Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over vaccineren (update p.3)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

qyan schreef:
malinois schreef:ook al is het bij ons niet verplicht.... 't zal je hond maar zijn:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40395
je zal maar een black and tan hebben, dan zegt de hele parvo enting ook niets, want ze kunnen het nog krijgen en eraan sterven
Dat zeg jij nu wel, en ik wil je ook best geloven hoor, maar hoe kom jij aan deze informatie?
Ik weet wel dat ze veel gevoeliger zijn om Parvo op te lopen ( :cry: ), maar ná inenting ook nog gevoeliger???? dat heb ik nog niet eerder gehoord :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Stang schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:ook al is het bij ons niet verplicht.... 't zal je hond maar zijn:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40395
je zal maar een black and tan hebben, dan zegt de hele parvo enting ook niets, want ze kunnen het nog krijgen en eraan sterven
Dat zeg jij nu wel, en ik wil je ook best geloven hoor, maar hoe kom jij aan deze informatie?
Ik weet wel dat ze veel gevoeliger zijn om Parvo op te lopen ( :cry: ), maar ná inenting ook nog gevoeliger???? dat heb ik nog niet eerder gehoord :?
fokkers, dierenartsen, eigenaren die hun hond ondanks enten aan parvo zijn verloren en dat waren gezonde volwassen honden en recent geent.
er gaat verhaal (maar dat probeer ik nog steeds uit te zoeken) dat B & T honden de enting niet goed op zouden kunnen nemen/ niet afdoende werkt.
qyan is afgelopen november geent.
aanstaande oktober wordt zijn titer getest voor parvo en hondenziekte en dan weet ik hopelijk beter hoe het zit.
black and tan honden zouden de enting slechter op kunnen nemen (zeggen ze) of zu bij hun niet afdoende werken.
dus hoop dat ik met de titebepaling wat meer duidelijkheid krijg :?
als de titer van parvo hoog is wordt ie het jaar daarop dus pas geent.
is de titer te laag wordt ie begin november ingeent voor parvo en laat ik daarna weer de titer bepalen.
als de titer dan nog laag is kan het dus zijn dat de enting niet aanslaat.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”