Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tara schreef:Waar komt Ozzy eigenlijk vandaan Ellen?
Haha een quote van 5 jaar geleden... maar nooit beantwoord zie ik nu.. kwam toevallig het topic tegen op google....
Ozzy komt van een eenmalig nestje met stamboom. Vader van Doyenwerth en moeder vom Schwedesdorf
Ik merk dat ik wars ben van al die gekke afwijkingen. Een hond hoort gewoon sound te zijn. Niet vierkant. Niet overmatig bone. Geen gekke overmatige vacht. Geen vreemde zaken. Dan pas kan een hond voor mij een mooie hond zijn. En een rashond kan super mooi zijn en dat kan een bastaard ook zijn.
bouvierpoedel schreef:Denken jullie nu echt dat ze zich vroeger bezig hielden met dat soort lulligheden . Die hond moest zijn werk gewoon goed doen en anders kreeg hij een kogel door de kop. Al dat gezeik is begonnen toen de zogenaamde hoogstaande kynologie zich ermee ging bemoeien en een aantal honden selecteerde als zijnde de basis voor de standaard.
Effe lekker interessant doen over hoekingen, borst , lengte, hoogte ,kopvorm en ja hoor toen was het ras geboren zoals hij altijd bij de boer had gelopen.
Dikke lul 3 bier.
Nanna schreef:Dat houd je toch. Maar ZEG het dan gewoon.
Bij de Crufts ook, dat commentaar bij de bob Afghaan. “Ja met grote voeten want handig in het woestijnzand”. Dat hele mormel kan met die vacht geen gazelle vangen al had ie het graag
ZEG dan gewoon dat ie van de Afghaan uit Afghanistan afstamt maar dat het er al lang niet meer op lijkt omdat wij de huidige verschijningsvorm mooier vinden.
Dat interessante gedoe. Schei toch uit.
ja net als dat gelul over de kapsels en dat dat echt superhandig is om de nieren warm te houden in ijskoud water. Of de zwemvliesvoeten
sbientje schreef:ja net als dat gelul over de kapsels en dat dat echt superhandig is om de nieren warm te houden in ijskoud water. Of de zwemvliesvoeten
Dat is geen gelul in zoverre dat men dat dus serieus dacht vroeger.
Nu weten we wel dat het onzin is, maar zo is het wel ontstaan.
Maar dat wordt er op deze show volgens mij ook altijd bij uitgelegd.
sbientje schreef:ja net als dat gelul over de kapsels en dat dat echt superhandig is om de nieren warm te houden in ijskoud water. Of de zwemvliesvoeten
Nu weten we wel dat het onzin is, maar zo is het wel ontstaan. Maar dat wordt er op deze show volgens mij ook altijd bij uitgelegd.
Ik vind trouwens de Ierse terriër echt een heel erg mooi ras. Rank, functioneel en toch ook wel echt een staaltje fokkers kunde. Denk dat dat ras heel erg sterk ontstaan is qua uiterlijk. Mijn partner is er mee opgegroeid en als ik foto's van die honden zie is de Ierse terriër nog niet bedorven. Lijkt nog op hoe ze 50 jaar geleden waren.
Nu weten we wel dat het onzin is, maar zo is het wel ontstaan. Maar dat wordt er op deze show volgens mij ook altijd bij uitgelegd.
Haha nou nee hoor
Dat zou dan voor het eerst zijn. Geen idee wie het commentaar doet maar over het algemeen zitten er wel kundige mensen die dit echt wel weten.
laeken schreef:Ik vind trouwens de Ierse terriër echt een heel erg mooi ras. Rank, functioneel en toch ook wel echt een staaltje fokkers kunde. Denk dat dat ras heel erg sterk ontstaan is qua uiterlijk. Mijn partner is er mee opgegroeid en als ik foto's van die honden zie is de Ierse terriër nog niet bedorven. Lijkt nog op hoe ze 50 jaar geleden waren.
Ik vind ze ook echt prachtig.
Ik zag laatst een kennel die black&tan Ieren fokte. Een soort grote Duitse Jacht Terriër, best bijzonder vond ik.