Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door malinois »

Wettelijk moet een hond eten, water en onderdak hebben. Dat is t geval dus niemand zal er iets aan doen tenzij geluidsoverlast aangetoont wordt en door woningbouw etc daarop gegooid wordt. Verder niets...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Weet je wat het nu is. Er worden nu allerlei aannames gemaakt. Dat er geroddeld wordt een andere dingen. Zo komt het op mij absoluut niet over. Geluidsoverlast is ook het grote probleem niet. Ik ken die mensen niet. Is ook een heel andere woonplaats.
Het gaat verschillende mensen aan het hart dat een hond 8 uur achtereen opgesloten zit in een bench en dat 6 dagen. En die hond is in paniek. Sorry, maar ik vind dit pure dierenmishandeling. Kan hier geen goed excuus voor verzinnen.
En ik kan echt niet begrijpen dat sommigen dat blijkbaar niet zo schokkend vinden.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

malinois schreef:Wettelijk moet een hond eten, water en onderdak hebben. Dat is t geval dus niemand zal er iets aan doen tenzij geluidsoverlast aangetoont wordt en door woningbouw etc daarop gegooid wordt. Verder niets...
Ja, ik weet het. Het contact met de buren onderling en ook met de eigenares is verder goed begreep ik. Dus ik hoop dat ze er zo uit komen.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sientje schreef:Weet je wat het nu is. Er worden nu allerlei aannames gemaakt. Dat er geroddeld wordt een andere dingen. Zo komt het op mij absoluut niet over. Geluidsoverlast is ook het grote probleem niet. Ik ken die mensen niet. Is ook een heel andere woonplaats.
Het gaat verschillende mensen aan het hart dat een hond 8 uur achtereen opgesloten zit in een bench en dat 6 dagen. En die hond is in paniek. Sorry, maar ik vind dit pure dierenmishandeling. Kan hier geen goed excuus voor verzinnen.
En ik kan echt niet begrijpen dat sommigen dat blijkbaar niet zo schokkend vinden.
Je vroeg wat je er mee kon, niet hoe erg we het allemaal wel niet vinden.
En dan is het antwoord dat jij simpelweg geen partij bent.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sientje schreef:Weet je wat het nu is. Er worden nu allerlei aannames gemaakt. Dat er geroddeld wordt een andere dingen. Zo komt het op mij absoluut niet over. Geluidsoverlast is ook het grote probleem niet. Ik ken die mensen niet. Is ook een heel andere woonplaats.

Probleem is dat het niet bij wet verboden is, dus daarom heb je geen poot om op te staan. Ze kunnen de mensen zelf aanspreken of er hulp nodig is o.i.d. maar meer niet. Heeft niets te maken of wij het wel of niet schokkend vinden.
Sientje
Zeer actief

Cleva schreef:
Sientje schreef: Het gaat verschillende mensen aan het hart dat een hond 8 uur achtereen opgesloten zit in een bench en dat 6 dagen. En die hond is in paniek. Sorry, maar ik vind dit pure dierenmishandeling. Kan hier geen goed excuus voor verzinnen.
Ik ben het totaal met je eens. Vreselijk zielig.
Maar waarom moet jij dat gaan regelen?
Want die hond zit op elke galerij van elke flat. Ga je daar ook heen als je klaar bent met deze?
Dan begrijp je het maar niet. Feit blijft dat jij er geen bal mee te maken hebt.
Je reacties komen vrij hard over en dat vind ik even slikken. Maar ik moet toegeven dat je ook wel gelijk hebt.
En het is heus niet zo dat ik allemaal 'zielige' honden probeer te 'redden'. Ik hou me er normaal helemaal niet mee bezig. Maar dit werd me vandaag toevallig voorgelegd en het greep me aan. Ik doe er nu verder niks meer mee. Heb mijn ideeën erover gegeven en ze gaan praten.

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik snap je wel hoor. Vreselijk naar als je weet dat een hond zoveel dagen alleen is en dan ook nog eens in een bench zit. Als hondenliefhebber wil je dan wel wat doen.
We hadden hier in de buurt ook zoiets. Een Argentijnse dog (Kazimiera :80: ) die alsmaar jankte omdat ze dagen alleen zat. Rotgeluid sowieso en arme hond.
Samen met een buurvrouw de eigenaar benaderd. Het zou om een tijdelijke situatie gaan en mijn buurvrouw heeft de hond in huis genomen op de tijdstippen dat de eigenaar moest werken. En ik liet Kazimiera wel eens uit om haar weer te ontlasten. Het bleek niet tijdelijk, helaas. Uiteindelijk is ze herplaatst.
Misschien was het het van ons ook wel bemoeizucht maar we deden het voor de hond in kwestie. Die hele eigenaar kon ons gestolen worden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jackira schreef:
Cleva schreef:Je moet ze de kost geven die hun hond de hele dag in de bench hebben. Dan vind ik vijf of zes dagen echt niet uitmaken.

Daarnaast handelt ze gewoon binnen de wettelijke kaders. Je kunt er niets aan doen als wou je het graag.
Het enige dat je kunt doen is je buren het leven zuur maken met geroddel en gevind dat het moet zoals "wij" gewend zijn.

Als de buurvrouw het zielig vind en de buurvrouw last van het huilen heeft dan kan de buurvrouw zeggen dat ze graag wil dat de hond overdag bij haar in huis komt zitten.
Maar ja, dat feest gaat natuurlijk niet door na al dat geroddel.
Ja dat lijkt me inderdaad ook het enige wat de hond kan helpen en je eigen geweten kan sussen :wink: En ik denk inderdaad ook dat de aanpak meer uit het aanbieden van hulp zou moeten bestaan dan zeuren en niks doen.
:ok:
Dat dus.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat wordt er niet gezegd wel dat er niemand iets aan kan en mag doen want er wordt geen wet overtreden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Cleva schreef:
Sientje schreef: Het gaat verschillende mensen aan het hart dat een hond 8 uur achtereen opgesloten zit in een bench en dat 6 dagen. En die hond is in paniek. Sorry, maar ik vind dit pure dierenmishandeling. Kan hier geen goed excuus voor verzinnen.
Want die hond zit op elke galerij van elke flat. Ga je daar ook heen als je klaar bent met deze?
Dan begrijp je het maar niet. Feit blijft dat jij er geen bal mee te maken hebt.
Hij/ zij snapt het zeker wel (zoals ik het lees) maar geeft aan dat je niks met het gevoel kan en probeert je duidelijk te maken dat je niet alle leed van de honden op je kan nemen.
Als je haar/ zijn berichten op allerlei topic's leest is het een mens die zeer begaan is en het beste wil voor mens en dier en beseft dat je niet de wereld kan redden. Het leuke is dat diegene dat met een bepaalde humor brengt. Tenminste dat is mijn idee achter Cleva. Dat kan ik volledig mis hebben maar aan ieder een oproep, laat mij in die waan, ik geniet er zo ontzettend van. Iemand die mijn soort van humor heeft maar het veel beter kan verwoorden dan ik ooit kan doen. Heel erg tof
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Stapper schreef:
Cleva schreef:
Hij/ zij snapt het zeker wel (zoals ik het lees) maar geeft aan dat je niks met het gevoel kan en probeert je duidelijk te maken dat je niet alle leed van de honden op je kan nemen.
Als je haar/ zijn berichten op allerlei topic's leest is het een mens die zeer begaan is en het beste wil voor mens en dier en beseft dat je niet de wereld kan redden. Het leuke is dat diegene dat met een bepaalde humor brengt. Tenminste dat is mijn idee achter Cleva. Dat kan ik volledig mis hebben maar aan ieder een oproep, laat mij in die waan, ik geniet er zo ontzettend van. Iemand die mijn soort van humor heeft maar het veel beter kan verwoorden dan ik ooit kan doen. Heel erg tof
Precies, ik vind het altijd fijn om de reacties van Cleva te lezen. En ben het er ook mee eens dat hij alles goed kan verwoorden, kan ik zelf ook nooit zo goed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”