Niet alle kalfjes zitten in iglo’s, er zijn ook andere soorten hokjes. https://www.sprayfo.com/nl-NL/Leer-meer ... -bepalend/S@ndr@ schreef:nee ken je die bakjes niet, ze zijn er in het wit en in t groen en er zullen vast nog wel meer kleuren zijn , prachtig en er zitten ook wel voordelen aan hoor, net zo goed,malinois schreef:Ik kom er ook, bijna elke zondag met trainen en nee ik herken t ook niet.S@ndr@ schreef:
Nee weet je dat heel zekerik ga regelmatig bij boeren lang namelijk ..... toch gek dat jij een ander beeld hebt ik wil wel foto`s en nare beelden maken voor je hoor om je te overtuigen, maar ik heb geen missie en mijn naam is geen KOOI
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar haal jij je proteïne vandaan?
Moderator: moderatorteam
Re: Waar haal jij je proteïne vandaan?
Laatst gewijzigd door 63673J op 08 mar 2019 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
nou dat is prachtig, we hebben hier een paar hele grote boeren ( gaat richting mega stal) die gebruik maken van die plastic bakken, we hebben ook een boer die het niet meer doet vroeger gingen ze daar gelijk in hokken, apart van de koe, nu niet meer nu blijft het mooi samen .. maar dat is een hele oude boer, ik kom daar wel altijd graag, zou jammer zijn als hij niet meer boert zeg maarmalinois schreef:Nope alles loopt hier buiten van maart/april tot sep/okt. Veel koeien ja heel veel koeien het scheeld ons 5 speurweides ongeveer in vergelijk met de winter. Maar alles loopt gewoon bij elkaar en buiten.
Varkens hebben we hier niet maar koeien lopen gewoon buiten.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Eens!Sandra&co schreef:Precies. Desnoods open je een topic over vegan/vegetarische gerechten om mensen te inspireren. Dat zou ik best interessant vinden. Ik eet ook niet elke dag vlees en de helft van de tijd is het daarbij ook geen biologisch vlees. Zo te lezen ben ik trouwens zowat de enige op het forumRataplan schreef:Nou precies, wat ik denk is dat je moet zien hoe mensen vegan leven en eten en dat het dus eigenlijk redelijk eenvoudig isAlfilillo schreef:Ik eet zelf nog vlees, maar steeds minder en als het even kan biologisch. Maar het kan nog veel beter, dat zie ik in en voel me daardoor ook wel hypocriet. Het is soms best lastig een weg te vinden in deze maatschappij.Dat werkt beter dan de enge filmpjes.
Het gaat/ging mij meer om de inhoudloosheid van de OT. "Hier. Een link. Ik ben geweldig en jullie eten vlees dus zijn per definitie dierenbeulen die nergens iets om geven. Hallelujah.". Die kinderlijke simpelheid, dat zwart-wit-denken, daar kan ik he-le-maal niets mee. Ook niet het feit dat ze zich nu niet meer laat zien in het topic, maar zich verstopt achter het feit dat ze een linkje heeft geplaatst en dat ze dus 'moeite' heeft gedaan. En vanwege haar recente geschiedenis van Antivleselijke Verlichtheid. Daar gooi ik acuut mijn kont van tegen de krib.
Kooi plempt hier een link neer naar een gruwelijk filmpje, zonder waarschuwing, zonder bijgaand bericht. Slechts een belerend zinnetje.
Ze is vervolgens nergens meer te bekennen.
Dat gedrag is gewoon vreselijk irritant.
De discussie is een interessante en eentje die best belangrijk is vind ik.
Maar de manier waarop hij nu aangezwengeld wordt is belachelijk.
Ik krijg dan ook meteen de neiging om er tegenin te gaan (zou dát dan zijn wat Kooi wil? Ordinair trollen?) , terwijl ik de helft van mijn leven vegetariër ben geweest en nu nog heel bewust met dierlijke producten omga.
Provoceren kan best goed werken, maar in dit geval werkt het voor mij juist averechts.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit zijn de zonen van boeren waar ik kom, nieuwe generatie nog erg jong rond de 20. En echt daar loopt alles buiten driekwart van t jaar. Ze hebben heel veel koeien maar ook heel veel weides. Sta er soms mee te praten en die hebben zeker hart voor hun beesten. Ja er moet geld verdiend worden en ja met alle nieuwe regels kost t enorm veel geld maar die koeien doen t prima, zien er uitstekend uit en hebben de ruimte.S@ndr@ schreef:nou dat is prachtig, we hebben hier een paar hele grote boeren ( gaat richting mega stal) die gebruik maken van die plastic bakken, we hebben ook een boer die het niet meer doet vroeger gingen ze daar gelijk in hokken, apart van de koe, nu niet meer nu blijft het mooi samen .. maar dat is een hele oude boer, ik kom daar wel altijd graag, zou jammer zijn als hij niet meer boert zeg maarmalinois schreef:Nope alles loopt hier buiten van maart/april tot sep/okt. Veel koeien ja heel veel koeien het scheeld ons 5 speurweides ongeveer in vergelijk met de winter. Maar alles loopt gewoon bij elkaar en buiten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maar als de boeren niet voor hun vee zouden zorgen, dan levert het minder op. Minder melk en minder vlees. Dus dat de goede boeren slecht voor hun dieren zijn slaat nergens op.malinois schreef:Dit zijn de zonen van boeren waar ik kom, nieuwe generatie nog erg jong rond de 20. En echt daar loopt alles buiten driekwart van t jaar. Ze hebben heel veel koeien maar ook heel veel weides. Sta er soms mee te praten en die hebben zeker hart voor hun beesten. Ja er moet geld verdiend worden en ja met alle nieuwe regels kost t enorm veel geld maar die koeien doen t prima, zien er uitstekend uit en hebben de ruimte.S@ndr@ schreef:nou dat is prachtig, we hebben hier een paar hele grote boeren ( gaat richting mega stal) die gebruik maken van die plastic bakken, we hebben ook een boer die het niet meer doet vroeger gingen ze daar gelijk in hokken, apart van de koe, nu niet meer nu blijft het mooi samen .. maar dat is een hele oude boer, ik kom daar wel altijd graag, zou jammer zijn als hij niet meer boert zeg maarmalinois schreef:Nope alles loopt hier buiten van maart/april tot sep/okt. Veel koeien ja heel veel koeien het scheeld ons 5 speurweides ongeveer in vergelijk met de winter. Maar alles loopt gewoon bij elkaar en buiten.
En waarom de kalfjes de eerste twee weken in een kleine ruimte staan:
Bron: https://thedailymilk.nl/Schoon én veilig
Maar toch, waarom moeten die kalfjes in hun eentje in een aparte ruimte? Omdat het kalfje dan in een schone omgeving kan worden opgevangen. Weg van de grote koeienkudde, waarde kans op infecties of letsel door verdrukking of vertrapping levensgroot kan zijn.
Controle voor gezondheid
De eerste 14 dagen van het leven van een kalfje is een kritieke periode, waarin het heel belangrijk is om een kalf goed te kunnen controleren. Zo houden boeren bij hoeveel melk (biest) de kalfjes drinken en wordt de mest gecontroleerd. Dit is belangrijk om kalversterfte te voorkomen. Diarree en uitdroging zijn namelijk doodsoorzaak nummer 1 bij pasgeboren kalveren.
Als groep bij elkaar
Na 14 dagen gaan de meeste kalfjes op melkveebedrijven naar ruime strohokken in een groep. De kalveren die naar de kalvermester gaan worden volgens Europese normen in groepen gehouden. Individuele huisvesting in een box komt daar niet meer voor. Tenzij een dier ziek wordt en dan tijdelijk geïsoleerd wordt gehouden van de groep om besmetting te voorkomen.
-
- Zeer actief
Voordelen kalveren bij de koe
Minder ziekten zoals diarree, uierproblemen, longontsteking. Dat leidt tot een lager medicijngebruik
Minder kalversterfte ten opzichte van gangbaar
Minder uitval van dieren tot een jaar
Dieren zijn minder gevoelig voor wormbesmettingen
Dieren groeien evenwichtiger
Meer rust in koppel, dieren zijn socialer
Vaarzen hebben geen rangorde problemen als ze met kalf in de koppel gaan
Vaarzen die als kalf in de koppel hebben gelopen zijn rustiger bij herintroductie
Makkelijk opfokken van jongvee
Leren goed het gedrag en reilen en zeilen in melkkoppel
Goede ruwvoeropname
Kalveren wennen beter af, makkelijker te scheiden van moeder, minder terugval
Bespaart voer, arbeid en energie
Je gaat beter op je koeien letten en hierdoor ook beter selecteren
Maatschappelijk geaccepteerd
Gezoogde vaarzen zijn betere moeders
Het is een prachtig gezicht en is plezieriger boeren
Nadelen kalveren bij de koe
Afhankelijk van staltype weleens te koud voor kalveren
Drinken weleens te veel (ook ‘shoppen’ bij andere dieren)
Bovenmatige groei (te vet)
Minder melk in tank
Slechte ruwvoeropname
Kalveren breken uit stal als de stal niet geschikt is voor het houden van kalveren bij de koe
Spenen van kalveren zorgt voor veel onrust voor de kalveren en de (pleeg)moeders
Afspenen is stressvol. Daardoor ontstaat een terugval
Arbeidsintensief als kalveren uit het land moeten worden gehaald
Arbeidsintensief bij houden in eenlingboxen
Dieren blijven langer gust
Wildere kalveren
Kalveren worden niet altijd in de kudde geaccepteerd
Kost extra ruimte als je ze bij het melkkoppel houdt
Problemen met laten schieten van de melk (gezoogde vaarzen zijn betere moeders)
Minder zicht en controle op kalveren
aldus "een" onderzoek.... en iedereen heeft zijn eigen argumenten en die zullen best legitiem zijn
even de link er bij plaatsten voor wie het na wil lezen
http://www.familiekuddes.nl/4-kalveren- ... n-nadelen/
Minder ziekten zoals diarree, uierproblemen, longontsteking. Dat leidt tot een lager medicijngebruik
Minder kalversterfte ten opzichte van gangbaar
Minder uitval van dieren tot een jaar
Dieren zijn minder gevoelig voor wormbesmettingen
Dieren groeien evenwichtiger
Meer rust in koppel, dieren zijn socialer
Vaarzen hebben geen rangorde problemen als ze met kalf in de koppel gaan
Vaarzen die als kalf in de koppel hebben gelopen zijn rustiger bij herintroductie
Makkelijk opfokken van jongvee
Leren goed het gedrag en reilen en zeilen in melkkoppel
Goede ruwvoeropname
Kalveren wennen beter af, makkelijker te scheiden van moeder, minder terugval
Bespaart voer, arbeid en energie
Je gaat beter op je koeien letten en hierdoor ook beter selecteren
Maatschappelijk geaccepteerd
Gezoogde vaarzen zijn betere moeders
Het is een prachtig gezicht en is plezieriger boeren
Nadelen kalveren bij de koe
Afhankelijk van staltype weleens te koud voor kalveren
Drinken weleens te veel (ook ‘shoppen’ bij andere dieren)
Bovenmatige groei (te vet)
Minder melk in tank
Slechte ruwvoeropname
Kalveren breken uit stal als de stal niet geschikt is voor het houden van kalveren bij de koe
Spenen van kalveren zorgt voor veel onrust voor de kalveren en de (pleeg)moeders
Afspenen is stressvol. Daardoor ontstaat een terugval
Arbeidsintensief als kalveren uit het land moeten worden gehaald
Arbeidsintensief bij houden in eenlingboxen
Dieren blijven langer gust
Wildere kalveren
Kalveren worden niet altijd in de kudde geaccepteerd
Kost extra ruimte als je ze bij het melkkoppel houdt
Problemen met laten schieten van de melk (gezoogde vaarzen zijn betere moeders)
Minder zicht en controle op kalveren
aldus "een" onderzoek.... en iedereen heeft zijn eigen argumenten en die zullen best legitiem zijn
even de link er bij plaatsten voor wie het na wil lezen
http://www.familiekuddes.nl/4-kalveren- ... n-nadelen/
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 mar 2019 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies. Maar ergens ook wel fijn dat Kooi niet meer reageert, want dan krijgen we toch antwoorden als "je leest het niet", "kijk de link nou eens" (terwijl ze zelf helemaal niets leest aan antwoorden die niet in haar bekeringsstraatje passen).wolvster schreef:Eens!Sandra&co schreef:Precies. Desnoods open je een topic over vegan/vegetarische gerechten om mensen te inspireren. Dat zou ik best interessant vinden. Ik eet ook niet elke dag vlees en de helft van de tijd is het daarbij ook geen biologisch vlees. Zo te lezen ben ik trouwens zowat de enige op het forumRataplan schreef:Nou precies, wat ik denk is dat je moet zien hoe mensen vegan leven en eten en dat het dus eigenlijk redelijk eenvoudig isAlfilillo schreef:Ik eet zelf nog vlees, maar steeds minder en als het even kan biologisch. Maar het kan nog veel beter, dat zie ik in en voel me daardoor ook wel hypocriet. Het is soms best lastig een weg te vinden in deze maatschappij.Dat werkt beter dan de enge filmpjes.
Het gaat/ging mij meer om de inhoudloosheid van de OT. "Hier. Een link. Ik ben geweldig en jullie eten vlees dus zijn per definitie dierenbeulen die nergens iets om geven. Hallelujah.". Die kinderlijke simpelheid, dat zwart-wit-denken, daar kan ik he-le-maal niets mee. Ook niet het feit dat ze zich nu niet meer laat zien in het topic, maar zich verstopt achter het feit dat ze een linkje heeft geplaatst en dat ze dus 'moeite' heeft gedaan. En vanwege haar recente geschiedenis van Antivleselijke Verlichtheid. Daar gooi ik acuut mijn kont van tegen de krib.
Kooi plempt hier een link neer naar een gruwelijk filmpje, zonder waarschuwing, zonder bijgaand bericht. Slechts een belerend zinnetje.
Ze is vervolgens nergens meer te bekennen.
Dat gedrag is gewoon vreselijk irritant.
De discussie is een interessante en eentje die best belangrijk is vind ik.
Maar de manier waarop hij nu aangezwengeld wordt is belachelijk.
Ik krijg dan ook meteen de neiging om er tegenin te gaan (zou dát dan zijn wat Kooi wil? Ordinair trollen?) , terwijl ik de helft van mijn leven vegetariër ben geweest en nu nog heel bewust met dierlijke producten omga.
Provoceren kan best goed werken, maar in dit geval werkt het voor mij juist averechts.
Ik wens gewoon niet bekeerd te worden, op geen enkel vlak. Ik kan heel goed zelf nadenken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ach, Kooi is aan het radicaliseren. Ik had niet anders verwacht.Marion. schreef:
Ik wens gewoon niet bekeerd te worden, op geen enkel vlak. Ik kan heel goed zelf nadenken.
Maar ondertussen kan ze nog steeds niet zonder kat, die ze wel zomaar op straat laat slingeren.

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
Oftewel, het overgrote deel van de Nederlanders kan prima leven met de gangbare veehouderij of kan het niet schelen. Dat dierenmishandeling de norm is in gangbare bedrijven vind ik trouwens een walgelijke opmerking.
Oftewel, het overgrote deel van de Nederlanders kan prima leven met de gangbare veehouderij of kan het niet schelen. Dat dierenmishandeling de norm is in gangbare bedrijven vind ik trouwens een walgelijke opmerking.
-
- Zeer actief
misschien word niet voldoen aan natuurlijke behoeftes zo beschreven, als we het over honden hebben en die zouden niet mogen doen waar ze behoefte aan hebben zouden we het misschien ook wel zo noemen..oplossing is gewoon dat de bodemprijs omhoog moet, ( doet de politiek met btw toch ook ,ongestraft,.. hop omhoog, we hebben meer geld nodig of zoiets) en dan feitelijk zou dierenwelzijn ook wat meer op de agenda moeten komen !
deze boeren proberen iets anders, leuk om te zien
https://www.youtube.com/watch?v=kX_iA1-QalQ
deze boeren proberen iets anders, leuk om te zien
https://www.youtube.com/watch?v=kX_iA1-QalQ
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 mar 2019 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wil je werkelijk ontkennen dat de bio-industrie hoe dan ook dieren mishandeling is.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
Varkens hebben, buiten de scharrelvarkens, gewoon een kutleven om jouw karbonade op tafel te zetten.
Dat vlees duurder moet daar ben ik wel van overtuigd. Wel moeten die extra inkomsten dan naar dierenwelzijn gaan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
DAt is een Belgische Blauwe. Vleesvee.S@ndr@ schreef:hoe dan ook hij groeit niet op bij mams over t algemeen en dat is wel zoals de natuur het bedacht en dan kunnen we kissebissen over hoe iets geschreven is.. ik denk dat bijna iedereen wel snapt dat zo`n kalf daar niet staat tot zijn tiende verjaardag.. maar als ik dat moet uitleggen wil ik dat best doen hoor de volgende keer..
dit kalf haalt zijn proteïne in ieder geval bij mams vandaan en ik mag dat heel graag zien, beter dan een nog heel klein kalf in een iglo
-
- Zeer actief
https://www.youtube.com/watch?v=nb1Mqg557K4
dit zijn gewoon melkkoeien voor we dat weer krijgen
dit zijn gewoon melkkoeien voor we dat weer krijgen
-
- Zeer actief
DAt hele oude heeft nergens iets mee te maken. Het scheiden van koe en kalf is al eeuwen zo.S@ndr@ schreef:nou dat is prachtig, we hebben hier een paar hele grote boeren ( gaat richting mega stal) die gebruik maken van die plastic bakken, we hebben ook een boer die het niet meer doet vroeger gingen ze daar gelijk in hokken, apart van de koe, nu niet meer nu blijft het mooi samen .. maar dat is een hele oude boer, ik kom daar wel altijd graag, zou jammer zijn als hij niet meer boert zeg maarmalinois schreef:Nope alles loopt hier buiten van maart/april tot sep/okt. Veel koeien ja heel veel koeien het scheeld ons 5 speurweides ongeveer in vergelijk met de winter. Maar alles loopt gewoon bij elkaar en buiten.
Kan het zijn dat de boer is overgeschakeld op vleesvee?
-
- Zeer actief
nee, hij heeft gewoon bont en roodbont melkvee
en soms doen mensen gewoon heel lang dingen op een bepaalde manier, dat iets al heel lang gebeurd, maakt het nog niet goed( of fout) het is alleen een tijdslijn.

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Dat klopt niet.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
De vraag is nog steeds groeiende.
Agriholland stelt zelfs dat het tekort aan aanbod een probleem is..
En ja. maar dat is al veel vaker gezegd hier, de prijs van vlees moet omhoog.
De consument zou in ieder geval, minstens, de echte kostprijs moeten betalen.
Wellicht draagt dat dan ook bij aan een besef van de echte waarde van vlees.
Wiel
Dat dus.Biet schreef:Dat klopt niet.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
De vraag is nog steeds groeiende.
Agriholland stelt zelfs dat het tekort aan aanbod een probleem is..
En ja. maar dat is al veel vaker gezegd hier, de prijs van vlees moet omhoog.
De conssument zou in ieder geval, minstens, de echte kostprijs moeten betalen.
Wellicht draagt dat dan ook bij aan een besef van de echte waarde van vlees.
Inderdaad. Het is inherent aan het systeem. En dan denk ik dat de koeien binnen dit syteem nog het beste af zijn.Tineke schreef:Wil je werkelijk ontkennen dat de bio-industrie hoe dan ook dieren mishandeling is.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
Varkens hebben, buiten de scharrelvarkens, gewoon een kutleven om jouw karbonade op tafel te zetten.
Dat vlees duurder moet daar ben ik wel van overtuigd. Wel moeten die extra inkomsten dan naar dierenwelzijn gaan.
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals, bio-industrie is een woord uit de jaren 70. Geen idee wat je daarmee bedoelt. Wat ik wel weet dat er zeker voor varkensbedrijven een waslijst aan regelgeving is qua huisvesting en verzorging. Dat zijn Europese regels maar lidstaten hebben de ruimte om strengere regels op te leggen. Zwitserland heeft dat bijvoorbeeld gedaan, met als gevolg dat consumenten goedkoop vlees over de grens gaan kopen. Ik kan best begrijpen dat het volgens jouw overtuiging niet ok is om dieren in stallen te houden totdat ze worden geslacht, Maar daarmee is het nog geen dierenmishandeling.Tineke schreef:Wil je werkelijk ontkennen dat de bio-industrie hoe dan ook dieren mishandeling is.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
Volgens mij weet je dat heel goed.under the red sky schreef:Nogmaals, bio-industrie is een woord uit de jaren 70. Geen idee wat je daarmee bedoelt. Wat ik wel weet dat er zeker voor varkensbedrijven een waslijst aan regelgeving is qua huisvesting en verzorging. Dat zijn Europese regels maar lidstaten hebben de ruimte om strengere regels op te leggen. Zwitserland heeft dat bijvoorbeeld gedaan, met als gevolg dat consumenten goedkoop vlees over de grens gaan kopen. Ik kan best begrijpen dat het volgens jouw overtuiging niet ok is om dieren in stallen te houden totdat ze worden geslacht, Maar daarmee is het nog geen dierenmishandeling.Tineke schreef:Wil je werkelijk ontkennen dat de bio-industrie hoe dan ook dieren mishandeling is.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. En zonder keurmerk inclusief hogere prijs is het financieel niet haalbaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Google maar evenunder the red sky schreef: Nogmaals, bio-industrie is een woord uit de jaren 70. Geen idee wat je daarmee bedoelt.

Een wachtlijst omdat er te weinig vraag is? Dat is best bijzonder.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. (...)
Ooit gehoord van vraag en aanbod?Cleva schreef:Handig toch? Gewoon de consument waarvan je van tevoren al weet dat die niets doet leidend maken. Dan hoef je niets want er wordt niets gevraagd.jvanringen schreef:Een wachtlijst omdat er te weinig vraag is? Dat is best bijzonder.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. (...)
Rattenlogica.
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
“Het aantal biologische varkenshouderijen in ons land stijgt nog steeds. Maar die stijging is groter dan de verkoopcijfers van het biologische varkensvlees. Een wachtlijst is het gevolg.”jvanringen schreef:Een wachtlijst omdat er te weinig vraag is? Dat is best bijzonder.under the red sky schreef:Misschien een eyeopener, er zouden best meer boeren biologisch willen worden maar er is een wachtlijst voor het biologische keurmerk. Oorzaak: er is te weinig vraag. (...)
Bron: https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2018/ ... wachtlijst
Als je ervan moet leven heeft het weinig zin om iets te gaan produceren wat niet verkoopt en je dus met verlies krijgt te maken. Jij gaat ook niet werken en geld erop toeleggen.
Winstmarge is nog steeds iets anders dan verlies maken. En jij denkt dat er bij boeren maximaal verdiend wordt. Ik zou zeggen, ga maar eens proberen een boerenbedrijf een jaartje te draaien zonder subsidie. Ik wens je succes.
Klopt, het gros van de boeren doet ook niet aan dierenmishandeling.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Dan zoek je maar een ander baantje.Neeltje schreef:Als je ervan moet leven heeft het weinig zin om iets te gaan produceren wat niet verkoopt en je dus met verlies krijgt te maken. Jij gaat ook niet werken en geld erop toeleggen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat heb jij eigenlijk tegen broodfokkers? Want de hele redenering die je voor varkens wel goed lijkt te vinden vindt jij voor honden niet goed. Vraag en aanbod en ga zo door. Dat is toch precies waarom er broodfokkers zijn en waarom er 100 honden uit een loods moeten worden getrokken die nog nooit daglicht gezien hebben.Neeltje schreef: Ooit gehoord van vraag en aanbod?
Eigenlijk gewoon die varkens die jij de hele topic goed praat met redeneren op een manier die wel voor varkens maar niet voor honden geldt. Apart.
Een land kan ook gewoon beslissen te stoppen met het mishandelen van varkens waardoor het hele vraag en aanbod verhaal en al je verdere verklaringen niet op hoeven gaan. Zoals er geen legbatterijen meer mogen bestaan in ons land kun je ook gewoon voor varkens een leuke basis aan eisen in de verzorging vastleggen. Dan is een karbonade altijd biologisch. Wat dacht dat je daarvan Neeltje?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jawel hoor. Als je als varken of vleeskip stiertje of bokje geboren wordt wordt je altijd mishandeld. Je bent niet goed aan het nadenken, invoelen en naar je hart aan het luisteren.Neeltje schreef:Klopt, het gros van de boeren doet ook niet aan dierenmishandeling.
Elke legkip in een krat op de snelweg wordt mishandeld. Elk varken wordt mishandeld en elke stier of kalkoen wordt mishandeld. Een varken wil niet in een schuur op een rooster tussen de gillende varkens zonder tanden en met onverdoofd afgeknipte ballen en staart leven. Dat is mishandeling Neeltje.
Als je nu gewoon even naar je hondje kijkt en dan denkt bij welke boer zou jou hondje een van de nutsdieren moeten worden? Dan denk je dus nooit dat ik haar dat aandoe. Maar een varken vindt je niet mishandeld in die omstandigheden. Dat is apart.