Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie denkt met me mee *We weten het*
Moderator: moderatorteam
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wie denkt met me mee
Groot gelijkGimmick schreef:Nee echt geen herplaatsers voor mij...
Eerst alles concreet voor ik t hier bekend maak...

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ah ik wilde net zeggen dat de Heidwachtel ook wel een erg leuke energieke hond is
de Cesky staat hier ook hoog voor later 

-
- Zeer actief
Ploeg ik nu 4 pagina's door om te zien dat je het weet maar nog niet gaat zeggen....

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Maar dat maakt het wel extra spannend!Persistence schreef:Ploeg ik nu 4 pagina's door om te zien dat je het weet maar nog niet gaat zeggen....![]()

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- Gimmick
- Zeer actief
Hahaha ja blijkbaar...Persistence schreef:Ploeg ik nu 4 pagina's door om te zien dat je het weet maar nog niet gaat zeggen....![]()
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
WhahahTara schreef:Kees van Kooten heeft daar ooit eens een briljant woord voor bedacht: Tergkneuk.Gimmick schreef:Hahaha ja blijkbaar...Persistence schreef:Ploeg ik nu 4 pagina's door om te zien dat je het weet maar nog niet gaat zeggen....![]()
Tergkneuk: Hij weet het wel, maar hij zegt het niet.

Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- HillieS
- Zeer actief
Tara schreef:Kees van Kooten heeft daar ooit eens een briljant woord voor bedacht: Tergkneuk.Gimmick schreef:Hahaha ja blijkbaar...Persistence schreef:Ploeg ik nu 4 pagina's door om te zien dat je het weet maar nog niet gaat zeggen....![]()
Tergkneuk: Hij weet het wel, maar hij zegt het niet.

- Gimmick
- Zeer actief
Altijd laat *zij* je even spartelen in het onwetende luchtledige
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Oh ben benieuwd
groot gelijk dat je het eerst duidelijk wil hebben, en het dan pas hier meld.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Terwijl iedereen er toch wel van alles van vindt en er overheen gaat plassen.Elmo/maureen schreef:Oh ben benieuwdgroot gelijk dat je het eerst duidelijk wil hebben, en het dan pas hier meld.
Dus wat dat betreft kun je het net zo goed zeggen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
leuk, van welke fokker gaat je mechel komen?

- Gimmick
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Terwijl iedereen er toch wel van alles van vindt en er overheen gaat plassen.Elmo/maureen schreef:Oh ben benieuwdgroot gelijk dat je het eerst duidelijk wil hebben, en het dan pas hier meld.
![]()
klopt iedereen gaat er heel veel van vinden...
Maar dat laat ik mijn voorpret nog even niet overschreeuwen.
Want ik moet er mee leven en ik denk dat ik dit ras een heel goed huisje kan bieden, met heel veel werkplezier...
-
- Zeer actief
Daar twijfel ik alvast niet aanGimmick schreef:Marjoleine schreef:Terwijl iedereen er toch wel van alles van vindt en er overheen gaat plassen.Elmo/maureen schreef:Oh ben benieuwdgroot gelijk dat je het eerst duidelijk wil hebben, en het dan pas hier meld.
![]()
klopt iedereen gaat er heel veel van vinden...
Maar dat laat ik mijn voorpret nog even niet overschreeuwen.
Want ik moet er mee leven en ik denk dat ik dit ras een heel goed huisje kan bieden, met heel veel werkplezier...

Geniet van de voorpret!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Krijgen we wel een indicatie van hoe lang we dan nog moeten wachten op het verlossende antwoord?
Veel plezier met de voorpret in ieder geval

Veel plezier met de voorpret in ieder geval

- Gimmick
- Zeer actief
Catho schreef:Fijn, nu ga ik elke dag hier even glurenGroot gelijk dat je het voor je houdt tot alles duidelijk is hoor.
ach dan ga ik voor de lol af en toe een berichtje plaatsen. Alleen om het topic wat boven te houden

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan zie jij een ander nest dan ik. Ik zie F1 x F1, beide Chodsky Pes x Altdeutsche Hütehund, uiteraard wel uit verschillende nestenNanna schreef:Ik denk dat je er al uit bent maar ik zag op Outcross NL ook nog iets heel leuks langskomen.
Een F2 nest van de Chodsky pes. Pa is een zuivere en ma uit de combi CP en Altdeutsche Hütehund. Dat heeft de COI aardig teruggebracht.
Ik vind dat ook heel aantrekkelijke hondjes. Niet zo groot als een Duitse herder en met een rechte rug.
Dat nest dat ik noemde is van februari en ligt in Nunspeet.
Voor degenen die nog nooit van het ras gehoord hebben: FILMPJE
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er is een terugkruising gedaan, F1 terug op zuiver. Dat nest bedoelt Nanna.Fotogravinnetje schreef:Dan zie jij een ander nest dan ik. Ik zie F1 x F1, beide Chodsky Pes x Altdeutsche Hütehund, uiteraard wel uit verschillende nestenNanna schreef:Ik denk dat je er al uit bent maar ik zag op Outcross NL ook nog iets heel leuks langskomen.
Een F2 nest van de Chodsky pes. Pa is een zuivere en ma uit de combi CP en Altdeutsche Hütehund. Dat heeft de COI aardig teruggebracht.
Ik vind dat ook heel aantrekkelijke hondjes. Niet zo groot als een Duitse herder en met een rechte rug.
- Gimmick
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik denk dat je er al uit bent maar ik zag op Outcross NL ook nog iets heel leuks langskomen.
Klopt ben er voor een groot deel uit.
wel een leuke kruising maar niet helemaal wat ik zoek
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Tineke
- Zeer actief
Ik kom weleens een Chodsky pes tegen. Een plaatje van een hond en een fijn karakter.
Heb hem in ieder geval op mijn ooit te aanschaffen lijst gezet, al is die zolang dat ze er vast niet allemaal gaan komen
Heb hem in ieder geval op mijn ooit te aanschaffen lijst gezet, al is die zolang dat ze er vast niet allemaal gaan komen

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- HillieS
- Zeer actief
Er woont er een bij ons in de buurt. 't is nogal een kreng van een hond. Heeft een aantal maanden geleden een klei buurhondje gebeten (forse wond van ruim 15cm,bij een echt klein hondje) . En die hond is ook totaal niet vriendelijk naar andere honden, hoor ik van meerdere andere hondeneigenaren hier, inclusief naar onze.Tineke schreef:Ik kom weleens een Chodsky pes tegen. Een plaatje van een hond en een fijn karakter.
Dus mijn beeld is heel anders.

- Tineke
- Zeer actief
Ja zo kan het ook en logisch dat je beeld dan totaal anders is.HillieS schreef:Er woont er een bij ons in de buurt. 't is nogal een kreng van een hond. Heeft een aantal maanden geleden een klei buurhondje gebeten (forse wond van ruim 15cm,bij een echt klein hondje) . En die hond is ook totaal niet vriendelijk naar andere honden, hoor ik van meerdere andere hondeneigenaren hier, inclusief naar onze.Tineke schreef:Ik kom weleens een Chodsky pes tegen. Een plaatje van een hond en een fijn karakter.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Van ieder ras is er wel een klote exemplaar te vindenTineke schreef:Ja zo kan het ook en logisch dat je beeld dan totaal anders is.HillieS schreef:Er woont er een bij ons in de buurt. 't is nogal een kreng van een hond. Heeft een aantal maanden geleden een klei buurhondje gebeten (forse wond van ruim 15cm,bij een echt klein hondje) . En die hond is ook totaal niet vriendelijk naar andere honden, hoor ik van meerdere andere hondeneigenaren hier, inclusief naar onze.Tineke schreef:Ik kom weleens een Chodsky pes tegen. Een plaatje van een hond en een fijn karakter.

- Tineke
- Zeer actief
Nee maar vaak is dat wel waar je je beeld op baseertbilly schreef:Van ieder ras is er wel een klote exemplaar te vindenTineke schreef:Ja zo kan het ook en logisch dat je beeld dan totaal anders is.HillieS schreef:Er woont er een bij ons in de buurt. 't is nogal een kreng van een hond. Heeft een aantal maanden geleden een klei buurhondje gebeten (forse wond van ruim 15cm,bij een echt klein hondje) . En die hond is ook totaal niet vriendelijk naar andere honden, hoor ik van meerdere andere hondeneigenaren hier, inclusief naar onze.Tineke schreef:Ik kom weleens een Chodsky pes tegen. Een plaatje van een hond en een fijn karakter.
Dus mijn beeld is heel anders.maar dat zegt niets van het ras op zich

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nee maar vaak is dat wel waar je je beeld op baseertTineke schreef:Van ieder ras is er wel een klote exemplaar te vindenbilly schreef:Ja zo kan het ook en logisch dat je beeld dan totaal anders is.Tineke schreef:Er woont er een bij ons in de buurt. 't is nogal een kreng van een hond. Heeft een aantal maanden geleden een klei buurhondje gebeten (forse wond van ruim 15cm,bij een echt klein hondje) . En die hond is ook totaal niet vriendelijk naar andere honden, hoor ik van meerdere andere hondeneigenaren hier, inclusief naar onze.Tineke schreef:Ik kom weleens een Chodsky pes tegen. Een plaatje van een hond en een fijn karakter.

Ja dat is wel zo, maar het zou voor mij geen reden zijn om het ras te laten voor wat het is als ik er interesse in heb

- HillieS
- Zeer actief
Natuurlijk zegt deze niets over de rest van het ras. Maar het is wel de enige die ik ken, en daardoor is mijn beeld van wat ik zie niet rooskleurig.Tineke schreef:Nee maar vaak is dat wel waar je je beeld op baseertbilly schreef:Van ieder ras is er wel een klote exemplaar te vindenTineke schreef:Ja zo kan het ook en logisch dat je beeld dan totaal anders is.HillieS schreef: Er woont er een bij ons in de buurt. 't is nogal een kreng van een hond. Heeft een aantal maanden geleden een klei buurhondje gebeten (forse wond van ruim 15cm,bij een echt klein hondje) . En die hond is ook totaal niet vriendelijk naar andere honden, hoor ik van meerdere andere hondeneigenaren hier, inclusief naar onze.
.
Betekent dat dat het hele ras zo is? Natuurlijk niet, dat snap ik ook wel.
Het is trouwens een plaatje om te zien hoor

-
- Zeer actief
t zijn prachtige honden om te zien in ieder geval.. mij toch benieuwen waar je mee af steekt 

- Rebble
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik ga er ongezien eentje halen. Nou, dat wil wat zeggenbilly schreef: het zou voor mij geen reden zijn om het ras te laten voor wat het is als ik er interesse in heb
Leuk! Wanneer