Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn 2 grootste vrienden

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

herejede
Zeer actief

mijn 2 grootste vrienden

Ongelezen bericht door herejede »

dagmar88
Zeer actief

Re: mijn 2 grootste vrienden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lief stel zo samen op de bank.

Snap alleen niet waarom bomen mollen leuk zou zijn?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gaaf in die driewieler, mooi zitten :I:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:Lief stel zo samen op de bank.

Zeker een lief stel maar ik hoop dat die boomgaard van jezelf is? Want het is natuurlijk een beetje aso om je hond takken te laten mollen van fruitbomen van iemand anders???
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Zeker een lief stel maar ik hoop dat die boomgaard van jezelf is? Want het is natuurlijk een beetje aso om je hond takken te laten mollen van fruitbomen van iemand anders???
Niet een beetje.
Het is nooit handig als je er mee buiten je eigen terrein komt. Ben met charlie als pup een hele tijd zoet geweest dat af te leren.
herejede
Zeer actief

laeken schreef:

Zeker een lief stel maar ik hoop dat die boomgaard van jezelf is? Want het is natuurlijk een beetje aso om je hond takken te laten mollen van fruitbomen van iemand anders???
boomgaard is voor iedereen, is daar ook allemaal losloop, en zomers mag iedereen plukken
hij vind hoog springen helemaal geweldig, en dan pakt ie wel is een stokje mee, maar er word echt geen hele bomen gesloopt
laeken
Zeer actief

herejede schreef:
laeken schreef:

boomgaard is voor iedereen, is daar ook allemaal losloop, en zomers mag iedereen plukken
hij vind hoog springen helemaal geweldig, en dan pakt ie wel is een stokje mee, maar er word echt geen hele bomen gesloopt
Ik zou zeggen, doe er wat aan. Dit is een heel groot probleem want er worden overal bomen gesloopt door honden. Beetje jammer toch? Openbaar of niet. Andere mensen willen daar leuk fruit plukken en een boom waar takken afgerukt worden wordt er meestal niet gezonder op.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

herejede schreef: boomgaard is voor iedereen, is daar ook allemaal losloop, en zomers mag iedereen plukken
Leuk voor hem.

Dan maak je hem gek op een flirt of springpole in plaats van als een asociaal sujet andermans eigendom te slopen.
En denk maar niet dat mensen daar de wijkagent niet voor gaan bellen.

Afbeelding
herejede
Zeer actief

Nanna schreef:Het is vernielen van openbaar eigendom. En dat mag nou eenmaal niet.
Er kan ook makkelijk aangifte tegen je gedaan worden. Is bijvoorbeeld in Deventer gedaan.

Bewoners van de Diepenveenseweg in Deventer zijn niet blij: een 43-jarige man uit de buurt zou zijn hond hebben opgehitst om verschillende bomen in de wijk toe te takelen. Een aantal is nu ‘zwaargewond’.
De man kon rekenen op verschillende aangiftes; niet alleen door zijn wijkgenoten, maar ook door de gemeente Deventer.

Verder bewijs je het type hond er geen dienst mee. Iedereen denkt meteen weer "daar heb je weer zo'n aso met zo'n vechtjoekel" :roll:
Is dat wat je wilt? Of vind je het wel stoer?

Ik zou doen wat Dagmar zegt: geef hem thuis iets waar ie zich op kan uitleven. Een oude autoband of zo.
Veel beter.
hebben opgehitst, is wat anders dan keihard rennen en in sprong een tak vasthouden, er word niets aangemoedigd.
doe er thuis al veel mee, en nee niks om stoer over te doen, heb 4 rottweilers gehad, das pas stoer :lol1:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Je grootste vrienden zien er hartstikke leuk uit samen, die foto op de bank is superzoet :I:
Wat dat bomenverhaal betreft is er wat mij betreft echt wel een verschil tussen een eigenaar die een hond staat aan te moedigen een boom op te vreten of er in te blijven hangen als zijnde kerstversiering of een hond hebben die in een dolle, blije bui eens aan een tak blijft plakken.
laeken
Zeer actief

ceciel schreef:Je grootste vrienden zien er hartstikke leuk uit samen, die foto op de bank is superzoet :I:
Wat dat bomenverhaal betreft is er wat mij betreft echt wel een verschil tussen een eigenaar die een hond staat aan te moedigen een boom op te vreten of er in te blijven hangen als zijnde kerstversiering of een hond hebben die in een dolle, blije bui eens aan een tak blijft plakken.
Oh? Dus als mijn hond tegen een kledingrek staat te piesen of in de intratuin overal zijn poot op gaat tillen is dat prima omdat ik hem niet aan sta te moedigen? Je kan iets ook afkappen en een ander iets aanbieden? Want ik vind het helemaal niet tof als ik die foto's zie. En dat ziet er eigenlijk ook niet heel sporadisch uit. Beter gezegd een beuk en een fruitboom op de enige twee buitenfoto's. Met andere woorden....

Je kan toch tegen een hond wel zeggen dat hij iets moet laten? Zoek een stok en ga daar met je hond mee spelen? Ik vind elke tak van die fruitbomen eigenlijk not done. Een tak in de maand en na 3 jaar is die hele boomgaard voor iedereen verpest.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

herejede schreef: heb 4 rottweilers gehad, das pas stoer :lol1:
Juist om hoe je daar mee omging had ik je hoger ingeschat.
dagmar88
Zeer actief

ceciel schreef:
Bij dit soort honden behoeft dat geen aanmoediging. Toestaan is aanmoediging genoeg om alles kapot te trekken.
Het blijft vernieling. Je moet een speciaal soort dom en onfatsoenlijk zijn om dat niet te snappen.
ceciel
Zeer actief

laeken schreef:
ceciel schreef:Je grootste vrienden zien er hartstikke leuk uit samen, die foto op de bank is superzoet :I:
Oh? Dus als mijn hond tegen een kledingrek staat te piesen of in de intratuin overal zijn poot op gaat tillen is dat prima omdat ik hem niet aan sta te moedigen? Je kan iets ook afkappen en een ander iets aanbieden? Want ik vind het helemaal niet tof als ik die foto's zie. En dat ziet er eigenlijk ook niet heel sporadisch uit. Beter gezegd een beuk en een fruitboom op de enige twee buitenfoto's. Met andere woorden....

Je kan toch tegen een hond wel zeggen dat hij iets moet laten? Zoek een stok en ga daar met je hond mee spelen? Ik vind elke tak van die fruitbomen eigenlijk not done. Een tak in de maand en na 3 jaar is die hele boomgaard voor iedereen verpest.
Joh ik trek ook een wenkbrauw op als iemand zijn stafford in een boom heeft gehangen en er jubelend en met brede borst glunderend van de trots naast staat. Mijn vorige hond heeft ook wel hier en daar een tak van een boom of struik afgebroken, hij had daar lol in, ik moedigde niet aan maar schoot ook niet gelijk in een kramp hoor. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ts haar hond niet vier keer per dag erop uit stuurt om de boomgaard te molesteren.
ceciel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ceciel schreef:
Bij dit soort honden behoeft dat geen aanmoediging. Toestaan is aanmoediging genoeg om alles kapot te trekken.
Het blijft vernieling. Je moet een speciaal soort dom en onfatsoenlijk zijn om dat niet te snappen.
Ok, ik voeg dom en onfatsoenlijk toe aan mijn cv :ok:
laeken
Zeer actief

ceciel schreef:
laeken schreef:

Joh ik trek ook een wenkbrauw op als iemand zijn stafford in een boom heeft gehangen en er jubelend en met brede borst glunderend van de trots naast staat. Mijn vorige hond heeft ook wel hier en daar een tak van een boom of struik afgebroken, hij had daar lol in, ik moedigde niet aan maar schoot ook niet gelijk in een kramp hoor. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ts haar hond niet vier keer per dag erop uit stuurt om de boomgaard te molesteren.
Ik heb ook wel een hond gehad die her en der zo nu en dan een tak afbrak. Maar dat mocht echt alleen in de uiterwaarden of ergens waar het geen kwaad kon. Ik vind een boomgaard met hoogstambomen echt niet de plek. Dat zijn boomgaarden aangelegd om deze oude vorm van fruitteelt te kunnen behouden. Hoogstam fruitbomen zijn practisch weg uit Nederland. Als je hond een tak van een wilg langs de rivier afbijt is er niemand die daar mee zit. De bever is nu terug om dat te doen dus prima. Maar deze bomen....ai... :ugh:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Ik heb ook wel een hond gehad die her en der zo nu en dan een tak afbrak. Maar dat mocht echt alleen in de uiterwaarden of ergens waar het geen kwaad kon. Ik vind een boomgaard met hoogstambomen echt niet de plek. Dat zijn boomgaarden aangelegd om deze oude vorm van fruitteelt te kunnen behouden. Hoogstam fruitbomen zijn practisch weg uit Nederland. Als je hond een tak van een wilg langs de rivier afbijt is er niemand die daar mee zit. De bever is nu terug om dat te doen dus prima. Maar deze bomen....ai... :ugh:
Daarbij gaat het om meer dan "slechts" bomen. Je legt een basis waarin je hem ongehinderd zijn eigen pleziertjes na laat jagen.
Nu is dat pleziertje takken stuk trekken, 50/50 dat dat zich verlegt naar op patrouille gaan om irritante honden stuk te trekken.
Misschien wel meer als je hem ongecontroleerd hoog in z'n driften laat komen.

Ik zie trouwens totaal niet wat er op tegen is om samen aan een goed alternatief te werken en hem je eigen spullen kapot te laten maken.
herejede
Zeer actief

flirt en springpole heb ik al, vind ie helemaal geweldig
ook 1x per week doe ik agility met hem op hondenschool, het is een allemansvriend, ben geen leek met honden. maar eddy is veeeeel makkelijker dan mijn rotties waren,
en als ie een keer naar een stok grijpt in een boom, maak ik daar geen probleem van
laeken
Zeer actief

herejede schreef:flirt en springpole heb ik al, vind ie helemaal geweldig
ook 1x per week doe ik agility met hem op hondenschool, het is een allemansvriend, ben geen leek met honden. maar eddy is veeeeel makkelijker dan mijn rotties waren,
en als ie een keer naar een stok grijpt in een boom, maak ik daar geen probleem van
Weet je. Ik vond het vervelend dat je topic zo loopt. Maar ik vind de mate van ongeïnteresseerdheid ook erg vervelend. Je zegt als hij een keer. Je hebt twee buitenfoto's waarin je hond bezig is met takken aan bomen vast. Ik geloof niet zo in dat een keer....ik vind het persoonlijk ook raar dat het je niet boeit dat het hoogstam fruitbomen zijn die daar staan voor iedereen. Die bomen zijn zeldzaam. Jammer om die als hondenspeelgoed te laten verworden.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik vind het een pracht van een hond om te zien [foto's 5 en 6], en dat het een lieve goedzak is geloof ik direct,
maar foto's dat hij aan een tak hangt vind ik geen goede reclame van zijn ras, om van de bomen maar niet te spreken,
roept bij mij ook een totaal ander beeld van de hond op.
ik zou persoonlijk dit soort uitspattingen op deze manier niet toestaan.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja ja, nou over die takken is genoeg gezegd. Ik ben er verder ook geen fan van en ik ben blij dat mijn Stafford daar totaal niet de behoefte toe voelt. Het zou niet in d'r op komen. Want dan moet ze spríngen. Gétverdemme.

Maar het is een prachtig hondje hoor. Ik las ergens dat je zei een Pitbull te hebben, dat zie ik er eigenlijk niet in? Meer een 'gewone' Ambull-achtige hond. Boeit verder niet, want het is een knappie om te zien :I:
herejede
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ja ja, nou over die takken is genoeg gezegd. Ik ben er verder ook geen fan van en ik ben blij dat mijn Stafford daar totaal niet de behoefte toe voelt. Het zou niet in d'r op komen. Want dan moet ze spríngen. Gétverdemme.

Maar het is een prachtig hondje hoor. Ik las ergens dat je zei een Pitbull te hebben, dat zie ik er eigenlijk niet in? Meer een 'gewone' Ambull-achtige hond. Boeit verder niet, want het is een knappie om te zien :I:
ja het is een schat, en weet wel zeker dat er meer in zit dan alleen pit, hij is te groot :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”