bijt en dan flinke schade maakt is nu een agressieve hond die wordt geteld,
een hond die in zijn leven 600 keer bijt zonder schade, is niet agressief( op papier dan) en telt niet mee terwijl t waarschijnlijk wel een kleine kut hond is een soort van Sloeberke( als je die nog kent) zeg maar.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Zelfs mijn hond maakt dat onderscheid.Maeve schreef:Ik kan er gewoon echt niet bij dat mensen dat onderscheid NIET maken.

Er heeft wel een paar keer een chiblafblaf in z'n achterpoot of vacht gehangen. Niet leuk maar meer dan wat gemopper en nijdig kijken doet hij niet. Hij blijft ze ook negeren tenzij ze hem echt aanraken/happen.
Maar een grote hond die schade kan maken die uitvalt reageert hij zelf ook woest op en heeft hij heel veel moeite om ze z'n rug toe te keren als ik hem (aangelijnd) meeneem.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jongens het is toch pas een 'incident als er daadwerkelijk wat aan de hand is?
Als jij het al een incident wil noemen als er een chihuahua in je pink hapt dan gaat er iets scheef.
Want ja, hij bijt, nee het is geen bijtincident.
Als er een stafford of een Duitse herder in je arm hangt is er 100% meer schade.
1 tand van zo'n hond is bij wijze van spreken de hele bek van een chihuahua.
Kut dat jouw ras 'wordt aangevallen' en je het allemaal niet eerlijk vindt dat Kenzo wel en Gucci niet gestraft wordt, maar jezus gristus, je snapt toch zelf ook wel dat dat niet te vergelijken is.
Het is aan jou, als verantwoorde eigenaar van sterke rassen met hoge bijtdrift, om de rest van de maatschappij daar tegen te behoeden.
Dat Sjanel haar chihuahua of Truus haar teckel onder controle moet houden staat daar 1 los van en 2 is niet van levensbelang.
Als jij het al een incident wil noemen als er een chihuahua in je pink hapt dan gaat er iets scheef.
Want ja, hij bijt, nee het is geen bijtincident.
Als er een stafford of een Duitse herder in je arm hangt is er 100% meer schade.
1 tand van zo'n hond is bij wijze van spreken de hele bek van een chihuahua.
Kut dat jouw ras 'wordt aangevallen' en je het allemaal niet eerlijk vindt dat Kenzo wel en Gucci niet gestraft wordt, maar jezus gristus, je snapt toch zelf ook wel dat dat niet te vergelijken is.
Het is aan jou, als verantwoorde eigenaar van sterke rassen met hoge bijtdrift, om de rest van de maatschappij daar tegen te behoeden.
Dat Sjanel haar chihuahua of Truus haar teckel onder controle moet houden staat daar 1 los van en 2 is niet van levensbelang.
Laatst gewijzigd door wolvster op 16 mar 2019 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toch vind ik de nummer 1 verrassend; ik verwachtte daar eigenlijk niet de staffordshire bullterrier maar de amerikaanse stafford en look a likes.
De engelse stafford ken ik als het iet wat relaxtere type.
Nummer 2 de herder maar ja, die staat niet op de lijst.
Zelf ben ik alweer helemaal verkeerd bezig hoorde ik; mijn laatste 3 honden komen via MP en dan nog 2 daarvan een Amerikaanse bulldog
Zelf ben ik alweer helemaal verkeerd bezig hoorde ik; mijn laatste 3 honden komen via MP en dan nog 2 daarvan een Amerikaanse bulldog

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Dat kan toch ook niet anders dan een fout zijn? Dat ze dus de Staffordshire terriër bedoelen ipv de Staffordshire Bullterriër. Dat die namen zo op elkaar lijken snap ik ook niet, want de Bullterriër is ook weer wat anders. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze hier de Engelse stafjes bedoelen op 1.noekie schreef:Toch vind ik de nummer 1 verrassend; ik verwachtte daar eigenlijk niet de staffordshire bullterrier maar de amerikaanse stafford en look a likes.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat is inderdaad een vergissing denk ik, want als je de tekst rondom die tabel in het rapport leest, hebben ze het gewoon over staffords. Misschien hebben ze in die tabel de Engelse en Amerikaanse staff samengenomen?hakunamatata schreef:Dat kan toch ook niet anders dan een fout zijn? Dat ze dus de Staffordshire terriër bedoelen ipv de Staffordshire Bullterriër. Dat die namen zo op elkaar lijken snap ik ook niet, want de Bullterriër is ook weer wat anders. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze hier de Engelse stafjes bedoelen op 1.noekie schreef:Toch vind ik de nummer 1 verrassend; ik verwachtte daar eigenlijk niet de staffordshire bullterrier maar de amerikaanse stafford en look a likes.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Met Zorro had ik als spel dat ik hem bij zijn lurven (soms zijn kladden) pakte en hij mij bij de arm en dat we zo een beetje in elkaar hapten en knepen. Vond hij geweldig en ik ook. Hadden we dat als een dagelijks bijtincident moeten registreren?
Natúúrlijk is het relevant hoeveel schade er is.
Natúúrlijk is het relevant hoeveel schade er is.

- DeDiana
- Zeer actief
Het gebeurt wel heel incidenteel dat kleine hondjes heel ernstige of zelfs dodelijke incidenten veroorzaken en in dat geval zou het zeker ook meegenomen zijn in dit onderzoek. Maar als ik me niet vergis worden er alleen maar middelgrote en grote honden genoemd.Nanna schreef:Ja, want het is een maatschappelijk probleem dat Pekinezen niet geaaid wensen te worden en dan hák zeggen![]()
Iedereen snapt toch wel dat bijtincidenten serieuze beten zijn, met medische behandeling en soms met de dood tot gevolg.
Doe toch niet zo vreselijk flauw met dat maar hullie doen het ook huiliehuilie, ondertussen wijzend naar allerlei ondermaatse hondjes. Die inderdaad ook kunnen bijten maar de laatste keer dat een Chihuahua een kind of een hond doodbeet kan ik mij niet heugen terwijl je daar met andere types hond dagelijks mee overspoeld wordt.
Op Wikipedia staat een lijst van dodelijke incidenten met honden in de Verenigde Staten - ik weet uiteraard niet hoe betrouwbaar die lijst is, maar daar zie je ook wel eens een klein hondje voorbij komen: https://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog ... ted_States (even wat doorscrollen om bij de lijsten te komen)
Ik hoef niks in het voordeel van die 'hr rassen'. Er komt gewoon tè veel ellende van die beesten. Nu zijn er al 3 binnen in mijn vriendenkring wiens hond is dood gebeten. Vind ik even meer dan genoeg.
- dagmar88
- Zeer actief
Schoolvriendinnetje haar gezicht is als jong kind door hun eigen kleine hondje geruïneerd. Enorme schade en doorgebeten zenuwen, dus buiten de littekens ook een eenzijdig hangend gezicht.Nanna schreef:Ongetwijfeld zijn er kleine hondjes die, procentueel verwaarloosbaar, ook flink schade maken.
Maar dat lijkt me geen maatschappelijk probleem. Of moet ik nog eens goed zoeken naar facebookgroepen die zich verenigen in een haat naar dood en verderf zaaiende teckels?
Het kan, maar het is (gelukkig) natuurlijk zeldzaam dat zo'n beestje zo losgaat. Dat moet dan al "als een pitbull" aan zo'n kindergezichtje staan trekken.
De meesten bijten een keer en lopen weg.
-
- Zeer actief
Nou in die zin dat als ik een hond aan schaf dat ik er liever een heb die zich niet als perforator opstelt en uit dit onderzoek kan ik niet halen wel ras er dan beter zou zijn.. ik denk namelijk dat als Boots een klein perforatortje zou zijn geweest dat ik er zomaar een keer heel hard op zou stampen dan is hij stukNanna schreef:Ongetwijfeld zijn er kleine hondjes die, procentueel verwaarloosbaar, ook flink schade maken.
Maar dat lijkt me geen maatschappelijk probleem. Of moet ik nog eens goed zoeken naar facebookgroepen die zich verenigen in een haat naar dood en verderf zaaiende teckels?

maar goed als je dit dus neemt al meter voor temperament dan deugt het niet. denk ik
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Maar het wordt niet genomen als meter voor temperament, maar voor risico-analyse. Risico is de kans dat iets gebeurt x de ernst van de gevolgen. Als de gevolgen 0 of bijna 0 zijn, mag de kans dat het gebeurt heeeeeel erg groot zijn voor het een significant risico is, terwijl als de ernst van de gevolgen heel groot is, dan is zelfs een kleine kans erop al snel een groot risico
- DeDiana
- Zeer actief
Ik snap de redenering niet, maar misschien begrijp ik niet goed wat je schrijft. Bedoel je dat je van kleine hondjes niet tolereert dat ze happen, maar een grote hond die hapt is wat anders?S@ndr@ schreef:Nou in die zin dat als ik een hond aan schaf dat ik er liever een heb die zich niet als perforator opstelt en uit dit onderzoek kan ik niet halen wel ras er dan beter zou zijn.. ik denk namelijk dat als Boots een klein perforatortje zou zijn geweest dat ik er zomaar een keer heel hard op zou stampen dan is hij stukNanna schreef:Ongetwijfeld zijn er kleine hondjes die, procentueel verwaarloosbaar, ook flink schade maken.
Maar dat lijkt me geen maatschappelijk probleem. Of moet ik nog eens goed zoeken naar facebookgroepen die zich verenigen in een haat naar dood en verderf zaaiende teckels?( onzin natuurlijk, dan had ik iets helemaal fout gedaan met zijn opvoeding, maar ik mot dat niet) die groters die hou ik wel veilig, die kleintjes die happen die tolereer ik dus gewoon niet.
maar goed als je dit dus neemt al meter voor temperament dan deugt het niet. denk ik

-
- Zeer actief
nee, ik tolereer het van beiden niet, of een kleintje nu maatschappelijke schade maakt of niet,.. gewoon geen gehap.. punt ( intentie tot bijten en de actie uitvoeren is wat mij betreft een Bijtincident) dat ze niet meetellen of maatschappelijk gezien geen probleem vormen kan me eigenlijk niet zoveel schelen, maar we dwalen af van de start van het topic want het gaat blijkbaar alleen om honden die echt schade maken . niet over welke rassen het vaakst bijten
- Tineke
- Zeer actief
Ik tolereert geen gehap van groot en klein.
Maar met Micron, die sociaal gedrag vertoonde, was ik wel makkelijker en dat had wel degelijk met zijn formaat te maken.
De groterds hield en houd ik altijd sneller weg uit situaties.
Niet omdat ze zo sloperig waren of zijn maar het is voor de andere partij wel beangstigender denk ik.
Daar wil ik best rekening mee houden.
Ik denk nog steeds dat voor dit probleem je de bron moet aanpakken en dat is de fok.
En begin dan maar bij het stamboomloze marktplaats gebeuren, dan kom je al een heel eind.
Maar met Micron, die sociaal gedrag vertoonde, was ik wel makkelijker en dat had wel degelijk met zijn formaat te maken.
De groterds hield en houd ik altijd sneller weg uit situaties.
Niet omdat ze zo sloperig waren of zijn maar het is voor de andere partij wel beangstigender denk ik.
Daar wil ik best rekening mee houden.
Ik denk nog steeds dat voor dit probleem je de bron moet aanpakken en dat is de fok.
En begin dan maar bij het stamboomloze marktplaats gebeuren, dan kom je al een heel eind.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Prachtig en helder hoor al die rapporten maar er wordt tot dusver praktisch niks mee gedaan om die HR keihard aan te pakken
en te verbieden . Dit typeerd echt Nederland veel gelul en duizenden rapporten maar daadkrachtig optreden zien we niet,kan ook bijna niet met dat
slappe overheid en justitie apparaat blijf het maar herhalen.
en te verbieden . Dit typeerd echt Nederland veel gelul en duizenden rapporten maar daadkrachtig optreden zien we niet,kan ook bijna niet met dat
- DeDiana
- Zeer actief
Nou ja, voordat er al dan niet verregaande maatregelen worden genomen, lijkt het me goed dat eerst onderzocht is of die maatregelen dan ook daadwerkelijk de juiste groep treffen, welke maatregelen zinvol zouden kunnen zijn en welke factoren er meespelen. Dat kun jij slap noemen, ik vind persoonlijk dat je maatregelen als aanlijn- en muilkorfplicht niet zou moeten opleggen omdat het volkssentiment daarom roept, maar op basis van onderzoeksresultaten die ook uitwijzen dat je daarmee het risico daadwerkelijk verkleint. Als je een echt gesprek wilt aangaan met de houders van deze honden om tot een oplossing te komen, moet je wel met wat meer onderbouwing aankomen dan verwijzen naar sensatieberichten in de media.Rocco schreef:Prachtig en helder hoor al die rapporten maar er wordt tot dusver praktisch niks mee gedaan om die HR keihard aan te pakken
- dagmar88
- Zeer actief
Ik denk de verkoop. Wie hem heeft, mag hem houden, maar staffordmixen niet meer particulier van eigenaar laten wisselen.Tineke schreef: Ik denk nog steeds dat voor dit probleem je de bron moet aanpakken en dat is de fok.
Moet je er vanaf dat gaat hij naar het asiel en dan maken ze daar een risico analyse.
Moet allemaal makkelijk zijn met de chipverplichting.
Fok maar tot je een ons weegt en houd ze alle 24 zelf.
- Tineke
- Zeer actief
Ja inderdaad, of de verplichting dat de fokker zijn fokproducten moet terugnemen. Dan is de lol er ook zo af.dagmar88 schreef:Ik denk de verkoop. Wie hem heeft, mag hem houden, maar staffordmixen niet meer particulier van eigenaar laten wisselen.Tineke schreef: Ik denk nog steeds dat voor dit probleem je de bron moet aanpakken en dat is de fok.
Moet je er vanaf dat gaat hij naar het asiel en dan maken ze daar een risico analyse.
Moet allemaal makkelijk zijn met de chipverplichting.
Fok maar tot je een ons weegt en houd ze alle 24 zelf.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, mensen die dat doen sporen niet, daar komen er niet opeens meer van. De sloot is beter dan met zo'n zot opgescheept zitten.Nanna schreef:Dan drijven er binnen de kortste keren nog meer in het kanaal dan er nu al doen.dagmar88 schreef: Fok maar tot je een ons weegt en houd ze alle 24 zelf.
Je kunt het hele nest in een doos voor het asiel dumpen.

-
- Zeer actief
Ik heb het bericht gisteren verkeerd geïnterpreteerd. Ik had het deel over HR honden gemist.Maeve schreef:Maar die kleine schade vormt niet zo'n probleem. Zo'n schampschot hou je toch, dat risico bestaat bij elke hond, want het zijn nou eenmaal levende wezens. Maar bijtwonden waar plastische chirurgie aan te pas moet komen, of doodgebeten honden of andere dieren, dat is problematisch en daar gaat het dus om. Keffende Wawa's vormen geen groot gevaar voor de maatschappijblondie schreef: Is al vaker wat hier over gezegd.
Ik blijf van mening dat om een duidelijk beeld te krijgen over honden die snel bijten dat je dan ook alles moet gaan noteren, of de schade nu groot is of niet.
Want ja, ik snap ook wel dat de mate van impact en het ongecontroleerd losgaan van bepaalde rassen een probleem is.
Bijten en aanvallen van jonge kinderen en volwassenen, schapen doden etc.
Ik las kort door de bocht over het bijten, en daarbij blijf ik van mening dat het best interessant kan zijn als dat ook eens meegenomen wordt in bepaalde onderzoeken. Want daarin vind ik dat bepaalde rassen echt wel sneller happen zonder al te veel waarschuwingen dan andere rassen.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ik heb hier zo'n hond die sneller hapt dan de meeste honden die ik ken: Mila - en ik hoor/lees het wel van meer collies (korte lontjes, snel overprikkeld, weinig tolerant). En ze waarschuwt wel hoor, maar dat duurt een fractie van een seconde, soms is dat niet genoeg om iets aan de situatie te doen. Ze hapt dan in de lucht en als ze een mens of andere hond daarbij al aanraakt, heeft ze gelukkig ook nog een heel goede bijtrem, ook in zulke momenten dat ze dus even over de rooie gaat en ze stopt zelf alweer voordat je goed en wel in de gaten hebt wat er gebeurt. Dus ze brengt geen verwondingen aan. Voor mij een heel goede reden om haar niet zomaar bij kinderen te laten bijvoorbeeld, aangezien ik weet dat ze zo kan reageren bij bijvoorbeeld pijn of schrik, maar wat zou dit gegeven volgens jou kunnen toevoegen aan een dergelijk onderzoek?blondie schreef:Ik heb het bericht gisteren verkeerd geïnterpreteerd. Ik had het deel over HR honden gemist.Maeve schreef:Maar die kleine schade vormt niet zo'n probleem. Zo'n schampschot hou je toch, dat risico bestaat bij elke hond, want het zijn nou eenmaal levende wezens. Maar bijtwonden waar plastische chirurgie aan te pas moet komen, of doodgebeten honden of andere dieren, dat is problematisch en daar gaat het dus om. Keffende Wawa's vormen geen groot gevaar voor de maatschappijblondie schreef: Is al vaker wat hier over gezegd.
Ik blijf van mening dat om een duidelijk beeld te krijgen over honden die snel bijten dat je dan ook alles moet gaan noteren, of de schade nu groot is of niet.
Want ja, ik snap ook wel dat de mate van impact en het ongecontroleerd losgaan van bepaalde rassen een probleem is.
Bijten en aanvallen van jonge kinderen en volwassenen, schapen doden etc.
Ik las kort door de bocht over het bijten, en daarbij blijf ik van mening dat het best interessant kan zijn als dat ook eens meegenomen wordt in bepaalde onderzoeken. Want daarin vind ik dat bepaalde rassen echt wel sneller happen zonder al te veel waarschuwingen dan andere rassen.